آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

مطهره

۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۱۰:۱۰:۳۲

4

327

آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

از آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان چه می‌دانید؟ آیا از شرایط آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، مطلع هستید؟ با این مطلب از اپلای جرمنی همراه باشید تا هرآنچه که نیاز است را در این باره، بدانید.

جمعیت کشورهای توسعه‌یافته به‌سرعت در حال پیر شدن است؛ بنابراین، تعداد سالمندان نیز، سالانه رو به افزایش است.

برای ارائه مراقبت‌های کافی، برای این افراد مسن، دولت‌ها در کشورهای توسعه‌یافته، سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی خود را در همه جهات، گسترش می‌دهند. کاهش نرخ زادوولد و رشد جمعیت، باعث افزایش تقاضا برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی شده است.

دولت آلمان، برای ایجاد هزاران شغل جدید و جذابیت بیشتر حرفه پرستاری، برنامه‌های زیادی دارد.  اما چگونه می‌توان در آلمان پرستاری کرد؟ افراد زیادی برای شروع این حرفه، مهاجرت به آلمان و شرکت در دوره‌های کارآموزی پرستاری را انتخاب می‌کنند. در ادامه شما را با آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان به طور کامل، آشنا می‌کنیم.

آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان چیست؟

اگر به حرفه پرستاری علاقه دارید، آلمان، طیف گسترده‌ای از فرصت‌های تحصیلی و شغلی را در اختیار افراد از سراسر جهان، قرار می‌دهد. در این کشور با جمعیتی بیش از ۸۰ میلیون نفر، تقاضای دائمی، برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی آموزش‌دیده و اختصاصی، وجود دارد. به‌این‌ترتیب، پرستاری در آلمان، یک حرفه بسیار محترم و باارزش محسوب می‌شود.

برای پرستار شدن در آلمان، باید یک برنامه آموزش حرفه‌ای به نام آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان را تکمیل کنید. معمولاً این دوره، سه سال طول می‌کشد و دوره‌های نظری را با آموزش عملی در یک محیط بالینی، ترکیب می‌کند. در طول این مدت، مهارت‌ها و دانش لازم، برای ارائه مراقبت باکیفیت به بیماران در هر سن و زمینه‌ای را به دست خواهید آورد.

قبل از درخواست برای موقعیت آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، باید مهارت‌های زبان آلمانی حداقل در سطح B2 را داشته باشید؛ زیرا باید بتوانید با بیماران خود به زبان آلمانی، ارتباط برقرار کنید. داشتن این شرط زبان، برای یک دانشجوی خارجی که در رشته پرستاری در آلمان تحصیل می‌کند، ضروری است.

معمولاً حقوق پرستاران در دوره آوسبیلدونگ آلمان حدود ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ یورو در ماه است که البته این مبلغ، بسته به نوع مرکز فعالیت شما، متغیر است. این برنامه آموزشی تمام‌وقت، شامل ۲۱۰۰ ساعت آموزش در کلاس درس در یک مدرسه حرفه‌ای و ۲۵۰۰ ساعت، تجربه کار در بیمارستان است.

در پایان دوره، شما باید یک آزمون دولتی را بگذرانید تا آموزش را با موفقیت به پایان برسانید. پس از اتمام دوره کارآموزی، می‌توانید در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، مراکز مراقبت‌های سرپایی، صندوق‌های بیمه سلامت و غیره مشغول به کار شوید.

آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان چیست؟

چگونه می‌توان برای آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان در سال ۲۰۲۳ درخواست داد؟

برای ثبت‌نام در دوره آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، باید شرایط خاصی را داشته باشید. برخی از این شرایط، ممکن است شامل ارائه مدرک پایان دوره دبیرستان یا معادل آن، مهارت‌های زبان آلمانی و… باشد. برخی از دوره‌ها نیز، ممکن است به پیش‌نیازهای اضافی، مانند: گواهی کمک‌های اولیه یا تجربه پزشکی نیز، نیاز داشته باشند.

اولین قدم، برای درخواست آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، این است که تمام مدارک خود را به آلمانی ترجمه کنید. این مدارک شامل: دیپلم دبیرستان، تمام گواهی‌های دانشگاه، ریزنمرات دبیرستان و… است.

سپس، باید یک رزومه به همراه معرفی‌نامه را به زبان آلمانی، تهیه کنید. همچنین، باید مدرکی دال بر مهارت‌های زبان آلمانی خود را ارائه دهید.

سپس می‌توانید، درخواست خود را در یکی از بیمارستان‌های این کشور که دوره‌های آوسبیلدونگ را برگزار می‌کنند، ثبت کنید.

نحوه درخواست آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

معیارهای لازم برای آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان چیست؟

انتخاب آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، می‌تواند انتخاب مناسبی، برای افرادی باشد که به مراقبت‌های بهداشتی و کمک به دیگران، علاقه دارند. اما برای شروع این پروسه، باید چندین معیار رعایت شود که عبارت‌اند از:

شرایط تحصیلی

برای آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، معمولاً باید حداقل ۹ سال، تحصیل کرده باشید؛ به این معنی که حداقل کلاس نهم را به پایان برسانید. البته برخی از مراکز و بیمارستان‌ها به سطوح بالاتری از تحصیلات، نیازمند هستند.

مهارت‌های زبان

اگر می‌خواهید آموزش پرستاری را در آلمان شروع کنید، باید به زبان آلمانی، چه گفتاری و چه نوشتاری، تسلط کافی داشته باشید؛ زیرا این دوره‌ها به زبان آلمانی انجام می‌شود.

سلامت جسمی و روانی

پرستاران، باید از سلامت جسمی و روانی خوبی، برخوردار باشند؛ زیرا کار پرستاری، می‌تواند سخت باشد و انرژی و استقامت زیادی را می‌طلبد.

سن

معمولاً برای شروع کارآموزی پرستاری، باید بین ۱۶ تا ۲۷ سال سن داشته باشید. البته ممکن است برخی از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بازه سنی متفاوتی داشته باشند.

بررسی پیشینه

برای ثبت درخواست آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، باید سوابق کیفری شما توسط مرکز موردنظر بررسی شود. درصورتی‌که سابقه کیفری داشته باشید، امکان شرکت در این دوره‌ها را مگر در موارد خاص، ندارید.

مصاحبه

بیمارستان یا موسسه‌ای که دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان را ارائه می‌دهد، پیش از ورودتان به مجموعه با شما مصاحبه می‌کند. این جلسه ارزیابی به‌منظور بررسی شایستگی‌های شما برای این موقعیت شغلی، انجام می‌شود.

آموزش در حین کار

در طی دوره آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، شما آموزش‌های حین کار را دریافت کرده و تحت نظارت یک پرستار واجد شرایط، فعالیت می‌کنید. همچنین به‌عنوان یک پرستار، باید به‌صورت نیمه‌وقت در مدرسه حرفه‌ای، شرکت کنید.

لازم به ذکر است که بسته به شرکت یا موسسه‌ای که این دوره کارآموزی را ارائه می‌دهد، ممکن است برخی الزامات اضافی، برای آموزش پرستاری وجود داشته باشد؛ بنابراین، بهتر است برای جزئیات خاص، مستقیماً با واحد مربوطه، مشورت کنید.

معیارهای پذیرش در آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

مدت‌زمان و هزینه دوره آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان چقدر است؟

مدت‌زمان دوره آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، معمولاً ۳ الی ۳.۵ سال، طول می‌کشد. در این مدت، کارورزان، آموزش‌های حین کار و کلاس درس را دریافت می‌کنند. در طی این دوره همچنین، آموزش حین کار در یک بیمارستان یا سایر مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی انجام می‌شود، درحالی‌که آموزش‌های تئوری نیز، در یک مؤسسه آموزشی حرفه‌ای، برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، شامل هزینه نیست و طول دوره برای کارآموزان، رایگان است. هزینه‌های آوسبیلدونگ، معمولاً توسط دولت یا کارفرما پوشش داده می‌شود. بااین‌حال، مهم است که توجه داشته باشید که کارآموزان ممکن است مسئول هزینه‌های خاصی، مانند: کتاب، لباس و سایر موارد باشند. در طول دوره کارآموزی نیز، کمک‌هزینه‌های تعیین شده‌ای پرداخت می‌شود که با پیشرفت در دوره، افزایش می‌یابد.

پورتال اپلای جرمنی با اضافه‌کردن امکان اخذ ویزای آوسبیلدونگ، مسیر مهاجرت و پیشرفت کاری را برای کاربران خود، هموار کرده است. برای کسب مشاوره رایگان دراین‌خصوص، کافی است در وب‌سایت اپلای جرمنی، ثبت‌نام کنید و وقت مشاوره خود را با کارشناسان ما رزرو کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 دیدگاه در آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان