چگونه ویزای آلمان بگیریم؟

مطهره

۱۴۰۲/۰۵/۲۶ ۰۱:۳۱:۵۲

0

120

ویزای آلمان

آلمان با تنوع فرهنگی، اقتصاد قوی، سیستم آموزشی ممتاز و فرصت‌های شغلی جذاب، یکی از مقاصد محبوب برای افرادی است که به دنبال مهاجرت تحصیلی یا کاری هستند. این کشور، انواع مختلفی از ویزاها را ارائه می‌دهد که شامل: ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای خانواده، ویزای توریستی غیره می‌شوند. هر نوع از ویزای آلمان، برای اهداف خاصی کاربرد دارد و متناسب با شرایط فردی متقاضیان، قابل اخذ است.

با مطالعه این مطلب از اپلای جرمنی با مراحل دریافت ویزای آلمان آشنا شده و اطلاعات کافی برای انتخاب ویزای مناسب، برای تحصیل یا مهاجرت به این کشور را به دست می‌آورید.

معرفی انواع ویزای آلمان

ویزای آلمان با دارابودن جایگاه سوم در رده‌بندی جهانی ویزاها از بسیاری از مزایا و امتیازات، برخوردار است.

افرادی که به دلایل مختلفی، اعم از کار و تحصیل یا تجربه زندگی در محیط جدید، قصد مهاجرت به آلمان را دارند، باید بر اساس هدف خود، نسبت به دریافت ویزای آلمان، اقدام کنند. ویزای آلمان به دودسته کلی ویزای کوتاه‌مدت و ویزای بلندمدت، تقسیم می‌شود. باتوجه‌به هدف و مدت‌زمان اقامت، شما می‌توانید، انواع ویزای آلمان را دریافت کنید.

ویزای کوتاه‌مدت آلمان به دارندگان، اجازه می‌دهد حداکثر تا ۹۰ روز در طول ۱۸۰ روز در آلمان و دیگر کشورهای عضو منطقه شینگن، اقامت داشته باشد. این نوع ویزا، مناسب اهداف توریستی، تجاری و درمانی است.

ویزای بلندمدت نیز، نوعی از ویزا است که به دارندگان، امکان اقامت موقت در آلمان را با اهداف مختلف می‌دهد. دریافت ویزاهای بلندمدت آلمان، شرایط خاصی دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

انواع ویزای آلمان

شرایط دریافت ویزای دانشجویی آلمان

ویزای دانشجویی آلمان به شما اجازه می‌دهد تا مدت معینی در آلمان بمانید و در دانشگاه‌ها یا مؤسسات  آموزشی این کشور، تحصیل کنید. این ویزا نقش مهمی در تسهیل تحصیل در آلمان، برای دانشجویان بین‌المللی دارد. اولین قدم برای درخواست ویزای دانشجویی، پذیرش در یکی از دانشگاه‌های آلمان است؛ چرا که پذیرش تحصیلی، نشان‌دهنده تأیید دانشگاه از ورود شما به برنامه‌های تحصیلی است. ویزای دانشجویی در آلمان، قابلیت تمدید نیز دارد. اگر بخواهید مدت‌زمان تحصیل خود را افزایش دهید، می‌توانید درخواست تمدید ویزا را انجام دهید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی به‌منظور مهاجرت به آلمان، بستگی به نوع دوره تحصیلی و سطح تحصیلات مربوطه دارد. اما در کل، برخی از شرایط عمومی، برای دریافت ویزای تحصیلی به شرح زیر است:

  • پذیرش از یک مؤسسه تحصیلی معتبر

برای دریافت آن، شما باید قبلاً توسط یک دانشگاه یا مؤسسه تحصیلی معتبر در آلمان پذیرش شده باشید. این پذیرش باید به دوره تحصیلی موردنظر مرتبط باشد و به شما اجازه دهد که به‌عنوان دانشجو در این دوره، شرکت کنید.

  • مدرک تحصیلی معتبر

برای دریافت ویزای تحصیلی، باید مدرک تحصیلی از دوره قبلی تحصیلی‌تان را ارائه دهید. این مدرک باید معتبر و تأییدشده باشد.

  • تمکن مالی

تمکن مالی به معنای داشتن مبلغی پول در حساب بانکی یا داشتن منابع مالی قابل‌استناد است. این مبلغ، باید به میزانی باشد که شما قادر به تأمین هزینه‌های معیشتی، مسکن، آموزش، بهداشت و سایر نیازهای روزمره در طول اقامت خود در آلمان باشید.

تمکن مالی، ممکن است سالانه متغیر باشد؛ اما در سال جاری، میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی، حداقل ششصد میلیون است.

  • نوع دوره تحصیلی و مدت آن

برخی از ویزاهای تحصیلی، برای دوره‌های خاصی مانند: دوره‌های دانشجویی کارشناسی، ارشد، دکتری و حتی دوره‌های زبانی اعطا می‌شود. مدت ویزای تحصیلی، ممکن است بر اساس مدت دوره تحصیلی، متغیر باشد.

  • زبان آلمانی

برای دوره‌هایی که به زبان آلمانی برگزار می‌شوند، ممکن است نیاز به تسلط بر زبان آلمانی داشته باشید و مدارک معتبری را ارائه کنید.

  • پاسپورت معتبر

پاسپورت شما باید معتبر و دارای مدت اعتبار کافی باشد تا پوشش دوره تحصیلی موردنظر را داشته باشد

ویزای آلمان چیست

شرایط دریافت ویزای کورس زبان در آلمان

ویزای کورس زبان، یک انگیزه برای افرادی است که قصد یادگیری یک‌زبان خارجی، به‌ویژه زبان مقصد کشوری را دارند. این نوع ویزا به افراد، اجازه می‌دهد تا به مدت معینی در کشور آلمان به یادگیری زبان، مشغول شوند. برخی از شرایط دریافت ویزای کورس زبان، به شرح زیر است:

  • پذیرش در مؤسسه آموزش زبان

برای دریافت ویزای کورس زبان آلمان، ابتدا باید در یک مؤسسه یا مدرسه معتبر آلمانی که دوره زبان را برای شما برگزار می‌کند، پذیرفته شوید و ثبت‌نام کنید.

  • مدرک تحصیلی

شرط مدرک تحصیلی برای اخذ ویزای کورس زبان به معنای ارائه مدارک تحصیلی رسمی و معتبر است که نشان‌دهنده سطح تحصیلات شما و توانایی در یادگیری زبان و انجام فعالیت‌های تحصیلی یا شغلی در آلمان است.

  • تمکن مالی

شما باید توانایی مالی لازم برای پوشش هزینه‌های معیشتی و شهریه کلاس‌های زبان را داشته باشید.

  • بیمه سلامت

پس از ورود به آلمان، باید در یکی از شرکت‌های بیمه در آلمان، عضو شوید تا در طول دوره کورس زبان از خدمات پزشکی و بهداشتی آلمان، بهره برده باشید.

  • مدت اقامت

معمولاً ویزای کورس زبان به مدت مشخصی اعطا می‌شود. برای ادامه اقامت و شرکت در دوره‌های بعدی، ممکن است نیاز به تمدید ویزا باشد.

  • پاسپورت معتبر

پاسپورت شما باید دارای مدت اعتبار کافی باشد تا پوشش دوره کورس زبان را داشته باشد.

  • نیاز به بهبود زبان

در مواردی، ممکن است شما از ویزای کورس زبان، برای بهبود مهارت‌های زبانی خود، استفاده کنید تا بتوانید در دیگر مراحل مهاجرت، مانند مهاجرت تحصیلی یا کاری، موفق‌تر عمل کنید.

دریافت ویزای کورس زبان

شرایط دریافت ویزای جستجوی کار در آلمان

ویزای جستجوی کار آلمان، یک نوع ویزای کاری است که به افرادی که قصد جستجوی شغل و کار در این کشور را دارند، اجازه می‌دهد به آلمان مهاجرت کرده و در طول مدت مشخصی به دنبال فرصت‌های شغلی بگردند. برای دریافت ویزای جستجوی کار به‌منظور مهاجرت به آلمان و جستجوی فرصت‌های شغلی، باید شرایط خاصی را برآورده کنید. در ادامه می‌توانید، شرایط عمومی برای دریافت آن را مشاهده کنید:

  • مدرک تحصیلی یا تخصص

باید مدرک تحصیلی معتبر یا تخصص موردنیاز در حوزه کاری خود را برای دریافت این نوع از ویزای آلمان، ارائه دهید. همچنین، باید این مدرک با تخصصی که می‌خواهید در آلمان جستجو کنید، مرتبط باشد.

  • تجربه کاری

داشتن تجربه کاری در زمینه تخصصی شغلی موردنظر، مزیت بزرگی، محسوب می‌شود؛ چرا که تجربه کاری، ممکن است به شما کمک کند در جستجوی فرصت‌های شغلی موفق‌تر باشید.

  • نمونه کار

اگر نمونه‌هایی از کارهای قبلی یا پروژه‌های مرتبط با تخصصتان دارید، این مورد، می‌تواند به اثبات توانایی‌های شما در حوزه موردنظر، کمک کند.

  • زبان آلمانی

داشتن مهارت‌های زبان آلمانی، ممکن است در جستجوی شغلی، مؤثر باشد؛ اما در برخی موارد، نیاز به زبان آلمانی نیست و می‌توانید به زبان انگلیسی نیز، شغل پیدا کنید.

  • تمکن مالی

فرد، باید توانایی مالی لازم، برای پوشش هزینه‌های معیشتی در طول دوره جستجوی کار و اقامت در آلمان را داشته باشید.

  • تعهد به برگشت

باید اثبات کنید که نیت دارید پس از پایان دوره جستجوی کار به کشور خود بازگردید.

  • بیمه سلامت

باید بیمه سلامتی مناسبی داشته باشید تا در طول دوره اقامت به خدمات پزشکی آلمان، دسترسی داشته باشید.

  • پاسپورت معتبر

پاسپورت شما باید معتبر و دارای مدت اعتبار کافی باشد تا پوشش دوره اقامتی موردنظر را داشته باشید.

شرایط جستجوی کار با ویزای آلمان

شرایط دریافت ویزای کاری آلمان

این ویزا، برای افرادی که دارای پیشنهاد کار از یک شرکت یا کارفرمای آلمانی هستند، مناسب است. در حقیقت، ویزای کاری آلمان، اجازه‌ قانونی، برای ورود و اقامت در آلمان به‌منظور انجام فعالیت‌های حرفه‌ای یا شغلی است. این نوع ویزا به افرادی که تمایل به کارکردن در آلمان دارند، اعطا می‌شود و بسته به نوع شغل، مهارت‌ها و شرایط خاص می‌تواند متفاوت باشد. برای دریافت آن، چندین شرط و الزام وجود دارد که بسته به نوع شغل، تخصص و مدت اقامت ممکن است متغیر باشد. در ادامه به بیان چند شرط مهم، برای دریافت ویزای آلمان از طریق کار، می‌پردازیم.

  • مطابقت تحصیلات با شغل موردنظر

تحصیلات شما باید با شغلی که برای آن، درخواست ویزا می‌کنید، مطابقت داشته باشد.

  • سابقه کار مرتبط

داشتن سابقه کار حداقل ۳ تا ۵ سال مرتبط با رشته تحصیلی و شغلی که به آن قصد انتقال دارید، ممکن است موردنیاز باشد.

  • مدرک زبان آلمانی

داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح موردنیاز، برای شغل موردنظر اهمیت دارد. آگاهی از زبان انگلیسی نیز، می‌تواند رزومه شما را تقویت کند. دریافت ویزای کار آلمان، بدون مدرک زبان، امکان‌پذیر نیست و گزینه سوم که آگاهی با زبان انگلیسی اعلام شده، بیشتر برای مشاغلی که در شرکت‌های بین‌المللی در آلمان وجود دارند، معتبر است.

  • تأیید قرارداد کاری

درخواست ویزای کاری به پیشنهاد کارفرمای آلمانی بر اساس قرارداد کاری معتبر، انجام می‌شود. این قرارداد، باید شرایط و حقوق و دستمزد شما را اعلام کند. قرارداد کاری همچنین، باید بیش از یک سال و در بهترین حالت، نامحدود و بدون تاریخ انقضا باشد.

  • تمکن مالی

باید دارای تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های اقامت و معیشت خود و خانواده‌تان در طول اقامت در آلمان باشید.

  • بیمه سلامت

داشتن بیمه سلامت مناسب، جهت پوشش مسائل پزشکی در طول دوره اقامت، ضروری است.

  • پاسپورت معتبر

پاسپورت شما باید دارای مدت اعتبار کافی باشد تا پوشش دوره اقامتی موردنظر را داشته باشید.

کار با ویزای آلمان

شرایط دریافت ویزای پیوست آلمان

افرادی که قصد دارند، یکی از اعضای خانواده را همراه خود به کشور آلمان ببرند از این نوع ویزا استفاده می‌کنند. بر اساس این ویزا، افراد می‌توانند، همسر، فرزند زیر ۱۸ سال و یا والدینشان را همراه خود به آلمان ببرند. آلمان ارائه می‌شود تا اجازه ورود و اقامت در آلمان به‌منظور تجدید واحد خانوادگی یا اتصال خانواده را فراهم کند. شرایط اصلی، برای دریافت ویزای پیوست آلمان عبارت‌اند از:

  • نسبت خانوادگی

متقاضی، باید با فرد اصلی نسبت خانوادگی مانند: همسر، فرزند یا والد داشته باشد.

  • وضعیت اقامت فرد اصلی

شخصی که اقامت آلمان را دارد و قصد دارد به همراه خود، یکی از اعضای خانواده را به آلمان ببرد، باید دارای وضعیت اقامت معتبری در آلمان، داشته باشد.

  • توانایی مالی و مسکن

فرد دارای ویزای پیوست باید توانایی مالی داشته باشد تا برای هزینه‌های خود و افراد خانواده خود در طول اقامت در آلمان معاش ارائه کند. همچنین باید اثبات کند که دارای مسکن مناسبی برای زندگی در آلمان است.

  • مهارت زبانی

بسته به نوع ویزای پیوست و موقعیت فرد متقاضی، ممکن است نیاز به مهارت‌های زبانی مشخصی داشته باشید. در حال حاضر، سطح موردنیاز، برای دریافت آن، مدرک A1 آلمانی است.

  • ارائه اسناد معتبر

بسته به نسبت خانوادگی و نوع ویزای پیوست، ممکن است نیاز به ارائه مدارکی مانند: مدارک ازدواج (برای همسر)، شناسنامه (برای فرزندان)، تأیید نسبت خانوادگی و غیره باشد.

شرایط دریافت ویزای پیوست

شرایط دریافت ویزای درمانی

افرادی که بیماری خاصی دارند و در کشور خودتان، قادر به درمان آن نیستند، می‌توانند اقدام به اخذ ویزای درمانی آلمان را بکنند. کشور آلمان از لحاظ پزشکی و تجهیزات بسیار پیشرفته است. بیمار با ارائه مدارک بیماری خود به کشور آلمان و در صورت قبول شدن مدارک تا زمان بهبودی می‌توانید در خاک آن کشور مانده و بعدها اقدام به دریافت اقامت دائم کنید.

انواع بیماری‌های قابل قبول کشور آلمان برای ویزای درمانی:

  • تومورهای مغذی، نخاعی
  • تومورهای بدخیم
  • تومورهای چشم، گوش، شش، کلیه
  • سرطان پروستات
  • سرطان سینه، رحم و تخمدان

 

کلام پایانی

ویزای آلمان، دریچه‌ای به دنیایی از فرصت‌ها، تجربه‌ها و تحولات است که به افراد، این امکان را می‌دهد تا به زیبایی‌های آلمان، تاریخی غنی و فرهنگ متنوع این کشور، نزدیک شوند. به همین دلیل، دریافت ویزای آلمان، می‌تواند یک‌قدم مهم در راه تجربه‌های جدید و زندگی متنوع باشد.

پورتال اپلای جرمنی با ارائه خدمات و راهنمایی‌های دقیق به شما کمک می‌کند تا مراحل درخواست ویزای تحصیلی را به بهترین شکل طی کنید.

با استفاده از پورتال اپلای جرمنی، شما می‌توانید به تمام اطلاعات مرتبط با ویزای تحصیلی آلمان، دسترسی داشته باشید. همچنین، این پورتال با ارائه مشاوره‌های رایگان با کارشناسان متخصص در زمینه مهاجرت تحصیلی، به شما امکان می‌دهد تا از تجربه‌ها و دانش افراد با تجربه، بهره‌برداری کنید و پاسخ روشنی، برای سؤالات خود، دریافت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *