ویزای استارتاپ آلمان ۲۰۲۴ + شرایط راه اندازی استارتاپ در آلمان

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ۰۶:۲۸:۵۸

0

34

استارتاپ در آلمان

استارت آپ در فارسی به کسب و کار نوپا اشاره می‌کند. این کلمه به صورت استارتاپ نیز نوشته می‌شود. در واقع تعریف دقیقی از استارتاپ وجود ندارد اما برای درک بهتر آن می‌توان گفت استارتاپ فعالیتی اقتصادی است با هدف برطرف کردن نیاز‌های مشتریان و مقیاس‌پذیر بوده و بر پایه فناوری‌های جدید قرار دارد.

اصلی‌ترین تفاوت بین استارتاپ با یک کسب و کار مدل کلاسیک عدم قطعیت بالایی است که ایده یا محصول جدید برای فتح بازار دارند. باید توجه داشته باشید که مدل‌های استارتاپی تنها مختص به کسب و کار‌های آنلاین نیست.

اصطلاح استارتاپ محبوبیت بالایی پیدا کرده است و افراد بسیاری برای انجام این کار وارد بازار‌های کسب و کار استارتاپی می‌شوند. یکی از ویژگی‌های اصلی استارتاپ‌ها توانایی رشد آن‌ها است. تمرکز استارتاپ‌ها بر رشد بوده و محدودیت جغرافیایی در آن تاثیری ندارد. همین دو مسئله استارتاپ‌ها را از مشاغل عادی جدا می‌سازد.

به طور معمول استارتاپ‌ها با کسب و کار‌های بزرگ آنلاین شناخته می‌شوند. اما در هیچ تعریفی از استارتاپ آنلاین بودن کسب و کار ضروری به حساب نمی آید و لازم نیست کسب و کار در زمینه فناوری اطلاعات باشد.

با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه ما باشید.

شرایط راه اندازی استارتاپ در آلمان

قبل از اینکه بخواهید برای ویزای استارت آپ آلمان اقدام کنید بهتر است کمی با شرایط و ضوابط این روش مهاجرت به آلمان آشنا شوید در ادامه شرایطی که باید برای درخواست ویزای استارت آپ داشته باشید را به شما معرفی می‌کنیم:

شرایط استارتاپ در آلمان

از نکات مهم در پذیرش شما به عنوان صاحب یک استارتاپ این است که تمکن مالی مشخصی را داشته باشید. برای این مورد باید پنجاه هزار یورو تمکن مالی داشته باشید و قبلاً این مقدار پول را به آلمان منتقل کرده باشید. مورد بعدی که در این زمینه اهمیت دارد میزان سابقه کاری است که فرد باید در زمینه مورد نظر پنج سال سابقه کاری معتبر داشته باشد. در حوزه مرتبط البته بهتر است فرد تحصیلات آکادمیک در حد حداقل لیسانس و مرتبط با رشته استارتاپ داشته باشد. شرایط سنی که برای ویزای استارت آپ در نظر گرفته شده حداقل هجده و حداکثر ۴۵ سال است. از لحاظ زبان آلمانی نیز باید گفت به سطح خوبی از زبان آلمانی برای این ویزا نیاز دارید. در انتها مدارکی که باید همراه این رخواست بفرستید برنامه کسب و کار یا بیزینس پلن شماست که به زبان انگلیسی ترجمه شده است

باید گفت شرایطی که برای ویزای آلمان وجود دارد برای ویزای استارت آپ اروپا نیز به همین شکل وجود دارد. در واقع شرایط راه‌اندازی ویزای استارتاپ آلمان شبیه به ویزای استارتاپ برای سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به آلمان، از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی دیدن نمایید.

راه اندازی استارت آپ

مهاجرت به آلمان از طریق استارتاپ

برای اینکه بتوانید ویزای استارت آپ آلمان را دریافت کنید همانطور که گفته شد یکی از مدارکی که باید تهیه شود برنامه کسب و کار یا بیزینس پلن است. این بیزینس پلن باید قوی، به طور کامل جدید و خلاقانه باشد. افرادی که به دنبال ایجاد استارتاپ در آلمان هستند باید طرح خود را به اتاق بازرگانی این کشور ارسال کنند و تاییدیه‌های لازم را دریافت نمایند. هیچ‌گونه سرمایه مشخصی برای دریافت این ویزا مشخص نشده است. اما متقاضی باید ثابت کند که می‌تواند از پس مخارج کسب و کار و زندگی در آلمان برآید. فردی که قصد این کار را دارد باید اثبات کند که می‌تواند مخارج همسر و فرزندان زیر هجده سال خود را تامین کند. همسر فردی که از این طریق وارد آلمان شده می‌تواند کار تمام وقت انجام دهد و البته تحصیل فرزندان این افراد نیز در مدارس به صورت رایگان است.

راهنمای جامع ثبت شرکت در آلمان با اپلای جرمنی همراه باشید.

دریافت اقامت با استارتاپ در آلمان

آلمان برای جذب مهاجران بیشتر به دنبال ایده‌ها و طرح‌های تجاری ناب و جدید و خلاقانه است. این کشور استقبال خوبی از طرح‌های جدید و خلاقانه می‌کند و ویزای استارتاپ را برای افرادی که ایده‌های نو دارند در نظر گرفته و ایجاد کرده است. افراد می‌توانند با داشتن شرایط لازم و طرح اقتصادی موثر برای این ویزا اقدام کنند. معمولا این ویزا پس از صدور یک سال زمان دارد و جزو اقامت‌های بلند مدت به شمار می‌آید.

بهترین شهرهای آلمان برای راه اندازی استارتاپ

سه ایالت وستفالن، برلین و باواریا و بادن وورتمبرگ شامل دو سوم کل استارتاپ‌هایی است که در سطح کشور آلمان پراکنده شده‌اند. برلین مونیخ و برلین اکوسیستم‌های نوپای مشهوری دارند. از طرف دیگر در شهر اشتوتگارت فرصت‌های همکاری نامحدودی با شرکت‌های صنعتی درجه یک دنیا مانند بوش و دایملر – بنز و پورشه را ایجاد می‌کند. در کل فرصت‌های بسیاری برای ایجاد کسب و کار‌های استارتاپی سودآور در کشور آلمان وجود دارد. در شهر‌های یاد شده استارتاپ‌های زیادی وجود دارند و قوانین بازرگانی این شهر‌ها به گونه‌ای است که برای جذب استارتاپ‌ها بسیار مناسب است. اگر می‌خواهید برای ویزای استارتاپ الان اقدام کنید بهتر است یکی از این شهر‌ها را برای ایجاد کسب و کار خود انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای آلمان، از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی دیدن نمایید.

راه اندازی استازتاپ آلمان

تفاوت ویزای استارتاپ و ویزای کارآفرینی آلمان

ویزای استارتاپ و ویزای کارآفرینی هر دو از نوع ویزا‌های کارآفرینی آلمان هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها برای راه‌اندازی یک کسب و کار برای آلمان ویزا دریافت کنید. هر دوی این ویزا‌ها نیازمند تایید بیزینس پلن برای صدور اجازه برای ورود به آلمان هستند. دریافت ویزای استارتاپ به این شکل است که فرد باید بیزینس پلنی خلاقانه و نو ارائه کند. که بر پایه تکنولوژی قرار داشته باشد. باید توجه داشته باشید که این بیزینس پلن باید در مقیاس جهانی نیز از تفاوت‌های آشکاری برخوردار باشد. اما برای ویزای کارآفرینی صرفا نیاز به یک بیزینس پلن خوب دارید که در زمینه مورد نظر شما ارائه می‌شود. همراه با این بیزینس پلن باید سابقه مدیریتی داشته باشید تا بتوانید این ویزای کارآفرینی را دریافت کنید. در واقع برای بیزینس پلن کارآفرینی نیاز به تفاوت و جدید بودن طرح شما نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در آلمان، از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی دیدن نمایید.

سخن آخر

ویزای استارتاپ المان یکی از راه‌های مهاجرت برای افرادی است که دارای یک طرح و ایده خلاقانه هستند و می‌خواهند در شرایط خوب اقتصاد آلمان ایده خود را پیاده سازی کنند. کشور آلمان دارای سرمایه‌های بسیاری است که می‌تواند روی این ایده‌ها کار کند و آینده‌ی درخشان تر برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا ایجاد کند. افرادی که برای این ویزا از سراسر دنیا درخواست می‌دهند باید شرایط و نکاتی را مدنظر قرار دهند. در مقاله حاضر بررسی کردیم که چطور می‌توانید برای ویزای استارتاپ آلمان اقدام کنید و نشان دادیم شرایط لازم برای دریافت این ویزا چیست.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *