خرید ملک در آلمان ۲۰۲۴ – شرایط + اقامت آلمان

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ۰۱:۲۴:۱۴

0

35

خرید ملک در آلمان

یکی از روش‌های مهاجرت به کشور آلمان استفاده از موقعیت خرید ملک در این کشور است. این مسئله در حال حاضر به طور گسترده از طرف شرکت‌های مهاجرتی پیشنهاد می‌شود و مورد استقبال قرار گرفته است. کشور آلمان بسیار توسعه یافته است و کیفیت زندگی و کار در این کشور در سطوح بالای بین‌المللی قرار دارد. از این رو کشور آلمان یکی از مقاصد اصلی مهاجران از سراسر دنیا است.

می‌توان روش‌های آسان‌تر یا ارزان‌تری نیز برای مهاجرت پیدا کرد. این فرصت‌ها برای افراد مختلف جامعه مهیا است؛ اما در صورت تمکن مالی یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در آلمان خرید ملک است. باید توجه داشته باشید با خرید ملک در آلمان می‌توانید ویزای شینگن را همراه با ویزای اقامت خود در آلمان دریافت کنید.

با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه ما باشید.

مزایای خرید ملک در آلمان

  • پتانسیل رشد سرمایه: رشد جمعیت آلمان مثبت و جمعیت این کشور در حال افزایش است. از این رو می‌توان به افزایش تقاضا در آینده و افزایش قیمت ملک امیدوار بود. رشد قیمت که کارشناسان آن را پیش بینی می‌کند نشان دهنده آینده خوب در سرمایه‌گذاری ملک در آلمان است.
  • امکان خرید خانه برای خارجی‌ها: برای افرادی که تبعه آلمان نیستند امکان خرید ملک در این کشور وجود دارد. شما در هر کجای جهان که باشید می‌توانید در آلمان ملک بخرید. برای این کار تنها به پاسپورت و پول نیاز خواهید داشت.
  • ثبات قوانین آلمان و سرمایه‌گذاری مطمئن: قانون در کشور آلمان ثبات بالایی دارد و قوانین خرید و فروش ملک هم به همین ترتیب، نظم و سازمانی درست دارد. می‌توانید با خرید ملک در آلمان یک سرمایه‌گذاری با سود مناسب و معامله‌ای بی‌خطر انجام دهید.
  • وجود وام مسکن با بهره کم: دولت آلمان به افرادی که قصد خرید خانه در این کشور را دارند وام مسکن می‌دهد. بسیاری از وام‌های مسکن در این کشور برای افراد غیر تبعه آلمان نیز فعال است و افراد خارجی می‌توانند از وام‌های کم بهره مسکن در این کشور برای خرید خانه استفاده کنند. بهره وام مسکن در آلمان بین ۱.۵ تا ۲.۵ درصد است.
  • هزینه زندگی در آلمان: این مورد بر اساس میزان درآمد و هزینه‌های زندگی باید سنجیده شود. در کشور آلمان علی‌رغم تورم‌های خفیف در سال‌های گذشته همچنان یکی از بهترین و ارزان‌ترین کشور‌ها برای زندگی در اروپاست.

برای اخذ ویزای آلمان وارد این بخش از سایت اپلای جرمنی شوید.

شرایط خرید ملک در آلمان برای دریافت اقامت

همه افراد خارجی در صورت نداشتن ممنوعیت می‌توانند در کشور آلمان ملک خریداری کنند. اما در واقع قانونی برای دریافت اقامت آلمان از طریق خرید ملک وجود ندارد. در واقع باید اقامت خود را از طریق ویزا‌های دیگر یعنی ویزای تحصیلی، ویزای کاری و ویزای سرمایه‌گذاری یا سایر موارد دریافت کنید. از این رو روش درست برای خرید ملک در آلمان ابتدا دریافت ویزای اقامت آلمان است تا پس از ورود به خاک آلمان برای خرید خانه اقدام کنید.

لازم به ذکر است که قیمت ملک در نقاط مختلف شهر‌ها و روستا‌ها دیگر مختلف است. باید توجه داشت که اصولاً قیمت خانه‌های ویلایی به نسبت پایین‌تر از آپارتمان است. از سویی دیگر، همانطور که گفتیم می‌توانید برای خرید ملک از وام مسکن کم بهره استفاده کنید.

خرید ملک آلمان

مراحل خرید ملک در آلمان چیست؟

یکی از بزرگترین چالش‌ها برای خرید خانه در این کشور به عنوان یک خارجی در وهله اول پیدا کردن خانه‌ای برای خریدن است. در مرحله بعد باید مراحل اداری آن طی شود تا سند خانه به نام شما مهر بخورد. در ادامه مراحل خرید خانه در آلمان را بررسی می‌کنیم:

برای خرید خانه انواع مختلفی از وام‌های مسکن با شرایط و قیمت‌های مختلفی وجود دارند. در اولین مرحله در صورتی که می‌خواهید از وام مسکن استفاده کنید باید این وام‌ها را به خوبی بررسی کنید تا ببینید برای شرایط ملک و سرمایه شما کدام یک مناسب‌تر است. با بررسی وام‌های مسکن دست‌تان می‌آید که چطور ملکی می‌توانید بخرید. بنابراین در این مرحله باید با مراجعه به وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید و فروش ملک، مسکن مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مرحله بعد می‌توانید قیمت پیشنهادی خود را به فروشنده اعلام کنید در صورت موافقت نهایی روی قیمت باید این قرارداد در دفترخانه رسمی ثبت شود. با ثبت این قرارداد وام مسکن به حساب شما واریز می‌شود.

با پرداخت هزینه کامل خرید خانه قرارداد را باید در مراکز قانونی ثبت و نهایی کنید. پس از این کار باید در دفتر اسناد رسمی خرید و فروش خود را ثبت کنید. نکته نهایی مالیات مسکن است که نهایتاً تا چهار هفته پس از خرید مسکن باید مالیات خرید آن را پرداخت کنید.

سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در آلمان

به صورت طبیعی قیمت خانه‌ها در موقعیت‌های مختلف شهر‌ها متفاوت است. در واقع در کشور آلمان یک سری فاکتور‌ها بر قیمت خانه اثرگذار است.

  • شهر
  • محله
  • اندازه خانه و زمین
  • سن ساخت‌وساز

برای نمونه میانگین قیمت ملک در اکثر شهرهای بزرگ مترمربعی حدود ۵ هزار یورو است. در برلین این عدد هفت هزار یورو و در مونیخ دوازده هزار یورو است. می‌توان میانگین‌های مختلفی از قیمت‌های ملک در شهر‌ها و مناطق مختلف بدست آورد اما به طور کلی قیمت یک آپارتمان هفتاد متری در یکی از شهر‌های آلمان در مرکز شهر ۳۸۰ هزار یورو خواهد بود. در واقع با مالیات و مخارج اداری متوسط قیمت خانه در آلمان را می‌توان چهارصد هزار یورو در نظر گرفت.

اطلاعات بیشتر:  تحصیل در آلمان ، با مشاوران اپلای جرمنی در ارتباط باشید.

خرید مسکن در آلمان

قوانین خرید ملک در آلمان

برای خرید ملک در آلمان همانطور که گفته شد در وهله اول به پول و پاسپورت نیاز دارید. در واقع محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد و تقریباً با هر تابعیتی می‌توانید در آلمان خانه بخرید اما این کار نیازمند طی روندی است که قانون خرید ملک در آلمان نام دارد در ادامه با قوانین خرید ملک در این کشور آشنا می‌شویم. قوانین خرید خانه برای افراد خارجی شبیه به خرید خانه برای افراد آلمانی است و فرق خاصی وجود ندارد.

یک ماه پس از خرید خانه، شما موظف به پرداخت مالیات آن هستید. میزان مالیات در نظر گرفته شده برای ملک در حدود ۳.۵ تا ۶.۵ درصد قیمت خانه یا ملک است.

اگر خریدار و مشتری متأهل باشند امضا و حضور همسران این افراد در قرارداد ضروری است. نکته دیگر اینکه تنها یک مرحله از مراحل اداری خرید خانه را می‌توانید به صورت غیر حضوری انجام دهید. انتقال مالکیت پس از ثبت نهایی قرارداد بین دو تا سه هفته زمان می‌برد.

دولت آلمان وام‌هایی با بهره پایین برای خرید خانه ارائه می‌دهد. با این وام‌ها گاهی تا هشتاد درصد قیمت خانه را می‌توانید وام بگیرید و با نرخ سود ۱.۲ تا ۲.۵ درصد پرداخت کنید. البته این فقط برای افراد مقیم آلمان است و در صورتی که در آلمان اقامت ندارید نهایتاً تا شصت درصد از هزینه منزل را بانک به شما وام خواهد داد. اگر بخواهید وام بگیرید دست کم باید سالانه بیست هزار یورو تمکن مالی داشته باشید تا این وام‌ها به شما تعلق بگیرد.

در این مقاله از اپلای جرمنی شما را با بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به آلمان آشنا می‌کنیم.

سخن آخر

کشور آلمان مقصد بسیاری از مهاجران از سراسر جهان است. سطح زندگی در آلمان بالا است و در واقع آلمان یکی از بهترین کشور‌های جهان برای زندگی و مهاجرت است. این کشور از طرفی قوانین خاصی در زمینه مسکن دارد به این صورت که شما با هر تابعیتی می‌توانید در آلمان ملک بخرید. اگر اقامت این کشور را داشته باشید داشتن ملک در این کشور می‌تواند مسکن شما را تأمین کرده و همراه با آن به دلیل اقتصاد رو به جلوی آلمان و رشد مثبت جمعیت این کشور می‌توانید روی سرمایه‌گذاری نیز برای خرید خانه حساب کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *