اپلای برای دانشگاه فنی مونیخ آلمان – شرایط پذیرش ۲۰۲۴+ هزینه‌ها

پریا جهان مهر

۱۴۰۳/۰۱/۱۵ ۰۷:۳۹:۰۹

0

28

دانشگاه صنعتی مونیخ

دانشگاه مونیخ متشکل از دو دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU) و دانشگاه فنی مونیخ (TUM) یکی از برجسته‌ترین مراکز آموزش عالی در آلمان و جهان است. این مجموعه با سابقه‌ای درخشان در آموزش و پژوهش، فرصت‌های بی‌نظیری را برای دانشجویان مشتاق به تحصیل در رشته‌های مختلف فراهم می‌کند.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ با تمرکز بر علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، پزشکی و حقوق، در زمره پنجاه دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانش‌آموختگان مشهور این دانشگاه شامل آلبرت انیشتین، توماس مان و ماکس پلانک هستند.

دانشگاه فنی مونیخ در زمینه‌های مهندسی، علوم طبیعی، علوم کامپیوتر، پزشکی و مدیریت به ارائه دوره‌های تحصیلی می‌پردازد و در رتبه‌بندی‌های جهانی جزو پنجاه دانشگاه برتر مهندسی و فناوری جای می‌گیرد. کارل فون لینده، رودلف دیزل و فرانتس یوزف اشتراوس از جمله دانش‌آموختگان برجسته این دانشگاه هستند.

با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه ما باشید.

هزینه تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ

نکته بسیار مهم درباره تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ شهریه بسیار پایین این دانشگاه دولتی است. حدود ۱۵۰۰ یورو برای هر سال تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ در دوره کارشناسی باید پرداخت شود که صرفاً هزینه‌های اداری سالانه تحصیل را در بر می‌گیرد. در مقطع کارشناسی ارشد اما این هزینه بیشتر است و باید برای هر سال ۲۵۰۰ یورو پرداخت شود.

هزینه زندگی در مونیخ: هزینه زندگی در آلمان همانطور که در مقاله‌های دیگر عنوان شد به صورت متوسط بسته به سطح زندگی‌ای که اختیار می‌کنید بین هشتصد الی ۱۲۰۰ یورو متغیر است. البته در مونیخ این هزینه به نسبت بالاتر از میانگین است.

دانشگاه فنی مونیخ

شرایط پذیرش در دانشگاه صنعتی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ دانشگاهی با قدمت بالا و اعتبار در سطح اول بین‌المللی است بنابراین برای تحصیل و دریافت پذیرش از این دانشگاه باید شرایط ویژه‌ای داشته باشید که در ادامه عنوان می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در آلمان وارد این بخش از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی شوید.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی

در وهله اول باید مدرک دیپلم دوازده ساله را داشته باشید و به آلمانی ترجمه کرده باشید. معدل در این سطح مهم است و معمولا افرادی که معدل بالای پانزده دارند در این مرحله پذیرفته می‌شوند. نکته دیگر برای پذیرش داشتن مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی است. در رشته‌های نیازمند زبان آلمانی باید در تست دی اس اچ (DSH) یا تست داف (TestDaF) نمره قبولی بالایی داشته باشید و در رشته‌های انگلیسی زبان باید حداقل آیلتس ۶.۵ یا تافل ۸۸ را کسب کنید. البته در برخی از رشته‌های ورودی مانند پزشکی و دندان‌پزشکی در آلمان باید آزمون ورودی را هم بگذرانید. انگیزه نامه مدرک دیگری است که باید برای پذیرش در دانشگاه فنی مونیخ داشته باشید. باید دلایل انتخاب این دانشگاه و رشته را به صورت صادقانه در قالب یک نامه بنویسید. در صورتی که از اساتید دوره دبیرستان توصیه نامه‌ای دارید می‌تواند در این مرحله به درد شما بخورد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

مهمترین شرایط داشتن لیسانس مرتبط با رشته‌ای است که در دانشگاه مونیخ برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنید. گذشته از این مسئله زبان آلمانی یا انگلیسی را باید در سطوح مشخصی بدانید و مدرک زبان داشته باشید. در آلمانی تست دی اس اچ (DSH) یا تست داف (TestDaF) با نمره قبولی، در انگلیسی آیلتس با نمره هفت یا تافل با نمره صد. انگیزه نامه مدرک دیگری است که باید طی آن دلایل انتخاب این دانشگاه را شرح دهید. برای پذیرش از دانشگاه مونیخ در مقطع کارشناسی ارشد باید رزومه تحصیلی شامل ریز نمرات و مقالات و سایر فعالیت‌های علمی مرتبط را به صورت رسمی ثبت کرده و برای دانشگاه ارسال کنید.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا

در مرحله اول برای شرکت در دوره دکتری باید مدرک کارشناسی ارشد معتبر مرتبط با رشته‌ای که برای دکترا انتخاب کرده‌اید داشته باشید و ارائه دهید. مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی یک ضرورت منسوب شده و باید نمرات زیر را داشته باشید: در آلمانی تست دی اس اچ (DSH) یا تست داف (TestDaF) با نمره قبولی، انگلیسی آیلتس با نمره هفت یا تافل با نمره صد. مدرک ویژه‌ای که باید هنگام درخواست پذیرش در مقطع دکتری نیاز دارید پروپوزال تحقیقاتی است که باید طی آن موضوع تحقیق را شرح داده و روش‌ها و اهداف از تحقیق را مشخص کرده باشید. قبل از اقدام برای پذیرش از سوی دانشگاه باید با استاد راهنما در دانشگاه فنی مونیخ هماهنگ بوده و وی را به عنوان استاد راهنما معرفی کنید. مدرک دیگری که باید ترجمه و برای دانشگاه ارسال کنید رزومه تحصیلی و علمی شامل نمرات، مقالات و سایر فعالیت‌های مشابه علمی و مرتبط است.

اطلاعات بیشتر: اخذ ویزای آلمان با اپلای جرمنی

دانشگاه فنی مونیخ

رشته‌های تحصیلی در دانشگاه صنعتی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ (TUM) در مقاطع مختلف تحصیلی، رشته‌های متنوعی را ارائه می‌دهد.

رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی

  1. مهندسی: مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر و…
  2. علوم طبیعی: ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، علوم زمین و…
  3. علوم انسانی: فلسفه، تاریخ، علوم اجتماعی، روانشناسی و…
  4. مدیریت: مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی و…

رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد

  1. مهندسی: بیش از صد رشته مهندسی در گرایش‌های مختلف
  2. علوم طبیعی: بیش از پنجاه رشته در گرایش‌های مختلف
  3. علوم انسانی: بیش از سی رشته در گرایش‌های مختلف
  4. مدیریت: بیش از بیست رشته در گرایش‌های مختلف

رشته‌های تحصیلی مقطع دکترا

تمامی رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد

رتبه بندی دانشگاه فنی مونیخ

بر اساس نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها موسسه تایمز دانشگاه فنی مونیخ در بین سی دانشگاه برتر جهان قرار دارد. در واقع این دانشگاه در زمینه صنعت و نوآوری جزو بهترین دانشگاه‌های جهان است. بر اساس منابع دیگر که معتبر بوده و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را انجام می‌دهند رتبه این دانشگاه در رتبه ۳۷ و در رشته‌هایی همچون فیزیک و مهندسی برق این دانشگاه جزو بیست دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

سایت دانشگاه فنی مونیخ

آدرس وب سایت دانشگاه صنعتی مونیخ https://www.tum.de/en/ بوده و به زبان‌های مختلفی قابل ترجمه است. با مراجعه به وب سایت این دانشگاه می‌توانید از دوره‌های تحصیلی و شرایط اپلای برای این دانشگاه و سایر اطلاعات در این دانشگاه اقدام کنید.

مجله مهاجرتی اپلای جرمنی

بورسیه‌های دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ (TUM) بورسیه‌های متنوعی را به دانشجویان بین‌المللی در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌دهد. برخی از این بورسیه‌ها عبارتند از:

  1. بورسیه دانشگاه فنی مونیخ: این بورسیه به دانشجویان ممتاز بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اعطا می‌شود.
  2. برنامه بورسیه ملی آلمان: این برنامه از استعدادهای جوان در مقاطع مختلف تحصیلی حمایت می‌کند.
  3. بورسیه‌دااد (DAAD): دااد (سرویس تبادل علمی آلمان) بورسیه‌های مختلفی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.
  4. بورسیه‌های بنیادهای خصوصی: تعدادی از بنیادهای خصوصی نیز بورسیه‌هایی را به دانشجویان دانشگاه فنی مونیخ ارائه می‌کنند.

افراد مشهور فارغ التحصیل شده از دانشگاه صنعتی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ (TUM) فارغ‌التحصیلان مشهور بسیاری در زمینه‌های مختلف دارد. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • ویلهلم رونتگن: برنده اولین جایزه نوبل فیزیک برای کشف اشعه ایکس.
  • رودلف موسباور: برنده جایزه نوبل فیزیک در سال ۱۹۶۱.
  • کارل فون لینده: مخترع یخچال و برنده جایزه نوبل فیزیک.

در پایان

دانشگاه فنی مونیخ یکی از بهترین دانشگاه‌ها در آلمان و در سراسر دنیاست که سالانه عده بسیاری دانشجوی خارجی را پذیرش می‌کند. این دانشگاه دولتی است و برای تحصیل در آن نیاز به پرداخت هزینه بالایی نیست. این دانشگاه رشته‌های متنوعی را در برنامه آموزشی خود دارد و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر دانشجو می‌پذیرد. در مقاله حاضر دانشگاه فنی مونیخ را به طور اجمالی معرفی کردیم و شرایط پذیرش دانشجو در آن را بررسی نمودیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *