مهاجرت کادر درمان به آلمان – شرایط ۲۰۲۴

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۱:۱۲:۲۵

0

42

کادر درمان

مهاجرت کادر درمان از سراسر جهان به کشور آلمان بسیار رونق گرفته است و هر ساله متقاضیان زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند. به دلیل بحران کرونا این کشور با کمبود پرستار و کادر درمان مواجه شده و این مسئله فرصت بی بدیلی را برای مهاجرت کادر درمان به آلمان پدید آورد. بنابراین اگر تجربه و تحصیلاتی در زمینه پزشکی یا سایر قسمت‌های درمانی دارید بهتر است از این فرصت استفاده کنید.

به دلایلی که گفته شد مهاجرت کادر درمان به آلمان بسیار ساده‌تر از قبل شده است در صورتیکه شرایط لازم و کافی را برای مهاجرت به عنوان کادر درمان را دارید می‌توانید با دریافت مدارک زبان به این کشور مهاجرت کنید. البته دوره‌های زبان را می‌توانید در داخل این کشور بگذرانید. در مقاله زیر شرایط لازم برای مهاجرت کادر درمان، هزینه‌های مربوطه و سایر موارد را بررسی می‌کنیم با ما در سایت اپلای جرمنی همراه باشید.

روش‌های مهاجرت کادر درمان به آلمان

اگر مهارت‌های پزشکی و پیراپزشکی و تحصیلاتی در این زمینه دارید این موضوع می‌تواند کمک زیادی به مهاجرت شما به آلمان کند. می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف مهاجرت به آلمان به این کشور نقل مکان کنید. به طور کلی روش‌های مهاجرت کادر درمان به آلمان به روش‌های زیر صورت می‌گیرد:

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد کاری

این روش از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به آلمان است. جاب آفر در واقع پیشنهاد شغلی‌ای است که کارفرمای آلمانی به صورت مستقیم به کارجو در سایر نقاط جهان می‌دهد. با استفاده از این پیشنهاد کار به صورت قرارداد کوتاه مدت یا آزاد با دریافت حقوق ماهیانه در شرکت‌های اصلی مشغول به کار می‌شوید. قراردادهای متعددی برای بیمارستان‌های آلمان در جذب کادر درمان مهاجر وجود دارد.

  • بیمارستان‌های شهری
  • بیمارستان‌های دانشگاهی
  • گروه‌های بیمارستانی خصوصی معمولاً قراردادهای دستمزد خود را دارند.

پیراپزشکی

برای اینکه پیشنهاد شغلی از کشور آلمان دریافت کنید باید نکته‌های زیر را لحاظ کنید:

  • رزومه قوی
  • مدرک زبان B2

پیشنهاد شغلی فرایند دریافت ویزای آلمان را تسهیل می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد تا سریعاً در آلمان سر کار بروید. از مزایای اصلی این روش این است که از همان روز اول می‌توانید در مراکز درمانی معتبر کار کرده و حقوق دریافت کنید.

کادر مجرب اپلای جرمنی با مشاوره تخصصی در زمینه تحصیل در آلمان و گرفتن اپلای آلمان به شما در تمام پورسه مهاجرت کمک می‌کنند.

جاب سیکر (Job Seeker)

جاب سیکر یا فردی که در جستجوی کار است به افرادی گفته می‌شود که به صورت مستقیم به دنبال فرصت شغلی مناسب با مهارت‌های خود هستند. در این شرایط فرد باید رزومه قوی‌ای داشته باشد و با ارسال آن به کارفرماهای مختلف شانس خود را برای استخدام در کشور آلمان امتحان کند.

در حقیقت برای استفاده از روش جاب سیکر تنها شش ماه فرد مهلت دارد و بهتر است در این مدت تمام تلاش خود را کرده تا در یک موقعیت شغلی جای خالی پیدا کنید. در غیر این صورت باید خاک آلمان را ترک کنید.

ویزای ۱۷A

از روش‌های مهاجرت پزشکان به آلمان استفاده از ویزای A17 است. این ویزا از سال ۲۰۱۵ ایجاد شده و شرایط لازم برای مهاجرت و اقامت افراد خارجی را فراهم می‌کند. با استفاده از این روش شما ۱۸ ماه فرصت دارید که در آلمان اقامت کنید و با گذراندن دوره‌های تکمیلی مشغول به کار شوید.

نکته مهم درباره کار در آلمان دانستن زبان آلمانی است. البته به صورت همزمان هم می‌توانید در دوره‌های زبان آلمانی شرکت کرده و مشغول به کار هم شوید.

بازار کار اعضای کادر درمان در آلمان

آلمان اقتصاد برتر اروپا و سومین کشور سالخورده جهان در زمینه کادر درمانی است. در سال ۲۰۱ این کمبود میزان نیروی کادر درمان حدود ۲۷۰ هزار نفر اعلام شد و از آن هنگام این کشور در صدد جذب نیروی کار در زمینه کادر درمان از سایر کشور‌های جهان است. به گفته صدراعظم وقت این کشور سیاست‌های این کشور بر مبنای جذب نیروی کادر درمان از سایر نقاط جهان قرار دارد.

درآمد بخش درمان بسیار عالیست و در کنار آن دولت از این افراد حمایت‌های ویژه‌ای می‌کند. برای مثال این افراد از لحظه ورود به کشور بیمه می‌شوند و به آنها اقامت دائم داده می‌شود از طرفی مشمول خدمات درمانی رایگان خواهند بود. از این جهت آلمان مقصدی جذاب برای افرادی است که در زمینه درمان و بهداشت تخصص و مهارتی دارند. کشور آلمان نیاز مبرمی به پرستار داشته و بیش از ۵۰ هزار پزشک خارجی در این کشور مشغول به کار هستند. میانگین درآمد این افراد به صورت متوسط ۶ هزار یورو است. البته باید توجه داشت که میانگین درآمد این افراد از ۲ تا ۱۷ هزار یورو در ماه متغیر است.

مهاجرت پیراپزشکان

رشته‌های درمانی مورد نیاز در آلمان

جمعیت بومی آلمان دارای میانگین سنی بالایی است. این موضوع هم از طرفی باعث افزایش نیازهای نگهداری و درمانی برای افراد سالخورده است و هم کمی نیروی کار جوان برای رسیدگی به این نیاز فزاینده را نشان می‌دهد. این مسئله در نهایت باعث شده تا کشور آلمان نیاز مبرمی به پزشک و پرستار و سایر مهارت‌های درمانی داشته باشد. در ادامه مهمترین تخصص‌های پزشکی و کادر درمانی که برای کشور آلمان مورد نیاز هستند را معرفی می‌کنی

  • پزشک
  • پرستار
  • پزشک اطفال
  • فیزیوتراپ
  • تکنسین بیهوشی
  • تکنسین رادیولوژی
  • پزشک متخصص و جراح
  • کارشناس بهداشت عمومی
  • دندانپزشک
  • متخصص زنان و زایمان
  • تکنسین علوم آزمایشگاهی
  • کارشناس و متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی
  • داروساز
  • پرستار اورژانس
  • دامپزشک

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقاطع تحصیلی آلمان وارد این لینک در سایت اپلای جرمنی شوید.

شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان

آلمان یکی از اولین گزینه‌ها برای ایرانیانی است که می‌خواهند در زمینه درمانی کار و تحصیل کنند. شرایط مهاجرپذیری این کشور عالی است و تحصیل و کار و زندگی در این کشور اسان و با کیفیت است. افرادی که میخواهند در کادر درمان آلمان مشغول به کار شوند باید شرایط زیر را حتما داشته باشند.

سطح زبان برای مهاجرت کادر درمان به آلمان

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند باید زبان آلمانی بدانند. هر چه توان و مهارت شما در این زبان بالاتر باشد امکان پذیرش شما افزایش خواهد یافت. حداقل تا سطح B2 باید زبان آلمانی را بلد باشید. هر چه راحت‌تر مکالمه کنید می‌توانید موقعیت‌های کاری بهتری برای خود فراهم کنید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کادر درمان به آلمان

افرادی که پزشک هستند یا در زمینه‌های پیراپزشکی تحصیلات و تجربه دارند باید برای مهاجرت به آلمان مدارک زیر را به سفارت ارائه دهند.

  • داشتن حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط
  • داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B2
  • داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های سفر و زندگی در آلمان (در صورت استفاده از روش جاب آفر نیازی به اثبات تمکن مالی نخواهید داشت)
  • مدارک مربوط به سوابق کاری
  • اصل مدارک تحصیلی
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • بیمه مسافرتی

دریافت مجوز کار برای پیراپزشکان در آلمان

برای کارکردن در آلمان در زمینه کادر درمان نیاز به مجوز کار دارید. باید مدارک علمی افراد با سطوح استاندارد آلمان بررسی و مورد انطباق قرار گیرند.

رند. برای این کار باید مدارک خود را ارسال کنید تا توسط کارشناس بررسی شود و تنها پس از تأییدیه مدرک در صورت وجود سایر شرایط نظام پزشکی آلمان اجازه ورود به مدت ۶ ماه به فرد داده می‌شود.

مهاجرت کادر درمان

مهاجرت کاری پرستاران به آلمان

میانگین سن جمعیت در آلمان افزایش یافته است و نیاز به مراقبت و امکانات درمانی در این کشور در حال افزایش است. کمبود پرستار در این کشور به چند ده هزار نفر رسیده و نیاز مبرمی به جذب پرستاران حرفه‌ای از سراسر دنیا وجود دارد.

این فرصت‌های شغلی موقعیت جذابی را برای پرستاران ایجاد کرده است. تقریباَ در تمام نقاط این کشور کمبود نیروی پرستار مشهود است از این رو سیاست‌های این کشور بر جذب پرستاران و کادر درمان تمرکز ویژه‌ای دارد.

مهاجرت کاری پرستاران از هر کشور دیگری به آلمان نیازمند فرایند معادل سازی مدرک پرستاران در آلمان است. در این فرایند مدرکی که در ایران دریافت کرده اید معادل با کی از مدارک موجود در زمینه پرستاری در کشور آلمان تشخیص داده شده و مدرک مزبور به شما اعطا می‌شود. این مدارک که دریافت می‌کنید شرط لازم برای استخدام در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در آلمان است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره آوسبیلدونگ آلمان می‌توانید وارد این بخش از سایت اپلای جرمنی شوید.

مهاجرت کاری پزشک به آلمان

تعداد زیادی بیمارستان و کلینیک در آلمان وجود دارد که در زمینه پزشک کمبود شدیدی احساس می‌کنند. کمبود امدادگران و کادر درمانی در آلمان باعث شده تا حرفه پزشکی جزو مشاغل پرطرفدار و مهم در کشور آلمان باشد. درآمد پزشکان در آلمان بالاست و دولت از آنها حمایت‌های ویژه‌ای می‌کند. پزشکانی که قصد مهاجرت دارند می‌توانند به آلمان به صورت مقصدی جذاب فکر کنند.

برای اینکه بتوانید از طریق مدرک پزشکی خود جهت پیدا کردن موقعیت شغلی به عنوان کادر درمان در آلمان اقدام کنید بایستی قبلا فرایند معادل سازی مدرک پزشکان در آلمان را انجام داده باشید. بسته به ریز نمرات و سطح دانشگاهی که در آن مدرک پزشکی خود را دریافت کرده‌اید مدارکی معادل با پزشکی و در برخی مواقع کمتر از آن برای شما تأیید می‌شود. شما تنها با این مدرکی که معادل سازی شده و در آلمان معتبر است می‌توانید در این کشور کار پیدا کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *