بهترین راه های مهاجرت به آلمان چیست؟

مطهره

۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۰:۱۵:۳۵

2

161

راه های مهاجرت به آلمان

آلمان، به‌عنوان پنجمین کشور محبوب و مقرون‌به‌صرفه، در میان افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی  دارند، شناخته می‌شود. این مزیت به دلیل عملکرد خوب اقتصادی، نظام آموزشی و فرصت‌های شغلی کشور آلمان است. از همین رو، سالانه تعداد افرادی که به دنبال بهترین راه های مهاجرت به آلمان هستند، بیشتر می‌شود.

مهاجرت به آلمان همچنین، به دلیل قوانین مهاجرتی انعطاف‌پذیر در بین مهاجران خارج از کشور، بسیار موردتوجه قرار گرفته است. آلمان، فرصت‌های شغلی، تحصیلی و اقتصاد توسعه‌یافته زیادی را در اختیار مهاجران، قرار می‌دهد.

برای مهاجرت به آلمان، ابتدا باید بهترین راه های مهاجرت به آلمان را بشناسید و سپس، نسبت به اخذ ویزای این کشور، اقدام کنید. آلمان، ویزا‌های مختلفی از جمله: ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری، پیوست و… را ارائه می‌دهد که بسته به شرایط خود، می‌توانید هریک از آن‌ها را دریافت کنید.

اما شرایط مهاجرت به کشور آلمان چیست؟ چگونه می‌توانیم نسبت به اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان اقدام کنیم؟

پورتال مهاجرتی اپلای جرمنی به‌عنوان یک پلتفرم جامع و یکپارچه، در این مطلب، چگونگی مهاجرت به آلمان را بررسی می‌کند.

چرا مهاجرت به آلمان؟

ممکن است فکر کنید وقتی به شما می‌گوییم آلمان، مکانی عالی برای زندگی است، اغراق کرده باشیم؛ اما در حقیقت این‌طور نیست! چرا که بر اساس آمار مهاجرت، آلمان در فهرست بهترین کشورها برای مهاجران و در رتبه پانزدهم، قرار دارد. علاوه بر این، برلین و هامبورگ در میان ۲۰ مکان برتر، برای زندگی مهاجران، به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش حمل‌و‌نقل عمومی کمیسیون اروپا، کیفیت زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل آلمان به‌طورکلی، بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. در این کشور، شهر‌ها از راه‌های مختلفی به یکدیگر متصل هستند و به‌راحتی می‌توان، بین آن‌ها رفت‌و‌آمد کرد.

حتی اگر در شهر کوچک‌تری زندگی کنید، شبکه بزرگی از تراموا، اتوبوس و قطار وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید، با آن‌ها به مقاصد موردنظرتان رفت‌و‌آمد کنید.

چرا به آلمان مهاجرت کنیم؟

معرفی بهترین راه‌های مهاجرت به آلمان

سالانه افراد بسیاری از سرتاسر دنیا به دلایل مختلفی مانند کارکردن، تحصیل، سرمایه‌گذاری و… به کشور آلمان، مهاجرت می‌کنند. در آلمان، موقعیت‌های زیادی برای افراد تحصیل‌کرده و واجد شرایط در مشاغل مختلف مانند: مهندسی، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، آی‌تی و… وجود دارد.

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که در ادامه به برخی از بهترین راه های مهاجرت، اشاره می‌کنیم.

راه های مهاجرت به آلمان با ویزای دانشجویی

اگر قصد دارید بیشتر از ۳ ماه در خاک آلمان بمانید و تحصیل کنید، باید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی آلمان، اقدام کنید. برای درخواست مهاجرت تحصیلی به آلمان باید نامه پذیرش خود را از دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید و مدرکی مبنی بر اینکه از حمایت مالی کافی برای تأمین هزینه تحصیل خود برخوردار هستید، ارائه دهید.

راه های مهاجرت به آلمان از طریق حمایت خانواده

یکی از بهترین راه های مهاجرت به آلمان، از طریق دریافت ویزای پیوست یا الحاق به خانواده است. با استفاده از این نوع ویزا، اعضای خانواده و وابستگان ساکنان آلمان، می‌توانند درخواست ویزا داده و به آن‌ها برای زندگی در آلمان، بپیوندند. طبق قوانین ویزای آلمان، همسر و فرزندان زیر ۱۶ سال، می‌توانند برای پیوستن به اقامت اولیه خود در آلمان، برای ویزای مهاجرت، درخواست دهند. برای درخواست ویزای خانوادگی، متقاضی باید بتواند ثابت کند که وابستگان معتبر یک مقیم فعلی آلمان هستند. علاوه بر این، متقاضی باید ثابت کند که اگر بالای ۱۶ سال باشد، می‌تواند به زبان آلمانی ارتباط برقرار کند.

راه های مهاجرت به آلمان با ویزای جستجوی کار

یکی از انواع ویزاهایی که امروزه، افراد زیادی در جستجوی دریافت آن هستند، ویزای جستجوی کار آلمان است. با دریافت این ویزا، افراد جویای کار، می‌توانند به مدت ۶ ماه در کشور آلمان به دنبال کار موردنظر خود بگردند. در طول این مدت، دارنده ویزا باید در آلمان کار پیدا کرده و سپس، ویزای جستجوی کار خود را به مجوز کار تبدیل کند. بااین‌حال، اگر دارنده ویزا در مدت‌زمان مقرر، کاری پیدا نکرد، باید به شهر خود بازگردد.

راه های مهاجرت به آلمان با ویزای مجوز کار

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در تخصص خاصی، مهارت دارید، می‌توانید با دریافت ویزای مجوز کار که یکی از بهترین راه های مهاجرت است، وارد خاک آلمان شوید؛ به شرطی که یک کارفرمای آلمانی، تمایل به حمایت مالی از شما داشته باشد. ویزای مجوز کار به شما امکان می‌دهد در یک شرکت فعال در آلمان، زندگی و کار کنید. شما باید درخواست خود را همراه با یک پیشنهاد‌نامه از طرف کارفرمای خود یا مدرک ثابت اشتغال و همچنین مدرکی مبنی بر پرداخت بیمه مسافرتی ارسال کنید.

راه های مهاجرت به آلمان به‌عنوان کارآفرین

دولت آلمان، جزو کشورهایی است که همیشه از ایده‌های تجاری عالی، حمایت می‌کند. شما می‌توانید با ارائه ایده‌های خود، به عنوان کارآفرین به کشور آلمان، مهاجرت کنید. برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار، باید مدارکی مبنی بر منابع مالی ارائه دهید. این وجوه را می‌توان با سرمایه یا با استقراض از بانک به دست آورد. این روش، یکی از بهترین راه های مهاجرت است و برای واجد شرایط بودن برای این طرح ویزا، حداقل به یک میلیون یورو نیاز دارید و باید بتوانید، کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید که حداقل ۱۰ شهروند آلمانی را استخدام کند.

بهترین راه های مهاجرت به آلمان چیست؟

راه های مهاجرت به آلمان در یک نگاه

مهاجرت به آلمان در ابتدا می‌تواند کمی دلهره‌آور به نظر برسد؛ چرا که علاوه بر انتخاب بهترین راه مهاجرت به آلمان، شما باید چندین کار را به‌صورت هم‌زمان انجام دهید؛ برخی از این مراحل، شامل درخواست ویزا، یافتن مسکن، یافتن شغل و تأمین بیمه مناسب است.

ازآنجایی‌که وضعیت همه افراد، هنگام مهاجرت به آلمان متفاوت است، ایجاد یک راهنمای قطعی، می‌تواند کمی دشوار باشد. بااین‌حال، در ادامه، چک‌لیست جامعی در خصوص چگونگی مهاجرت موفقیت‌آمیز به آلمان را برای شما تهیه کرده‌ایم.

مرحله ۱: درخواست ویزای آلمان

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، باید قبل یا بعد از ورود به آلمان، برای ویزا اقدام کنید. اگر پاسپورت اتحادیه اروپا یا EEA ندارید، برای زندگی در آلمان به ویزا نیاز دارید. نوع ویزای موردنیاز شما بستگی به کاری دارد که قصد دارید در آلمان، انجام دهید. (مانند کار، تحصیل، جستجوی کار، مسافرت و غیره).

مرحله ۲: یافتن محل اقامت در آلمان

پس از دریافت ویزای کشور آلمان، یافتن یک محل اقامت مناسب که به شما امکان می‌دهد آدرس خود را ثبت کنید، برای مهاجرت موفق به آلمان، ضروری است. اگر ویزای دانشجویی آلمان را اخذ کرده‌اید، می‌توانید با اجاره خوابگاه نیز، این کار را انجام دهید.

مرحله ۳: ثبت‌نام برای بیمه درمانی مناسب

مهم نیست که دلیل شما برای مهاجرت به آلمان چیست، درهرحال، شما برای مهاجرت به آلمان به بیمه درمانی مناسب نیاز دارید. این مورد، نه‌تنها یک الزام قانونی است، بلکه یک شرط اساسی برای اخذ ویزای آلمان است.

 مرحله ۴: افتتاح حساب بانکی در آلمان

هنگام مهاجرت به آلمان، راه‌اندازی سریع حساب بانکی آلمانی، برای فرایند انتقال سریع، ضروری است. استفاده از یک حساب بانکی خارجی در آلمان، شما را در چرخه‌ای از کارمزد بانک‌های خارجی، نرخ ارز پایین و هزینه‌های گران شبکه خودپرداز، قرار می‌دهد.

مرحله ۵: یافتن شغل مناسب در آلمان

آلمان، یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است و نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد. این امر، آلمان را به یک بازار کار امیدوارکننده برای مهاجران و دانشجویان بین‌المللی، تبدیل می‌کند؛ به‌خصوص اگر شما یک کارگر با تحصیلات عالی یا ماهر باشید.

کارهایی که بعد از مهاجرت به آلمان باید انجام دهیم

پورتال اپلای جرمنی با ارائه انواع خدمات در خصوص اخذ ویزای تحصیلی، کاری و آوسبیلدونگ و همچنین، مشاوره رایگان، توانسته رضایت بسیاری از علاقه‌مندان مهاجرت به آلمان را جلب کند. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید، می‌توانید با عضویت رایگان در پنل اپلای جرمنی، وقت مشاوره رزرو کنید و سوالات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه در بهترین راه های مهاجرت به آلمان چیست؟