شرایط دریافت ویزای فریلنسری آلمان ۲۰۲۴

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۱۰:۴۳:۴۶

0

30

ویزای فریلنسری آلمان

اشتغال به صورت سنتی نیازمند محدودیت زمانی و مکانی است که به نوعی از مشکلات این نوع شغل‌ها به حساب می‌آید. دنیای فریلنسری در مقابل این وضعیت قرار گرفته و افرادی که به عنوان فریلنسر مشغول به کار می‌شوند محدودیتی از نوع محل یا شکل یا زمان کار ندارند. فریلنسر‌ها کارفرما، درآمد، زمان کار و مدت کار کردنشان را خود تعیین می‌کنند و به نوعی خویش‌فرما هستند. در این میان کشور آلمان با فضایی باز و توسعه‌یافته موقعیت خوبی برای این افراد است. ویزای فریلنسری در آلمان که با شرایط مختلفی ارائه می‌شود از نوع ویزاهایی است که با آن می‌توانید به صورت طولانی مدت در آلمان اقامت داشته باشید. دریافت این ویزا برای همه اتباع خارجی آزاد است اما باید شرایط خاصی برآورده شود. در این مقاله به این موضوعات می‌پردازیم.

فریلنسری به کار‌های خود اشتغالی در آلمان گفته می‌شود. البته با خود اشتغالی رایج تفاوت‌هایی نیز دارد. با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه ما باشید.

ویزای فریلنسری آلمان

فریلنسری در آلمان نسبت به انواع مختلف خود‌اشتغالی مالیات کمتری در بر خواهد داشت. فریلنسر‌ها استقلال کاری دارند اما دولت آلمان برای نظارت بر روند کار این افراد، ساز و کار‌های مختلفی را چیده است. به همین دلیل شرایط سختی برای ارائه ویزای فریلنسری در آلمان وجود دارد. این ویزا تا حد زیادی به وضعیت بازار کار آلمان و نیاز آن به نیروهای ماهر و واجد شرایط بستگی دارد.

با این ویزا افراد خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند در آلمان کار و زندگی کنند و مشاغل آزاد خود را داشته باشند.

 مزایا ویزای فریلنسری آلمان

طبیعتاً شغل قراردادی امنیت بیشتری دارد اما با داشتن کار فریلنسری می‌توانید مزایا دیگری را تجربه کنید. فریلنسر‌ها از جهات مختلفی امتیازاتی نسبت به شاغلین حضوری و قراردادی دارند. در درجه اول می‌توانید در مورد محل و ساعت کار خود تصمیم بگیرید. و هیچ شرایط خاص برای کار در این مورد وجود ندارد. در این شغل‌ها ساعت کار محاسبه نشده صرفاً خروجی شما مطرح خواهد بود. در این جور کارها مالیات کمتری پرداخت می‌کنید و می‌توانید در پروژه‌های متنوع و مختلفی کار کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه  ویزای آلمان  دریافت کنیم؟

از فواید ویزای فریلنسری در آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اقامت قانونی و مجوز کار: با استفاده از این ویزا می‌توانید در کشور آلمان به صورت قانونی اقامت کنید. با استفاده از این ویزا، پروژه‌های فریلنسری بازاری به اندازه کل اروپا در اختیار شما خواهد بود.
  2. دسترسی به اتحادیه اروپا: آلمان موقعیت اقتصادی استراتژیکی را در اتحادیه اروپا دارد و این مسئله فرصتی برای افراد فریلنسر است تا در صنایع مختلف در کل اروپا بتوانند به صورت فریلنسر کار کنند.
  3. مزایای متعدد اجتماعی: فریلنسر‌هایی که دارای ویزای فریلنسری آلمان هستند، بسته به سهمی که در سیستم تامین اجتماعی آلمان دارند، می‌توانند از مزایای اجتماعی مانند مراقبت‌های بهداشتی، برنامه‌های بازنشستگی و مزایای بیکاری برخوردار شوند.

فریلنسری ویزا

انواع ویزای فریلنسری آلمان

مشاغلی همچون نقاشی، مجری‌گری، مترجمی، نویسندگی، معلمی، مربی‌گری، خبرنگاری، پزشکی، دندان‌پزشکی، مشاوره تجاری و غیره شغل‌های فریلنسری به حساب می‌آیند. بر‌اساس اطلاعات سازمان‌های معتبر ویزای فریلنسری آلمان در دو قالب وجود:

  1. ویزا برای اشتغال به‌صورت فریلنسری: اگر شغل شما بتواند به اقتصاد آلمان کمکی کند می‌توانید این ویزا را دریافت کنید. هنرمندان، نویسندگان پزشکان خود اشتغال، مهندسان، معلمان زبان، مترجمان و حسابرسان و معمار‌ها می‌توانند از این نوع ویزای فریلنسری استفاده کنند.
  2. ویزای خوداشتغالی: اگر موسس یک شرکت و مالک انحصاری یا نماینده مدیریتی یک سازمان باشید و بازار کار حرفه شما در آلمان وجود داشته باشد این ویزا به شما تعلق خواهد گرفت. این کسب و کار را باید با استفاده از تسهیلات و فروش سهام ایجاد کرده باشید.

برای اطلاع از تفاوت کاورلتر و انگیزه‌نامه وارد این بخش از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی شوید.

مدارک لازم برای ویزای فریلنسری آلمان

برای دریافت ویزای فریلنسری باید مدارک مشخصی که در ادامه معرفی می‌شود را آماده کرده و به سفارت آلمان یا نمایندگی آن در کشور ارائه کنید. مدارکی که باید هنگام درخواست ویزای فریلنسر آلمان ارائه دهید، عبارتند از: گذرنامه در واقع اولین مدرک شما برای خروج از کشور است که به صورت قانونی باید تهیه شود. عکس جدید نیز باید برای این ویزا تهیه کنید که مشخصات این عکس شبیه به عکس پاسپورت است. و از همان مشخصات عکس‌های پاسپورت پیروی می‌کند. در این مرحله باید فرم درخواست ویزای فریلنسری آلمان را پر و امضا کنید و به نمایندگی تحویل دهید.

بیمه سلامت از دیگر نکاتی است که هنگام درخواست برای ویزای فریلنسری باید آن را تأمین کرده باشید. برای این کار می‌توانید به سایت شرکت‌های مختلف بیمه سلامت و درمان مراجعه کنید.

گواهی ثبت آدرس در آلمان در این موارد ضروری است یعنی شما با این کار محل سکونت خود را مشخص می‌کنید. برای این کار در صورت وجود می‌توانید اجاره نامه منزلی که اختیار کرده اید را نیز برای سفارت ارسال کنید. اگر هم دارای مسکن شخصی در آلمان هستید بهتر است سند این ملک به سفارت ارسال شود.

با شرایط ویزای هنرمندان در آلمان در این بخش آشنا شوید.

از سوی دیگر افراد بالای ۴۵ سال که بازنشسته شده‌اند می‌توانند سند پس‌انداز حقوق بازنشستگی دارایی‌ها و مدارک مبنی بر بیمه بازنشستگی را در صورت وجود باید برای نماینده سفارت ارسال کنند. مدرک دیگری که باید برای سفارت برای درخواست این ویزا ارسال کنید رزومه شماست. این رزومه باید به زبان آلمانی ترجمه شده باشد. در نهایت در صورت داشتن هرگونه مدرک تحصیلی باید آن را ترجمه کرده و برای اداره مهاجرت ارسال کنید.

برای هنرمندان و فعالان سیاسی مدرک دیگری نیز با عنوان اعلامیه تعهد باید نوشته و امضا کنید. به عنوان مؤسس یک شرکت در آلمان می‌توانید مدارک زیر را برای درخواست این ویزا ارائه کنید:

  • طرح جامع بیزینس پلن
  • ارائه تمکن مالی مورد نیاز سفارت آلمان
  • ثبت‌نام در دفتر ثبت تجارت
  • نامه‌ای از دانشگاه محل تحصیل شما که تأیید می‌کند دانشی که در دانشگاه به دست آورده‌اید، با ایده کسب‌وکار شما مرتبط است.

ویزا فریلنسری

شرایط کار به‌ عنوان فریلنسر در آلمان

اتباع خارجی با داشتن ویزای فریلنسری در آلمان می‌توانند کار کرده و درآمد داشته باشند. با اقامت در آلمان با ویزای فریلنسری می‌توانید بازار کار خود را بررسی کرده یا از طریق سایت‌های کاریابی برای تخصص خود مشتری پیدا کنید.

برای مهاجرت به آلمان معیارهای مشخصی وجود دارد که بر‌اساس آن می‌توانید به عنوان فریلنسر در آلمان کار کنید. درباره این شرایط در ادامه صحبت می‌کنیم:

حرفه‌ای که می‌خواهید در آن فعالیت کنید باید ارزش افزوده‌ای برای کشور آلمان داشته باشد. باید شغلی که انتخاب می‌کنید به نحوی شبیه به شرایطی باشد که اداره مالیات با آن مشکلی نداشته باشد.

نکته دیگر در کار با ویزای فریلنسری این است که برای تخصص شما منافع اقتصادی و نیاز منطقه‌ای به اندازه کافی وجود داشته باشد.

گذشته از موارد بالا باید ثابت کنید که برای خروجی کار شما مشتریانی در آلمان حضور دارند. باید علاقمندی این کارفرما‌ها را تهیه کرده و همراه با مدارک درخواست ویزا ارسال کنید. این نامه قرارداد کاری نیست و صرفاً نشان می‌دهد که مشتریانی برای کار شما در آلمان وجود دارند. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه برای کار به عنوان فریلنسر در آلمان باید در این کشور اقامت داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به آلمان،  از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی دیدن نمایید.

در پایان

در مقاله حاضر با ویزای فریلنسری آلمان و شرایط و مدارک دریافت آن آشنا شدیم. دنیای فریلنسری در واقع یک دنیای کاری بی حد و مرز است و به مهارت و علاقه‌های شما بستگی فراوانی دارد. برای ایجاد یک شغل خوب فریلنسری که بتواند هزینه‌های شما را تامین کند. باید طرح و برنامه‌ای مشخص داشته باشید. یکی از این برنامه‌ها می‌تواند مهاجرت به آلمان و زندگی در فضای توسعه یافته این کشور قدرتمند و پیشرفته اروپایی باشد. این ویزا شرایط خاصی را می‌طلبد و مزایای خوبی را در اختیار متقاضی قرار می‌دهد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *