لگال مدرک چیست؟ لگالایز مدارک در سفارت آلمان ۲۰۲۴

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ۰۵:۰۳:۲۵

0

39

لگالایز مدرک

وقتی به یک کشور خارجی مهاجرت می‌کنید به برخی از مدارک شخصی در کشور مقصد نیاز خواهید داشت. این مدارک در صورتی که به تایید سفارت کشور مقصد نرسد اعتباری ندارد. لگالایز کردن مدارک در واقع به معنی رسمیت بخشیدن و قانونی کردن آن‌ها برای کشور مقصد است.

با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه ما باشید.

این فرایند از چند مرحله تشکیل شده و شامل مدارکی از قبیل مدارک احوال شخصی، مدارک تحصیلی و… است. لگالایز کردن مدارک نشان می‌دهد که توسط یک سازمان قانونی و معتبر صادر شده‌اند. باید توجه داشته باشید که لگالایز کردن مدرک نشان دهنده صحت محتوای آن نیست.

لگال مدرک چیست؟

با لگالایز کردن مدارک می‌توانید از آن‌ها به صورت قانونی در کشور مقصد استفاده کنید. لگال به معنی قانونی است و پروسه آن چندین مرحله مختلف دارد. برخی از اسناد و مدارک را می‌توانید لگالایز کنید. شامل: شناسنامه، پاسپورت، احکام مورد تایید دادگاه، مدارک تحصیلی و گواهی‌های شغلی و درسی.

برای درک بهتر باید گفت که این فرایند نشان می‌دهد که مدرک مورد نظر توسط یک سازمان رسمی و قانونی صادر شده است. باید توجه داشته باشید که لگالایز کردن مدرک به هیچ عنوان محتوای آن را رد یا تایید نمی کند و صرفا نشان می‌دهد مرجع صادر کننده معتبر است.

لگالایز کردن مدارک مراحل مختلفی دارد که بسته به توافق بین کشور مبدا و مقصد برای کشور‌های مختلف متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به آلمان، با مشاوران اپلای جرمنی در ارتباط باشید.

مدارک متعددی از سایر کشور‌ها در صورت تایید اصالت طی روند خاصی مورد تایید و پذیرش دادگاه‌ها و دیگر نهاد‌های کشور آلمان قرار می‌گیرند. بسیاری از مدارک افراد ایرانی جهت اعتبار و استفاده بایستی از سوی نهاد‌های آلمانی مورد تایید باشند.

در ایران این روند به نوعی جایگزین تصدیق است یعنی ابتدا باید توسط مترجم به زبان آلمانی ترجمه شده سپس برای تصدیق ارسال شود. اگر شک و تردیدی نسبت به اصالت مدرک وجود داشته باشد این جایگزین تصدیق قابل رد است.

نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که تنها اسناد رسمی قابلیت تصدیق دارند.

لگال

مراحل لگالایز کردن مدارک در ایران

جهت تصدیق مدرک برای کشور آلمان در ابتدا باید به یک مرکز ترجمه رسمی مراجعه کرده و مدارک خود را به آلمانی ترجمه کنید. در این زمینه نکاتی وجود دارد. نام مترجم باید در فهرست وزارت امور خارجه درج شده باشد. بسیاری از این مراکز ترجمه با دریافت مبلغی فرایند وزارت دادگستری و امور خارجه را برای شما انجام می‌دهند در غیر این صورت باید به مرحله بعدی بروید.

به وزارت دادگستری مراجعه کنید و بعد از تایید دادگستری به وزارت امور خارجه بروید در وزارت امور خارجه باید به واحد تایید مدرک مراجعه کنید. توجه داشته باشید که از زمان تایید دادگستری تا مراجعه به وزارت امور خارجه بیش از یک سال نباید طول بکشد.

در این مرحله وقت مصاحبه از شرکت خدماتی سفارت آلمان گرفته و روند جایگزین تصدیق مدرک را انجام می‌دهید. سفارت هزینه‌ها را به شما اعلام کرده و از شما اخذ می‌کند.

در تاریخ تعیین شده با اصل مدارک و ترجمه‌ها و تاییدیه‌های اولیه در مراکز مربوط به سفارت آلمان حاضر شده و مراحل را طی می‌کنید.

در این مرحله باید کارت شناسایی معتبر به همراه یک نامه به زبان انگلیسی به همراه داشته باشید که در آن دلیل نیازتان به تصدیق مدرک را اعلام می‌کنید.

نکته: چنانچه قصد دارید سند ازدواج را تصدیق کنید باید اصل شناسنامه‌های زوجین ارائه شود. این شناسنامه‌ها نیازی به تصدیق نداشته و صرفا جهت ثبت صحیح ازدواج مورد نیاز است.

اگر قصد دارید نماینده یا پیک را برای انجام امور تصدیق مامور کنید باید نکات زیر را در نظر بگیرید

  • هنگام رزرو نوبت باید نام پیک یا شخص مورد نظر ذکر شود.
  • پیک یا نماینده مورد نظر باید از طرف شما (متقاضی) در وقت تعیین شده نوشته‌ایی غیررسمی که در آن او را مأمور این کار می‌کنید به زبان آلمانی، انگلیسی یا فارسی (برای مثال یک ایمیل چاپ شده) و همچنین کپی گذرنامه شما را به‌همراه داشته باشد.
  • چنانچه پیک یا نماینده شما نتواند این مدارک را ارائه دهد، به وی اجازه ورود داده نمی‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای آلمان وارد این بخش از سایت اپلای جرمنی شوید.

لگالایز مدرک برای کدام کشورها الزام دارد

کشور‌های متعددی در سراسر جهان پذیرنده مهاجران ایرانی هستند که این مهاجران برای گذران زندگی و فعالیت در این کشور‌ها نیازمند مدارک خاصی هستند که در ایران تهیه کرده‌اند و در ایران صادر شده است. از میان کشور‌های اروپایی که نیازمند لگالایز کردن مدارک برای مهاجرت به آن‌ها هستید کشور‌های زیر را می‌توان نام برد: آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، اتریش، بلژیک، سوئد، نروژ، دانمارک

لگال مدرک

هزینه لگالایز مدرک برای آلمان

هزینه لگالایز کردن مدارک برای آلمان به تعداد مدارک و نوع مدرک بستگی دارد. به طور کلی، هزینه لگالایز هر مدرک ۳۰ یورو است. هزینه تایید کپی هر مدرک نیز ۲۵ یورو است.

موارد خاص

  • تایید گواهی فوت برای کسانی که قبل از فوت توسط یک نهاد آلمانی بازنشسته شده بودند رایگان است.
  • هزینه تصدیق مدارک برای متقاضیان یا دانشجویان در آلمان در صورت ارائه ایمیل و مکاتبات رسمی با دانشگاه‌ها، کالج‌ها یا سایر نهاد‌های مرتبط تا سقف ۵ سری رایگان است.
  • در صورتی‌که پذیرش قطعی از دانشگاه‌ها یا موسسات معتبر عالی آلمان ارائه شود تنها یک مورد به صورت رایگان انجام خواهد پذیرفت.
  • دارندگان بورس DAAD تا دو سری اضافه‌تر کپی رایگان دریافت خواهند کرد.
  • هزینه تایید کپی برای بازنشستگان که قصد انجام امور بازنشستگی را دارند رایگان است.
  • هزینه‌ها فقط به صورت اسکناس یورو دریافت می‌شود.

اگر به دنبال اطلاعات کامل در مورد تحصیل در مقاطع مختلف آلمان هستید، بهتر است از مقاله مقاطع تحصیلی در آلمان سایت اپلای جرمنی دیدن نمایید.

در پایان

لگالایز کردن مدارک مرحله بسیار مهمی در مهاجرت است. می توانید با لگالایز کردن مدارک برای مهاجرت به کشور آلمان از مدارک خود تا جای امکان در این کشور استفاده کنید. این مدارک بعد از لگالایز شدن قانونی بوده و در نهادها و دادگاه‌های آلمان قابل استفاده است. این فرایند مراحلی دارد که باید به تدریج طی شود تا مدرک مورد نظر شما لگال شود. بسیاری از مدارک دولتی و قانونی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیازمند لگالایز کردن هستند. برای لگالایز کردن مدارک ابتدا باید به زبان کشور مقصد آن را ترجمه کنید. که این کار هم در مقاله حاضر توضیح داده شد. اگر به دنبال استفاده از مدارک خود در کشور آلمان هستید در نهایت نیاز دارید تا آن را تصدیق کنید. در مقاله حاضر مراحل این کار توضیح داده شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *