شرایط اخذ ویزای جاب آفر آلمان

مطهره

۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۰۶:۴۹:۴۶

4

430

اگر شما هم قصد دریافت ویزای جاب آفر آلمان را دارید، این مقاله از اپلای جرمنی برای شماست! پس در ادامه آن با ما همراه باشید.

به لطف اقتصاد قوی و باثبات، بازار کار آلمان برای شهروندان بین‌المللی، فرصت بسیار مناسبی، محسوب می‌شود. افراد حرفه‌ای از سراسر جهان، این فرصت را دارند که در آلمان، به کار و زندگی مشغول شوند، به زبان آلمانی تسلط پیدا کنند و در زمینه‌هایی که آلمان به آن‌ها نیاز دارد، تخصص پیدا کنند. یکی از روش‌های مهاجرت کاری به آلمان، دریافت ویزای جاب آفر آلمان است.

اگر نمی‌دانید جاب آفر آلمان چیست و از شرایط دریافت آن، اطلاعی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید؛ چرا که ما در این مطلب از اپلای جرمنی، هرآنچه که نیاز است در این باره بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

جاب آفر آلمان چیست؟

جاب آفر آلمان در واقع، پیشنهاد کاری است که متقاضی از یک کارفرمای آلمانی، دریافت می‌کند. در حقیقت، این پیشنهاد شغلی، اولین و مهم‌ترین قدم، برای مهاجرت کاری به آلمان از طریق دریافت ویزای جاب آفر است.

در صورت اخذ ویزای جاب آفر آلمان، می‌توانید ویزای کار دریافت کرده و سپس، برای مهاجرت کاری به آلمان اقدام کنید. یکی از بهترین مزایای مهاجرت از این روش، اخذ اقامت دائم آلمان و تابعیت آلمان، پس از چندین سال کار در این کشور است.

بد نیست بدانید، بدون پیشنهاد شغلی در آلمان، تنها از طریق ویزای جاب سیکر آلمان، می‌توانید برای مهاجرت کاری و استخدام در این کشور، اقدام کنید. نکته مهم دیگر این است که به دلیل رشد کم‌جمعیت در آلمان، دولت آلمان سخت‌گیری و سیاست جذب نیروهای خارجی را بسیار کاهش داده است؛ بنابراین، اگر شما جزو افرادی هستید که واجد شرایط کسب پیشنهاد شغلی در آلمان هستید، به‌راحتی می‌توانید، ویزای کار دائمی این کشور را دریافت کنید. پس از این فرصت استثنایی استفاده کنید و مسیر مهاجرت به آلمان را شروع کنید.

جاب آفر آلمان چیست؟

شرایط دریافت جاب آفر آلمان چیست؟

ویزای جاب آفر آلمان، یکی از انواع ویزای آلمان است که برای افرادی که دانش و مهارت‌های خاصی دررابطه‌با مشاغل موردنیاز در آلمان را دارند، مناسب است؛ زیرا این مشاغل به افراد، اجازه می‌دهند که از کارفرمایان آلمانی، پیشنهادهای شغلی دریافت کنند. اما در نهایت، شرایط و مدارک اخذ ویزای کار آلمان، توسط سفارت آلمان، تعیین می‌شود.

اگر قصد دریافت جاب آفر آلمان را دارید، ابتدا باید در زمینه شغل موردنظرتان، حداقل تا مقطع لیسانس، تحصیل کرده باشید. همچنین، برای اخذ جاب آفر، باید مدارکی مبتنی بر سابقه کاری مرتبط و مدرک زبان آلمانی موردنیاز را به کارفرما ارائه دهید.

مهم‌ترین پیش‌نیازها برای دریافت جاب آفر آلمان، عبارت‌اند از:

  • پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای آلمانی
  • رزومه معتبر و قابل‌قبول با جزئیات علمی و حرفه‌ای رزومه
  • پاسپورت معتبر
  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزا
  • بیمه سلامت
  • عدم سوءپیشینه کیفری
  • سابقه تحصیلی مرتبط با شغل موردنظر
  • مدارک مرتبط کاری با تأیید ZAB
  • میانگین سنی از ۲۵ تا ۴۵ سال
  • حداقل آیلتس ۵.۵ یا آلمانی در سطح B1

لازم به ذکر است که ویزای جاب آفر آلمان در تمام مناطقی که شامل بلوکارت نمی‌شود معتبر است. افراد می‌توانند، پس از دریافت پیشنهاد شغلی از سوی شرکت کارفرما و عقد قرارداد با آن مجموعه، پروسه مهاجرت خود را شروع کنند. این افراد با ویزای کار موقت که تا پایان قرارداد خود، می‌توانند در خاک آلمان، زندگی کنند. البته، متقاضیان می‌توانند، پس از پایان اقامت موقت، برای اجازه اقامت دائم در آلمان، اقدام کنند.

با ویزای جاب آفر برای چه مشاغلی می‌توان درخواست داد؟

بازار کار آلمان همیشه به افرادی با مهارت‌های خاص نیاز داشته است. دولت این کشور، سالانه برای سفارت‌های خود در سرتاسر جهان، فهرست مشاغلی را ارسال می‌کند تا نیازهای نیروی کار خود را برآورده کند و بر اساس تعداد مشاغل موجود در کشورشان، مهاجران را می‌پذیرد.

این افراد، شامل افراد دارای تحصیلات عالی دانشگاهی، مانند: پزشکان، مهندسان، معلمان، دانشمندان علوم طبیعی، ریاضی‌دانان و متخصصان فناوری اطلاعات هستند. همچنین، افراد حرفه‌ای آموزش‌دیده مانند پرستاران، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و متخصصان ماهر در زمینه‌های مختلف، شانس بالایی برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان دارند.

همچنین، شرکت‌های فروش و بازاریابی آلمانی همیشه به مهارت‌های پرسنلی با تجربه خوب در زمینه فروش، روابط‌عمومی و مهارت‌های ارتباطی، نیاز داشته‌اند. پس افراد با داشتن این مهارت‌ها به‌راحتی می‌توانند ویزای آلمان را دریافت کرده و در یکی از شرکت‌های آلمانی، مشغول به کار شوند.

بخش خدمات نیز در آلمان بسیار پویا است و افراد با تجربه و دانش در زمینه هتلداری، گردشگری و پرزنت کافه و رستوران، می‌توانند فرصت‌های شغلی متعددی در آلمان، پیدا کنند.

این مشاغل، به‌ویژه در جنوب و شرق آلمان، بیشتر موردنیاز است؛ بنابراین، این کشور، چندین طرح را برای حل این مشکل، ارائه داده که جاب آفر، یکی از آن‌هاست.

مشاغل موردنیاز جاب آفر

مدارک لازم برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان

اگر قصد اخذ ویزای جاب آفر آلمان را دارید، باید قبل از مراجعه به سفارت، مدارک موردنیاز را آماده کرده و ارائه دهید. این مدارک، شامل موارد زیر است:

فرم درخواست و توضیح‌نامه برای اقامت طولانی‌مدت

این فرم، بر اساس قانون اقامت آلمان، باید به طور کامل و خوانا، تکمیل شود. همچنین فراموش نکنید که بعد از تکمیل فرم، حتماً آن را امضا کنید.

پاسپورت معتبر

ارائه پاسپورت معتبر، یکی از مهم‌ترین مدارک اخذ ویزای جاب آفر است. باید توجه داشته باشید که اصل پاسپورت، باید با امضا و دو نسخه از صفحات ۲ و ۳، در کاغذ A4 ارائه شود.

عکس پاسپورت

عکس پاسپورت، باید یک عکس بیومتریک سیاه‌وسفید یا رنگی و با ابعاد ۳۵ × ۴۵ میلیمتر باشد. همچنین، توجه داشته باشید که بیش از ۶ ماه از گرفتن عکس، نگذشته باشد.

شناسنامه

مدارک اصلی، مانند شناسنامه، باید قبل از ارائه به سفارت، به انگلیسی یا آلمانی، ترجمه شده و توسط سفارت آلمان، لگال شوند.

گواهی اشتغال به کار

در گواهی اشتغال به کاری که با ارائه آن به سفارت، قصد دریافت ویزای جاب آفر آلمان را دارید، باید مواردی چون: زمان شروع و مدت‌زمان زمان کار، حقوق و دستمزد ناخالص، امضای متقاضی و کارفرما، شرح کامل فعالیت شغلی، شماره شرکت و اطلاعات تماسی کارفرما، به طور کامل، درج شود.

مدارک تحصیلی

مدارک تحصیلی دسته اول که قصد ارائه آن به سفارت را دارید، باید حتماً به انگلیسی یا آلمانی، ترجمه شوند. همچنین، باید حتماً لگال شده و تأیید سفارت برسند.

نامه تایید اعتبار مدارک تحصیلی در کشور آلمان

برای ارائه نامه اعتبار مدارک تحصیلی خود، کافی است به سایت آنابین، مراجعه کنید و نام دانشگاه خود را جستجو کنید. اگر نام دانشگاه خود را در این سایت پیدا نکردید، می‌توانید آن را در مرکز امور تحصیلی خارجی یا ZAB، ارزیابی کنید.

رزومه

قبل از مراجعه به سفارت آلمان، باید یک رزومه دقیق با اطلاعات کامل فردی، تحصیلی و شغلی، آماده کنید و آن را به زبان آلمانی یا انگلیسی، ترجمه کنید.

گواهی مدرک زبان معتبر

برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان، باید حتماً مدارکی مبتنی بر مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی که مورد تأیید سفارت آلمان باشد را ارائه دهید.

مدارک موردنیاز برای جاب آفر آلمان

در پایان

جاب آفر آلمان، نوعی از ویزای کشور آلمان است که درصورتی‌که متقاضی از یک کارفرمای آلمانی، درخواست همکاری دریافت کند، برای او صادر می‌شود. در این مطلب از اپلای جرمنی، سعی کردیم اطلاعات کاملی را درباره ویزای جاب آفر و شرایط دریافت آن در اختیارتان قرار دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به‌صورت رایگان در پورتال اپلای جرمنی، ثبت‌نام کنید و پس از رزرو وقت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 دیدگاه در شرایط اخذ ویزای جاب آفر آلمان