شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان

مطهره

۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۰۸:۵۴:۳۳

1

443

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان چگونه است؟ آیا افراد در هر سنی می‌توانند در این کشور تحصیل کنند؟

کشور آلمان با بیش از ۳۸۰ دانشگاه رسمی که برخی از آن‌ها جزو بهترین‌های جهان هستند، شناخته می‌شود. این کشور، دانشجویان بین‌المللی را که به دنبال آموزش عالی هستند، جذب می‌کند. در حقیقت، دانشجویان با انتخاب تحصیل در آلمان، آینده موفقی را در یکی از ۱۷۰۰۰ برنامه تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه‌های آلمان، انتخاب می‌کنند.

اگر شرایط ویزای دانشجویی آلمان را داشته باشید، فرایند درخواست ویزا بسیار ساده است. شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان، یکی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان است. جالب است بدانید در کشور آلمان، هرکسی می‌تواند درخواست ثبت‌نام در دانشگاه را داشته باشد؛ چرا که محدودیت سنی برای ادامه تحصیل در این کشور، وجود ندارد.

در این مطلب از وب‌سایت اپلای جرمنی، هرآنچه که باید درباره شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم. شما می‌توانید با عضویت در سایت اپلای جرمنی از تمامی مراحل اپلای تحصیلی، مطلع شوید. همچنین، اگر در این زمینه سؤالی دارید، می‌توانید با رزرو وقت مشاوره، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چگونه ویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

پیش از اینکه به شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان بپردازیم، اطلاعاتی را در خصوص نحوه اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

اگر شما هم از علاقه‌مندان تحصیل در کشور آلمان هستید، باید قبل از ورود به آلمان، برای دریافت ویزا از کنسولگری یا سفارت آلمان، اقدام کنید. به‌طورکلی، پنج شرط مهم، برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  1. اثبات انگیزه و هدف از ورود به کشور آلمان

ازآنجایی‌که هدف از ورود به آلمان تحصیل است، باید مدرکی برای اثبات این موضوع، ارائه دهید. برای مثال، نامه پذیرش از دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، می‌تواند مؤثر باشد.

  1. اثبات تمکن مالی

شما باید مدرکی مبنی بر منابع مالی کافی برای تأمین هزینه اقامت خود در آلمان را ارائه دهید. این مدارک، باید ثابت کنند که شما می‌توانید، تمامی هزینه‌های زندگی خود را در طول مدت تحصیل، متقبل شوید.

  1. تسلط به زبان آلمانی

اکثر دوره‌های تحصیلی در آلمان به زبان آلمانی برگزار می‌شود. بااین‌حال، اگر دوره به زبان انگلیسی یا زبان دیگری تسلط دارید، می‌توانید در معدود دانشگاه‌های این کشور، به تحصیل بپردازید.

  1. ادامه تحصیل با رشته مرتبط

اگر متقاضی تمام عمر خود را در رشته ادبیات اسپانیایی، تحصیل‌کرده باشد، به‌راحتی نمی‌تواند سفارت آلمان را راضی کند که اکنون در رشته شیمی به تحصیلات خود، ادامه دهد.

  1. دریافت وقت از سفارت آلمان

اگر شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان را دارید و قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید، سعی کنید دراسرع‌وقت، برای دریافت وقت سفارت، درخواست دهید؛ زیرا دریافت وقت سفارت، برای رسیدگی به درخواست، مدتی زمان می‌برد. این در درجه اول به این دلیل است که سفارت، تنها با تأیید اداره مهاجرت محلی، می‌تواند ویزای تحصیلی صادر کند.

نحوه اخذ ویزای تحصیلی آلمان

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

وقتی صحبت از محدودیت سنی برای اخذ ویزای آلمان می‌شود، بسیاری از افراد، ابراز نگرانی می‌کنند. اما خبر خوب اینکه شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان، محدودیتی ندارد و افراد در هر سنی، می‌توانند برای ثبت‌نام در یکی از دانشگاه‌های آلمان، درخواست دهند. البته بهترین میانگین سنی برای تحصیل در این کشور، از ۱۸ تا ۲۱ سالگی است. افراد کمتر از ۱۸ سال، نمی‌توانند وارد دانشگاه‌های آلمان شوند و ورود افراد بالای ۲۱ سال نیز باتوجه‌به شرایط متقاضی، تعیین می‌شود. میانگین سنی فارغ‌التحصیلان در آلمان، ۲۸ سال است که همین موضوع، این کشور را به داشتن قدیمی‌ترین فارغ‌التحصیلان در این قاره، مشهور کرده است.

درخواست برای تحصیل در آلمان، نسبتاً ساده است و برای ثبت درخواست، تنها به فرم تکمیل شده، عکس، پاسپورت معتبر و مدرک پذیرش دانشگاه، نیاز دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در آلمان وارد این لینک شوید.

اگرچه آلمان در قلب اروپا قرار دارد، اما هزینه‌های زندگی در آن، از سایر کشور‌های اروپایی، بالاتر است. دانشجویان در طی دوران تحصیلی خود در کشور آلمان، باید مطمئن شوند که وسایلی برای حمایت از خود مانند: غذا، مسکن و هزینه‌های حمل‌و‌نقل را دارند. علاوه بر این، توصیه می‌کنیم دانشجویان، یک دوره مقدماتی را به زبان آلمانی بگذرانند؛ زیرا زندگی در کشور آلمان و ارتباط با افراد آلمانی را بسیار آسان‌تر می‌کند.

با دریافت ویزای دانشجویی آلمان همچنین، می‌توانید ۱۲۰ روز در سال کار کنید که این میزان، بسیار سخاوتمندانه‌تر از سایر کشورهای اروپایی است.

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان

شرایط سنی تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان، برای تحصیلات دانشگاهی در همه متقاضیان زیر ۲۱ سال، ثابت است؛ بنابراین، افرادی که متقاضی تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس هستند، باید تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را تا سن ۲۰ سالگی، گذرانده باشند.

اگر متقاضی زیر ۱۸ سال سن داشته باشد، در زمان اخذ ویزای دانشجویی آلمان، باید قیم او حضور داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین مدارک، برای ثبت‌نام در مقطع لیسانس دانشگاه‌های آلمان، گواهی تسلط به زبان آلمانی، بالاتر از سطح B1 است. تمامی دروس مقطع کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می‌شود و تنها داشتن مدرک زبان انگلیسی، کفایت نمی‌کند.

افرادی که شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی را دارند، باید توانایی مالی خود را به اثبات برسانند. همچنین، افراد بدون مدرک زبان، می‌توانند ابتدا در دوره‌های زبان شرکت کنند و سپس، برای پذیرش در رشته دانشگاهی مورد‌نظر خود، اقدام کنند.

محدودیت سنی ویزای تحصیلی آلمان

شرایط سنی تحصیل در آلمان در مقطع فوق‌لیسانس

دوره کارشناسی ارشد در  دانشگاه‌های آلمان، حدوداً دو سال به طول می‌انجامد. دانشجویان بین‌المللی، باید حداقل معدل ۱۵ و نمره آیلتس ۶.۵ داشته باشند تا بتوانند در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان، پذیرفته شوند. علاقه‌مندان به تحصیل در آلمان، باید مهارت‌های زبانی سطح B1 یا بالاتر را نیز، داشته باشند. شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان در سن خاصی تعیین نمی‌شود؛ اما افراد زیر ۳۰ سال، احتمال بیشتری برای پذیرش دارند و افراد بالای ۳۰ سال، احتمال‌پذیرش کمتری دارند.

با مراجعه به مقاله تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان بر روی سایت اپلای جرمنی اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

شرایط سنی تحصیل در مقطع دکترا در کشور آلمان

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان برای مقطع دکترا، نسبت به دو مدرک قبلی، انعطاف‌پذیرتر است. به همین دلیل است که اکثر افراد، می‌توانند برای Ph.D اقدام کنند. در کشور آلمان، برای تحصیل در این مقطع، هیچ‌گونه محدودیت سنی، وجود ندارد.

البته، شایان‌ذکر است که دانشگاه‌ها محدودیت سنی برای بورسیه دکتری در آلمان را به حدود ۳۱ سال، محدود کرده‌اند؛ بنابراین، فقط برخی از دانشجویان جوان و نخبه، می‌توانند این بورسیه را دریافت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط سنی ویزای تحصیلی در آلمان و دریافت اطلاعات دقیق، می‌توانید به وب‌سایت دانشگاه‌ موردنظر خود در این کشور، مراجعه کنید. چرا که در مقطع دکتری، دانشگاه‌ها قوانین مختص به خود را دارند و از آن، تبعیت می‌کنند.

شرایط سنی اخذ ویزای آلمان

شرایط سنی مشخص شده برای مهاجرت به آلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد، به نوع ویزای مهاجران و هر کدام دارای قوانین مشخصی است. از محدودیت سنی برای ویزای کار تا محدودیت سنی ویزای تحصیلی آلمان، سن مشخصی در نظر گرفته شده است. با توجه به این مطالب، تنها  اطلاعات مشخصی که در این مورد می‌شود بیان نمود محدودیت سن از ۱۸ سالگی تا ۶۷ سالگی است، اما توجه نمایید که افراد زیر ۱۸ سال نیز می‌توانند برای مهاجرت تحصیلی در مقاطع مدارس نیز وارد خاک آلمان شده و ادامه تحصیل دهند. پرسنل سفارت آلمان در زمان بررسی مدارک برای اخذ ویزای آلمان آنچنان سخت‌گیری در نظر نمی‌گیرند.

در پایان

کشور آلمان، سالانه افراد زیادی را برای ادامه تحصیل، جذب می‌کند. این کشور به دلیل شرایط اجتماعی خود، نسبت به سایر کشور‌های اروپایی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل، شناخته می‌شود. در این مطلب از وب‌سایت اپلای جرمنی، به بررسی شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان، پرداختیم.

شما عزیزان می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل قدم‌به‌قدم اپلای، به‌صورت رایگان در وب‌سایت ما عضو شوید و هرآنچه که نیاز است درباره پذیرش تحصیلی کشور آلمان بدانید را مطالعه کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 دیدگاه در شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان