مقایسه زندگی در آلمان با انگلستان در سال ۲۰۲۴

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۰۷ ۱۲:۲۳:۰۸

0

35

آلمان با انگلیس

آلمان و انگلستان مسلماً از جمله بهترین کشورها برای زندگی در اروپا هستند. آلمان بزرگ‌ترین کشور اتحادیه اروپا است و قوی‌ترین اقتصاد را دارد. در مقابل، لندن، پایتخت انگلیس، می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را برای مهاجران فراهم سازد. اما سؤال اینجا است که در مقایسه آلمان با انگلیس، کدام کشور برای زندگی بهتر است؟

ما در این مقاله، زندگی در این دو کشور را از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه می‌کنیم. با مقایسه آلمان با انگلیس، می‌توانید با در نظر گرفتن فاکتورهایی که بیشترین اهمیت را برای شما دارد، انتخاب خود را انجام دهید. با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراهمان باشید.

مقایسه قدرت پاسپورت آلمان با انگلیس

اگر چه هر دو کشور پاسپورت بسیار قدرتمندی دارند، اما اگر بخواهیم قدرت پاسپورت آلمان را با انگلستان مقایسه کنیم، قدرت پاسپورت آلمان بیشتر است.

در سال ۲۰۲۴، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، سنگاپور و اسپانیا با امتیاز ۱۹۴ دارای بالاترین قدرت پاسپورت هستند. کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، نروژ، پرتغال و بریتانیا با داشتن امتیاز ۱۹۱ در رتبه چهارم قرار دارند.

برای درک بهتر قدرت پاسپورت، خوب است بدانید که قدرت گذرنامه یک عامل مهم است که توانایی یک کشور را برای تسهیل سفرهای بین‌المللیِ بدون دردسر برای شهروندان خود تعیین می‌کند. در این مقایسه از شاخص پاسپورت هنلی (Henley Passport Index) استفاده کردیم. این شاخص، یک سیستم رتبه‌بندی شناخته‌شده است که گذرنامه‌های سراسر جهان را براساس تعداد مقاصد بدون ویزا که به آن‌ها اجازه دسترسی می‌دهند، ارزیابی می‌کند.

کسب اطلاعات بیشتر: تحصیل در آلمان

مقایسه هزینه زندگی

طبق آمار، هزینه زندگی در انگلستان، حدود ۶/۲۴ درصد بیشتر از آلمان است. بنابراین، در مقایسه آلمان با انگلیس، کشور انگلستان کشور گران‌تری محسوب می‌شود. ما در اینجا اقلام مربوط به هزینه زندگی را بین این دو کشور مقایسه می‌کنیم:

هزینه‌های مربوط به غذا، خرید لباس، حمل‌و‌نقل شهری و خارج شهر، استفاده از باشگاه‌های ورزشی و همچنین آب و برق، تقریباً در هر دو کشور با هم برابر است. علاوه‌بر این در مورد کارمندان، هزینه‌های مربوط به قهوه و نهار در سر کار نیز در دو کشور تقریباً یکسان است.

با این حال هنگام مقایسه بقیه قیمت‌ها، متوجه می‌شوید که سایر هزینه‌های زندگی در انگلیس از کمتر آلمان نیست. برای مثال مسکن در بریتانیا بیست و دو درصد گران‌تر از آلمان است و همچنین هزینه غذاخوردن در رستوران‌های این کشور نیز حدود بیست و دو درصد بیشتر از آلمان است. برق، تلفن همراه، اینترنت، هتل، دخانیات، الکل، حمل‌و‌نقل عمومی، سرگرمی و ورزش، همگی در انگلیسی گران‌تر از آلمان هستند. با این حال هنگام مقایسه آلمان با انگلیس، آلمان هزینه تفریحات بیشتری دارد.

آلمان با انگلیس

 مقایسه مهاجرت تحصیلی به آلمان یا انگلیس

مقایسه آلمان با انگلیس در زمینه مهاجرت تحصیلی در درجه اول به رشته و دانشگاه بستگی دارد. شهرت بریتانیا در زمینه تحصیلات دانشگاهی، نیازی به بحث ندارد. دو عدد از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های جهانی، یعنی آکسفورد و کمبریج در انگلیس واقع شده‌اند. علاوه‌بر این دو غول، اکثر دانشگاه‌های بریتانیا سابقه طولانی در ارائه آموزش عالی جامع به دانش‌جویان خود دارند. بریتانیا علاوه‌بر این‌که یکی از بهترین کشورها برای آموزش عالی است، در مقایسه با آلمان، تعداد دانشگاه‌های بسیار بیشتری نیز دارد.

البته دانشگاه‌های آلمان اگرچه قدمتی مشابه انگلستان ندارند، اما در سراسر جهان برای خود شهرتی ایجاد کرده‌اند. از این گذشته، سیستم آموزش عالی آلمان به شما امکان انتخاب بین هوخشوله (hochschule) و دانشگاه را می‌دهد. هوخشوله (hochschule) موسساتی در سطح پس از دبیرستان هستند که آموزش عملی دارند و در آن‌ها زمان خود را تقسیم می‌کنید، ۵۰٪ از آن صرف کسب تجربه عملی شده و مابقی صرف تئوری می‌شود.

برای اخذ ویزای آلمان وارد این بخش از سایت اپلای جرمنی شده و با عضویت رایگان در پورتال جامع اپلای جرمنی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نکته دیگری که در مقایسه آلمان با انگلیس برای مهاجرت تحصیلی باید در نظر بگیرید، زبان بومی این کشورها است. زبان بومی انگلستان انگلیسی است؛ درحالی‌که مردم آلمان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. این تفاوت زبان، می‌تواند دانش‌جویانی را که به زبان انگلیسی مسلط هستند، دچار مشکل کند.

بنابراین در مقایسه آلمان با انگلیس، انتخاب براساس رشته و دانشگاه انجام می‌شود، اما اگر هزینه‌ها برای شما مانعی محسوب نشود، از نظر علمی انگلستان قوی‌تر است.

مهاجرت‌پذیری آلمان یا انگلیس

بریتانیا از سال ۲۰۱۶ به دلیل نگرانی‌هایی که در مورد تاثیرات طولانی‌مدت مهاجرت به این کشور داشت، قوانین سخت‌گیرانه‌تری را برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور وضع کرد. این قوانین با عنوان: «مسیری برای تقویت امنیت مرزی و پایان‌دادن به رفت‌وآمد آزاد» اعلام شد. بر اساس این قانون، بریتانیا تصمیم گرفت که تعداد مهاجرانی را که به این کشور وارد می‌شوند را کاهش دهد.

در مقابل، آلمان با کمبود نیروی کار مواجه است و به‌همین دلیل رشد اقتصادی آن در معرض خطر قرار دارد. درنتیجه این کشور قوانین مهاجرت را برای جذب تعداد بیشتری از جویندگان کار خارجی ساده کرده است.

به‌نظر می‌رسد اولویت انگلستان در درجه اول ایجاد سیستمی از کنترل‌های سخت‌گیرانه است که بتواند افراد خاصی را بپذیرد. در مقابل، به نظر می‌رسد با معرفی روال‌های روادید آزادتر و کاهش تشریفات اداری، تأکید آلمان بر تسهیل ورود و اقامت برای افراد خاص است.

بر این اساس اگر بخواهیم در مقایسه آلمان با انگلیس، مهاجرت‌پذیری این دو کشور را بررسی کنیم، کشور آلمان مهاجرت‌پذیری بیشتر و راحت‌تری نسبت به انگلستان دارد و اگر به‌دنبال شرایط مهاجرتی آسان‌تری هستید، بهتر است آلمان را انتخاب کنید.

مقایسه اقتصاد آلمان با انگلیس

آلمان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید (purchasing power parity یا PPP) است. این کشور همچنین، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا (صادرکننده پیشرو در ماشین‌آلات، وسایل نقلیه، مواد شیمیایی و تجهیزات خانگی) است و از نیروی کار بسیار ماهری بهره می‌برد.

آلمان مانند همسایگان اروپای غربی خود با چالش‌های جمعیتی قابل توجهی برای رشد پایدار درازمدت مواجه است. نرخ پایین باروری و کاهش خالص مهاجرت، فشار بر سیستم رفاه اجتماعی کشور را افزایش داده و اصلاحات ساختاری را ضروری کرده است.

در مقابل، انگلستان، قدرت برتر تجاری و مالی جهان، دومین اقتصاد بزرگ اروپا پس از آلمان است. در طول دو‌دهه گذشته، دولت این کشور تا حد زیادی مالکیت عمومی را کاهش داده و رشد برنامه‌های رفاه اجتماعی را مهار کرده است. کشاورزی این کشور، براساس استانداردهای اروپایی، بسیار مکانیزه و کارآمد است و حدود شصت درصد نیازهای غذایی را با کم‌تر از دو درصد نیروی کار تأمین می‌کند. بریتانیا دارای منابع بزرگ زغال سنگ، گاز طبیعی و نفت است، اما ذخایر نفت و گاز طبیعی آن، رو به‌کاهش است. به‌همین دلیل، انگلستان در سال ۲۰۰۵ واردکننده خالص انرژی شد. پس از خروج از رکود در سال ۱۹۹۲، اقتصاد بریتانیا از طولانی‌ترین دوره رشد تاریخی برخوردار شد که طی آن، از بیشتر کشورهای اروپای غربی پیشی گرفت.

با این حال، در سال ۲۰۰۸، بحران مالی جهانی ‌به‌شدت به اقتصاد این کشور ضربه زد. کاهش شدید قیمت مسکن، بدهی بالای مصرف‌کننده و رکود اقتصادی جهانی، مشکلات اقتصادی انگلستان را تشدید کرد. اقتصاد بریتانیا در نیمه دوم سال ۲۰۰۸ وارد رکود شد.

انگلیس المان

در سال ۲۰۱۰، دولت ائتلافی به رهبری کامرون، در مواجهه با کسری‌های عمومی رو‌به‌رشد و سطوح بدهی، یک برنامه ریاضت اقتصادی پنج‌ساله را آغاز کرد که هدف آن کاهش کسری بودجه لندن از بیش از ده درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۰ نزدیک به یک درصد بود. دولت کامرون در سال ۲۰۱۱ مالیات بر ارزش افزوده را از ۱۷.۵ درصد به بیست درصد افزایش داد.

در مقایسه آلمان با انگلیس از نظر اقتصاد، لازم است به این نکته نیز توجه کنید که نرخ بیکاری در آلمان سه درصد و در انگلستان ۶/۳ درصد است. این در حالی است که آلمان دارای نرخ تورم ۸/۶ درصدی و انگلستان ۹/۷ درصدی است. همچنین در مقایسه آلمان با انگلیس، برخلاف انتظار، مالیات آلمان هجده درصد بیشتر از انگلستان است و البته درآمد مردم انگلستان نیز قدری بیشتر است.

در هر صورت اگر بخواهیم به‌شکل مختصر مقایسه آلمان با انگلیس را از نظر اقتصاد انجام دهیم، باید بگوییم که آلمان اقتصاد اول اروپا و بریتانیا اقتصاد دوم است. با این حال، کشور انگلستان یک کشور کارکشته در زمینه تغییرات اقتصادی و تبدیل ضرر به سود است و می‌توانید روی اقتصاد آن حساب کنید.

مقایسه آلمان با فرانسه را در این بخش از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی ببینید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم مقایسه آلمان با انگلیس را از جهات مختلف انجام دهیم. فرقی ندارد که برای زندگی به این دو کشور سفر می‌کنید، یا کار و تحصیل؛ در هر صورت مقایسه آلمان با انگلیس به شما کمک می‌کند که براساس نیازهای خود، بهترین کشور را برای زندگی و تحصیل پیدا کنید.

به‌طور کلی نمی‌توانیم بگوییم در مقایسه آلمان با انگلیس، کدام کشور بهتر است؛ زیرا هر کدام از این کشورها ویژگی‌های مختلفی دارند. به‌نظر می‌رسد از نظر تحصیلی انگلستان بهتر است و برای کسانی که دنبال کاهش هزینه زندگی هستند، آلمان بهتر است. همچین، اگر قصد دارید به‌راحتی مهاجرت کنید، آلمان امکانات بیشتری را فراهم می‌سازد. از این‌که تا پایان مقاله مقایسه زندگی در آلمان با انگلیس همراه ما بودید متشکریم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *