تحصیل در دانشگاه پزشکی شاریته برلین ۲۰۲۴ – شرایط پذیرش + هزینه تحصیل

پریا جهان مهر

۱۴۰۳/۰۱/۲۵ ۰۶:۴۶:۳۸

0

24

دانشگاه پزشکی شاریته

دانشگاه پزشکی شاریته برلین در سال ۱۷۱۰ میلادی به عنوان یک بیمارستان تأسیس شد. هدف از افتتاح آن مقابله با اپیدمی طاعون بود. در سال ۱۷۲۷، این بیمارستان به بیمارستان نظامی و مرکز آموزشی تبدیل شد و نام شاریته را گرفت. با ما در این مقاله در مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه باشید.

معرفی دانشگاه شاریته پزشکی برلین

در مورد دانشگاه شاریته می‌توان گفت: «این دانشگاه و بیمارستان به نوعی یکی از بزرگترین بیمارستان‌های آموزشی در سراسر دنیا است.» شاریته با بیش از سه هزار تخت بیمارستانی و سیزده هزار کارمند، یکی از بزرگترین بیمارستان‌های دانشگاهی در اروپا است. همچنین دانشگاه شاریته برلین جزو برترین دانشگاه‌های جهان در حیطه پزشکی است و در رتبه بندی‌های جهانی توانسته جایگاه‌های بالایی را از آن خود کند. گذشته از این دانشگاه شاریته با بیش از چهار هزار دانشجو از صد کشور جهان محیطی بین المللی و متنوع دارد.

رشته‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه شاریته برلین

  • پزشکی: شاریته رشته پزشکی را در مقطع دکتری عمومی و همچنین در رشته‌های تخصصی مختلف ارائه می‌دهد.
  • پرستاری: شاریته رشته پرستاری را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد.
  • علوم پایه پزشکی: شاریته رشته‌های مختلف علوم پایه پزشکی مانند بیوشیمی، فیزیولوژی و آناتومی را ارائه می‌دهد.
  • علوم دندانپزشکی: شاریته رشته دندانپزشکی را در مقطع دکتری عمومی ارائه می‌دهد.

اطلاعات بیشتر: مقاطع مختلف تحصیل در آلمان با اپلای جرمنی همراه ما باشید.

شرایط پذیرش در دانشگاه پزشکی شاریته برلین آلمان

برای اخذ پذیرش از دانشگاه شاریته برلین باید مراحل زیر را طی کنید:

شرایط لازم را بررسی کنید

  • مدرک تحصیلی: متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم متوسطه با معدل بالا باشند.
  • آزمون ورودی: متقاضیان باید در آزمون ورودی دانشگاه شاریته شرکت کنند و نمره قبولی را کسب کنند.
  • مدرک زبان: متقاضیان باید به زبان آلمانی یا انگلیسی تسلط داشته باشند.

پزشکی شاریته

مدارک لازم را جمع آوری کنید

  • فرم درخواست: فرم درخواست را می‌توانید از وب‌سایت دانشگاه شاریته دانلود کنید.
  • رزومه تحصیلی: رزومه تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهید.
  • انگیزه نامه: انگیزه نامه خود را برای تحصیل در دانشگاه شاریته بنویسید.
  • مدرک زبان: مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی خود را ارائه دهید.
  • سایر مدارک: ممکن است مدارک دیگری مانند توصیه نامه و گواهی سابقه کار نیز نیاز باشد.

برای دانشگاه درخواست دهید

  • مدارک خود را به همراه فرم درخواست به آدرس دانشگاه شاریته ارسال کنید.
  • مهلت درخواست برای دانشگاه شاریته پانزده جولای هر سال است.

اطلاعات بیشتر: مهاجرت تحصیلی به آلمان با عضویت رایگان در پورتال جامع اپلای جرمنی و ارتباط با مشاورین ما

نکاتی برای افزایش شانس پذیرش

شانس پذیرش افراد در این دانشگاه با لحاظ کردن برخی موارد بالاتر خواهد رفت. از میان شرایطی که می‌تواند شانس شما را برای پذیرش در این دانشگاه افزایش دهد داشتن معدل بالا و رزومه تحصیلی قوی در دوران دبیرستان است. گذشته از این باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنید. نمره بالای شما می‌تواند در واقع پذیرش شما در این دانشگاه را تا حد زیادی بالاتر ببرد.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید ارائه انگیزه نامه قوی و متقاعد کننده است. باید خواننده انگیزه نامه را متقاعد کنید که از انگیزه کافی برای تحصیل در رشته‌های مختلف در دانشگاه شاریته و زندگی در آلمان برخوردارید. نکته نهایی برای هر پذیرشی در آلمان یا سایر کشور‌ها،‌ مسلط بودن به زبان‌های آلمانی یا انگلیسی است. که می‌تواند نمره مثبت خوبی برای پذیرش به حساب آید.

مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی شاریته

مزایای مختلفی در تحصیل در دانشگاه پزشکی شاریته برلین وجود دارد که از جمله آن می‌توان به کیفیت بالای آموزش در این دانشگاه اشاره کرد؛ این دانشگاه یکی از باکیفیت‌ترین دانشگاه‌های پزشکی سراسر دنیا شناخته می‌شود و کیفیت آموزشی بالایی برای تدریس به دانشجویان ارائه می‌دهد. گذشته از امکانات آموزشی امکانات تحقیقاتی گسترده‌ای در این دانشگاه وجود دارد. دانشجویان این دانشگاه فرصت بی‌نظیری برای همکاری با اساتید برجسته این دانشگاه دارند. گذشته از همه موارد این دانشگاه در برلین واقع شده که در واقع یکی از بهترین و زیبا‌ترین شهر‌ها برای زندگی در اروپا است.

رتبه بندی دانشگاه شاریته

دانشگاه پزشکی شاریته برلین در رتبه‌بندی‌های مختلف، جایگاه‌های متفاوتی را کسب می‌کند. در اینجا به چند نمونه از رتبه‌بندی‌های این دانشگاه اشاره می‌کنیم:

رتبه‌بندی کیو اس (QS): دانشگاه شاریته در سال ۲۰۲۳، رتبه اول جهان را در رشته پزشکی کسب کرده است.

رتبه‌بندی تایمز: این دانشگاه در رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۲۳،‌ رتبه ۷۵ جهان را در رشته پزشکی کسب کرده است.

رتبه‌بندی ملی: دانشگاه شاریته در رتبه‌بندی‌های ملی آلمان نیز رتبه‌های بالایی را کسب می‌کند. به عنوان مثال، در رتبه‌بندی مجله فوکوس در سال ۲۰۲۲، این دانشگاه در رتبه اول دانشگاه‌های پزشکی آلمان قرار گرفته است.

بورسیه‌های دانشگاه شاریته برلین

دانشگاه شاریته برلین به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های پزشکی جهان، بورسیه‌های مختلفی را به دانشجویان ممتاز بین‌المللی ارائه می‌دهد.

بورسیه تشویقی تحصیلی آلمان (Deutschlandstipendium): این بورسیه به دانشجویان ممتاز بین‌المللی با معدل بالا اعطا می‌شود.

برنامه دااد (DAAD): این بورسیه توسط سرویس تبادل آکادمیک آلمان (Deutscher Akademischer Austauschdienst) ارائه می‌شود و به دانشجویان بین‌المللی در مقاطع مختلف تحصیلی اعطا می‌شود.

بورسیه هابیلیشن (Habilitation): این بورسیه به زنان محقق جوان در مقطع دکتری که هر سال با هدف برابری آموزشی به زنان دانشجو اعطا می‌شود.

بورسیه وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان (BMBF): این بورسیه‌ها به دانشجویان ممتاز در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و علوم پایه پزشکی اعطا می‌شود.

بورسیه‌های دکتری (PhD): دانشگاه شاریته برای رشته‌های فیزیولوژی، بیوتکنولوژی، پاتولوژی، بیوشیمی و بیوفیزیک بورسیه‌های دکتری ارائه می‌دهد.

برای آشنایی با سوالات مصاحبه سفارت آلمان وارد این بخش از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی شوید.

شرایط دریافت بورسیه

معدل بالا: متقاضیان باید دارای معدل بالا در مقطع تحصیلی قبلی باشند.

مدرک زبان: متقاضیان باید به زبان آلمانی یا انگلیسی تسلط داشته باشند.

انگیزه نامه قوی: متقاضیان باید انگیزه نامه قوی و متقاعد کننده‌ای بنویسند.

معرفی نامه: متقاضیان باید دو تا سه معرفی نامه از اساتید خود ارائه دهند.

هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی شاریته و زندگی در برلین

هزینه تحصیل برای افرادی که در آلمان یا اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند رایگان است اما دانشجویان خارج از این محدوده و دانشجویان بین المللی باید شهریه ای برای هر ترم تحصیل در این دانشگاه پرداخت کنند. این مبلغ برای دانشجویان مقطع لیسانس از ترمی ۱۵۰۰ تا سه هزار یورو است که سوای از هزینه‌های مسکن و زندگی در آلمان است. این مبلغ در مقطع کارشناسی ارشد بین دو تا چهار هزار یورو است و در مقطع دکتری دانشجویان خارجی باید عددی بین ۲۵۰۰ الی پنج هزار یورو را به عنوان شهریه برای هر ترم بپردازند.

جدای هزینه‌های تحصیل هزینه‌های زندگی در برلین را نیز باید مد نظر قرار دهید. برای اجاره محل زندگی مبلغی بین ۵۵۰ تا هزار یورو در ماه باید در برلین پرداخت کنید. هزینه غذا در این مدت دویست الی سیصد یورو و سایر هزینه‌ها بین دویست الی سیصد یورو در ماه برای دانشجو هزینه خواهد داشت.

دانشگاه شاریته برلین

مشاهیر دانشگاه پزشکی شاریته

دانشگاه پزشکی شاریته برلین به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های پزشکی جهان، محل تحصیل و فعالیت بسیاری از مشاهیر برجسته در زمینه پزشکی و علوم زیستی بوده است.

رابرت کخ: پزشک و میکروب شناس آلمانی که به خاطر کشف باکتری عامل بیماری سل مشهور است.

پل ارلیش: ایمونولوژیست آلمانی که به خاطر تحقیقات پیشگامانه خود در زمینه ایمونوتراپی و سرم درمانی مشهور است.

امیل فون بهرینگ: فیزیولوژیست آلمانی که به خاطر کشف سرم ضد دیفتری و کزاز مشهور است و اولین برنده جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی در سال ۱۹۰۱ بود.

رودلف ویرچو: آسیب شناس آلمانی که به عنوان پدر علم آسیب شناسی مدرن شناخته می‌شود.

فریدریش دلت: جراح آلمانی که به خاطر ابداع روش‌های جدید جراحی مشهور است.

آلبرت انیشتین: فیزیکدان مشهور آلمانی که اگرچه در دانشگاه پزشکی شاریته تحصیل نکرده بود، اما در سال ۱۹۲۸ به عنوان استاد فیزیک تئوری در این دانشگاه مشغول به کار شد.

در پایان

دانشگاه شاریته جزو معروفترین دانشگاه‌های جهان در امور پزشکی و پیراپزشکی است که در شهر برلین آلمان واقع شده است. این دانشگاه دانشجویان خارجی می‌پذیرد و البته برای پذیرش این دانشجویان در دانشگاه شاریته شرایط و ضوابط مشخصی وجود دارد که در مقاله حاضر به آن پرداختیم. گذشته از این شرایط خاصی وجود دارد که طی آن دانشجویان می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی برخوردار شوند. دانشجویان آلمانی و ساکن اتحادیه اروپایی از پرداخت شهریه در این دانشگاه معاف هستند اما دانشجویان سایر کشور‌ها باید شهریه‌های مشخصی را در هر ترم بپردازند که در مقاله حاضر به آن پرداختیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *