راه های مهاجرت به آلمان

مطهره

۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۰۸:۴۲:۴۷

0

154

مهاجرت به آلمان

ممکن است شما هم درباره سطح بالای زندگی، امکانات رفاهی، امکانات درمانی و تامین اجتماعی و امنیت شغلی در کشور آلمان، شنیده‌ باشید. این مزایا و بسیاری از مزایای دیگر، منجر به تعدد مهاجران از سراسر دنیا به این کشور شد. اما این موضوع، برای کشور آلمان هم، مزیت بزرگی محسوب می‌شود؛ زیرا اکثریت مهاجران، جوانانی هستند که کار می‌کنند و مالیات می‌پردازند و در نتیجه، اقتصاد آلمان را توسعه می‌دهند. اما راه های مهاجرت به آلمان چیست؟ مهاجرت به آلمان از روش‌های مختلفی، امکانپذیر است؛ اما ساده‌ترین و محبوب‌ترین راه مهاجرت به آلمان مهاجرت تحصیلی است. شما می‌توانید، با اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان، علاوه بر تحصیل رایگان از دریافت اقامت این کشور نیز، بهره‌مند شوید.

اگر قصد دارید با اخذ پذیرش تحصیلی به کشور آلمان مهاجرت کنید، می‌توانید با عضویت رایگان در وب‌سایت اپلای جرمنی به کاربر عادی تبدیل شوید که در این صورت، می‌توانید با مراجعه به قسمت نقشه راه اپلای، از مراحل قدم‌به‌قدم اپلای تحصیلی، اطلاعات لازم را کسب کنید.

در این مقاله از اپلای جرمنی، همراه ما باشید؛ چرا که علاوه بر بررسی راه های مهاجرت به آلمان در نهایت، بهترین و آسانترین راه مهاجرت را به شما معرفی میکنیم.

دلایل آسان شدن مهاجرت به آلمان چیست؟

کشورهای توسعه‌یافته مانند آلمان، وجود مهاجران برای رشد کلی کشور را ضروری و ارزشمند می‌دانند؛ چرا که مهاجران، خوب درس می‌خوانند، سخت کار می‌کنند، درآمد خوبی دارند و می‌خواهند در زندگی و شغل، موفق شوند. این وضعیت مهاجران، آن‌ها را به شهروندان واقعی تبدیل می‌کند و آن‌ها حس می‌کنند، شهروندان واقعی کشور آلمان هستند.

دولت آلمان، بر این عقیده است که حضور مهاجران از کشورهای مختلف، باعث رشد اقتصادی و شکوفایی ثروت جامعه می‌شود. این کشور به خاطر استقبال صمیمانه از مهاجران جدید و ارائه کمک‌هایی که می‌تواند، برای کمک به آن‌ها برای استقرار در آلمان ارائه ‌شود، شناخته شده‌ است.

آن‌ها به حقوق بشر احترام می‌گذارند و بر توسعه منابع انسانی، آموزش و از همه مهمتر خدمات بهداشت عمومی و سلامت، تمرکز و سرمایه‌گذاری می کنند.

ممکن است در ابتدا غوطه‌ور‌شدن در فرهنگ چندملیتی آلمان، برای مهاجران جدید، دشوار باشد. اما این روند به آرامی اتفاق می‌افتد و در نهایت، آن‌ها جزئی از شهروندان آلمانی می‌شوند.

راه های مهاجرت به آلمان چیست؟

زمانی که صحبت از مهاجرت به کشور دیگری به میان می‌آید، آلمان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد جهان است. البته چندان هم تعجب‌آور نیست؛ زیرا این کشور، مزایای بسیاری مانند: اقتصاد قوی و باثبات، فرصت‌های تحصیلی عالی، فرصت‌های شغلی و سبک زندگی سالم را به شهروندان خود، ارائه می‌دهد.

سالانه افراد مختلفی از سراسر جهان به دلایل مختلفی مانند: کار، سرمایه‌گذاری، ادامه تحصیل و یا پیوستن به خانواده در این کشور به آلمان، مهاجرت می‌کنند.

دلایل زیادی وجود دارد که افراد، برای مهاجرت، کشور آلمان را انتخاب می‌کنند که ممکن است شامل فرصت های شغلی بهتر باشد. موقعیت‌های شغلی بسیاری، برای افراد تحصیل‌کرده و ماهر در مشاغلی مانند مهندسی، مراقبت‌های بهداشتی، ساخت‌و ساز و غیره، در این کشور، وجود دارد. دلایل دیگر نیز، شامل برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک شرکت یا شرکت در دوره‌های آموزشی در کشور آلمان است.  به طور عمده، پنج راه، برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها میپردازیم.

بررسی ۵ راه مهاجرت به کشور آلمان

جای تعجب نیست که آلمان به‌عنوان هشتمین کشور محبوب در نظرسنجی HSBC از محققان در سال ۲۰۱۹ قرار دارد. این رتبه بالا، عمدتاً به دلیل رتبه سوم سیستم آموزشی و رتبه دوم در ثبات اقتصادی آلمان است. راه های مهاجرت به آلمان، عمدتا به پنج دسته تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر است:

مهاجرت به کشور آلمان با ویزای جستجوی کار

ویزای جستجوی کار آلمان، یک نوع ویزای منحصر‌به‌فرد است که به افراد دارای دانش و مهارت‌های لازم، امکان زندگی و جستجوی کار در آلمان را حداکثر به مدت شش‌ماه می‌دهد. در این مدت، دارنده ویزا باید در آلمان، به جستجوی کار بپردازد و سپس، ویزای جستجوی کار را به مجوز کار، تبدیل کند. اما اگر دارنده ویزا در مدت معینی شغلی پیدا نکرد، باید به شهر خود بازگردد.

مهاجرت به آلمان با ویزای مجوز کار

یکی دیگر از راه های مهاجرت به آلمان، مهاجرت به آلمان با ویزای مجوز کار است. اگر شما یک کارگر ماهر هستید و با یک کارفرمای آلمانی که مایل به حمایت مالی از شما است کار پیدا کردید، می‌توانید با ویزای اجازه کار آلمان به این کشور، مهاجرت کنید. ویزای مجوز کار به شما امکان می‌دهد در یک شرکت فعال در آلمان زندگی و کار کنید. شما می‌توانید، درخواست خود را همراه با پیشنهاد کارفرما یا گواهی اشتغال به کار و گواهی بیمه مسافرتی پرداخت شده، برای دریافت ویزا ارسال کنید.

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کارآفرینی

اگر ایده‌های تجاری عالی دارید که می‌تواند به اقتصاد آلمان کمک کند و می‌توانید آن‌ها را تامین مالی کنید، می‌توانید از طریق دریافت ویزای کارآفرینی به کشور آلمان، مهاجرت کنید. برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار در آلمان، ابتدا باید توانایی مالی خود را به دولت آلمان، اثبات کنید. این وجوه را می‌توانید با استفاده از سهام یا وام از بانک دریافت کنید. برای واجد شرایط بودن برای دریافت این نوع از ویزا، حداقل به یک میلیون یورو نیاز دارید و باید بتوانید، کسب‌و‌کاری را راه‌اندازی کنید که حداقل، ۱۰ شهروند آلمانی را استخدام کند.

با ویزای تحصیلی به آلمان مهاجرت کنید

اگر می‌خواهید از کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا برای ادامه تحصیل به کشور آلمان مهاجرت کنید، باید برای ویزای دانشجویی آلمان اقدام کنید. برخلاف سایر کشورها، آلمان فقط برای یک دوره کوتاه سه‌ماهه به شما ویزا می‌دهد. اگر می‌خواهید بیش از سه ماه تحصیل کنید، باید پس از ورود به کشور، برای اجازه اقامت اقدام کنید. پس از گذراندن دوره تحصیلی، برای یافتن شغل، اجازه خواهید داشت برای مدت معینی در آلمان بمانید. هنگامی که شغلی پیدا کردید، می‌توانید برای ویزای مجوز کار، اقدام کنید. برای درخواست ویزای دانشجویی در آلمان، باید نامه پذیرش از دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید و اثبات اینکه از حمایت مالی کافی برای تامین هزینه تحصیل خود برخوردار هستید را ارائه دهید.

مهاجرت به آلمان از طریق حمایت خانواده

یکی دیگر از راه های مهاجرت به آلمان، از طریق دریافت ویزای پیوست به خانواده است. با استفاده از این نوع ویزا، اعضای خانواده و وابستگان ساکنان آلمان، می‌توانند درخواست ویزا داده و به آن‌ها برای زندگی در آلمان بپیوندند. طبق قوانین ویزای آلمان، همسر و فرزندان زیر ۱۶ سال، می‌توانند برای پیوستن به اقامت اولیه خود در آلمان، برای ویزای مهاجرت، درخواست دهند. برای درخواست ویزای پیوست به خانواده، متقاضی باید بتواند ثابت کند که وابستگان معتبر یک مقیم فعلی آلمان هستند؛ علاوه‌بر‌این، متقاضی باید ثابت کند که اگر بالای ۱۶ سال باشد، می‌تواند به زبان آلمانی، ارتباط برقرار کند.

سریع‌ترین راه مهاجرت به آلمان

با توجه به قوانین جدید مهاجرتی آلمان؛ سریع‌ترین راه‌های ممکن برای رسیدن به خاک این کشور، مهاجرت تحصیلی، کاری و حمایت والدین است. با توجه به هدف خود برای مهاجرت به آلمان و دریافت مجوز مهاجرت از طریق این سه روش می‌توانید اقدام کنید.

بهترین راه های مهاجرت به آلمان کدامند؟

یکی از بهترین راه های مهاجرت به آلمان، اخذ ویزای تحصیلی و ادامه تحصیل در این کشور است؛ چرا که دانشجویان بین‌المللی، علاوه بر تحصیل رایگان، می‎توانند در حین تحصیل، به‌صورت پاره‌وقت، کار کنند. از آنجایی که آلمان، یک سیاست حداقل دستمزد دارد، دانشجویان با مشاغل پاره وقت، درآمد خوبی دارند. برخلاف سایر کشورهای مشابه، دانشجویان خارجی می‌توانند ۱۲۰ روز کامل یا ۲۴۰ نیم‌روز در سال را کار کنند. کشور آلمان همچنین، فرصت‌های شغلی زیادی را برای دانشجویان بین‌المللی در حین تحصیل، ارائه می‌دهد.

طبق قانون فعلی مهاجرت، پس از اتمام تحصیلات آکادمیک یا برنامه آوسبیلدونگ در آلمان، دانشجویان بر‌اساس پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ثبت شده آلمانی، می‌توانند شروع به کار کنند. پس از حداقل دو سال کار، آنها می‌توانند، برای اجازه اقامت دائم، برای زندگی نامحدود در آلمان، درخواست دهند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را دارید، می‌توانید با عضویت رایگان در پورتال اپلای جرمنی، از تمامی مراحل اپلای، مطلع شوید و سپس، با رزرو وقت مشاوره تلفنی، با کارشناسان ما برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط باشید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *