اخذ ویزای آلمان

مطهره

۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۰۷:۳۰:۰۷

0

357

اخذ ویزای آلمان

اخذ ویزای آلمان، برای بسیاری از افرادی که برای زندگی، کار یا تحصیل به آلمان مهاجرت می‌کنند، امری ضروری است. چندین نوع ویزا در آلمان وجود دارد که می‌توانید، نسبت به دریافت آن، اقدام کنید. اقدام برای دریافت ویزای مناسب، یکی از مراحل ضروری ورود به کشور آلمان است؛ حال این ویزا می‌تواند، ویزای دانشجویی، ویزای زبان، ویزای کار یا جستجوی کار باشد.

مقاله زیر به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که بر اساس هدف اقامت خود در آلمان به چه ویزا نیاز دارید، چه مدارکی لازم است، چگونه درخواست کار می‌کند و چه مدت‌زمان رسیدگی است. همچنین از مدارک پشتیبانی که باید ارائه دهید مطلع خواهید شد.

شرایط اخذ ویزای آلمان

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که تمامی این روش‌ها افراد را ملزم به جمع‌آوری مدارک لازم و ارائه آن‌ها می‌کند. برای اخذ ویزای آلمان، ابتدا باید نوع مهاجرت و هدف افرادی که قصد مهاجرت به آلمان دارند، مشخص شود. سپس، مهاجران، قبل از اخذ ویزای آلمان، باید تسلطی نسبی به زبان آلمانی پیدا کنند و مدارک زبان خود را نیز به سفارت آلمان، ارائه دهند.

داشتن مهر ویزای شینگن یا سایر مهر‌های معتبر در پاسپورت نیز، شانس شما را برای دریافت ویزای آلمان افزایش می‌دهد.

برخی از شرایط اخذ ویزای آلمان به شرح زیر است:

ارائه تمکن مالی

ارائه نامه تمکن مالی از جمله مواردی است که برای دریافت ویزای آلمان در برخی شهر‌ها الزامی است. تمکن مالی برای ویزای آلمان در سال جاری، برای هر نفر ۱۱۲۰۸ یورو است.

حجم حساب

تعداد تراکنش‌های روی حساب متقاضی در سه ماه گذشته، یکی دیگر از ملزومات اخذ ویزای آلمان است. لازم به ذکر است که گردش حساب، باید مطابق با گواهی مالی باشد.

صدور دعوتنامه

دریافت دعوت‌نامه از طرف شخص، شرکت یا یک نمایشگاه، اخذ ویزای آلمان را آسان‌تر می‌کند. در متن دعوت‌نامه، لازم است مدت‌زمان و محل اقامت متقاضی و همچنین، اطلاعات شخصی کامل وی، ذکر شود.

شرایط اخذ ویزای آلمان

معرفی انواع ویزای آلمان

بسته به هدف سفر متقاضی به کشور آلمان، اخذ ویزای آلمان در انواع مختلفی انجام می‌شود. البته بیشتر درخواست‌ها مربوط به ویزای توریستی، کاری و تحصیلی است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم

ویزای توریستی آلمان

باتوجه‌به تعداد پناهندگان ایرانی حال حاضر در آلمان، ویزای توریستی، تحت شرایط سختی صادر می‌شود. دردسترس‌بودن تمکن مالی و گردش حساب، تأثیر بسزایی در اخذ ویزای توریستی آلمان دارد. همچنین، ارسال دعوت‌نامه و تاریخچه سفر، شانس شما را برای دریافت ویزای توریستی آلمان افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است که با دریافت این ویزا می‌توانید، هر ۶ ماه، ۹۰ روز در کشور آلمان، اقامت داشته باشید.

ویزای تحصیلی آلمان

آلمان، جزو کشور‌هایی است که با معتبرترین دانشگاه‌ها شناخته می‌شود. اگر قصد دارید، ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کنید، باید از یک کالج، دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر، دعوت‌نامه معتبر دریافت کنید. همچنین، باید در نظر داشته باشید که پس از اتمام تحصیلات خود، باید خاک آلمان را ترک کنید.

ویزای جستجوی کار آلمان

این نوع ویزا، عموماً برای افرادی صادر می‌شود که ضمن حضور در کشور آلمان، قصد جستجوی کار دارند. لازم به ذکر است که پس از یافتن کار موردنظر، ویزای جستجوی کار، به ویزای کاری، تبدیل می‌شود.

 ویزای کاری آلمان

یکی از شرایط اخذ ویزای کار آلمان، ارائه دعوت‌نامه از طرف شرکت یا کارفرما است. همچنین، مدت اعتبار ویزای کاری آلمان به درخواست کارفرما و تاریخ مشخص شده در دعوت‌نامه، بستگی دارد.

ویزای پیوست آلمان

افرادی که می‌خواهند برای تحصیل به آلمان مهاجرت کنند و قصد دارند خانواده خود را با خود بیاورند، می‌توانند برای ویزای همراه یا ویزای پیوست به خانواده در آلمان، اقدام کنند. به همین ترتیب، افرادی که با اخذ سایر ویزا‌ها مانند: ویزای کار، ویزای سرمایه‌گذاری و… به آلمان مهاجرت کرده‌اند نیز، می‌توانند برای اقوام خود، ویزای همراه دریافت کنند.

ویزای سرمایه‌گذاری

آلمان از نظر اقتصادی، به‌عنوان یک مکان بسیار فعال و باثبات در جهان، شناخته می‌شود. این کشور در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاران زیادی را از سرتاسر جهان، جذب کرده و ویزای آلمان با حداقل ۲ سال اعتبار را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

انواع ویزای آلمان

شرایط اخذ ویزای آلمان برای ایرانیان چیست؟

آلمان، کشوری است که همواره، یکی از گزینه‌های ایرانیان، برای اقامت در آلمان، تحصیل، کار، مهاجرت توریستی و… بوده است. در حال حاضر باتوجه‌به شرایط فعلی کشور آلمان و نیاز این کشور به نیروی کار، مهاجرت به آلمان برای ایرانیان، بسیار آسان‌تر از قبل است. برای دریافت ویزای آلمان، ایرانیان باید شرایطی را داشته باشند که توسط دولت و اداره مهاجرت این کشور، تعیین می‌شود.

باتوجه‌به شرایط تحصیل رایگان و ارزان در آلمان، بسیاری از ایرانیان با ویزای دانشجویی به این کشور، مهاجرت می‌کنند. افرادی که قصد مهاجرت از این طریق را دارند باید بر اساس سطح تحصیلی موردنظر و سطح توانایی علمی و مالی خود، دانشگاه موردنظر را انتخاب و نسبت به اخذ ویزای آن کشور اقدام کنند. البته قابل‌ذکر است که امکان اشتغال در آلمان، پس از فارغ‌التحصیلی نیز، وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند، برای دریافت اقامت دائم آلمان، اقدام کنند.

البته لازم است متقاضیانی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، بدانند که متقاضی، ممکن است لیست انتظار طولانی‌مدتی را در سفارت ایران، تجربه کنند؛ بنابراین، برخی از ایرانیان از طریق کشورهای دیگر مانند ترکیه، برای ویزای دانشجویی آلمان، اقدام می‌کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای آلمان

مدارک موردنیاز، برای اخذ ویزای آلمان و شرایط آن باتوجه‌به نوع ویزای درخواستی، متفاوت است و متقاضی، باید مدارک مربوطه را باتوجه‌به نوع ویزای مورد‌نظر به سفارت آلمان، ارسال کند. باید در نظر داشته باشید، مدارکی که برای دریافت ویزا به سفارت، ارسال می‌شود، باید معتبر و ترجمه شده باشد. بخش زیر، شامل جدولی از مدارک مورد‌نیاز برای اخذ ویزای آلمان است:

  • ارائه و تکمیل فرم درخواست ویزا (دقت کنید که تمامی داده‌های موردنیاز، باید بادقت کامل، پر شوند)
  • ارائه اصل و کپی مدارک هویتی
  • اصل شناسنامه و گذرنامه معتبر با مدت اعتبار حداقل ۶ ماه
  • عکس با پس‌زمینه سفید و مناسب برای درج در ویزا که در ۹۰ روز گذشته گرفته باشید
  • ارائه مدارکی دال بر هدف متقاضی مهاجرت
  • اثبات تمکن مالی موردنیاز

باید به این نکته توجه کنید که بسته به نوع ویزای درخواستی، مدارک مرتبطی باید ارائه شود.

شرایط اخذ ویزای آلمان برای ایرانیان

مراحل اخذ ویزای آلمان چیست؟

برای اخذ ویزای آلمان، ابتدا باید از وب‌سایت رسمی کشور آلمان، شرایط مربوط به اخذ ویزا را جستجو کرده و اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید. سپس، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مطالعه شرایط: ابتدا باید از وب‌سایت مربوط به کشور آلمان شرایط و الزامات اخذ ویزای آلمان را جستجو کنید.
  2. درخواست آنلاین: برای درخواست ویزای آلمان، به وب‌سایت مربوطه مراجعه کرده و فرم مربوطه را پر کنید. در این فرم، باید مدت مورد‌نظر اقامت خود را اعلام کنید. این فرم برای دو نوع اقامت کوتاه‌مدت و طولانی موجود است.
  3. تهیه مدارک: مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید. این مدارک شامل اسناد شناسایی، تایید مالی، و سایر اسناد مرتبط با اقامت شما می‌شود.
  4. تعیین وقت: با نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود تماس بگیرید و وقت مصاحبه را تعیین کنید. همچنین، هزینه ویزا را نیز پرداخت کنید.
  5. مصاحبه ویزا: در مصاحبه ویزا، به شما سوالاتی درباره اهداف ویزایتان و اقامتتان در آلمان می‌پرسند. نکات مهمی مانند نحوه پوشش و نحوه گفتگو نیز، مهم هستند.
  6. اطلاعات بیومتریک: بعد از مصاحبه، اطلاعات بیومتریک شما اخذ می‌شود که شامل اثر انگشت و عکس است.
  7. پرداخت هزینه: هزینه درخواست ویزا را طبق دستورات مربوطه پرداخت کنید. این هزینه ممکن است متغیر باشد و باید به موقع پرداخت شود.
  8. دریافت ویزا: بعد از حدود ۱۵ روز کاری، پاسخ نهایی به درخواست شما داده می‌شود. در صورت تایید، می‌توانید به کشور آلمان سفر کنید. در صورتی که اقامت شما طولانی مدت باشد، زمان پرداخت ویزا ممکن است بیشتر باشد.

دقت کنید که هر مرحله باید با دقت و به موقع انجام شود تا امکان اخذ ویزای آلمان برای شما بهترین فرصت را فراهم کند.

در پایان

امروزه، اخذ ویزای آلمان به دلیل قوانین جدید مهاجرتی این کشور، بسیار ساده‌تر از قبل شده است؛ اما درهرصورت، برای مهاجرت به آلمان و اخذ ویزای این کشور، باید شرایط خاصی را در نظر بگیرید.

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که قصد اخذ ویزای آلمان را دارید؛ اما از مراحل آن بی‌اطلاع هستید، کافی است با مراجعه به پورتال جامع اپلای جرمنی و عضویت رایگان در آن، اطلاعات لازم را کسب کنید؛ همچنین می‌توانید، با رزرو وقت مشاوره، با کارشناسان اپلای جرمنی، در ارتباط باشید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *