مهاجرت کاری به آلمان! چرا و چگونه؟

مطهره

۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۰۶:۳۳:۰۹

0

138

مهاجرت کاری به آلمان

در حال حاضر کشور آلمان، یکی از کشور‌هایی است که به‌عنوان قطب اقتصادی اروپا شناخته می‌شود. به همین دلیل، سالانه افرادی زیادی از سراسر جهان، کشور خود را برای مهاجرت کاری به آلمان، ترک می‌کنند.

آلمان با اقتصاد پر‌رونق و استاندارد زندگی بالا یکی از بهترین مکان‌ها برای ساختن زندگی و تشکیل خانواده است. در سال‌های اخیر به دلیل کمبود نیروی انسانی ماهر، این کشور از عدم وجود کارگران ماهر، رنج می‌برد. از همین رو، نسبت جذب مهاجر در تخصص‌های مختلف کرده است.

راه‌های زیادی، برای مهاجرت به آلمان وجود دارد و بسیاری از جوانان به امید یافتن شغل مناسب با درآمد بالا قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

اولین قدم، برای مهاجرت کاری به آلمان، اخذ ویزای کار این کشور است. سهولت در اخذ ویزا برای ایرانیان، حقوق مناسب، رفاه و کیفیت زندگی بالا و امکان اخذ اقامت دائم از مهم‌ترین مزیت‌های مهاجرت به آلمان است.

ما در ادامه این مطلب، تمامی راه‌های مهاجرت کاری به کشور آلمان را به شما خواهیم گفت. اما اگر به هر دلیلی فرصت مطالعه آن را نداشتید، می‌توانید به‌صورت رایگان در پورتال اپلای جرمنی، عضو شوید. چرا که با عضویت در پورتال ما می‌توانید از توکن مشاوره تلفنی رایگان، برای ارتباط با کارشناسان حرفه‌‌ای در زمینه مهاجرت تحصیلی و کاری، استفاده کنید.

شرایط مهاجرت کاری به آلمان چیست؟

مهاجرت کاری به آلمان، فرصتی عالی، برای متقاضیان خارجی واجد شرایط، برای اقامت در آلمان و کار در رشته خود است. افرادی که ویزای کار آلمان را دریافت می‌کنند، می‌توانند وارد خاک این کشور شده و تا دو سال، مشغول به کار شوند.

لازم به ذکر است که امکان تمدید ویزای کاری آلمان نیز، وجود دارد. در نتیجه، افراد می‌توانند، برای دریافت بلوکارت آلمان یا سایر انواع مجوزهای اقامت از اتحادیه اروپا اقدام کنند.

باید در نظر داشته باشید که بدون مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی، امکان ورود به آلمان و اخذ ویزای کاری آن کشور را ندارید.

برخی دیگر از شرایط مهاجرت کاری به آلمان به شرح زیر است:

  • متقاضی، باید یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمانی داشته باشد.
  • سن فرد متقاضی، باید کمتر از ۴۰ سال باشد (در صورت ارائه رزومه قوی، مانند پزشکان متخصص، ممکن است این مورد در نظر گرفته نشود)
  • ارائه سابقه کار طولانی و مناسب، می‌تواند نقش مؤثری در پذیرش شما داشته باشد
  • افراد، باید دارای تحصیلات فنی و حرفه‌ای معتبر باشند
  • ارائه مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1 نیز، شانس استخدام متقاضی را افزایش می‌دهد
  • حرفه‌هایی که آنها می‌خواهند در آن‌ها مشغول به کار شوند، فاقد کارگران ماهر باشد

در واقع، سطح تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی و میزان دانش متقاضی، سفارت را متقاعد می‌کند که فرد موردنظر، شرایط ورود و مهاجرت به آلمان را دارد.

شرایط مهاجرت کاری به آلمان

مراحل مهاجرت کاری به آلمان چیست؟

برای شروع پروسه مهاجرت کاری به آلمان، ابتدا باید از یک کارفرمای آلمانی، یک پیشنهاد کاری، دریافت کنید. سپس، اطمینان حاصل کنید که برای دریافت ویزای کاری، شرایط لازم را دارید. در صورت وجود شرایط مبتنی بر صلاحیت شما، باید از کارگزاری ویزامتریک وقت مصاحبه بگیرید و نسبت به دریافت ویزای نوع D، اقدام کنید.

پس از دریافت ویزای کاری، وارد کشور آلمان شوید و به اداره خارجی محل اقامت خود، مراجعه کرده و برای شروع کار و اجازه اقامت، درخواست دهید.

این نکته را باید در نظر بگیرید که فرم‌های موردنیاز را به طور کامل تکمیل کرده و کلیه مدارک را قبل از استخدام، آماده کنید.

هزینه مهاجرت کاری به آلمان چقدر است؟

هزینه مهاجرت کاری به آلمان به عوامل مختلفی از جمله: نوع ویزای موردنیاز، هزینه‌های اقامت، یادگیری زبان، مسکن و زندگی در آلمان، بستگی دارد. اما به‌طورکلی، می‌توان گفت که هزینه مهاجرت به آلمان از طریق اخذ ویزای کاری، شامل موارد زیر می‌شود:

  1. هزینه‌های مربوط به ترجمه مدارک و مراحل صدور ویزا: اگر می‌خواهید ویزای کار در آلمان بگیرید، باید مدارک خود را ترجمه و تأیید کنید که این امر متحمل هزینه‌های مختص به خود است.
  2. هزینه‌های مربوط به فرایندهای زندگی در آلمان: این هزینه‌ها شامل اقامت، بیمه درمانی، هزینه‌های حمل‌ونقل، خوراک، پوشاک، تفریح ​​و سایر هزینه‌های روزمره است.
  3. هزینه پرداختی به سفارت: هزینه مراجعه به سفارت آلمان برای دریافت ویزای کار و مهاجرت کاری به آلمان، تقریباً ۱۵۰ یورو است.
  4. هزینه درخواست ویزای کار: هزینه درخواست ویزای کار آلمان، تقریباً ۶۰ یورو است که باید آن را به سفارت، پرداخت کنید.
  5. هزینه‌های بیمه درمانی و پزشکی: تمامی افراد، پس از ورود به خاک آلمان، باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که در صورت انتخاب بیمه‌های خصوصی، باید هزینه‌های مربوط به آن را پرداخت کنید.
  6. هزینه بیمه مسافرتی: برای ورود به آلمان، باید بیمه مسافرتی تهیه کرد که حدود ۵۰ یورو هزینه دارد.

هزینه مهاجرت کاری

قانون جدید مهاجرت کاری به آلمان

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور آلمان را داشتند، به دلایل مختلفی اعم از دانش موردنیاز برای زبان آلمانی از مهاجرت به این کشور، منصرف می‌شدند.

اما بر اساس قوانین جدید مهاجرتی، اگر افراد، دو سال سابقه کار حرفه‌ای در کشور خود را داشته باشند، می‌توانند تنها با دارابودن ۳ شرط، به‌عنوان یک کارگر ماهر، اخذ ویزای آلمان را انجام دهند. این شروط، شامل موارد زیر است:

صلاحیت‌های فردی

بر اساس این شرط، افراد متقاضی، باید ابتدا مدارک معتبری، مبتنی بر تخصص در حرفه شغلی خود، ارائه دهند. همچنین، باید توانایی انجام هر شغل واجد شرایطی را داشته باشند.

تجربه کافی

متقاضیان، برای دریافت ویزای کاری، باید سابقه و تجربه کافی داشته باشند و بتوانند، میزان تجربه و تخصص خود را در زمینه موردنظر، اثبات کنند.

بر اساس این شرط، هرکسی که حداقل دو سال سابقه کار حرفه‌ای در کشور خود داشته باشد و این سابقه کار، توسط دولت کشور مبدأ به رسمیت شناخته شود، می‌تواند در کشور آلمان، مشغول به کار شود.

پتانسیل‌های شخصی

افرادی که هنوز پیشنهاد شغلی خاصی ندارند، اما پتانسیل‌هایی برای ورود به بازار کار در آن‌ها وجود دارد نیز، می‌توانند بر اساس این قانون، وارد کشور آلمان شوند. معیارهای سنجش پتانسیل‌های فردی،  شامل: مدارک تحصیلی، دانش زبان آلمانی و انگلیسی، سابقه کار، ارتباط با آلمان و سن متقاضی است.

قانون جدید مهاجرت به آلمان

کلام پایانی

امروزه، مهاجرت کاری به آلمان، یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور است که البته، طرفداران بسیاری نیز دارد. با اخذ ویزای کاری آلمان، می‌توانید در این کشور، مشغول به کار شوید و آینده خود را دگرگون کنید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشور آلمان را دارید، می‌توانید از پورتال اپلای جرمنی وقت مشاوره رایگان رزرو کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *