آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان

مطهره

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۰۹:۳۲:۰۵

4

247

آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان

آوسبیلدونگ، یک دوره آموزشی تئوری و عملی است که در طی آن، کارآموزان می‌توانند علاوه بر دریافت حقوق از آموزش حرفه‌ای تخصص موردنظر خود نیز، بهره‌مند شوند. یکی از رشته‌های پرطرف‌دار این دوره‌ها آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان است.

در آوسبیلدونگ فیزیوتراپی آلمان،  این تخصص، به‌صورت حرفه‌ای به کارآموزان آموزش داده می‌شود؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که تنها کسانی که کسانی دارای مدارک معتبری در این زمینه هستند، می‌توانند در دوره‌های آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان، شرکت کنند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که سالانه، علاقه‌مندان به فیزیوتراپی را به خود جلب می‌کند، حقوق و درآمد آموزش فیزیوتراپی در آلمان است که می تواند، امنیت متقاضیان را در پرداخت هزینه‌های زندگی تامین کند.

آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان، تقریبا سه سال طول می‌کشد. این دوره، شامل ۱۶۰۰ ساعت آموزش عملی و ۲۹۰۰ ساعت آموزش تئوری است. اگر شما نیز، متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق دوره‌های آوسبیلدونگ فیزیوتراپی هستید، می‌توانید این مطلب از اپلای جرمنی را مطالعه کنید.

از دوره‌های آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان چه میدانید؟

آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان، یک دوره مهارت‌محور با آموزش عملی و تئوری است که در غالب پروژه‌های کارآموزی به افراد، آموزش داده می‌شود. این دوره‌ها به دلیل هزینه بسیار کم، یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های مهاجرت به آلمان است.

به‌عبارت‌دیگر، متقاضیان این دوره، باید ۱۶۰۰ ساعت آموزش عملی را پشت سر بگذارند و با حضور در جلسات آموزشی، برای یادگیری موضوعاتی مانند: روش‌های درمانی مناسب، معاینه بیمار، شناسایی آسیب‌های احتمالی و برنامه‌ریزی درمانی، تجربه کاری کسب کنند.

در این دوره به طور کامل، ساختار درونی بدن انسان را درک می‌کنید. همچنین، در دوره‌ های آوسبیلدونگ آلمان زمان زیادی را در اتاق فیزیوتراپی، صرف کار با وسایلی مانند: تشک و توپ خواهید کرد.

در سال‌های اول دوره‌های آوسبیلدونگ فیزیوتراپی آلمان، بیشتر مباحث نظری مرتبط با آناتومی بدن انسان به شما آموزش داده می‌شود. همچنین، با مطالعات نظری در خصوص آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان، بیشتر آشنا خواهید شد.

در سال‌های بعد نیز، با تمامی مباحث عملی فیزیوتراپی، مانند: حرکت‌های اصطلاحی، استفاده از دستگاه‌ها، آسیب‌شناسی مفاصل و…، آشنا می‌شوید.

آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان چیست؟

مباحث آموزشی در دوره‌های آوسبیلدونگ فیزیوتراپی چیست؟

آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان، شامل برنامه‌های منظمی است که حدوداً ۳ سال، طول می‌کشد و به‌صورت روزانه انجام می‌شود. کارآموزان در طی دوره خود، چندین بار تحقیقات تئوری و عملی گسترده‌ای را انجام می‌دهند که به دانش پزشکی عمیقی نیاز دارد.

تقویم آموزشی فیزیوتراپی، شامل موضوعات پایه پزشکی مانند شناخت آناتومی و فیزیولوژی انسان است. شما همچنین، دوره‌های تئوری و عملی زیر را در طی دوره آوسبیلدونگ فیزیوتراپی آلمان، طی می‌کنید:

  • مطالعات فیزیوتراپی و روش‌های تشخیصی
  • تکنیک‌های فیزیوتراپی
  • درمان دستی
  • آموزش پیاده‌روی
  • روش‌های درمانی نور و فیزیولوژیک
  • تجزیه‌وتحلیل عملکرد
  • ماساژدرمانی
  • آب‌درمانی و انجام حرکات حرارتی و استنشاقی
  • رادیوتراپی
  • پیشگیری و توان‌بخشی
  • تربیت‌بدنی
  • تئوری حرکت و آموزش

اگر در طول دوره آوسبیلدونگ آلمان در تمامی امتحانات خود، قبول شده باشید و به طور منظم در کلاس‌ها شرکت کرده باشید، در آزمون دولتی پذیرفته شده‌اید. پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره نیز، گواهینامه دریافت می‌کنید که با استفاده از آن، واجد شرایط کار به‌عنوان فیزیوتراپیست دارای مجوز دولتی خواهید بود.

مباحث آموزشی آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان

موقعیت‌های شغلی برای کارآموزان آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان

پس از تکمیل دوره فیزیوتراپی، نیازی نیست نگران بیکاری باشید؛ چرا که با در دست‌داشتن مدرک پایان دوره آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان، فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای شما ایجاد می‌شود. موقعیت‌های شغلی بسیاری، اعم از بخش بهداشت عمومی بیمارستان‌ها وجود دارد که می‌توانید، کار خود را از آنجا شروع کنید.

همچنین، اگر روی یک گروه هدف خاص، تمرکز کنید، بر آینده شغلی شما تأثیر مثبتی می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید تنها روی گروه ورزشکاران حرفه‌ای یا افراد دارای اضافه‌وزن، فوکوس کنید و در این کشور به یک متخصص مورد تقاضا تبدیل شوید.

همچنین می‌توانید، با تمرکز بر روی فیزیوتراپی افراد معلول و ناتوان نیز به درآمد بالایی دست یابید.

شرایط شغلی فیزیوتراپی

شرایط شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ فیزیوتراپی چیست؟

برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان، الزامات تعریف شده‌ای وجود ندارد. اکثر افرادی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند، می‌توانند در این دوره آموزشی، شرکت کنند. یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ مجوز فیزیوتراپی آلمان،  داشتن حداقل مدرک دیپلم یا مدرکی دال بر گذراندن دوره ۱۰ساله است.

البته یکی از شرایط مناسبی که برای شرکت در این دوره‌ها وجود دارد، این است که برای شرکت در این دوره‌ها محدودیت سنی، وجود ندارد و تمامی افرادی که دوره‌های مرتبط با فیزیوتراپی را گذرانده باشند، می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

در حقیقت، شرایط کلی شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ فیزیوتراپی، به شرح زیر است:

شرایط لازم برای مهاجرت به فیزیوتراپی Ausbildung به شرح زیر است:

  • حداکثر سن ۲۵ سال
  • اثبات توانایی مالی؛ برای این کار به ۶۰۰-۷۰۰ یورو در ماه نیاز دارید.
  • دانش زبان آلمانی؛ ارائه گواهی حداقل دانش زبان آلمانی در سطح B2.
  • مهاجرت از این طریق نیازی به تحصیلات عالی ندارد و ارائه‌دادن مدرک دیپلم کافی است

میزان درآمد دوره‌های آموزشی فیزیوتراپی چقدر است؟

معمولاً برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان، کارآموزان حقوق دریافت نمی‌کنند، بلکه باید در برخی مؤسسه‌ها شهریه نیز، پرداخت کنند.

اما در برخی مؤسسه‌ها مبلغ معینی به کارآموزان، پرداخت می‌شود. درآمد دوره‌های آموزشی فیزیوتراپی در آلمان، بسته به نوع مؤسسه آموزشی، متغیر است و فیزیوتراپیست‌ها بر اساس میزان تخصص و تجربه خود، درآمد مشخصی را دریافت می‌کنند.

ممکن است در بعضی مؤسسات، تا ۵۰۰ یورو به افراد، پرداخت شود. بهتر است این نکته را بدانید که پس از اتمام دوره فیزیوتراپی، می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید. حقوق دریافتی شما بستگی به محل کار و قرارداد شغلی شما دارد. حقوق یک فیزیوتراپیست در آلمان، معمولاً حدود ۲۷۱۰ یورو در ماه است. اما پس از یک سال فعالیت حرفه‌ای، حقوق ماهیانه شما به ۲۹۹۵ یورو افزایش می‌یابد. اگر دو سال دیگر نیز، فعالیت حرفه‌ای داشته باشید، می‌توانید روی ۳۱۴۵ یورو در ماه حساب کنید.

درآمد آوسبیلدونگ فیزیوتراپی

جمع‌بندی

دوره‌های آوسبیلدونگ فیزیوتراپی آلمان، مسیر مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند در آینده، فیزیوتراپیست شوند. باتوجه‌به امید به زندگی بالا در آلمان و نیاز به تربیت‌بدنی سالمندان در این کشور، تقاضا برای فیزیوتراپ در این کشور زیاد است و کارآموزان آوسبیلدونگ فیزیوتراپی، شغل خوبی در پیش رو دارند. کارآموزان، پس از تکمیل دوره آمادگی تئوری و عملی این دوره، می‌توانند وارد بازار کار شوند. اگر قصد مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان را دارید، می‌توانید با عضویت در پورتال اپلای جرمنی، از توکن مشاوره رایگان خود استفاده کرده و اطلاعات موردنیازتان را از کارشناسان ما کسب کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 دیدگاه در آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان