شرایط تحصیل در رشته معماری در آلمان ۲۰۲۴ – دانشگاه ها + گرایش ها

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۱۱:۲۰:۴۷

0

36

رشته معماری آلمان

آلمان یکی از بهترین کشور‌ها برای ادامه تحصیل است. افرادی که می‌خواهند تحصیلات خود را در این کشور تکمیل یا آغاز کنند می‌توانند با ویزای دانشجویی وارد این کشور شده و اقامت بگیرند. با دریافت مدرک از دانشگاه‌های معتبر آلمان می‌توانید برای کار کردن در این کشور اقدام کنید و با مدرک معتبری که گرفته‌اید ویزای خود را تبدیل به ویزای کار در آلمان نمایید. در آلمان بخش گسترده‌ای از دانشگاه‌ها شهریه دریافت نمی‌کنند. از طرف دیگر دانشگاه‌های خصوصی وجود دارند که با وجود اعتبار بالا شهریه‌های سنگینی را مطالبه می‌کنند. اگر بخواهید در آلمان تحصیل کنید، به خصوص در رشته معماری، دانشگاه‌های دولتی متنوعی در این رابطه وجود دارند که بدون شهریه خاصی می‌توانید با گرفتن پذیرش برای ویزای اقامت در آلمان اقدام کنید. ادامه تحصیل در آلمان شرایط خاصی دارد. از شرط مدل و طراحی یک پورتفولیوی قوی تا انتخاب گرایش مناسب از شرایط تحصیل در رشته معماری در آلمان هستند. در ادامه با ادامه تحصیل در رشته معماری آلمان آشنا می‌شویم. با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه ما باشید.

شرایط پذیرش در رشته معماری آلمان

به طور کلی می‌توان شرایط پذیرش در رشته معماری در دانشگاه‌های زیر را به صورت روند زیر دانست اما در برخی دانشگاه‌ها به صورت خاص شرایط فرق می‌کند و نیازمندی‌های دیگری برای اخذ پذیرش وجود دارد.

مدارک مورد نیاز لیسانس رشته معماری آلمان

  1. ارائه مدرک پایان دوره‌ی دبیرستان
  2. شرکت و قبولی در آزمون ورودی (برخی مراکز آموزشی)
  3. تسلط به زبان انگلیسی و آلمانی
  4. انگیزه‌نامه (اختیاری)
  5. کپی مدارک شناسایی

معاری آلمان

مدارک مورد نیاز ارشد رشته معماری آلمان

  1. مدرک فارغ‌التحصیلی از یک رشته‌ی مرتبط با معماری ( این مدرک باید مدرک یک دانشگاه معماری باشد؛ البته برخی دانشگاه‌ها، دانشجویانی که در طراحی، برنامه‌ریزی شهری، مهندسی عمران و طراحی داخلی مدرک گرفته‌اند را نیز می‌پذیرند.)
  2. ارائه‌ی رزومه‌ی کاری (چند نمونه کار از قبل)
  3. رونوشت سوابق (که معمولا شامل CV، انگیزنامه و… است.)
  4. اثبات توانایی در زبان انگلیسی (اثبات توانایی در زبان انگلیسی با ارائه‌ی مدارک معتبر انجام می‌پذیرد.)

کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع بورسیه در آلمان وارد این بخش از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی شوید.

گرایش‌های رشته معماری آلمان

رشته معماری در آلمان گرایش و شاخه‌های مختلفی دارد که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. معماری شهرسازی (Urban Planning): متخصصان این رشته در زمینه طراحی و برنامه‌ریزی شهر‌ها و فضا‌های شهری به فعالیت مشغول می‌شوند. در این تخصص با اصول شهرسازی و مبانی درست شهرسازی علمی آشنا می‌شوید.
  2. معماری داخلی (Interior Architecture): در گرایش معماری داخلی فرد دروس و کارگاه‌هایی را می‌گذراند تا در نهایت به یک متخصص طراح داخلی ساختمان بدل شود. در این رشته فضا‌ها، رنگ‌ها و دکوراسیون داخلی کار می‌شود.
  3. معماری فضای بیرونی (Landscape Architecture): این گرایش همانطور که از نامش پیداست به طراحی فضاهای سبز و محیطی می‌پردازد.
  4. معماری پایدار (Sustainable Architecture): این رشته بر پایه طراحی و اجرای ساختمان‌ها با توجه به اثرات محیطی و استفاده از فناوری‌های پایدار است.
  5. معماری هنری (Artistic Architecture): تمرکز بر روی جوانب هنری و زیبایی‌شناسی در طراحی ساختمان‌ها دارد.
  6. معماری صنعتی (Industrial Architecture): در این گرایش یاد می‌گیرید تا ساختمان‌هایی برای استفاده تجاری اداری طراحی کنید. از این رشته در صنعت بیشتر استفاده می‌شود.

قصد اخذ ویزای آلمان را دارید با اپلای جرمنی همراه شده و با مشاوران ما در ارتباط باشید.

بهترین دانشگاه‌های معماری آلمان

دانشگاه‌های متعددی در آلمان رشته معماری را در سطوح لیسانس و فوق لیسانس ارائه می‌دهند. در ادامه برخی از مهم‌ترین و برترین دانشگاه‌های آلمان در زمینه معماری که دانشجوی خارجی نیز می‌پذیرند را معرفی می‌کنیم.

دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های آلمان از سال ۱۸۹۰ در پایتخت این کشور شروع به فعالیت کرده و جز صد دانشگاه برتر جهان در تدریس رشته معماری بوده و هم اکنون از دیدگاه موسسه معتبر کیو اس (QS) و تایمز به ترتیب در جایگاه ۱۴۸ و ۱۴۹ امین دانشگاه برتر دنیا شناخته شده است.

دانشگاه دورتموند

دانشگاه دورتموند در سال ۱۹۶۸ میلادی در شهر دورتموند شروع به فعالیت کرد و سالانه نزدیک به پنج هزار دانشجوی جدید را پذیرش می‌کند، این مرکز آموزشی بیش از سه هزار دانشجوی بین‌المللی را هم اکنون پذیرا بوده و یکی از برترین مراکز ارائه دهنده رشته معماری در آلمان است، دانشگاه دورتموند در حال حاضر از منظر موسسه معتبر کیو اس (QS) جز پانصد دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

با لگالایز کردن مدارک در سفارت آلمان در مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه باشید.

دانشگاه صنعتی دارمشتات

دانشگاه صنعتی یا فنی دارمشتات یک مرکز آموزشی تحقیقاتی در شهر دارمشتات آلمان است که در سال ۱۸۷۷ تاسیس شده است، در دانشکده معماری این دانشگاه دانشجویان تکنیک‌های طراحی خود را بیشتر پرورش می‌دهند و به یک معمار خلاق و پر از ایده‌های ناب تبدیل می‌شوند.

تحصیل معماری آلمان

دانشگاه‌هامبورگ

دانشگاه‌ هامبورگ در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد و هم اکنون بزرگترین مرکز تحقیقات و پژوهش در شمال آلمان محسوب می‌شود که بیش از پنج هزار دانشجوی خارجی را در خود جای داده است، این دانشگاه برخلاف سابقه کوتاهی که دارد افتخارات بسیاری را به دست آورده و از اساتید معتبر و سرشناسی برای تدریس به دانشجویان خود بهره می‌گیرد، این مرکز هفتمین دانشگاه برتر آلمان و جز دویست دانشگاه برتر جهان است.

درآمد معماران در آلمان

درآمد هر رشته تحصیلی با توجه به فاکتورهای متعددی تغییر می‌کند. میزان تحصیلات و توانایی انجام کار، میزان سابقه و تجربه از مواردی هستند که در درآمد شما به عنوان یک معمار تاثیر می‌گذارند. میزان نبوغ و ذوق شما در ایجاد طراحی‌های مفهومی و با ارزش می‌تواند حقوق و دستمزد شما را تا جای امکان افزایش دهد. البته این مسئله که مدرک تحصیلی خود را از آلمان گرفته‌اید یا ایران نیز می‌تواند در مرغوب بودن مدرک شما برای دریافت پوزیشن معمار در یک پروژه اثر زیادی داشته باشد.

اطلاعات بیشتر: مهاجرت تحصیلی به آلمان با اپلای جرمنی

سخن آخر

رشته معماری یکی از رشته‌های پرطرفدار و هنری در حیطه‌‌ی مهندسی است. در این رشته به ساخت بناهای گوناگون با شرایط مختلف می‌پردازید. این رشته در آلمان نیز در دانشگاه‌ها تدریس شده و مقاطع مختلف آن از لیسانس تا دکترا در آلمان وجود دارند. یکی از راه‌های مهاجرت به آلمان اقامت تحصیلی است و یکی از رشته‌های پرطرفدار برای ادامه تحصیل در آلمان رشته معماری است. در مقاله حاضر به معرفی این رشته پرداخته و اطلاعات مفیدی راجع به آن در آلمان ارائه کردیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *