انواع ویزای آلمان

مطهره

۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۰۵:۳۳:۲۶

0

169

انواع ویزای آلمان

آلمان، جزو یکی از برترین کشور‌های اروپایی است که در سال‌های اخیر، به طرز چشم‌گیری، اقدام به جذب دانشجویان و افراد متخصص جویای کار، کرده است. بر اساس قوانین جدید مهاجرتی کشور آلمان، افرادی که قصد ادامه تحصیل یا کار در این کشور را دارند، می‌توانند به‌راحتی، نسبت به اخذ انواع ویزای آلمان، اقدام کنند.

اما اولین سؤالی که برای هر فرد، قبل از مهاجرت به آلمان پیش می‌آید، این است که انواع ویزای آلمان، چیست و چگونه می‌توان، بر اساس شرایط فردی، بهترین نوع ویزای آلمان را برای مهاجرت به این کشور، انتخاب کرد؟

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به دلایل مختلفی، قصد اخذ ویزای آلمان را دارید با اپلای جرمنی، همراه باشید تا با انواع ویزای آلمان، آشنا شوید.

انواع ویزای آلمان و شرایط دریافت آن‌ها در سال ۲۰۲۳ چیست؟

معمولاً افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، متقاضی دریافت ویزای بلند‌مدت این کشور، هستند؛ زیرا تنها با اخذ ویزای اقامت طولانی‌مدت آلمان به هدف اقامت دائم خود در آلمان، دست خواهند یافت.

در آلمان با اخذ ویزای تحصیلی هنگام ثبت‌نام در دانشگاه، کالج یا یافتن شغل مناسب و اخذ ویزای کار، حق اقامت طولانی‌مدت در این کشور را خواهید داشت. با مطالعه ادامه این مطلب می‌توانید با انواع ویزای آلمان آشنا شوید و بر اساس شرایط خود، هریک از آن‌ها را برگزینید.

ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان، یکی از انواع ویزای آلمان است که معمولاً مسافران، برای بازدید از این کشور، دریافت می‌کنند. آلمان همچنین، ویزای توریستی را در اختیار کسانی که تاریخ ورود و خروج مشخصی برای سفر به این کشور دارند، قرار می‌دهد.

برای دریافت این ویزا باید ابتدا از شرایط و مدارک موردنیاز آن، اطلاعات کامل را کسب کنید تا مشکل یا تأخیری در روند دریافت ویزا به وجود نیاید. این ویزا معمولاً ۹۰ روز اعتبار دارد و دارای درجه D است و برای بازدید از اقوام و جاذبه‌های گردشگری آلمان، صادر می‌شود. فراموش نکنید که ویزای توریستی آلمان به شما اجازه کار در این کشور را نمی‌دهد و همچنین، برای دریافت آن، باید تمکن مالی موردنیاز که از جانب سفارت این کشور، تعیین می‌شود را ارائه دهید.

ویزای تحصیلی آلمان

دانشگاه‌های آلمان، جزو بهترین دانشگاه‌های سراسر اروپا محسوب می‌شوند و هرساله، پذیرای دانشجویان بین‌المللی بسیاری از رشته‌های مختلف هستند. ویزای تحصیلی، یکی از انواع ویزای آلمان است که امروزه، دانشجویان بسیاری از سراسر جهان، نسبت به اخذ آن، اقدام می‌کنند.

برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان، دوراه وجود دارد که راه اول، دریافت دعوت‌نامه از دانشگاه‌های معتبر آلمان و راه دوم، درخواست اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان است. شما می‌توانید، برای ارائه درخواست پذیرش، پروسه اپلای خود را به یکی از موسسه‌های مورداعتماد و فعال در این زمینه، بسپارید. تیم اپلای جرمنی با چندین سال سابقه در زمینه مهاجرت تحصیلی و ارائه مشاوره رایگان به کاربران، می‌تواند کمک شایانی در این زمینه به‌تمامی متقاضیان، داشته باشد.

برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره رایگان پورتال اپلای جرمنی، تنها کافی است در وب‌سایت، ثبت‌نام کنید و در پنل کاربری خود، از توکن مشاوره رایگان خود، استفاده کنید.

ویزای کاری آلمان

آلمان، دارای کمترین نرخ بیکاری در جهان، فرصت‌های شغلی مقرون‌به‌صرفه و مزایای فراوانی برای پیشرفت حرفه‌ای در مشاغل تخصصی است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که حداقل دو سال سابقه کار تخصصی در مشاغل موردنیاز کشور آلمان را دارید، پس جای شما در این کشور، خالی است؛ چرا که امروزه باتوجه‌به قوانین جدید، ورود افراد متخصص به این کشور، بسیار ساده‌تر از گذشته شده است.

در حقیقت، چهار نوع ویزای کاری، برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد که افراد می‌توانند، بسته به شرایط خود، نسبت به اخذ یکی از آن‌ها اقدام کنند که به شرح زیر است:

  • ویزای جاب سیکر آلمان

ویزای جاب سیکر یا ویزای جستجوی کار آلمان، یکی از انواع ویزای آلمان است که برای هر شخصی که می‌خواهد در آلمان، کار پیدا کند صادر می‌شود. اگر این ویزا را دریافت کردید، می‌توانید حدوداً ۶ ماه در این کشور بمانید و به جستجوی شغل موردنظرتان، بپردازید. سپس، نسبت به دریافت ویزای کاری آلمان، اقدام کنید تا بتوانید، برای مدتی طولانی در کشور آلمان، اقامت کنید.

  • ویزای جاب آفر آلمان

برای مهاجرت کاری به آلمان، نیاز است که ویزای جاب آفر این کشور را دریافت کنید. این ویزا، مختص افرادی است که از یک کارفرمای آلمانی یا شخصی که اقامت دائم آلمان را دارد، دعوت‌نامه کاری یا پیشنهاد شغلی، دریافت کرده‌اند. همچنین اگر درخواست همکاری شما توسط یک کارفرما در آلمان، تأیید شود، می‌توانید نسبت به اخذ ویزای جاب آفر، اقدام کنید.

  • ویزای آوسبیلدونگ آلمان

ویزای آوسبیلدونگ آلمان، یکی دیگر از انواع ویزای آلمان است که امروزه، بسیار موردتوجه افراد از سراسر جهان، قرار گرفته است. این ویزا همچنین، به‌عنوان ویزای آموزش حرفه‌ای یا کارآموزی نیز، شناخته می‌شود و یک راه عالی، برای شروع حرفه شما در آلمان است.

مؤسسه اپلای جرمنی، پروسه اخذ صفر تا صد ویزای آوسبیلدونگ را نیز، برای تمامی متقاضیان باتوجه‌به شرایط هر فرد، انجام می‌دهد. اگر نیاز دارید در این باره، اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌توانید با عضویت رایگان در وب‌سایت اپلای جرمنی، نسبت به رزرو مشاوره تلفنی، اقدام کنید.

ویزای سرمایه‌گذاری آلمان

آلمان از نظر اقتصادی، کشوری بسیار فعال است و جایگاه بسیار خوبی در جهان دارد. البته بخشی از این اعتبار، صرف جذب سرمایه‌گذاران قوی و مؤثر می‌شود. ویزای سرمایه‌گذاری آلمان، یکی دیگر از انواع ویزای آلمان است که ۲ سال اعتبار داشته و نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی نیز، ندارد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در رستوران‌ها و شرکت‌های بین‌المللی نیز، سود بسیاری دارد. این رستوران‌ها شامل: مک‌دونالد، برگر کینگ و مترو و… می‌شود؛ هرچند که این شرکت‌ها در اصل، شرکت‌های آلمانی نیستند. مزیت اخذ این نوع از ویزا ارائه آموزش و خدمات پزشکی رایگان است.

ویزای درمانی آلمان

ویزای درمانی یا خدمات پزشکی نیز، یکی دیگر از انواع ویزای آلمان است. با استفاده از این ویزا، می‌توان اقامت موقت و گاهی دائم این کشور را دریافت کرد. آلمان، به‌طور‌کلی از نظر علم پزشکی و تجهیزات مربوطه، بسیار پیشرفته است. بسته به اینکه آیا شما بیماری قابل‌درمان در کشور خود دارید یا اگر به تجهیزات پزشکی مدرن یا متخصص نیاز دارید، می‌توانید برای درمان، این نوع از ویزا را دریافت کنید.

ویزای پیوست به خانواده

زمانی که هریک از اعضای خانواده از طریق اخذ انواع ویزای آلمان به این کشور مهاجرت می‌کنند، می‌توانند تعدادی از افراد خانواده خود را از طریق ویزای پیوست به خانواده، به آلمان ببرند. برای دریافت این نوع از ویزا فرد متقاضی، باید حداقل مدرک زبان A1 آلمانی داشته باشد. همچنین، شخص اسپانسر نیز، باید تمکن مالی موردنیاز را برای حمایت از وی، داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله اپلای جرمنی، اطلاعات کاملی را درباره انواع  ویزای آلمان به شما همراهان همیشگی، ارائه کردیم. البته لازم است بدانید، بهترین و آسان‌ترین راه، برای مهاجرت به آلمان، اخذ ویزای تحصیلی است. برای اطلاع از تمامی مراحل اپلای تحصیلی به آلمان، می‌توانید با عضویت رایگان در سایت اپلای جرمنی و با مراجعه به قسمت داشبورد، وارد نقشه راه اپلای شوید و هرآنچه که نیاز است درباره مهاجرت تحصیلی بدانید را مطالعه کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *