مهاجرت به آلمان با مدرک فنی حرفه‌ای ایران ۲۰۲۴

۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۰۱:۱۳:۵۷

0

121

مدرک فنی حرفه ای

شما می‌توانید با مدرک فنی حرفه‌ای معتبر و ترجمه شده برای پذیرش برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید. این کار روش‌های مختلفی دارد و انواع مختلفی از ویزا‌ها برای افرادی که مدرک فنی حرفه‌ای ایران را دارند در دسترس است. در ادامه با این ویزاها آشنا می‌شویم:

شما با ویزای جستجوی کار به مدت شش ماه می‌توانید در آلمان اقامت کنید و برای پیدا کردن کار اقدام کنید. این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که از مدرک فنی حرفه‌ای معتبر و ترجمه شده برخوردار باشند و در سطح ب۱ (B1) به زبان آلمانی تسلط داشته باشند و بتوانند اثبات کنند که از پس هزینه‌های این شش ماه بر خواهند آمد (تمکن مالی را به اثبات برسانند).

نوع دیگری از ویزاها که می‌توانید با مدرک فنی حرفه‌ای با آن اقدام کنید، ویزای کار است. با دریافت این ویزا می‌توانید در بازار کار آلمان کار پیدا کرده و مشغول به کار شوید. در این مورد باید زبان آلمانی را در حد ب۲ (B2) بدانید و حداقل از یک کارفرمای آلمانی جاب آفر یا پیشنهاد شغلی داشته باشید. در انتها باید ثابت کنید که تمکن مالی لازم را نیز دارید.

ویزای کار آموزشی نوع دیگری از ویزاها است که افراد با مدرک فنی حرفه‌ای می‌توانند برای آن درخواست دهند. این ویزا به این معنی است که از یک مرکز آموزشی آلمانی گواهی کارآموزی می‌گیرید و با این ویزا می‌توانید بین دو تا سه سال دوره کارآموزی خود را سپری کنید. در این مورد باید زبان آلمانی را در حد آ۲ (A2) بدانید و همچنین تمکن مالی خود را برای دولت آلمان به اثبات برسانید.

با عضویت رایگان در پورتال جامع اپلای جرمنی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

شرایط کار در آلمان با مدرک فنی حرفه ای

برای دریافت ویزای کار با مدرک فنی حرفه‌ای باید شرایط خاصی را از نظر سفارت آلمان و کاردار این کشور داشته باشید. البته این شرایط طبق قوانین دولت آلمان است و سلیقه شخصی در آن دخیل نیست.

در مرحله اول باید مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر از مراکز آن در ایران داشته باشید. همچنین این مدرک باید به زبان آلمانی ترجمه شده و مورد تایید باشد. بدین منظور باید ابتدا دانشنامه را گرفته سپس این مدارک را برای ترجمه به دارالترجمه‌های معتبر دهید و در انتها به تایید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه برسانید.

برای پیدا کردن کار در آلمان به حداقل زبان آلمانی در حد ب۲ (B2) نیاز دارید. برای ویزای کار آلمان این مدرک در حداقل آن قرار دارد یعنی در صورتی که امتیاز بیشتری در آلمانی داشته باشید احتمال جذب شما بیشتر خواهد بود.

نکته دیگری که در رابطه با ویزای کار در آلمان وجود دارد سابقه کار کافی و مرتبط با مدرک تحصیلی شماست. این سابقه کار برای پذیرش در مراکز صنعتی و کاری الزامیست.

نکته بسیار مهمی که در این میان جزو مدارک باید وجود داشته باشد جاب آفر رسمی از یک مرکز معتبر در آلمان است که تضمین می‌کند شما برای کار کردن در آلمان به مقصد مشخصی مراجعه خواهید کرد.

در انتها تمکن مالی است که باید برای زندگی در آلمان آن را به اثبات برسانید. باید ثابت کنید شرایط مالی شما به شکلی است که از پس هزینه‌های مسکن و زندگی در آلمان بر می‌آیید.

مدرک فنی برای مهاجرت

مراحل دریافت ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

برای دریافت ویزای کار آلمان با مدرک فنی و حرفه‌ای در مرحله اول باید مدرک تحصیلی فنی و حرفه‌ای خود را معادل سازی با یکی از مدارک کشور آلمان کنید. در مرحله بعد باید حتماً در آزمون زبان آلمانی شرکت کرده و حد نصاب لازم را در این زبان بدست بیاورید. در مرحله بعد باید از طریق کاریابی‌های معتبر و وب‌سایت‌های آنلاین برای کار‌های مختلفی که در این کشور پیشنهاد می‌شود رزومه بفرستید تا دست کم از یکی از این کارفرما‌ها پیشنهاد شغلی داشته باشید. با وجود این مدارک می‌توانید برای ویزای کار آلمان درخواست خود را به سفارت آلمان یا نمایندگی آن تحویل دهید.

اطلاعات بیشتر: دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان

 مزایا و معایب ویزای کار با مدرک فنی حرفه ای

باید توجه داشته باشید که درآمد و حقوق و دستمزد در کشور آلمان بالا است و با کار پیدا کردن در این کشور به راحتی از پس مخارج آن بر خواهید آمد. مورد بعدی که درباره کار در آلمان وجود دارد شرایط کاری مناسب محیط حرفه‌ای و به طور کلی ساعات کاری محدود است. در طرف دیگر کشور آلمان امنیت اجتماعی بالایی دارد و با مهاجرت ب این کشور زندگی و کار آرامی را سپری خواهد کرد.

بهترین رشته‌های فنی حرفه‌ ای برای مهاجرت به آلمان

بهترین رشته برای هر کسی می‌تواند متفاوت باشد. بسته به مهارت، تجربه، و علاقه‌ای که در تخصص‌های مختلف دارید می‌توانید برای مهاجرت کاری به آلمان استفاده کنید. باید برای انتخاب رشته کاری به تجربیات تحصیلات و بازار کار مورد نیاز در کشور آلمان رشته‌ای مناسب خود انتخاب کنید. برخی رشته‌های فنی مهندسی نسبتا موقعیت بهتری برای کاریابی دارد و با داشتن این مدرک بهتر می‌توانید در آلمان مشغول به کار شوید.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ ویزای آلمان وارد این بخش شوید.

گرایش‌های مهندسی فنی حرفه‌ای در آلمان

  1. مهندسی عمران: تقاضای بالایی در کشور آلمان برای ساخت و ساز در این روز‌ها وجود دارد. با توجه به مدرک خود می‌توانید برای گریش‌های ساخت و ساز و عمران برای کار در آلمان اقدام کنید.
  2. مهندسی مکانیک: تمرکز اصلی آلمان بر روی صنعت خودرو و ماشین آلات است. از این رو برای مهندسین مکانیک و افرادی که مدرک اتومکانیک از فنی حرفه‌ای دارند بازار کار خوبی در آلمان وجود دارد.
  3. مهندسی برق: تکنولوژی در آلمان به صورت روزانه پیشرفت می‌کند و به افراد مختلفی در حیطه‌های برق و مهندسی برق در کشور آلمان نیاز است. این رشته از مشاغل پرطرفدار در آلمان است.
  4. فناوری اطلاعات: با توجه به رشد سریع تکنولوژی گرایش‌های فناوری اطلاعات جایگاه خوبی در میان مشاغل دیگر دارند. این افراد با مهارت‌های مختلف رایانه ای می‌توانند در آلمان مشغول کار شوند.

مهاجرت با مدرک فنی به آلمان

مشاغل صنعتی فنی حرفه ای در آلمان

  1. تکنسین برق: برخی مشاغل صنعتی هستند که بازار کار خوبی در آلمان دارند از جمله می‌توان به تکنسین برق اشاره کرد که در نگهداری و نصب تجهیزات برقی تخصص دارند. این شغل از مشاغل پر طرفدار با بازار کار علی در آلمان است.
  2. تکنسین مکانیک: صنعت آلمان بر روی خودرو و سیستم‌های ماشینی بسیار سرمایه گذاری کرده است و تمرکز بالایی روی صنایع ماشین و خودرو سازی در آلمان صرف می‌شود. بازار کار تکنسین‌های مکانیک در این کشور بسیار خوب است.
  3. لوله کشی: نیاز آلمان به ساخت و ساز و تاسیسات ساختمان بالاست از این رو افرادی که در ساخت و ساز و تعمیر نگهداری سیستم‌های لوله کشی در ساختمان‌ها تخصص دارند به راحتی می‌توانند در این کشور کار پیدا کنند.

برای  اخذ ویزای آلمان  وارد این بخش از سایت اپلای جرمنی شوید.

در پایان

شما می‌توانید از طریق مدرک فنی حرفه‌ای به آلمان مهاجرت کنید اما لازم است یک سری کارها را انجام دهید. در این مقاله بررسی کردیم برای استفاده از مدرک فنی حرفه‌ای برای مهاجرت چه مراحلی باید گذرانده شود. در کل ویزایی به اسم ویزای فنی و حرفه‌ای وجود ندارد بلکه با معادل‌سازی مدرک می‌توانید به عناوینی که گفته شد برای کار در آلمان اقدام و با جاب آفر ویزای کار آلمان را دریافت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *