آوسبیلدونگ مامایی در آلمان ۲۰۲۴ – شرایط

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ۰۶:۲۰:۵۲

0

35

آوسبیلدونگ مامایی آلمان

مامایی مهارتی است که برای بدنیا آوردن فرزند سالم به خانم‌های باردار کمک می‌کند. این تخصص در همه جای دنیا که رشد جمعیت مثبت است کارایی و کاربرد دارد. افرادی که در مامایی مدارک و تجربه دارند به عنوان یک همراه و مشاور مادر باردار در اتاق زایمان حضور دارند و کمک‌های لازم را هنگام زایمان می‌رساند.

با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه ما در مقاله آوسبیلدونگ مامایی آلمان باشید.

کشور آلمان برای افرادی که در دوره آوسبیلدونگ یا کارآموزی مامایی این کشور شرکت کنند مزایای خوبی از قبیل درخواست اقامت و ویزای آلمان ارائه می‌دهد. افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند درس‌های مامایی را به صورت دوگانه یعنی تئوری عملی فرا می‌گیرند. در واقع دوره‌های کارآموزی مامایی دوره‌هایی دوگانه با رویکرد عملی در کنار رویکرد تئوری است. معمولاً افرادی که از این دوره فارغ التحصیل می‌شوند فقط با خانم‌های باردار سروکار دارند و قبل از زایمان و حین زایمان و پس از زایمان اقدامات لازم را برای سلامتی مادر و نوزاد انجام می‌دهند. کشور آلمان بر اساس نیاز به ماما‌های جدید، دوره فنی حرفه‌ای کارآموزی مامایی را برقرار کرده است که محتوای مشخص و یکسانی در سراسر آلمان دارد. این دوره فرصت لازم برای آموزش دوره مامایی را برای افراد مهیا می‌کند. در این حرفه دو نکته مهم وجود دارد که باید حتما به آن توجه کنید:

  • علاقه‌مند به کار در ساعات مختلف در شبانه روز باشید.
  • علاقه‌مند به مراقبت از بیماران و کمک به دیگران باشید.

شرایط مهاجرت برای آوسبیلدونگ مامایی در آلمان

ویزایی با عنوان اوسبیلدونگ وجود ندارد و برای ورود به آلمان و گذراندن دوره باید از ویزای جاب سیکر استفاده کنید. همین پذیرش در آوسبیلدونگ در تایید ویزای جاب سیکر شما مؤثر خواهد بود. قوانین کشور آلمان بر این اساس است که برای جذب در آوسبیلدونگ آلمان باید بین ۱۸ تا ۲۴ سال سن داشته باشید. این شرط هم برای مامایی هم برای سایر رشته‌های آوسبیلدونگ در  آلمان در نظر گرفته شده است. شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان حساسیت بالایی دارد. اگر بخواهید برای دوره آوسبیلدونگ شرکت کنید باید مدارک و شرایط زیر را آماده کنید:

از اولین مدارکی که برای آوسبیلدونگ نیاز دارید دیپلم متوسطه است که باید از طریق دارالترجمه آن را تایید کرده و از طرف وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری تاییدیه آن را بگیرید. مورد بعدی که برای آوسبیلدونگ مامایی در آلمان باید فراهم باشد مدرک حداقل ب۲ (B2) زبان آلمانی است. از مدارک و ویژگی‌های دیگری که آوسبیلدونگ مامایی نیاز دارد مجوز اقامت معتبر است. برای حضور در آلمان باید چنین مدارکی را تهیه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط جدید  اخذ ویزای آلمان  وارد این بخش از سایت اپلای جرمنی شوید.

در ادامه مدارک خاصی که باید برای این آوسبیلدونگ آماده کنید به صورت زیر است:

  • گواهی پایان دوره تحصیلی (مدرک فارغ‌التحصیلی)
  • مدرک آزمون زبان آلمانی
  • پاسپورت و ویزای معتبر
  • رزومه
  • توصیه‌نامه
  • اثبات تمکن مالی
  • بیمه سلامت

آوسبیلدونگ مامایی

میزان حقوق دریافتی در طول دوره آوسبیلدونگ مامایی آلمان

خبر خوب اینکه با پذیرش در دوره آوسبیلدونگ در آلمان که سه سال به طول می‌انجامد شما از همان سال اول حقوق دریافت خواهید کرد. این میزان حقوق به عوامل متعددی بستگی دارد. حقوقی که در این‌جا عنوان می‌کنیم حقوق ناخالص فرد خواهد است. حقوق سال اول کارآموزی مامایی به طور متوسط ۹۸۰ یورو برای هر ماه است که با این مقدار حقوق سالیانه شما حدود دوازده هزار یورو درآمد خواهید داشت. در سال دوم حقوق این دوره به حدود ۱۰۴۰ یورو در ماه می‌رسد. باید توجه داشته باشید که اگر بتوانید در سال اول با حقوق ۹۸۰ یورو ماهانه قرارداد کارآموزی خود را ببندید دیگر نیاز به اثبات تمکن مالی نخواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط جدید مهاجرت تحصیلی به آلمان وارد این بخش از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی شوید.

وظایف ماما در آلمان

وظایف مامایی و افرادی که این مهارت را دارند در آلمان متنوع و تخصصی است به شکلی که تنها افرادی که به طور قانونی مدرک این کار را دارند می‌توانند آن را انجام دهند. وظایف ماما در آلمان به این شکل است که قبل از زایمان باید جلسه مشاوره‌ای با مادر بگذارید و توضیحات مشخصی را به وی ارائه کنید. این کار وی را از لحاظ روانی برای زایمان آماده می‌کند. معاینات خاصی نیز  شامل سونوگرافی و اولتراسونوگرافی در این مرحله انجام می‌شود.

وظیفه دیگر ماما حضور هنگام زایمان و کمک به مادر در به دنیا آوردن بچه است. در آلمان در موارد طبیعی زایمان بدون حضور پزشک و تنها با ماما صورت می‌گیرد. همچنین در روز‌های بعد از زایمان نیز ماما در دسترس فرد خواهد بود که باید مراقبت از مادر و کودک را به عهده بگیرد و مراقبت‌های بهداشتی لازم را انجام دهد. به عنوان ماما یکی دیگر از مسئولیت‌ها ثبت مراحل هر زایمان است که این کار را به صورت کتبی انجام خواهید داد.

توجه داشته باشید که علاوه بر لحظه‌های زیبای تولد کودک در این شغل شرایط بحرانی نیز ممکن است در زایمان رخ دهد. ممکن است حین زایمان مادر یا کودک فوت کنند که این وظیفه شخص را بسیار سنگین می‌کند. باید یاد بگیرید تا با چنین مواقعی مواجه شده و خود را به درستی کنترل کنید.

برخی از ماماها به عنوان مامای خانواده کار می‌کنند در این صورت این افراد باید از خانواده‌هایی که با خطرات پزشکی و اجتماعی مواجه هستند حمایت کنند. در این صورت وظایف یک ماما را در منزل افراد انجام می‌دهید

ماما به صورت آزاد نیز می‌تواند کار کند در این صورت از زنان در خانه مراقبت می‌کند و وظایف یک ماما را برای فرد به صورت خصوصی انجام می‌دهد. این ماماها می‌توانند نقش آموزشی نیز به خود بگیرند و دستیاران و ماماهای زایمان آینده را به خوبی توجیه کنند.

اطلاعات بیشتر:  انواع ویزای آلمان در اپلای جرمنی

کارآموزی مامایی آلمان

سخن آخر

دوره آوسبیلدونگ یا کارآموزی مامایی آلمان دوره‌ای است که بانوان با سن زیر ۲۴ سال می‌توانند در آن ثبت نام کنند. این دوره به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود. برای ورود به آن باید شرایط خاصی را داشته باشید و مدارک مشخصی را آماده کرده باشید. در مقاله حاضر به این موارد و کار مامایی و مزایای آوسبیلدونگ مامایی آلمان پرداخته‌ایم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *