شرایط تحصیل در مدارس آلمان ۲۰۲۴

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۰۵ ۱۱:۲۱:۵۶

0

28

مدارس آلمان

مدارس آلمان با توجه به هزینه‌های پایین تحصیلی بسیار مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته است. سیستم آموزشی در آلمان یکی از بهترین سیستم‌های تحصیلی در سراسر دنیا است. تحصیلات ابتدایی از شش سالگی شروع می‌شود و چهار سال طول می‌کشد. در مدارس ابتدایی فعالیت‌های آموزشی به نحوی است که محیطی دوستانه و مشارکتی با تمرکز بر رشد مهارت‌های اجتماعی و رشد فردی دانش آموزان دارد. پس از دوره ابتدایی دانش آموزان در آلمان وارد دوره متوسطه می‌شوند. این دوره به دو سطح دوره اول و دبیرستان عالی تقسیم می‌شود. دانش آموزان برای پذیرش در مدارس نیازی به مدرک زبان ندارند و هزینه‌های تحصیل بسته به مدرسه امکانات و شهری که مدرسه در آن قرار گرفته ممکن است متغیر باشد. مدارس آلمان به نحوی هستند که دانش آموزان در انتهای دیپلم آی بی (IB) آمریکا را دریافت می‌کنند.

 با عضویت رایگان در پورتال جامع سایت اپلای جرمنی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

تحصیل در مدارس آلمان

سیستم آموزشی مدارس در آلمان شبیه به سایر کشور‌های اتحادیه اروپاست و این کشورها تقریباً سیستم آموزشی یکسانی دارند. رفتن به مدرسه در تمام ایالت‌ها و شهر‌های آلمان اجباری است و دانش آموزان به صورت اجباری باید در مدارس این کشور ثبت نام کرده و تحصیل کنند. تمام دانش آموزان چه تبعه آلمان باشند چه نباشند باید در این مدارس ثبت نام کنند و آموزش‌های ابتدایی را تا کلاس نهم ببینند.

لباس فرم مدارس آلمان

نکته مهم در مورد لباس فرم در مدارس آلمان این است که هر مدرسه لباس فرم مخصوص به خود را داراست تا دانش آموزان چه در سطح شهر چه در برنامه‌های گروهی قابل تشخیص باشند. لباس فرم دختران و پسران تا حدی یک شکل است اما تفاوت‌های اساسی در آن‌ها به چشم می‌خورد. لباس فرم دختران به صورت یکسان و به شکل دامن و شلوار است و لباس فرم پسران نیز به صورت پیراهن و شلوار یا کت و شلوار در نظر گرفته می‌شود.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید، می‌توانید با عضویت در پورتال اپلای جرمنی از توکن مشاوره رایگان خود، استفاده کنید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. ما شما را تا رسیدن به خاک آلمان، همراهی می‌کنیم.

 

مدارس

 

تعطیلات مدارس آلمان

تعطیلات مدارس آلمان شش نوع از قرار ذیل است:

  • تعطیلات پاییز (Herbstferien) دو هفته
  • تعطیلات کریسمس (Weihnachtsferien) معمولاً دو هفته است
  • تعطیلات زمستانی (Winterferien) بین چند روز تا دو هفته
  • تعطیلات عید پاک (Osterferien) دو تا سه هفته
  • تعطیلات عید پنجاهه (Whitsun Pfingstferien) بین چند روز تا دو هفته
  • تعطیلات تابستانی (Sommerferien) – شش تا هفت هفته

تحصیل در دبیرستان آلمان

اصولاً دانش آموزان مدارس دولتی صبح‌ها به مدرسه می‌شوند و کلاس‌ها معمولاً بین ۷:۳۰ الی ۸:۱۵ شده و ظهر‌ها از ساعت ۱۲ الی ۱۳:۳۰ پایان می‌پذیرد. متوسط زمان هر کلاس ۴۵ دقیقه است و یک وقفه کوتاه در این کلاس‌ها وجود دارد. تحصیل در مدارس دولتی آلمان به زبان آلمانی صورت می‌گیرد. دانش آموزانی که به زبان آلمانی تسلط ندارند می‌توانند در مدارس خصوصی و به زبان انگلیسی درس بخوانند.

برای اخذ ویزای آلمان و شناخت بهترین راه‌های مهاجرت به آلمان وارد این بخش از اپلای جرمنی شوید.

تحصیل در مدارس دولتی آلمان

مدارس روزانه و دولتی آلمان کیفیت خوبی در آموزش و تدریس دروس به دانش آموزان دارند. بیشتر خانواده‌های آلمانی ترجیح‌شان بر این است که کودکان را در این نوع مدرسه‌ها ثبت نام کنند. این مدارس هم رایگان هستند هم اینکه کیفیت و تطابق عملکرد مدرسه با استاندارد‌های آموزشی بسیار بالا توسط مؤسسات دولتی و نظارت بر آموزش عمومی و خدمات آموزشی تضمین و تأیید می‌شود.

مدارس دولتی در زمینه فعالیت‌های فوق برنامه نسبت به مدارس خصوصی امکانات کمتر و محدودیت‌های بیشتری دارند. این محدودیت‌ها بیشتر به دلیل حضور پاره وقت دانش آموزان در مدرسه و کم بودن منابع مالی و زیرساختی در این مدارس است. در این مدارس بیشتر بر موارد آموزشی و تحصیل دروس تمرکز می‌شود و فرصت زیادی برای ارتقای مهارت‌های فردی دانش آموزان وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقاطع تحصیلی آلمان وارد این بخش در مجله مهاجرتی اپلای جرمنی شوید.

خانواده‌های آلمانی به خوبی از این مدارس استقبال می‌کنند از این رو جمعیت کلاس‌ها در این مدارس زیاد است و فرصت آموزش متمرکز و رسیدگی انفرادی بر وضعیت تحصیلی دانش آموز در این مدارس فراهم نیست. خانواده‌هایی که به دنبال این هستند تا کودک غیر از زبان آلمانی زبان‌های دیگری را نیز بیاموزد و از طرف دیگر در مهارت‌های فردی و اجتماعی آموزش‌هایی ببیند کودک را به مدارس خصوصی می‌فرستند. مدارس دولتی برای افرادی خوب است که خانواده‌شان به دلایلی مانند کار یا داشتن اقامت در آلمان حضور دارند. دانش آموزان ایرانی معمولاً امکان ورود به این مدارس را ندارند و بیشتر جذب مدارس خصوصی و مدارس شبانه روزی در کشور آلمان می‌شوند.

تحصیل رایگان در مدارس آلمان

طبق قانون آلمان تحصیل برای مقاطع زیر دیپلم در مدارس دولتی به زبان آلمانی صورت می‌گیرد و رایگان است. از طرف دیگر هزینه‌های نظیر مسکن و زندگی در پانسیون‌های شبانه روزی و… رایگان نیست و مبلغی را باید برای تهیه این امکانات پرداخت کنید.

شرایط تحصیل در مدارس آلمان

زمان بازگشایی مدارس در آلمان

مدارس دولتی آلمان صبح باز می‌شود و معمولاً بین ساعت‌های ۷:۳۰ الی ۸:۱۵ کلاس‌ها شروع شده و بین ساعت‌های ۱۲ الی ۱:۳۰ پایان می‌پذیرد. کلاس‌ها ۴۵ دقیقه‌ای هستند و بین آن‌ها یک استراحت کوتاه وجود دارد. در سال‌ها اخیر بسیاری از مدارس زمان حضور دانش آموزان در مدرسه را افزایش داده‌اند که این افزایش زمان صرف حل تکالیف و شرکت در فعالیت‌های فوق برنامه می‌شود.

برای کسب اطلاعات دقیق در مورد  کارگزاری ویزامتریک را در این بخش از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی مطالعه نمایید.

سال تحصیلی مدارس از دو ترم تشکیل می‌شود. ترم اول از اواخر آگوست شروع می‌شود و ترم دوم تا ژوئن ادامه دارد. تعطیلات بلند مدت شامل تعطیلات کریسمس و تابستان و تعطیلات کوتاه مدت شامل عید پاک در پاییز می‌شود. تعطیلات کریسمس معمولاً دو هفته و تعطیلات تابستان حدود شش هفته است. به طور کلی تعداد روزهای تعطیل توسط هر ایالت آلمان تعیین می‌شود.

در پایان

مدارس آلمان کیفیتی بالا دارد و شرایط تحصیلی در مدارس دولتی و خصوصی این کشور بسیار عالی است. مدارس دولتی در آلمان کاملا رایگان هستند اما برای مدارس خصوصی و بین المللی باید حتما شهریه پرداخت شود. تحصیل در آلمان در دوره‌های زیر دیپلم شرایط و ضوابطی دارد که باید حتماً در نظر گرفته شود. در این مقاله اطلاعاتی کلی درباره مدارس در آلمان و نحوه تحصیل در آن‌ها ارائه شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *