ویزای جاب سیکر آلمان ۲۰۲۴ | ویزای جستجوی کار آلمان

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۰۲ ۰۸:۵۴:۰۵

0

38

ویزای جستجوی کار

با استفاده از ویزای جاب سیکر می‌توانید به مدت شش ماه در کشور آلمان به دنبال کار مورد نظر خود بگردید. اگر تا پایان شش ماه بتوانید یک کارفرما پیدا کنید که شما را استخدام کند ویزای کار آلمان برای شما صادر می‌شود. با این اتفاق شما مجاز هستید تا در آلمان کار و زندگی کنید. برای دریافت ویزای جاب سیکر باید شرایطی را داشته باشید که از جمله داشتن پنج سال سابقه کاری مرتبط است. ضمناً باید تمکن مالی کافی برای زندگی در مدت شش ماه در آلمان را به اثبات برسانید. در ادامه باید حتماً دست کم یک مدرک تحصیلی فوق دیپلم به همراه مدرک زبان آلمانی ارائه دهید تا درخواست شما مورد قبول واقع شود. سطح زبان مورد نیاز برای ویزای جاب سیکر ب۱ (B1) در زبان آلمانی است. مبلغی نیز معادل ۸۶۰۰ یورو باید در یک حساب مسدود شده برای پوشش هزینه‌های زندگی در طول مدت ویزا داشته باشید. هزینه‌های ویزای جستجوی کار چندان بالا نیست و طبق آخرین آمار ۷۵ یورو است. البته برخی از اتباع مهاجر از این هزینه معاف هستند.

با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی در بخش ویزای جاب سیکر آلمان همراه ما باشید.

ویزای جستجوی کار چیست؟

ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار در آلمان یک مجوز اقامت محدود است تا طی آن زمان بتوانید یک کارفرما پیدا کنید تا شما را استخدام کند. پیش از آن ویزای شما تبدیل به ویزای کار در آلمان می‌شود. مدت ویزای جاب سیکر شش ماه است و اگر پس از پایان این شش ماه کار پیدا کردید می‌توانید در آلمان کار و زندگی کنید. در قوانین جدید افرادی که به عنوان جاب سیکر وارد خاک آلمان می‌شوند می‌توانند هفته‌ای ده ساعت در مدت این شش ماه کار کنند. این یک فرصت خوب برای کار آزمایشی برای کارفرما و بالا بردن شانس عقد قرارداد است. معیار‌های متعددی برای بررسی اینکه بتوانید این ویزا را بگیرید یا خیر وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  1. حداقل سه سال سابقه کار در زمینه رشته تحصیلی خود داشته باشید، ولی بهتر است این سابقه بیش از پنج سال باشد.
  2. نشان دادن تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های زندگی در طول زمانی که در آلمان اقامت دارید.
  3. داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم از یکی از دانشگاه‌های معتبر.
  4. بیمه مسافرتی یا پزشکی برای اقامت خود در آلمان تا زمانی که اجازه کار خود را دریافت نمایید.
  5. مدرک زبان آلمانی در سطح ب۱ (B1) نیز برای ویزای جستجوی کار آلمان لازم است.

جاب

ویزای جستجوی کار برای ایرانیان

ویزای جستجوی کار برای ایرانیان نیز مانند سایر اتباع خارجی است و تفاوت خاصی ندارد. فرد باید شرایط لازم برای دریافت این ویزا را داشته باشد و برای انجام مراحل آن اقدام کند. افرادی که در ایران به دنبال ویزای جاب سیکر هستند باید از طریق سفارت کشور آلمان برای انجام این کار اقدام کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط جدید ویزای جاب آفر آلمان ۲۰۲۴ وارد این بخش از سایت اپلای جرمنی شوید.

شرایط جدید اخذ ویزای جاب سیکر

قوانین جدید امکان ویزای کار را به افراد بیشتری اعطا می‌کند. در گذشته صرفاً کسانی که تحصیلات دانشگاهی داشتند می‌توانستند برای این ویزا اقدام کنند. در حال حاضر افرادی که مدرک فنی حرفه‌ای معتبر دارند نیز می‌توانند به عنوان جاب سیکر ویزا دریافت کنند و وارد این کشور شوند. شرایط کلی برای مهاجرت با جاب سیکر به صورت زیر است:

  • داشتن حداقل پنج سال سابقه کار
  • داشتن مهارت کافی
  • رسیدن به سن قانونی یعنی هجده سال
  • ارائه مدارک مبتنی بر اثبات تمکن مالی
  • ارائه مدارک پزشکی و بیمه مسافرتی (اثبات داشتن بیمه و خدمات پزشکی در طول اقامت‌)

مراحل اخذ ویزای جاب سیکر آلمان

مراحل دریافت این ویزا نیز مانند ویزا‌های دیگر است. در ادامه مراحل دریافت این ویزا را به صورت جزئی‌تر توضیح می‌دهیم. در قدم اول باید به سایت‌های کاریابی آلمان مراجعه کنید تا ببینید با توجه به تخصص و مدرک تحصیلی که دارید اوضاع بازار کار در آلمان چطور است. این سایت‌ها برای متقاضیان جاب سیکر مرجع بوده و حتماً باید بررسی شوند.

پرکردن فرم درخواست ویزای جاب سیکر آلمان

فرم درخواست را می‌توانید به‌صورت آنلاین دانلود کنید. این فرم باید به طور دقیق تکمیل کرده و دو بار از آن پرینت گرفته و امضا کنید.

تعیین وقت برای ملاقات با سفارت آلمان

برای انجام مصاحبه باید به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه کنید. اگر سفارت آلمان در کشور شما نبود باید از طریق سفارت یکی از کشورهای همسایه خود اقدام کنید. زمان قرار ملاقات در سفارت نیز ممکن است سه ماه طول بکشد.

جمع‌آوری مدارک مورد نیاز

دقت کنید که همه مدارک خواسته شده را جمع‌آوری و هیچ یک از آن‌ها را فراموش نکنید، زیرا در صورت ناقص بودن مدارک درخواست‌تان تأیید نمی‌شود؛ بنابراین چندین بار مدارک را بررسی کنید.

تعیین وقت ملاقات با سفارت آلمان

مدارک لازم را به همراه داشته باشید و طبق زمان تعیین شده در سفارت حاضر شوید. دقت کنید که چند دقیقه تأخیر ممکن است نوبت قرار شما را لغو کند.

پرداخت هزینه ویزای جاب سیکر

شما باید هزینه‌ای بابت ویزای جاب سیکر که در حال حاضر ۷۵ دلار است، پرداخت کنید.

جاب سیکر

هزینه ویزای جستجوی کار آلمان در ۲۰۲۴

هزینه‌های ویزای جستجوی کار در آلمان نسبتاً پایین است. این ویزا یک ویزای نسبتاً بلند مدت است و باید برای دریافت آن ۷۵ یورو پرداخت شود. هزینه ویزای جاب سیکر در حال حاضر این رقم است و ممکن است در آینده به هر دلیلی این عدد تغییر کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به آلمان، از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی دیدن نمایید.

مشاغل پرطرفدار در آلمان برای سال ۲۰۲۴

  • پزشکان، جراحان و متخصصان پزشکی
  • مدیران مالی و بانکداران
  • مهندسان نرم‌افزار
  • مهندسان مکانیک
  • مهندسان الکترونیک
  • مدیران اجرایی، فروش، تولید
  • وکیلان و مشاوران حقوقی
  • مدیران و مشاوران استراتژی

در پایان

ویزای جاب سیکر، نوعی از ویزا برای ورود به کشور آلمان است که محدودیت زمانی شش ماهه دارد. افرادی که متقاضی این ویزا هستند باید شرایط خاصی داشته باشند و پس از درخواست ویزا در صورت پذیرش می‌توانند وارد خاک آلمان شوند. این افراد با تأییدیه‌ها و مدارکی مبنی بر جستجوی کار در این کشور و شهر مورد نظر دنبال کار می‌گردند و پس از عقد قرارداد با یک کارفرما می‌تواند ویزای خود را تبدیل به ویزای کار کند. دریافت این ویزا شرایط خاصی دارد که در این مقاله به همه موارد مورد نیاز اشاره شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *