شرایط خرید خودرو در آلمان ۲۰۲۴ + سایت های معتبر خرید خودرو

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ۰۸:۵۴:۰۲

0

35

خرید خودرو آلمان

آیا می‌دانستید چه تازه به آلمان مهاجرت کرده باشید و چه کارت شهروندی آلمان را داشته باشید در هر دو صورت می‌توانید خودرو بخرید؟ برای خرید خودرو در آلمان، تنها کافی است که کارت شناسایی معتبر و پول کافی جهت خرید خودرو، پرداخت بیمه و هزینه‌های مربوط به پلاک و مالیات را در اختیار داشته باشید. با این شرایط می‌توانید به راحتی در آلمان ماشین خرید. البته خرید و فروش خودرو در آلمان به صورت نقدی، قسطی و لیزینگی انجام می‌شود. می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از این سه روش را انتخاب کنید.

کسی که قصد خرید خودرو در آلمان را دارد باید آدرس سکونت دائمی خود را در آلمان ثبت کند. این مسئله تا حدی برای ایرانیان مشکل ایجاد می‌کند. البته در زمان صدور سند می‌توانید بدون آدرس نیز ماشین مد نظر خود را بخرید.

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که گواهی‌نامه رانندگی ایران در آلمان مورد پذیرش نیست و برای رانندگی در این کشور نیاز دارید تا دوره‌های راهنمایی رانندگی آلمان را بگذرانید و گواهی‌نامه جدید دریافت کنید. دلیل این موضوع تفاوت قوانین راهنمایی رانندگی در ایران و آلمان است. در صورتی که قصد خرید خودرو در آلمان را دارید سعی کنید قبل از خرید وضعیت گواهی‌نامه خود را روشن کرده باشید.

با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه ما باشید.

روش‌های خرید خودرو در آلمان

روش‌های خرید متنوعی برای خرید خودرو برای افرادی که در این کشور قصد خرید ماشین را دارند وجود دارد. این روش‌ها با توجه به اقتصاد پیشرفته آلمان جواب‌گو است و می‌توانید از این روش‌ها به مناسبت استفاده کنید.

خرید ماشین به صورت نقدی

روش اول روش نقدی است که در آن شما موقع سند زدن ماشین پول ماشین را طبق قرارداد به صورت کامل به فروشنده پرداخت می‌کنید.

با شرایط زندگی در آلمان برای ایرانیان در این بخش از اپلای جرمنی آشنا شوید.

خرید ماشین به صورت لیزینگی

این روش با روش‌های لیزینگی که در ایران رایج هستند تفاوت بسیاری دارد. در خرید لیزینگی در آلمان هیچ سودی نمی دهید. در ایران پس از خرید خودرو باید سود این معامله را نیز بپردازید که البته در آلمان به این شکل نیست و شما هیچ سودی غیر از مبلغ خودرو که در قرارداد آمده است نمی‌پردازید.

در لیزینگ آلمان برای مثال فرض کنید که پول شما برای خرید نقدی ماشین مشخصی به اندازه کافی نیست. در این صورت از نمایندگی خودرو ماشین را با قیمت بسیار پایین‌تر خریداری می‌کنید و طی چند ماه که از قبل مشخص است میزان مشخصی از قسط را می‌پردازید. در این روش از ابتدا ماشین به اسم شما نمی‌شود.

سند زمانی به نام شما می‌خورد که تمامی قسط‌ها را طبق قرارداد پرداخت کرده باشید. اگر قبل از سررسید آخرین قسط بخواهید ماشینتان را عوض کنید این کار امکان‌پذیر است و می‌توانید ماشین دیگری بردارید و قبلی را به شرکت برگردانید. در این زمان قسط‌هایی که تا این لحظه پرداخت کرده‌اید برای ماشین جدید با قیمت متفاوت محاسبه می‌شود.

کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای آلمان وارد این بخش از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی شوید.

خرید خودرو در آلمان

بازار خرید خودرو در آلمان

صنعت خودروسازی در آلمان به کیفیت و تنوع مشهور است. برند‌هایی مانند ب ام و (‌BMW)، فولکس واگن (Volkswagen)، آئودی (Audi)، مرسدس بنز (Mercedes-Benz) و پورشه (Porsche) نماد‌هایی از برتری مهندسی آلمانی در زمینه خودرو هستند. هر برند طیف وسیعی از محصولات سدان‌ (Sedan) تا شاسی بلند (SUV) و خودرو‌های شهری و خودرو‌های اسپرت را تولید می‌کند. کارایی این خودرو‌ها بسیار بالاست و انتخابی که می‌کنید کاملا به بودجه شما و ترجیحات شخصی شما مرتبط خواهد بود.

محدوده قیمتی خودرو در آلمان بسیار متفاوت است اگر قیمت پایه را به یورو در نظر بگیریم یک سدان میان رده برند ب ام و (‌BMW) حدود سی هزار یورو ارزش دارد.

خودروهای پرطرفدار در آلمان

خودرو‌های زیادی با برند‌های مختلف و در محصولات مختلف در آلمان وجود دارد که به روش‌های گفته شده می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. از پرطرفدارترین خودرو‌های کشور آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آئودی کواترو
  • آئودی R
  • ب‌ام‌و ۲۰۰۲
  • ب‌ام‌و M3 نسل E
  • ب‌ام‌و سری ۵ نسل E
  • فورد کاپری
  • مرسدس بنز E کلاس نسل W
  • مرسدس بنز S کلاس

سایت‌های معتبر خرید و فروش ماشین در آلمان

  1. mobile.de:

این سایت یکی از بزرگترین سایت‌های خرید و فروش خودرو در آلمان است که می‌توانید در آن خودرو‌های نو یا دست دوم خود را بفروشید. انواع خودرو‌ها در این سایت وجود دارند سدان‌های لوکس تا خودرو‌های ارزان قیمت همه در این سایت وجود دارند. می‌توانید با توجه به گزینه‌های مالی خود پیشنهادات و لیزینگ‌های مختلف را مقایسه کرده و مناسب‌ترین خودرو را برای خود تهیه کنید.

۲. AutoScout24.com:

این بازار آنلاین در کل اروپا فعال است و می‌توانید خودرو‌های نو و کهنه را در اتحادیه اروپا در تمام کشورهای آن ببینید و در صورت انتخاب خریداری کنید یا خودرو خود را به فروش برسانید. در این سایت‌ها می‌توانید گزینه‌های مختلف در مورد ماشین‌ها را چک کرده و با مطابقت دادن قیمت‌ها خودرویی مناسب برای خود بیابید.

کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به آلمان وارد این بخش از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی شوید.

  1. kleinanzeigen.de:

این سایت یکی از سریع‌ترین سایت‌ها برای خرید و فروش خودرو‌های دست دوم در آلمان است و به شدت در حال رشد است. این سایت یک پلتفرم رایگان برای عموم مردم جهت فروش و خرید ماشین است.

  1. Simple Germany.com:

این سایت برای افرادی که در آلمان مهاجر هستند بسیار مناسب است و اطلاعات مفیدی را به این افراد ارائه می‌دهد. در این سایت می‌توانید راهنمای خرید خودرو و مدارک مورد نیاز را بررسی کنید. همچنین لینک‌هایی در این سایت وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید به سایر سایت‌های خرید و فروش خودرو دسترسی داشته باشید.

شرایط خرید خودرو در آلمان

اجاره خودرو در آلمان

آلمان کشوری با طبیعت جذاب و تاریخ و فرهنگ غنی است و جاهای دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. موسیقی و هنر در برلین تا جنگل‌های زیبای غرب آلمان و شهر‌های تاریخی و ساحلی جاذبه‌ای فرای تصور برای افرادی که به عنوان توریست در آلمان به سر می‌برند ایجاد کرده است. با توجه به عدم آشنایی توریست‌ها و مهاجران به خیابان‌ها و آدرس‌ها و هزینه‌های تاکسی و اتوبوس یکی از روش‌های لذت بردن در آلمان اجاره خودرو است. می‌توانید از شرکت‌های معتبر خودرو‌های مختلف را برای زمان محدود و قیمت مشخص کرایه کنید و از طریق گوگل مپ به هر جای آلمان که می‌خواهید بروید. برای افرادی که به صورت توریستی وارد آلمان می‌شوند خرید خودرو گزینه مناسبی نیست و این کار بیشتر مناسب حال افرادی است که در این کشور محل ثابتی برای زندگی دارند. برای توریست‌ها و افرادی که برای گردشگری وارد آلمان می‌شوند کرایه اتومبیل راه‌حل بسیار خوبی برای راحتی و آسایش در رسیدن به مقصد‌های مختلف در آلمان است.

کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مقررات رانندگی و گواهینامه در آلمان وارد این بخش از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی شوید.

در پایان

خرید خودرو در آلمان یکی از موضوعاتی است که بسیاری از مهاجران به این کشور در مورد آن نیازمند اطلاعات هستند. برای خرید خودرو یا کرایه خودرو در آلمان باید مدارک مشخصی را نشان داده و از طرفی برای رانندگی در این کشور نیازمند این هستید که گواهی‌نامه رانندگی مورد تصدیق آلمان داشته باشید. در این مقاله روش‌های خرید خودرو و حدود قیمت خودرو‌ها را مشخص کردیم و از طرفی مدارکی که نیاز دارید تا با آن خودرو بخرید را نیز معرفی کردیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *