آوسبیلدونگ آلمان

مطهره

۱۴۰۲/۰۳/۰۳ ۰۶:۴۰:۵۸

2

402

آوسبیلدونگ

آوسبیلدونگ در آلمان، یک سیستم منحصربه‌فرد است که به دانشجویان کشورهای ثالث، اجازه می‌دهد تا در شرکت‌های آلمانی، به‌عنوان کارآموز در حین تحصیل در یک حرفه یا مؤسسه آموزشی، کار کنند و آموزش ببینند.

در آلمان، سالانه شرکت‌های مختلفی، بیش از ۵۰۰۰۰۰ قرارداد جدید آوسبیلدونگ را امضا می‌کنند. این موضوع، شرایط مناسبی را برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان دارند را فراهم می‌کند.

در حقیقت، آوسبیلدونگ، نوعی آموزش حرفه‌ای است که در نهایت، منجر به ایجاد یک شغل تخصصی می‌شود. شرکت کنندگان در این برنامه، برای فعالیت‌های حرفه ای خود، دانش نظری و عملی کسب می کنند. همچنین، در طول این برنامه، بصورت ماهیانه، حقوق مشخصی را دریافت می‌کنند.

اگر به دنبال مدرک و شغل کم تحرکی نیستید، این برنامه، انتخاب مناسبی برای شماست؛ چرا که مجبور نیستید برای مهاجرت به آلمان، هزینه‌های مهاجرت تحصیلی را پرداخت کنید.

برای آشنایی کامل با آوسبیلدونگ آلمان، کافی است این مقاله از اپلای جرمنی را به طور کامل مطالعه کنید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه، می‌توانید با عضویت در پورتال اپلای جرمنی از توکن مشاوره رایگان خود، استفاده کنید.

آوسبیلدونگ در آلمان چیست؟

آوسبیلدونگ، یک دوره کارآموزی عملی و تئوری است که در طی آن، افراد می‌توانند، هم‌زمان با یادگیری مهارت‌های موردنیاز برای مشاغل تخصصی، به‌صورت ماهیانه، حقوق دریافت کنند. در حقیقت، Ausbildung در آلمان، یک راه معمول برای گرفتن مدرک تخصصی، بدون رفتن به دانشگاه است.

آوسبیلدونگ آلمان، یک گزینه خوب، برای مهاجرت کارگران ماهر خارجی است؛ چرا که با شرکت در برنامه‌های آوسبیلدونگ، آن‌ها فرصت تحصیل در آلمان و اخذ دوره کارآموزی را پیدا می‌کنند. در واقع، Ausbildung، یک برنامه آموزش حرفه‌ای است که در آن، کارآموزان در شرکت کارفرمای خود، کار می‌کنند و در تمام جنبه‌های حرفه‌ای، آموزش می‌بینند.

آوسبیلدونگ، یک گام مهم، برای خارجی‌هایی است که به دنبال کار در آلمان هستند؛ زیرا آن‌ها پس از تکمیل Ausbildung خود به بازار کار آلمان، دسترسی کامل دارند.

زمانی که به‌عنوان یک Ausbildender در یکی از شرکت‌های آلمانی، پذیرفته شدید، آموزش شما به دو بخش، تقسیم می‌شود:

  1. ابتدا یک کارفرما یا شرکت آلمانی با شما به‌عنوان کارآموز تماس می‌گیرد.
  2. سپس، وارد یک آموزشگاه حرفه‌ای می‌شوید که در آن، دوره‌های آموزشی به‌صورت تئوری، برگزار می‌شود.

برای گذراندن دوره آموزشی آوسبیلدونگ، شما باید در هر دو مکان، حضور داشته باشید و برای این کار، باید زمان خود را به‌خوبی، مدیریت کنید.

برای مثال، فرض کنید در یک هتل، دوره آوسبیلدونگ خود را می‌گذرانید، در این صورت، شما باید سه روز در هفته در بخش‌های تعیین شده برای تجربه عملی و روزهای باقی‌مانده را در مؤسسه آموزشی، کار کنید.

باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مشاغل Ausbildung، حقوق کمتری نسبت به مشاغل دانشگاهی دارند و مسئولیت‌های محدودی دارند.

آوسبیلدونگ آلمان چیست؟

تحصیلات موردنیاز برای آوسبیلدونگ در آلمان

اگر جزو شهروندان خارج از اتحادیه اروپا هستید، باید گواهینامه امتحانی کلاس دوازدهم (دبیرستان) را داشته باشید. مدرک پایان دوره دبیرستان، حداقل مدرک تحصیلی موردنیاز، برای برنامه Ausbildung در آلمان است.

البته افرادی که مدارک تحصیلی بالاتری هم دارند، می‌توانند برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ، درخواست دهند.

همچنین، هیچ حداکثر سن ثابتی، توسط وزارتخانه‌های مهاجرت یا دولت‌های ایالتی آلمان، تعیین نشده است. پس با این حساب، شرایط سنی کارآموزان، بسته به نظر مستقیم کارفرما و شرکت موردنظر، تعیین می‌شود. البته، اکثر شرکت‌ها و مؤسسات آموزشی، حداکثر سن ۳۰ و حداقل سن ۱۷ را برای این دوره‌ها در نظر می‌گیرند.

مدت‌زمان دوره آوسبیلدونگ چقدر است؟

برنامه Ausbildung، معمولاً سه سال طول می‌کشد؛ اما اگر مدارک شما بر اساس عملکرد کاری شما در شرکت و مدرسه حرفه‌ای معقول باشد، می‌توانید این مدت را کوتاه‌تر کنید.

معمولا طول دوره آوسبیلدونگ، به عوامل بسیاری بستگی دارد. برای مثال، نوع شرکتی که در آن، مشغول به کار می‌شوید و آموزشگاه حرفه‌ای که دوره‌های تئوری را در آن می‌گذرانید، در این مسئله، نقش بسزایی دارند.

بااین‌حال، یکی از موارد مهمی که برای ورود سریع به برنامه Ausbildung نیاز دارید، دانش زبان آلمانی است. همچنین، تسلط کافی بر زبان آلمانی و ارائه مدارک موردنیاز، باعث می‌شود بتوانید با کارفرمای خود نیز، ارتباط بهتری برقرار کنید.

مدت زمان آوسبیلدونگ آلمان

زبان موردنیاز برای آوسبیلدونگ آلمان

مهم‌ترین پیش‌نیازی که اکثر شرکت‌ها هنگام جذب کارآموز از کشورهای دیگر، بررسی می‌کنند، مهارت‌های زبان آلمانی و مهارت‌های ارتباطی در سطح موردنیاز است.

برای شرکت در دوره‌های عملی و تئوری آوسبیلدونگ آلمان، باید به زبان آلمانی، تسلط کامل داشته باشید؛ چرا که تمامی امتحانات تئوری آموزشگاه حرفه‌ای به زبان آلمانی، گرفته می‌شود.

گاهی اوقات، انگلیسی زبانان نیز، می‌توانند در این آموزش‌ها شرکت کنند. اما ارتباط در محل کار، معمولا به زبان آلمانی انجام می‌شود.

در حال حاضر، بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های برگزارکننده این دوره‌ها اعلام کردند که مهارت‌های زبانی، برای تکمیل دوره آموزشی، امری ضروری است.

بنابراین، شما باید مهارت‌های زبان آلمانی بهتری داشته باشید تا بتوانید شرایط زبان برنامه Ausbildung را در موقعیت موردنظر، برآورده کنید.

برای شرکت در برنامه‌های آوسبیلدونگ، بهتر است مهارت‌های زبانی شما در حد B2 باشد. البته اگر زبان را به‌اندازه کافی می‌دانید، گاهی اوقات، ارائه مدرک B1 نیز، کفایت می‌کند؛ زیرا لازمه آن، داشتن مهارت‌های ارتباطی خوب، برای پیگیری برنامه است.

 

مدارک موردنیاز برای درخواست آوسبیلدونگ در آلمان

اگر قصد دارید از طریق ویزای آوسبیلدونگ، نسبت به اخذ ویزای آلمان، اقدام کنید، باید مدارک زیر را به کارفرما یا شرکت موردنظر، ارائه دهید:

رزومه (CV)

ارائه رزومه مناسب به شرکت یا کارفرما، نقش مؤثری در پذیرش شما برای دوره آوسبیلدونگ دارد. باید در نظر باشید که رزومه، حتماً باید کوتاه باشد. همچنین در متن آن، باید اطلاعات دقیقی در مورد تحصیلات، تجربه کاری (در صورت وجود) و… را درج کنید.

انگیزه‌نامه

انگیزه‌نامه، یک فرصت عالی، برای معرفی شما به‌عنوان یک گزینه مناسب و با‌انگیزه به کارفرماست. شما می‌توانید با نگارش صحیح انگیزه‌نامه، فرصت‌های مناسبی را برای گذراندن دوره کارآموزی، کسب کنید.

گواهی تجربه‌های شغلی

اگر در موقعیت انتخابی خود در یک زمینه مرتبط کار کرده‌اید، این امر، بر واجد شرایط بودن شما برای شغلی که برای آن درخواست می‌کنید، تأثیر می‌گذارد. پس با این حساب، سعی کنید تمامی تجربه‌های شغلی مرتبط خود را به کارفرما ارائه دهید.

ارائه آخرین مدرک تحصیلی

برای درخواست شرکت در دوره‌های کارآموزی، نیاز است که مدارک تحصیلی خود را به طور کامل، ارائه دهید. همچنین، ممکن است برخی از شرکت‌ها نیاز به ترجمه آلمانی مدارک شما داشته باشند.

مدارک آوسبیلدونگ آلمان

چگونه برای ویزای Ausbildung در آلمان اقدام کنیم؟

فرض کنید درباره شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ، برای موقعیت مورد‌نظر خود، جدی هستید. در این صورت، باید مهارت زبان آلمانی خوب و تمامی مدارک لازم، برای تأیید ویزای Ausbildung را داشته باشید.

به طور خلاصه، به‌عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، برای ثبت‌نام در آموزش حرفه‌ای در آلمان، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گواهی فارغ‌التحصیلی و سایر گواهی‌های ترجمه شده را دریافت کنید
  • زبان آلمانی را یاد بگیرید و به سطح B1 یا B2 برسید
  • در مصاحبه با کارفرمایان و شرکت‌های علاقه‌مند به درخواست آوسبیلدونگ، شرکت کنید
  • یک پیشنهاد و یک قرارداد آموزشی برای کارفرمای موردنظر، ارسال کنید
  • برای اخذ ویزای آلمان، اقدام کنید

اگر به دنبال اطلاعات کامل در مورد تحصیل در مقاطع مختلف آلمان هستید، بهتر است از مقاله مقاطع تحصیلی در آلمان سایت اپلای جرمنی دیدن نمایید.

اپلای جرمنی در این زمینه چه کمکی به شما می‌کند؟

تیم اپلای جرمنی، یک تیم متشکل از دانشجویان مقیم آلمان است که با سال‌ها تجربه در زمینه اخذ ویزای تحصیلی و آوسبیلدونگ، توانسته رضایت بسیاری از متقاضیان را جلب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی اخذ ویزای آوسبیلدونگ، می‌توانید به‌صورت رایگان، در وب‌سایت اپلای جرمنی، عضو شوید. سپس با مراجعه به قسمت داشبورد، می‌توانید رزرو وقت مشاوره تلفنی خود را انجام دهید. کارشناسان ما در وقت تعیین شده با شما ارتباط برقرار می‌کنند و تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه در آوسبیلدونگ آلمان