بهترین دانشگاه های آلمان

مطهره

۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ۱۱:۵۳:۱۲

0

247

دانشگاه های آلمان

بهترین دانشگاه های آلمان را می‌شناسید؟ از شرایط تحصیل در دانشگاه های آلمان، اطلاع دارید؟ با اپلای جرمنی همراه باشید تا با شرایط پذیرش در دانشگاه‌ های آلمان و لیست بهترین دانشگاه‌‌های آلمان، آشنا شوید.

آلمان، یکی از کشور‌های اصلی مهاجرت تحصیلی، برای دانشجویان از سراسر جهان است. استانداردهای عالی دانشگاه‌های آلمان، اقتصاد پر‌رونق و پیشرفت‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف تحصیلی، تنها چند دلیلی هستند که آلمان را در صدر مقاصد مهاجرت تحصیلی، قرار می‌دهند.

آلمان با شهرت باورنکردنی برای اکتشافات علمی و فناوری، خانه برخی از پیشرفته‌ترین، دانشگاه‌های جهان است. مکان‌هایی مانند: دانشگاه بن و مؤسسه فناوری کارلسروهه در سراسر جهان به‌عنوان بهترین دانشکده‌های حقوق، پزشکی، بازرگانی و مهندسی، شناخته شده‌اند. چندین مدرسه آلمانی در بین بهترین مدارس و کالج‌های جهان، رتبه‌بندی می‌شوند و مدارک رقابتی کارشناسی ارشد، لیسانس و دکترا را به دانشجویان، ارائه می‌دهند. همچنین، با تحصیل در این مراکز، امکان دسترسی به برخی از بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی جهان را نیز، خواهید داشت.

در دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان، تقریباً تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی، رایگان است. شما همچنین، با تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، فرصت یادگیری زبان آلمانی را خواهید داشت. یادگیری این زبان، مهارت مهمی است که به شما کمک می‌کند در آلمان و همچنین در اتریش، بلژیک، لیختن‌اشتاین یا بسیاری از کشور‌های جهان، شغل موردنظر خود را پیدا کنید.

اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید؛ اما از مراحل آن اطلاعی ندارید، می‌توانید با عضویت رایگان در وب‌سایت اپلای جرمنی با صفر تا صد نقشه راه اپلای به آلمان، آشنا شوید.

مزایای تحصیل در دانشگاه های آلمان

امروزه، کشور آلمان، توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را به خود، جلب کرده است. تحصیل در این کشور، مزایای بسیاری دارد. تاریخ غنی، تنوع فرهنگی، سبک زندگی پرجنب‌وجوش و پویا و مدارک معتبر جهانی که نوید اشتغال‌پذیری بالا با هزینه زندگی کم را می‌دهد، تنها برخی از آن‌ها هستند.

شما می‌توانید، به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی مطمئن باشید که هر ثانیه‌ای را که در آلمان می‌گذرانید، دوست خواهید داشت. این موضوع، تجربه بسیاری از افرادی است که کشور خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان، ترک کرده‌اند.

برخی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه های آلمان، عبارت‌اند از:

تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی

یکی از دلایل اصلی تحصیل دانشجویان بین‌المللی در کشور آلمان، تحصیل رایگان است. هزینه تحصیلات عالی در آلمان، عمدتاً توسط دولت، تأمین می‌شود؛ بنابراین، هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی در آلمان، تقریباً رایگان است.

از اکتبر ۲۰۱۴، تمام دانشگاه‌های دولتی آلمان، شروع به ارائه آموزش عالی رایگان، برای همه دانشجویان، بدون درنظرگرفتن تابعیت آن‌ها کرده‌اند. بااین‌حال، دانشجویان بین‌المللی، باید برخی از هزینه‌های اداری اضافی را برای تحصیل در این کشور، بپردازند که معمولاً بسیار ناچیز است.

تحصیل در دانشگاه‌های رتبه برتر جهان

تعداد زیادی از دانشگاه های آلمان، جزو بهترین‌های جهان هستند و در رتبه‌بندی جهانی QS، رتبه خوبی دارند. آن‌ها شهرت بسیاری در سرتاسر جهان دارند و دانشجویان به دلیل کیفیت آموزشی که ارائه می‌دهند از این دانشگاه‌ها قدردانی می‌کنند. علاوه بر این، دانشگاه های آلمان، از اساتید و زیرساخت‌های خوبی بهره‌مند هستند.

مدارک شناخته شده جهانی در دانشگاه های آلمان

سیستم آموزشی آلمان، به‌گونه‌ای طراحی شده است که تمام پیشرفت‌های علمی مدرن را برآورده کند تا به دانشجویان، کمک کند با اطمینان خاطر با چالش‌های جهانی، روبرو شوند.

یکی از مزایای تحصیل در مقاطع تحصیلی در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی، این است که مدارک تحصیلی آن‌ها در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود؛ زیرا دانشگاه های آلمان، دارای رتبه بالایی هستند. این بدان معنی است که مدارک تحصیلی شما در چندین کشور دیگر به رسمیت شناخته می‌شود که می‌تواند، شروع خوبی برای حرفه بین‌المللی شما باشد.

فرصت‌های شغلی عالی برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه های آلمان

دانشجویان خارجی می‌توانند، ۲۰ ساعت در هفته یا ۱۲۰ روز کامل در سال به‌صورت پاره‌وقت در آلمان، کار کنند. کار پاره‌وقت، راهی عالی برای دانشجویان بین‌المللی برای کمک به هزینه‌های زندگی آن‌هاست. همچنین، ازآنجایی‌که آلمان اقتصاد خوبی دارد، یافتن شغل برای همه، حتی دانشجویان بین‌المللی، امری آسان است.

مزایای تحصیلی در دانشگاه های آلمان

لیست بهترین دانشگاه های آلمان

برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، آلمان، کشور ایده‌آلی برای تحصیل در خارج از کشور است. این به دلیل وجود دانشگاه‌های پیشرو در سطح جهانی، فرصت‌هایی برای تحصیل به زبان انگلیسی، به‌ویژه برای مقاطع کارشناسی ارشد و شهریه رایگان در دانشگاه‌های دولتی است. از همین رو، سالانه حدود ۱۰۰۰۰۰ دانشجو از سراسر جهان، تصمیم می‌گیرند برای تحصیل، دانشگاه‌ های آلمان را انتخاب کنند.

در ادامه، به معرفی لیست بهترین دانشگاه‌ های آلمان می‌پردازیم. همچنین، اگر قصد دارید با مراحل قدم‌به‌قدم اپلای به دانشگاه های آلمان آشنا شوید، می‌توانید با عضویت رایگان در سایت اپلای جرمنی، این کار را به راحتی انجام دهید.

  • دانشگاه LMU مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، یکی از بزرگ‌ترین و احتمالاً معتبرترین دانشگاه‌ها در کل کشور آلمان است که ۴۶ برنده جایزه نوبل را در خود، جای‌داده است. این دانشگاه که در سال ۱۴۷۲ تأسیس شد، بیشتر به‌خاطر دانشکده پزشکی و همچنین به دلیل مشاغل و تحقیقاتش در ادبیات، علوم‌انسانی و علوم فیزیکی، شناخته شده است.

  • دانشگاه فنی مونیخ

TLÜ مونیخ، برای کسب رتبه برتر در رتبه‌بندی ملی، با سایر دانشگاه‌ها رقابت می‌کند. این دانشگاه، بهترین دانشگاه فنی در آلمان است که طیف گسترده‌ای از مدارک تحصیلی را ارائه می‌دهد. این دانشگاه، به‌ویژه به دلیل روحیه کارآفرینی و نوآورانه خود، مورد تحسین قرار می‌گیرد.

  • دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین در سال ۱۸۱۰ تأسیس شد. این مؤسسه پزشکی پیشرو ۵۵ برنده جایزه نوبل را در اختیار دارد و به مادر دانشگاه‌های مدرن، شهرت دارد. این دانشگاه که در مرکز برلین واقع شده است، برای کسانی که به دنبال کسب مدرک معتبر هستند مناسب است. همچنین، با تحصیل در این دانشگاه می‌توانید، علاوه بر تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان در یکی از هیجان‌انگیزترین شهرهای اروپا نیز، زندگی کنید.

  • دانشگاه فرایبورگ

این دانشگاه تحقیقاتی، در سال ۱۴۵۷ تأسیس شد و جزو یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های آلمان، محسوب می‌شود. نام کامل آن، دانشگاه، آلفرد لودویگ فرایبورگ است. برجسته‌ترین رشته‌های دانشگاهی آن نیز، شامل: علوم طبیعی، علوم‌انسانی و علوم اجتماعی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای آلمان وارد این بخش از سایت اپلای جرمنی شوید.

  • دانشگاه فنی درسدرن

دانشگاه فنی درسدرن، یکی از بهترین دانشگاه های آلمان است. این دانشگاه، پس از شش پله صعود در سال جاری، در رتبه ۱۷۳ در رتبه‌بندی جهانی، قرار دارد. این دانشگاه که یکی از مراکز فناوری پیشرو در آلمان است، رتبه ۱۲۰ را هم از نظر نسبت استاد به دانشجو و هم از نظر شهرت کارفرما دارد. پردیس اصلی دانشگاه در مرکز درسدن، واقع شده است. کمتر از ۳۲۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که حدود یک‌هشتم آن‌ها دانشجویان خارجی هستند.

  • دانشگاه چاریته برلین

دانشگاه Charité Universität برلین، یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه های آلمان و کلینیک‌های پزشکی در اروپا است. این دانشگاه در سال ۱۷۱۰ تأسیس شد. بیمارستان دانشگاه در ابتدا برای درمان طاعون و یافتن راه‌حل‌های درمانی ساخته شد. این دانشگاه، جزو بهترین دانشگاه‌های آلمان است و جوایز زیادی در زمینه علمی و پژوهشی، دریافت کرده است.

لیست بهترین دانشگاه های آلمان

کلام پایانی

انتخاب دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل در کشور آلمان، می‌تواند پایه و اساس آینده‌ای موفق را برای شما ایجاد کند. این بدان معنا نیست که تحصیل در دانشگاه‌های با رتبه‌بندی پایین‌تر، شانس استخدام شما را کاهش می‌دهد! اما تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آلمان، می‌تواند فرایند استخدام را برای شما آسان‌تر کند.

در این مطلب از اپلای جرمنی، لیستی از بهترین دانشگاه های آلمان را در اختیار شما قرار دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به آلمان، می‌توانید به‌صورت رایگان در وب‌سایت اپلای جرمنی عضو شده و در قسمت نقشه راه اپلای، از تمامی مراحل اپلای به دانشگاه‌های آلمان، مطلع شوید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *