ویزای پیوست آلمان چیست؟

مطهره

۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۱:۲۴:۱۳

15

1.2K

ویزای پیوست

اگر شما هم قصد مهاجرت به آلمان را دارید، قطعاً به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید اعضای خانواده‌تان را نیز، همراه با خود به کشور آلمان ببرید؟ کشور آلمان در چنین مواقعی، دریافت ویزای پیوست به خانواده را در اختیار مهاجران قرار داده است.

در واقع، ویزای پیوست آلمان، برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند به برخی از اعضای خانواده خود در آلمان، بپیوندند. البته باید در نظر داشته باشید که این ویزا، یکی از انواع ویزای آلمان است که تنها برای افرادی صادر می‌شود که تمامی مراحل مهاجرت را به‌صورت قانونی، گذرانده باشند.

با مطالعه این مطلب از اپلای جرمنی می‌توانید هرآنچه که نیاز است را درباره ویزای پیوست به خانواده کشور آلمان، بدانید.

ویزای پیوست به خانواده آلمان چیست؟

یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که به کشور آلمان مهاجرت می‌کنند، دوری از خانواده و فرزندانشان است. دولت آلمان با ارائه ویزای پیوست به خانواده، این مشکل را تا حدود زیادی، برطرف کرده است. افراد با دریافت ویزای پیوست آلمان، می‌توانند به‌راحتی به خانواده خود در این کشور، بپیوندند.

جالب است بدانید، افرادی که ویزای الحاق به خانواده را دریافت می‌کنند، دیگر نیازی به مجوز کار یا اقامت در آن کشور، ندارند و می‌توانند بدون هیچ مشکلی با خانواده خود در آنجا زندگی کنند.

همچنین می‌توانند، ویزای پیوست خود را تبدیل به اقامت دائم آلمان تبدیل کنند که این مورد، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های دریافت این نوع از ویزا است.

این ویزا، برای خانواده‌هایی که در داخل یا خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، صادر شده و افراد با دریافت آن، می‌توانند به کار یا تحصیل، مشغول شوند.

ویزای پیوست به خانواده آلمان چیست

معرفی انواع ویزای پیوست آلمان

مهاجرت قانونی به آلمان، تنها پس از اخذ ویزا امکان‌پذیر است. یکی از راه‌های مهاجرت و دریافت اقامت کشور آلمان، دریافت ویزای الحاق است. از طریق ویزای پیوست آلمان، افراد می‌توانند به همراه خانواده خود به کشور آلمان، مهاجرت کنند. مدارک موردنیاز به شرح زیر است:

ویزای الحاق به همسر

ویزای الحاق به همسر، به‌نوعی از ویزا اطلاق می‌شود که با دریافت آن، می‌توانید به همراه همسرتان به کشور آلمان، مهاجرت کنید. برای دریافت ویزای پیوست به همسر، باید زوجین، هر دو بالای ۱۸ سال سن داشته باشند. همچنین، ازدواج شما باید قانونی و رسمی باشد و فرد پیوست شده، بتواند حداقل در سطح A1 به زبان آلمانی، صحبت کند.

ویزای پیوست فرزندان به والدین

اگر والدینتان در آلمان زندگی می‌کنند و سن شما کمتر از ۱۶ سال است، می‌توانید به‌راحتی با دریافت ویزای الحاق به خانواده به کشور آلمان، مهاجرت کنید. اگر سن متقاضیان بین ۱۶ تا ۱۸ باشد در صورت تسلط به زبان آلمانی، تقاضای ویزای الحاق، پذیرفته می‌شود.

ویزای پیوست والدین به فرزندان

والدین افراد بالای ۱۸ سالی که اقامت موقت یا دائمی کشور آلمان را دارند، می‌توانند با دریافت ویزای الحاق به فرزند، ویزای کشور آلمان را دریافت کنند.

شرایط اخذ ویزای پیوست آلمان چیست؟

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند و می‌خواهند، خانواده خود را نیز، همراه خود ببرند، باید نسبت به دریافت ویزای پیوست، برای همراهان خود، اقدام کنند. از همین رو، اگر شما با هر نوع ویزا، اعم از ویزای تحصیلی آلمان، ویزای کاری، ویزای سرمایه‌گذاری و… به آلمان مهاجرت کنید، می‌توانید برای اعضای خانواده خود، ویزای پیوست، دریافت کنید.

برای دریافت ویزای پیوست، فردی که ساکن آلمان است باید، شرایط خاصی داشته باشد که در ادامه، این شرایط را بررسی می‌کنیم.

  • درآمد کافی برای حمایت از خود و خانواده خود را داشته باشد.
  • پول کافی برای تأمین مسکن خانواده را داشته باشد.
  • دارای مجوز اقامت موقت یا دائم یا کارت آبی اتحادیه اروپا باشد.
  • توانایی فراهم‌کردن بیمه درمانی، برای خود و خانواده را داشته باشد. برای خود و اعضای خانواده خود بیمه درمانی کافی داشته باشید.
  • به زبان آلمانی حداقل تا سطح A1، تسلط داشته باشید

همچنین، افرادی متقاضی دریافت ویزای پیوست نیز، باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • باید تا حدودی با زبان آلمانی، آشنایی داشته باشند (سطح A1)
  • سن افراد متقاضی ویزای الحاق، حتما باید بالای ۱۸ سال باشد

نکات تکمیلی که باید درباره دریافت ویزای پیوست آلمان بدانید:

اگر پدر و مادر کودک، هر دو قصد زندگی در آلمان را داشته باشند، ویزا به‌راحتی صادر می‌شود؛ اما اگر یکی از والدین در کشوری غیر از آلمان باشد، باید حضانت کامل کودک، به فردی که ساکن آلمان است، واگذار شود.

همچنین، اگر فرزندان زیر ۱۸ سال، اقامت کشور آلمان را داشته باشند، می‌توانند برای والدین خود، درخواست ویزای پیوست دهند.

شرایط درخواست ویزای الحاق به خانواده

مراحل درخواست ویزای پیوست آلمان چیست؟

اخذ ویزای آلمان شامل مراحلی است که باید قبل از هرگونه اقدامی، آن‌ها را تکمیل کنید. برای این کار، ابتدا باید مدارک ضمیمه مورد‌نیاز ویزای آلمان را به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه کرده و به سفارت آلمان در ایران بفرستید و پس از پرداخت وجه سفارت تا زمان مصاحبه، منتظر باشید.

باید بدانید که مصاحبه با سفارت آلمان بسیار مهم است و برای دریافت ویزای پیوست آلمان، باید حتماً در این مصاحبه، شرکت کنید. توجه داشته باشید که این مصاحبه، اصلاً پیچیده نیست و آفیسر پرونده، سؤالاتی در خصوص قصد شما برای مهاجرت به کشور آلمان، می‌پرسد که باید سعی کنید به سؤالات او با صداقت کامل، پاسخ دهید.

پردازش درخواست ویزای شما، می‌تواند از چند هفته تا چند ماه، طول بکشد. اگر در زمان ارسال مدارک به سفارت، متقاضی زیادی وجود نداشته باشد، طی چند روز پس از ارسال مدارک، مصاحبه با شما برنامه‌ریزی می‌شود. اما اگر تعداد متقاضیان زیاد باشد، این دوره می‌تواند چندین ماه طول بکشد.

هزینه ویزای پیوست آلمان

هزینه اخذ ویزای پیوست را باید در زمان مصاحبه واریز نمایید، این مبلغ برای بزرگسالان برای ویزای بلند‌مدت ۷۵ یورو و برای افراد زیر ۱۸ سال ۳۵ یورو در نظر گرفته شده است. نکته مهمی که باید توجه کنید، در صورت رد درخواست ویزا یا کنسلی به وسیله خودتان این مبلغ قابل عودت نیست.

مدارک لازم برای دریافت ویزای پیوست به خانواده آلمان

برای مهاجرت به آلمان و دریافت ویزای الحاق به خانواده، باید پیش از مراجعه به سفارت آلمان، مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کنید. باید در نظر داشته باشید که این مدارک، حتماً باید به زبان انگلیسی یا آلمانی، ترجمه شوند.

لیست مدارک موردنیاز، برای دریافت ویزای پیوست آلمان به شرح زیر است:

  • ارائه پاسپورت معتبر (زمان صدور پاسپورت، باید حداقل سه ماه قبل از پروسه درخواست ویزا باشد)
  • فرم درخواست ویزای آلمان پیوست شده را تکمیل کنید
  • دو قطعه عکس بیومتریک که در سه ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • ارائه سند ازدواج و ترجمه آن به زبان آلمانی
  • مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح A1
  • بیمه مسافرتی
  • بلیت هواپیما به کشور آلمان
  • مدارک مبتنی بر اثبات تمکن مالی فرد مقیم آلمان
  • ارائه دعوت‌نامه از طرف فرد ساکن آلمان
  • ارائه طلاق‌نامه و گواهی فوت همسر (در صورت ازدواج پیشین فرد متقاضی)
  • اگر همسر فرد متقاضی، دارای اقامت قانونی در آلمان باشد، باید یک نسخه از مدرک اقامت را به سفارت آلمان ارائه دهد
  • ارائه شناسنامه و تأیید ملیت فرزندان
  • اگر پدر یا مادر در آلمان زندگی می‌کنند، برای دریافت ویزای الحاق برای فرزندان خود، باید مدرکی مبنی بر تأیید سرپرستی به سفارت آلمان ارائه کنند.

مدارک موردنیاز برای ویزای پیوست

شرایط کار با ویزای پیوست آلمان

افرادی که با ویزای پیوست به خاک آلمان وارد شده‌اند، اجازه کار در این کشور را دارند. اما نکته مهمی که باید به آن دقت نمود اینست که، دولت آلمان افرادی را که از کشورهای غیراتحادیه اروپا وارد شده‌اند را براساس قوانین خاصی قبول می‌کند. این افراد باید حتما اجازه اقامت در آلمان را داشته باشند و یا کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشند. نکته دوم این افراد باید به عنوان محقق یا یک فرد ماهر وارد آلمان شده باشند، تا از نظر علمی یا اقتصادی برای آلمان سودآور تلقی شوند.

کلام پایانی

همان‌طور که در این مقاله از اپلای جرمنی به آن اشاره کردیم، ویزای پیوست، نوعی از ویزای آلمان است که از طریق آن، افراد می‌توانند، اعضای خانواده‌شان را به همراه خود به کشور آلمان ببرند. ما سعی کردیم در این مطلب، اطلاعات کاملی را در خصوص شرایط دریافت ویزای پیوست، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اگر دراین‌رابطه سؤالی دارید، می‌توانید در قسمت دیدگاه‌های همین مقاله از ما بپرسید. با عضویت در سایت اپلای جرمنی نیز، می‌توانید وارد قسمت داشبورد شوید و با استفاده از توکن مشاوره رایگان با همکاران ما در ارتباط باشید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 دیدگاه در ویزای پیوست آلمان چیست؟