تمکن مالی موردنیاز سفارت آلمان

مطهره

۱۴۰۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۴۸:۵۵

2

389

تمکن مالی آلمان

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد مهاجرت به آلمان را دارید، باید برای دریافت ویزای آلمان تمکن مالی خود را به دولت آلمان، اثبات کنید. اما تمکن مالی چیست؟ گواهی تمکن مالی، یک سند رسمی است که به سفارت آلمان، ثابت می‌کند که فرد متقاضی، می‌تواند در طول مدت اقامت خود در آلمان، هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را پرداخت کند.

مبلغ تمکن مالی، باید در یک حساب مسدود شده در آلمان، بلوکه شود. این مبلغ، باید در حدی باشد که بتواند هزینه‌های زندگی فرد را به طور کامل، پوشش دهد.

این میزان پول در حساب مسدود شده، سالانه توسط دولت آلمان باتوجه‌به نرخ استانداردی، تعیین می‌شود و با هزینه‌های ماهانه زندگی عادی که توسط دولت آلمان تخمین زده شده، همخوانی دارد.

برای کسب اطلاعات کامل در خصوص مبلغ تمکن مالی به مطالعه این مطلب از اپلای جرمنی ادامه دهید.

تمکن مالی ویزای آلمان چیست؟

همان گونه که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، برای اخذ ویزای آلمان و حق اقامت در این کشور، نیاز است مدارکی را برای اثبات توانایی مالی خود به سفارت آلمان، ارائه دهید. این مدارک باید نشان دهند که فرد متقاضی، توانایی پرداخت هزینه‌های خود را در آلمان دارد و به‌این‌ترتیب، به بار مالی دولت، فشار نخواهد آورد.

نامه تمکن مالی به‌صورت رسمی صادر شده  و مبلغ آن، بسته به نوع ویزای درخواستی، متفاوت است. توجه داشته باشید، درصورتی‌که نتوانید تمکن مالی خود را ثابت کنید، درخواست ویزای شما به طور کامل، رد می‌شود.

از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۳ میلادی، مبلغ سالیانه موردنیاز، برای تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل دانشجویان بین‌المللی در آلمان به ۱۱.۲۰۸ یورو (معادل ۹۳۴ یورو در هر ماه) تعیین شده است. این به این معناست که گواهی توان مالی موردنیاز، برای ویزای تحصیلی آلمان در سال ۲۰۲۳ باید نشان‌دهنده وجود مبلغ ۱۱.۲۰۸ یورو به‌عنوان سپرده در یک حساب بانکی باشد.

تمکن مالی آلمان چیست

چگونه می‌توان تمکن مالی را به دولت آلمان ثابت کرد؟

به‌طورکلی، از پنج روش می‌توانید، برای اعلام تمکن مالی، اقدام کنید که البته افتتاح حساب بلوکه، یکی از راحت‌ترین راه‌هاست.

اگر والدین شما از درآمد بالایی برخوردار باشند و بتوانند، هزینه‌های تحصیل شما را تقبل کنند، می‌توانید از درآمد والدینتان، به‌عنوان مدرک تضمین‌کننده تمکن مالی، استفاده کنید. در چنین موقعیتی، ممکن است سفارت آلمان از والدین دانشجو، رسید گردش حساب بانکی یا رسید حقوق ماهانه، درخواست کند. همچنین، باید کپی قرارداد استخدام والدین را برای تضمین تمکن مالی، به نماینده سفارت، ارائه کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از دانشجوهایی هستید که از طریق بورسیه تحصیلی، وارد کشور آلمان شده‌اید، می‌توانید از این بورسیه به‌عنوان اثبات تمکن مالی، برای دریافت ویزای تحصیلی، استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این مدرک در روند اپلای تحصیلی، باید اصل مدرک مبتنی بر دریافت بورسیه را به سفارت آلمان، ارائه کنید.

برای اثبات تمکن مالی به سفارت آلمان راه دیگری نیز، وجود دارد که آن هم تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی شما توسط شخص دیگری است. جالب است بدانید، لازم نیست این شخص، حتماً از بستگانتان باشد؛ چرا که اقامت دائم کشور آلمان شخص موردنظر در این مورد، کفایت می‌کند. در این شرایط، شخص موردنظر، باید صورت‌حساب درآمد خود را به سفارت آلمان، ارائه کند. این کار باعث می‌شود، دولت آلمان، اطمینان حاصل کند که آن شخص، می‌تواند از دانشجو، حمایت کامل مالی داشته باشد. البته اگر شخص اسپانسر، از بستگان دانشجو نباشد، ارائه مدارکی مبتنی بر اطلاع دانشجو از شرایط و ضوابط توافق به سفارت، الزامی است.

از دیگر روش‌های تمکن مالی، وام‌های بانکی هستند که توسط برخی از بانک‌ها ارائه می‌شوند. بانک، تایید می‌کند که در طول دوره تحصیل و زندگی شما در آلمان حمایت مالی موردنیاز خود را دارا هستید. به این نکته باید توجه داشته باشید که برخی مقامات آلمانی از این ضمانت بانکی حمایت می‌کنند، پس قبل از هر اقدامی اول مطمئن شوید وام مورد نظرتان مورد تایید دولت آلمان است یا نه؟

حساب مسدود شده برای اثبات تمکن مالی آلمان چیست؟

وجود تمکن مالی، برای درخواست ویزای تحصیلی در آلمان، الزامی است. برخی از شهرهای آلمان، بعد از صدور ویزای تحصیلی، مقرر می‌کنند که دانشجوها باید مبلغی که برای تمکن مالی یک سال زندگی در آلمان نیاز دارند را در یک حساب بانکی قرار دهند و این حساب، باید مسدود شود. سپس، مجاز به برداشت ماهیانه تا حداکثر ۸۶۱ یورو از این مبلغ خواهند بود. این اقدام به‌منظور اطمینان از اینکه دانشجویان، توانایی تأمین هزینه‌های زندگی ماهانه خود را دارند و همچنین جلوگیری از خرج‌کردن تمام مبلغ به‌صورت یکجا، انجام می‌شود.

مبلغ تمکن مالی در سال جاری برابر با ۱۱۲۰۸ یورو است. برای مهاجرت تحصیلی به آلمان شما باید این مبلغ را در حساب بانکی خود داشته باشید. سپس باید به یک شعبه ارزی بانک موردنظرتان مراجعه کرده و گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی، درخواست کنید.

معمولاً بانکی که برای ایرانی‌ها حساب مسدود شده باز می‌کند، بانک فینتیبا است. در ادامه، نحوه افتتاح حساب بلوکه از طریق فینتیبا را به شما آموزش می‌دهیم.

حساب بلوکه شده برای اثبات تمکن مالی

چگونه از طریق فینتیبا حساب مسدودشده بانکی افتتاح کنیم؟

اثبات تمکن مالی از طریق افتتاح حساب بلوکه در فینتیبا، یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها برای افرادی است که قصد دارند به آلمان، مهاجرت کنند. مراحل ثبت‌نام و افتتاح حساب در فینتیبا به این شکل است:

  • پس از دانلود اپلیکیشن، دو بخش “بیسیک” و “پلاس” را مشاهده می‌کنید. در بخش بیسیک، اطلاعات اولیه خود را از جمله نام، تاریخ تولد و محل تولد را وارد کنید.
  • پس از تأیید شماره‌تلفن و کد مالیاتی، عکس و اطلاعات پاسپورت خود را آپلود کنید.
  • مبلغ و زمانی که پول باید بلوکه شود را تعیین کنید و سپس نام اداره خارجی مدنظرتان را وارد کنید.
  • در انتها، تقریباً یک روز، منتظر بمانید تا اطلاعات شما توسط فینتیبا تأیید شود.

بعد از تأیید اطلاعات و انتقال مبلغ موردنیاز به‌ حساب بلوکه، دو تا چهار روز کاری طول می‌کشد تا پول به حساب شما منتقل شود. بعد از پروسه انتقال نیز، نامه تأییدیه، برای شما ارسال می‌شود. همچنین، می‌توانید این نامه تأییدیه را از اپلیکیشن، دانلود کنید.

به‌منظور آن‌بلاک کردن مبلغ تمکن مالی و استفاده از آن، باید ویزای تحصیلی خود را آپلود کنید. بعد از مشخص‌شدن زمان آن‌بلاک پول، باید اطلاعات بانکی مربوط به انتقال پول را نیز، آپلود کنید.

توجه داشته باشید که اگر انتقال مبلغ تمکن مالی به حساب بلوکه به طور چندمرحله‌ای انجام شود، هزینه‌های انتقال پول را باید پرداخت کنید. همچنین، افرادی که قصد ایجاد حساب فینتیبا را دارند، باید تاریخ برنامه‌ریزی شده ورود خود به آلمان را وارد کنند.

نکته مهم دیگر این است که اگر در آینده در کشور آلمان شغل پیدا کنید، حساب مسدود شده به‌صورت خودکار به‌ حساب جاری یا معمولی، تغییر خواهد یافت. همچنین، در صورت نیاز به بازگرداندن مبلغ تمکن مالی پس از واریز، باید مستندات مربوطه را ارائه دهید.

افتتاح حساب بلوکه از طریق فینتیبا

مهاجرت به آلمان بدون اثبات تمکن مالی

مهاجرت به آلمان بدون تمکن مالی، بسیار دشوار و معمولاً غیرممکن است. آلمان به عنوان یکی از کشورهای با سیستم حفاظت اجتماعی قوی، از مهاجران، انتظار دارد که دارای توانایی مالی برای تأمین هزینه‌های خود و خانواده خود باشند.

برای دریافت ویزای تحصیلی، ویزای کاری و… شما معمولاً باید نشان دهید که دارای تمکن مالی کافی، برای پوشش هزینه‌های زندگی خود در آلمان هستید. این هزینه‌ها شامل: هزینه‌های مسکن، غذا، حمل‌ونقل، بیمه‌ درمانی و سایر هزینه‌ها می‌شود.

در کل، مهاجرت به آلمان بدون تمکن مالی، به دلیل سیاست‌ها و قوانین مهاجرتی آلمان، بسیار دشوار است و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و پشتیبانی مالی قوی دارد.

مهاجرت به آلمان بدون تمکن مالی

کلام پایانی

همانطور که می‌دانید، ارائه مدارک اولیه، برای دانشجویانی که به دنبال دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر آلمان هستند، امری ضروری است. یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز، نامه تمکن مالی آلمان است. ارائه تمکن مالی، می‌تواند از طریق متداول‌ترین روش‌ها مانند: ارائه درآمد والدین، ضمانتنامه بانکی یا حساب مسدود شده صورت پذیرد. این مبلغ، باید نشان دهد که دانشجویان ،قادر به پرداخت هزینه‌های زندگی خود در طول مدت‌زمان اقامت خود هستند.

پورتال اپلای جرمنی با تجربه‌ چندین ساله در ارائه خدمات مرتبط با ویزای تحصیلی و آوسبیلدونگ، می‌تواند شما را در تحقق آرزوهای تحصیلی و حرفه‌ایتان در آلمان، همراهی کند. تیم مشاوران ما آماده است تا شرایط شما را به دقت ارزیابی کرده و بهترین مسیر را برای شما ترتیب دهد. برای درخواست مشاوره رایگان، می‌توانید از طریق وب‌سایت اپلای جرمنی، وقت مشاوره رایگان رزرو کنید و پس از آن، کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت. این اقدام می‌تواند گامی مهم به سوی آینده‌ای پر از امکانات و موفقیت برای شما عزیزان باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه در تمکن مالی موردنیاز سفارت آلمان