معرفی دانشگاه صنعتی درسدن TUD + شرایط پذیرش دانشگاه ۲۰۲۴

پریا جهان مهر

۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ۰۷:۲۷:۱۰

0

73

دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه صنعتی درسدن (technische universität Dresden) یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های آلمان است که در شهر درسدن واقع شده است. این دانشگاه با بیش از ۳۷ هزار دانشجو، در هفده دانشکده و ۱۴۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می‌کند.

با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه ما باشید.

رنکینگ دانشگاه صنعتی درسدن

دانشگاه صنعتی درسدن در سال ۱۸۲۸ تاسیس شده و در طول تاریخ خود به دلیل دستاوردهای علمی و تحقیقاتی، به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان و جهان شناخته شده است. این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های جهانی، رتبه‌های بالایی را کسب کرده است، به عنوان مثال:

 QS World University Rankings: رتبه ۲۴۶ جهانی و رتبه ۱۷ آلمان

Times Higher Education: رتبه ۱۵۵ جهانی و رتبه ۱۱ آلمان

Shanghai Ranking: رتبه ۳۰۱-۴۰۰ جهانی

CWTS Leiden Ranking: رتبه ۲۷۴ جهانی

Academic Ranking of World Universities: رتبه ۳۰۱-۴۰۰ جهانی

رشته‌های تحصیلی در دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه صنعتی درسدن (TU Dresden) طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. این دانشگاه در هفده دانشکده و در پنج مدرسه، بیش از ۱۲۴ رشته تحصیلی دارد.

برخی از رشته‌های محبوب این دانشگاه عبارتند از:

۱. مهندسی: مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی هوافضا

۲. علوم طبیعی: فیزیک، شیمی، ریاضیات، زیست شناسی، علوم زمین

۳. علوم انسانی و اجتماعی: فلسفه، زبان و ادبیات، علوم تربیتی، حقوق، اقتصاد، مدیریت بازرگانی

۴. پزشکی: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی

قصد  اخذ ویزای آلمان  را دارید با اپلای جرمنی همراه شده و با مشاوران ما در ارتباط باشید.

شرایط پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه فنی درسدن

برای پذیرش در دانشگاه صنعتی درسدن، متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم و یا کارشناسی با معدل بالا باشند. همچنین، ارائه مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح مورد نیاز دانشگاه، الزامی است.

دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

شرایط و مدارک مورد نیاز مقطع کارشناسی

برای پذیرش در مقطع کارشناسی باید دیپلم دوازده ساله دبیرستان را داشته باشید. معمولا شرط معدل برای رشته‌های تحصیلی در مقطع لیسانس معدل هفده به بالا برای دیپلم است. البته در برخی رشته‌ها مانند پزشکی و برخی رشته‌های مهندسی ممکن است دانشگاه آزمونی برای مشخص شدن صلاحیت‌های شما برگزار کند که در صورت وجود چنین آزمونی باید در آن شرکت کرده و پذیرش شوید. به عنوان مدرک زبان ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح چهار تست داف (TestDaF) یا سطح دو تست دی اس اچ (DSH) لازم است. درمورد ارائه مدرک زبان انگلیسی هم تست آیلتس (IELTS) با نمره ۶.۵ یا تافل (TOEFL) با نمره‌ی نود برای پذیرش در این دانشگاه الزامی است.

شرایط و مدارک مورد نیاز مقطع کارشناسی ارشد

اگر بخواهید برای کارشناسی ارشد اقدام کنید باید مدرک لیسانس مرتبط داشته باشید که معمولاً شرط معدل آن بالای شانزده است. در مقطع کارشناسی ارشد باید انگیزه نامه بنویسید و دانشگاه را متقاعد کنید که از انگیزه کافی برای تحصیل در این دانشگاه برخوردار هستید. مسئله دیگری که برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیاز است رزومه تحصیلی و در صورت وجود رزومه شغلی شماست. مدرک زبان در این مقطع نیز مورد نیاز است که باید برای زبان مدرک زبان آلمانی در سطح چهار تست داف (TestDaF) باشید یا سطح دو تست دی اس اچ (DSH). برای ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز باید آزمون آیلتس (IELTS) را با نمره هفت پاس کرده باشید یا تافل (TOEFL) ارائه کنید.

شرایط و مدارک مورد نیاز مقطع دکتری

اگر می‌خواهید در دکتری ادامه تحصیل دهید بدیهی است که دانشگاه از شما مدرک فوق لیسانس ترجمه شده و معتبر خواهد خواست. در این مقطع شرط معدل دانشگاه معدل بالای هفده را درخواست می‌کند. در مقطع دکتری که نوعی دوره تحقیقاتی به شمار می‌آید باید فایلی با عنوان پیشنهاد تحقیق یا پروپوزال ارائه دهید. در این پیشنهاد شما تحقیق دکتری خود را مشخص می‌کنید. انگیزه نامه در مقطع دکتری نیز مورد نیاز است باید در این نامه دقیقا مشخص کنید که انگیزه لازم برای تحصیل در این رشته و دانشگاه در مقطع دکتری را دارید. از مدارک دیگری که به پذیرش شما کمک می‌کند ارائه رزومه تحصیلی و کاری ترجمه شده به آلمانی و تایید شده است.

برای زبان نیز ارائه مدرک زبان آلمانی تست داف (TestDaF) در سطح پنج یا دی اس اچ (DSH) در سطح سه و یا ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) در سطح ۷.۵ یا تافل (TOEFL) 105 الزامی است.

هزینه تحصیل در دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یک دانشگاه دولتی در آلمان است. از این رو طبق قوانین دولت آلمان مانند سایر دانشگاه‌های دولتی این کشور شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌کند. با این حال دانشجویانی که از سایر کشور‌ها به این شهر برای تحصیل می‌آیند هزینه‌های دیگری دارند از جمله هزینه خوراک پوشاک و مسکن و در کل زندگی در این شهر. این هزینه‌ها بسته به وضعیت زندگی فرد متغیر است اما به مبالغی چون ۸۰۰ یورو تا ۱۲۰۰ یورو به طور متوسط ماهانه می‌توان به عنوان هزینه زندگی در این شهر اشاره کرد.

مزایای تحصیل در دانشگاه صنعتی درسدن

  • تحصیل در یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان و جهان
  • ارائه طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی
  • عدم دریافت شهریه از دانشجویان بین‌المللی
  • فرصت‌های تحقیقاتی و شغلی مناسب
  • زندگی در شهر درسدن با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه درسدن آلمان بورسیه‌های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان بین‌المللی در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها بر اساس معیارهای مختلفی مانند مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، سوابق تحصیلی، مهارت‌های زبان و نیاز مالی اعطا می‌شوند.

برخی از انواع بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه درسدن عبارتند از:

بورسیه دااد (DAAD): این بورسیه به دانشجویان ممتاز در همه رشته‌ها اعطا می‌شود.

بورسیه‌های اراسموس (Erasmus): این بورسیه به دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها در اروپا اعطا می‌شود.

بورسیه تشویقی تحصیلی آلمان (Deutschlandstipendium): این بورسیه توسط دولت آلمان و شرکت‌های خصوصی ارائه می‌شود و به دانشجویان ممتاز در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می‌شود.

بورسیه‌های کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین‌المللی: این بورسیه به دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان اعطا می‌شود.

بورسیه‌های دکتری برای دانشجویان بین المللی: این بورسیه به دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری در آلمان اعطا می‌شود.

بورسیه‌های سازمان هومبولت: این بورسیه به دانشمندان و محققان برجسته در همه رشته‌ها اعطا می‌شود.

بورسیه‌های موسسه زیمنس: این بورسیه به دانشجویان ممتاز در رشته‌های مهندسی و علوم طبیعی اعطا می‌شود.

اطلاعات بیشتر: مهاجرت تحصیلی به آلمان با اپلای جرمنی همراه ما باشید و با عضویت رایگان در پورتال جامع اپلای جرمنی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نکات مهم برای بورسیه تحصیلی

  • مهلت تقاضا برای بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه درسدن معمولاً پانزده جولای برای ترم زمستان و پانزده ژانویه برای ترم تابستان است.
  • دانشجویانی که برای بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه درسدن تقاضا می‌دهند باید به زبان آلمانی یا انگلیسی در سطحی مناسب تسلط داشته باشند.

دانشگاه درسدن آلمان

مشاهیر دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن در طول تاریخ خود، فارغ‌التحصیلان برجسته‌ای در زمینه‌های مختلف داشته است. برخی از مشهورترین آن‌ها عبارتند از:

ویلهلم رونتگن: فیزیکدان آلمانی و برنده اولین جایزه نوبل فیزیک برای کشف اشعه ایکس.

گوستاو هرتز: فیزیکدان آلمانی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال ۱۹۲۵ برای کشف رابطه بین انرژی فوتون و فرکانس آن.

روبرت کخ: پزشک آلمانی و برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال ۱۹۰۵ به دلیل تحقیقاتش در مورد بیماری سل.

فریدریش نیچه: فیلسوف آلمانی و یکی از تاثیرگذارترین متفکران قرن نوزدهم.

کارل تئودور درایر: شیمیدان آلمانی و برنده جایزه نوبل شیمی در سال ۱۹۰۲ به دلیل تحقیقاتش در مورد هیدرولیز و نظریه اسید و باز.

هانس-یواخیم اشتراوف: مهندس آلمانی و طراح هواپیمای جنگنده Messerschmitt Bf 109.

گئورگ ویلهلم فون بکنر: مهندس آلمانی و مخترع فرآیند بکنر برای تولید کلر.

در پایان

دانشگاه درسدن در اواخر قرن نوزدهم در شهر درسدن تاسیس شده و از آن هنگام متفکرین بزرگی از این دانشگاه به جامعه بشری تحویل داده شدند. افراد بسیاری از سراسر دنیا علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه هستند. برای پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه باید شرایط و مدارک خاصی را آماده کنید. در این مقاله به شرایط پذیرش و سایر اطلاعات مورد نیاز برای ادامه تحصیل در این دانشگاه پرداخته شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *