دوره های آوسبیلدونگ آلمان

مطهره

۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ۰۷:۳۶:۲۵

0

144

دوره های آوسبیلدونگ آلمان

دوره های آوسبیلدونگ آلمان یا آموزش حرفه‌ای، یک راه محبوب، برای افرادی است که قصد دارند، بدون تحصیلات دانشگاهی به کشور آلمان، مهاجرت کنند. مشاغل حرفه‌ای متعددی در آلمان، وجود دارد که اگر در یکی از آن‌ها تخصص داشته باشید، می‌توانید در دوره های آوسبیلدونگ آلمان، شرکت کنید.

دانش‌آموزان بین‌المللی، پس از گذراندن ۹ یا ۱۰ سال تحصیل، می‌توانند به‌راحتی، وارد آموزش حرفه‌ای شوند. دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان، معمولاً ۲ تا ۴ سال، زمان می‌برد که البته در طی این دوره  که در آن دانش‌آموزان هزینه‌ای نیز دریافت می‌کنند. پس از اتمام برنامه Ausbildung، دانش‌آموزان گواهینامه‌ای دریافت می‌کنند که آنها کارگران ماهر هستند. پس از دریافت گواهی کارگر ماهر، آنها می‌توانند فرصت‌های شغلی زیادی را به دست آورند. تنها شرط ثبت‌نام در این دوره، داشتن مهارت زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 است.

در آلمان، میانگین حقوق کارآموزان، بسته به تخصص بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه است. انتظار می‌رود پس از اتمام برنامه، میانگین حقوق ناخالص ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو باشد. برخی از مشاغل پردرآمد Ausbildung تا ۴۰۰۰ یورو در ماه را نیز، دریافت می‌کنند.

در ادامه این مطلب از اپلای جرمنی شما را با تمامی دوره های آوسبیلدونگ آلمان، آشنا می‌کنیم.

دوره های آوسبیلدونگ آلمان چیست؟

آلمان، سیستم آموزش حرفه‌ای بسیار توسعه‌یافته‌ای دارد که استفاده از آن، برای خارجی‌ها نیز، میسر است. به همین دلیل است که افراد زیادی از کشورهای دیگر در جستجوی فرصت‌های شغلی و آموزشی به آلمان می‌آیند.

در حقیقت، کل سیستم آموزش حرفه‌ای در آلمان بر این ایده استوار است که اشخاصی که در کاری تخصص دارند، بهتر می‌توانند افراد مبتدی را در آن زمینه، آموزش دهند. این بدان معناست که شرکت‌ها اغلب به کارآموزانی که به دنبال فرصتی برای گسترش دانش خود در مورد موضوعات یا زمینه‌های کاری خاص هستند، دوره های آوسبیلدونگ آلمان را ارائه می‌دهند.

Ausbildung، راهی برای تحصیل در آلمان است که البته با کارکردن، تفاوت دارد. دوره های آوسبیلدونگ آلمان، یک برنامه کارآموزی تجربیات و مهارت‌هایی را ارائه می‌دهند که نمی‌توان در مدرسه یا خانه، آن‌ها به دست آورد.

امروزه دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان همچنان به‌عنوان راهی برای کسب مهارت‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای در داخل، برای مثال به‌عنوان مهندس برق، متخصص فناوری اطلاعات یا مکانیک خودرو، بسیار محبوب است.

Ausbildung، یک کلمه آلمانی به معنای آموزش حرفه‌ای یا کارآموزی است. دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان، یک سیستم آموزشی مبتنی بر حرفه است که شما را به یک شغل خاص در یک تخصص مرتبط، هدایت می‌کند.

دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان، مانند سایر برنامه‌های تحصیلی در آلمان از کارآموزان، شهریه دریافت نمی‌کنند؛ بلکه شرکت‌های برگزارکننده‌ این دوره‌ها باید ماهانه، مبلغ مشخصی را به‌عنوان حقوق، به کارآموزان پرداخت کنند.

دوره های آوسبیلدونگ آلمان چیست؟

 شرایط ورود به دوره های آوسبیلدونگ آلمان چیست؟

برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ آلمان، متقاضیان باید پیش‌نیاز‌های شرکت در این دوره‌ها را داشته باشند. همچنین، باید سطح دانش زبان آلمانی خود را به کارفرما اثبات کنند. در حقیقت، افراد برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ آلمان، باید حداقل مدرک زبان B1 را ارائه کرده و بتوانند به طور مؤثر با دیگران به زبان آلمانی، ارتباط برقرار کنند.

در حقیقت، هر چه سطح زبان آلمانی شما بالاتر باشد، احتمال قبولی در دوره‌های آوسبیلدونگ نیز، بیشتر است.

پیش‌نیازهای مختلفی، برای مشاغل و حرفه‌های مختلف در آوسبیلدونگ، وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، پرستاران، نصف دوره را به‌صورت تئوری و ماه‌های بعد را به طور عملی، در آوسبیلدونگ پرستاری، شرکت می‌کنند که معمولاً این دوره، دو تا سه سال، طول می‌کشد.

پس از فارغ‌التحصیلی، کارآموزان می‌توانند به‌عنوان یک متخصص حرفه‌ای در یک شرکت کار کنند، صلاحیت‌های بیشتری کسب کرده و یا خود اشتغال شوند.

شرایط ورود به دوره های آوسبیلدونگ آلمان

انواع دوره های آوسبیلدونگ آلمان

آوسبیلدونگ یا آموزش حرفه‌ای، یک راه محبوب، برای دریافت آموزش تخصصی در آلمان است که کارآموزان می‌توانند، حتی از آن، کسب درآمد نیز، داشته باشند. مشاغل تجاری مختلفی برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان، وجود دارد که شامل: پرستاری، عمران، برق، پزشکی، آی تی و… وجود دارد. شما می‌توانید، بر اساس رشته تحصیلی یا مهارت خود، هریک از آن‌ها را برگزینید.

در آلمان، متوسط ​​حقوق کارآموزان بسته به حرفه آن‌ها از ۶۰۰ یورو تا ۱۲۰۰ یورو در ماه متغیر است. شما پس از تکمیل برنامه آوسبیلدونگ، می‌توانید میانگین حقوق ناخالص بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو را انتظار داشته باشید. البته برخی از حرفه‌های آوسبیلدونگ که بیشترین درآمد را دارند تا ۴۰۰۰ در ماه را نیز، دریافت می‌کنند.

آلمان، بیش از ۳۰۰ شغل حرفه‌ای دارد و شما می‌توانید، برای هر یک از آن‌ها یک برنامه آوسبیلدونگ، پیدا کنید! در ادامه، به برخی از انواع دوره های آوسبیلدونگ آلمان، اشاره می‌کنیم.

آوسبیلدونگ پرستاری

یکی از پردرآمدترین و رایج‌ترین رشته‌های آوسبیلدونگ در آلمان، پرستاری است. پرستاران در آلمان در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و یا مراکز مشابه، کار می‌کنند.

یک پرستار در آلمان، وظیفه مراقبت از بیماران و پاسخگویی به نیاز‌های آنان را در بیمارستان یا سرای سالمندان دارد. در دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری، کارآموزان ۲ دوره تئوری و عملی را می‌گذرانند و پس از آن، می‌توانند به‌صورت تخصصی، وارد حوزه پرستاری شوند.

آوسبیلدونگ آی‌تی

علاقه‌مندان به فناوری اطلاعات، می‌توانند در دوره‌های آی‌تی کشور آلمان، شرکت کنند. آوسبیلدونگ آی‌تی، شامل زیر مجموعه‌های متخصص توسعه برنامه، متخصص یکپارچه‌سازی سیستم، شبکه‌های دیجیتال و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و فرایندها است.

در حقیقت، مهم نیست چه شاخه‌ای از آی‌تی را برای دوره های آوسبیلدونگ آلمان، انتخاب می‌کنید؛ چرا که در نهایت، با انتخاب هریک از آن‌ها شغل خوبی برای شما تضمین می‌شود.

آوسبیلدونگ بیمه

متخصصان بیمه در آلمان، خدماتی مانند: بیمه عمر، بیمه مسئولیت و حتی بیمه بازنشستگی را ارائه می‌دهند. وظایف اصلی آن‌ها مشاوره به مشتریان، رسیدگی به مطالبات بیمه و انعقاد قرارداد است.

بخش بیمه و مالی در آلمان، بسیار سودآور است؛ بنابراین، کارآموزان می‌توانند، پیش از ورود در این حرفه، روی حقوق خوبی در طول دوره های آوسبیلدونگ آلمان، حساب کنند.

آوسبیلدونگ عمران

مهندسی عمران، یکی از رشته‌هایی است که امروزه، متقاضیان زیادی برای دوره های آوسبیلدونگ آلمان، آن را انتخاب می‌کنند. در این رشته، کارآموزان می‌توانند در پروژه‌های واقعی ساختمانی، شرکت کنند و هرآنچه را که نیاز است، به طور عملی، آموزش ببینند.

انواع دوره های آوسبیلدونگ آلمان

کلام آخر

دوره های آوسبیلدونگ آلمان، یک فرصت عالی، برای افرادی است که می‌خواهند، بدون تحصیلات دانشگاهی به کشور آلمان، مهاجرت کنند. این دوره‌ها معمولا به دو صورت تئوری و عملی، در تخصص‌های مختلف، برگزار می‌شود. افراد می‌توانند، پس از گذراندن دوره‌های کارآموزی، وارد بازار کار آلمان شوند و از این طریق، اقامت این کشور را نیز، کسب کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه اپلای و آوسبیلدونگ، می‌توانید با عضویت در پورتال اپلای جرمنی، از توکن مشاوره رایگان خود، استفاده کنید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید با مراجعه به قسمت داشبورد و نقشه راه اپلای با صفر تا صد پروسه مهاجرت تحصیلی نیز، آشنا شوید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *