شرایط اخذ بلوکارت آلمان ۲۰۲۴ + مراحل و مدارک

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۰۸:۵۲:۱۲

0

33

بلوکارت آلمان

بلوکارت در واقع نوعی کارت مجوز کار و اشتغال در آلمان است و برای افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا به آلمان مهاجرت کرده اند صادر می‌شود. این کارت برای افرادی صادر می‌شود که سوابق تحصیلات دانشگاهی دارند و مهارت‌هایی دارند که در آلمان مورد نیاز است.

با داشتن بلوکارت آلمان می‌توانید حداقل مخارج لازم برای زندگی در آلمان را مهیا کنید. از طریق این کارت همچنین می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. این برنامه برای جذب نیروی کار ماهر از کشور‌های خارج از اتحادیه اروپاست که مهارت‌شان در آلمان مورد تقاضا است. همچنین بلوکارت نوعی اجازه اشتغال برای دانشجویان تحصیل کرده در دانشگاه‌های آلمان است.

با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه ما باشید.

شرایط دریافت بلوکارت آلمان

دریافت بلوکارت نیازمند شرایطی است که فرد متقاضی باید شامل آن‌ها شود. در ادامه این مقاله به افرادی که می‌توانند بلو کارت آلمان را درخواست دهند می‌پردازیم؛ افرادی که شرایط زیر را داشته باشند می‌توانند برای دریافت بلو‌کارت آلمان اقدام کنند.

دارای مدرک معتبر و علمی

از شرایط اصلی دریافت بلوکارت آلمان فارغ‌التحصیلی از یک دانشگاه‌ معتبر این کشور است. مشاغلی همچون سلامت و بهداشت، حقوق، آموزش و مهندسی از جمله مشاغلی هستند که برای پیدا کردن شغل در آن‌ها باید مقررات خاصی رعایت شود. همراه با ارائه مدرک باید سایر محدودیت‌ها و مقررات در این شغل‌ها را نیز در نظر بگیرید.

پیشنهاد شغلی مناسب

از شرایط دیگر بلوکارت آلمان داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در آلمان است. زمانی که برای بلو کارت آلمان اقدام می‌کنید باید قرارداد کاری خود را که با کارفرمای آلمانی بسته‌اید برای سازمان مربوطه ارسال کنید. در این قرار داد باید موقعیت شغلی و حقوق دریافتی شما مشخص باشد.

برای دریافت بلوکارت آلمان نمی‌توانید شغل آزاد داشته باشید و باید حتماً با یک کارفرما قرارداد بسته باشید. این شرایط جزو ملزومات درخواست بلو‌کارت آلمان است.

بلو کارت آلمان

میزان حقوق

نکته دیگری که جزو شرایط صدور بلوکارت آلمان است میزان حقوق شماست که در قرارداد قید شده است. این مقدار باید بیش از ۱.۵ برابر متوسط حقوق کل کشور آلمان باشد. اگر برای شغلی تقاضا کرده اید که کمبود نیروی کار در آن وجود دارد مانند علوم پزشکی، مهندسی فناوری اطلاعات (IT) و معماری می‌توانید با حقوق پایین‌تر از متوسط کشوری نیز درخواست خود را ارسال کنید. برای دریافت بلوکارت با درآمد پایین‌تر از آستانه ذکر شده باید از سوی آژانس فدرال اشتغال یک تاییدیه داشته باشید.

کادر مجرب اپلای جرمنی با مشاوره تخصصی در زمینه تحصیل در آلمان و گرفتن اپلای آلمان به شما در تمام پورسه مهاجرت کمک می‌کنند.

دریافت بلوکارت از طریق تحصیل در آلمان

بلو کارت صرفاً برای فارغ التحصیلان خارجی و داخلی آلمان صادر نمی‌شود. اما اگر در آلمان تحصیل کرده باشید مدرک تحصیلی شما بعد از اتمام درس می‌تواند برای دریافت بلوکارت به شما کمک کند. همانطور که در شرایط دریافت بلوکارت گفته شد، داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های آلمان اهمیت بالایی دارد.

مزایای بلوکارت آلمان

جایگاه شغلی و فراهم بودن فرصت تحصیل بخشی از مزایای استفاده از بلو کارت برای مهاجران است. به‌طور حتم بلوکارت آلمان شبیه به گرین کارت آمریکا است و شرایط ویژه‌ای را برای فرد در این کشور فراهم می‌کند. در ادامه برخی از مهمترین مزیت‌ها و ویژگی‌های دریافت بلوکارت را معرفی می‌کنیم:

  • شرایط کاری در یکی از کشورهای دنیا با اقتصاد عالی فراهم است.
  • دسترسی به سیستم بهداشتی و درمانی آلمان امکان‌پذیر است.
  • می‌توان به فرصت‌های شغلی مطلوب و مناسب دسترسی داشت.
  • دریافت حقوق ایده‌آل از ابتدای کار فراهم است.
  • از تمام حقوق شهروندی کشور آلمان برخوردار خواهید بود.
  • شرایط ویزای بلو‌کارت آلمان، برای دوره یک تا چهار ساله و تمدید آن فراهم است.
  • سفر سه ماهه به کشورهای دیگر اروپا در طول شش ماه امکان‌پذیر است.
  • شرایط اقدام به دریافت بلوکارت برای یک کشور دیگر، پس از گذشت هجده ماه فراهم است.
  • اعطای اجازه کار و تحصیل رایگان در آلمان برای خانواده متقاضی فراهم است.
  • اخذ اقامت دائم آلمان در مدت حدود ۳۳ ماه و در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی ب۱ (B1) حدود ۲۱ ماه امکان‌‌پذیر است.

مهاجرت با بلوکارت شرایط خوبی را برای زندگی فرد در آلمان ایجاد می‌کند. یکی از مزایا که ایرانی‌ها شدیداً دنبال آن هستند رسیدن به درآمد بالا و پیشرفت شغلی است. از مزایای دیگر این کارت تسهیل شرایط دریافت ویزای اقامت دائم است. با اخذ بلوکارت آلمان می‌توانید یک زندگی مناسب را با دریافت حقوق بالا و وضعیت شغلی روشن و البته عدم احساس تبعیض در کشور آلمان داشته باشید.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به دلایل مختلفی، قصد اخذ ویزای آلمان را دارید با اپلای جرمنی، همراه باشید تا با انواع ویزای آلمان، آشنا شوید.

شرایط سنی دریافت بلوکارت

بلوکارت در واقع یکی از بالاترین سطوح اجازه‌کار کردن در آلمان است و شرایط سنی خاصی نیز برای آن در نظر گرفته نشده است. بر‌خلاف سایر ویزاها همچون ویزای تحصیلی و کاری که شرایط سنی دارند متقاضی بلو کارت با هر سنی می‌تواند برای این مدرک با ارزش درخواست دهد. و در صورتی که واجد شرایط باشد می‌تواند به راحتی در آلمان مشغول به کار شود.

کارت آبی آلمان

مراحل دریافت بلوکارت آلمان

درخواست بلوکارت آلمان را تنها می‌توانید از طریق اداره مهاجرت ارسال کنید. پس از یافتن شغل در آلمان برای درخواست ویزا باید به سفارت کشور خود مراجعه کرده و درخواست خود را ارسال کنید و در صورت تایید پس از ورود به خاک آلمان آن را دریافت ‌کنید. در ادامه مراحل درخواست بلوکارت آلمان را بررسی می‌کنیم:

  • تعیین وقت ویزا: برای این کار باید با سفارت آلمان یا نماینده آن در کشور خود تماس گرفته و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا را ارائه دهید. سفارت آلمان لیست کاملی از مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا را به شما نشان خواهد داد. این لیست شامل قرارداد کاری، مدارک تحصیلی، بیمه درمانی مسافرتی و موارد دیگر است.
  • ارسال درخواست ویزا: در تاریخ مراجعه به سفارت آلمان باید مدارک مورد نیاز برای ویزا را ارسال کرده و هزینه‌های آن را پرداخت کنید. همچنین ممکن است با شما مصاحبه‌ای انجام شود. این ویزا فقط برای ورود به کشور آلمان است و شما باید پس از ورود به این کشور برای دریافت بلوکارت اقدام کنید.
  • مدت‌زمان دریافت ویزا: صدور ویزای آلمان بین یک تا سه ماه طول می‌کشد.
  • مهاجرت به آلمان: بعد از ورود به آلمان باید اقامت خود را ثبت کرده و برای بیمه درمانی ثبت نام کنید. گذشته از این، نیاز به حساب بانکی دارید تا دستمزد‌های خود را دریافت کنید.
  • دریافت بلوکارت اتحادیه اروپا: با پرداخت هزینه‌های اقامت، افتتاح حساب و ثبت بیمه درمانی می‌توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا در اداره مهاجرت آلمان اقدام کنید.

اطلاعات بیشتر: انواع ویزای آلمان

سخن آخر

بلوکارت در واقع اجازه‌نامه برای کار در آلمان است و برای دریافت آن باید شرایط خاصی را داشته باشید. این کارت به افرادی داده می‌شود که مهارت‌های قابل توجهی دارند و تخصص آن‌ها در آلمان کمیاب است. عموماً افرادی که از این کارت استفاده می‌کنند حقوق بالاتری نسبت به میانگین جامعه کاری دریافت می‌کنند. در مقاله حاضر بلو‌کارت را معرفی کردیم و در ادامه مزایای استفاده از آن را گفتیم و در انتها مدارک مورد نیاز برای این کارت معتبر را نشان دادیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *