شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان چیست؟

مطهره

۱۴۰۲/۰۴/۲۶ ۱۰:۱۶:۱۱

2

137

بورسیه تحصیلی آلمان

اگر شما هم جزو آن دسته دانشجویانی هستید که قصد اخذ بورسیه تحصیلی آلمان را دارید، اما نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، پس به مطالعه این مقاله ادامه دهید؛ چرا که در پایان این مطلب، می‌توانید از شرایط کامل دریافت بورسیه تحصیلی آلمان در سال ۲۰۲۳، اطلاعات موردنیاز را کسب کنید.

آلمان، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی است. این کشور، به دلیل سیستم آموزشی قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه، دانشگاه‌های برتر و زیرساخت‌های عالی، شهرت دارد. آلمان، هر ساله حدود ۳۵۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند که می‌خواهند، در این کشور تحصیل کنند. هزینه تحصیل در آلمان کاملاً مقرون‌به‌صرفه است؛ بااین‌حال، پوشش هزینه‌های زندگی در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی، کمی دشوار است که می‌تواند، حدود ۱۲۰۰ یورو در ماه باشد؛ بنابراین، کمک‌های مالی زیادی، برای پوشش هزینه‌های زندگی دانشجویان بین‌المللی، وجود دارد که یکی از آن‌ها بورسیه تحصیلی آلمان است.

در ادامه این مطلب از اپلای جرمنی هرآنچه که نیاز است درباره بورسیه تحصیلی آلمان، بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

بورسیه تحصیلی آلمان چیست؟

بورسیه تحصیلی آلمان، شرایطی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند که بتوانند باتوجه‌به رشته و مدرک تحصیلی خود در دانشگاه‌های آلمان بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای، تحصیل کنند.

البته آلمان، تنها کشوری است که حتی اگر بورسیه تحصیلی دریافت نکنید، می‌توانید بدون پرداخت شهریه، تحصیل کنید.

این کشور، بورسیه‌های مختلفی را برای دانشجویان با شرایط مختلف در نظر گرفته است تا در دانشگاه‌های آلمان، بدون پرداخت هزینه‌های اضافی، تحصیل کنند. در واقع، بورسیه تحصیلی آلمان می‌تواند، شرایط را برای تحصیل افراد با استعدادی که هزینه‌های موردنیاز، برای تحصیل در این کشور را ندارند، فراهم کند. همچنین دریافت بورسیه، می‌تواند برای افرادی که شرایط اخذ ویزای آلمان را از طریق آوسبیلدونگ یا ویزای کاری ندارند، مهیا کند.

در ادامه، به معرفی مجموعه‌ای از بورسیه‌های تحصیلی، برای دانشجویان بین‌المللی در تمام سطوحی که مایل به تحصیل در آلمان هستند، می‌پردازیم.

"</p

انواع بورسیه تحصیلی در آلمان

آلمان، چندین بورسیه، برای دانشجویان بین‌المللی، ارائه می‌دهد که بسته به شرایط دانشجویان به آن‌ها تعلق می‌گیرد. این بورسیه‌ها، برای دانشجویانی که از نظر مالی، مشکل دارند، می‌تواند بسیار مفید باشد و بار مالی آن‌ها را کاهش دهد. در حقیقت، دو نوع بورسیه تحصیلی در آلمان، وجود دارد:

بورسیه‌های دولتی آلمان

این بورسیه‌ها عمدتاً توسط دولت آلمان، تأمین می‌شود. بورسیه‌های دولتی، به‌راحتی در دسترس هستند و میزان بورسیه، معمولاً پس از وضعیت مالی دانشجو تعیین می‌شود. مبلغ این بورسیه‌های تحصیلی از ۱۵۰ یورو تا ۸۰۰ یورو در ماه در طول ۱۲ ماه، متغیر است. همچنین، برای تحصیل کارشناسی در آلمان می‌توانید از بورسیه‌های دولتی، استفاده کنید.

برخی از بورسیه‌های دولتی آلمان، شامل موارد زیر است:

بورسیه DAAD آلمان

بورسیه DAAD در آلمان، توسط سرویس تبادل علمی آلمان (DAAD) برای دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، ارائه می‌شود. بورسیه‌های تحصیلی DAAD از محبوبیت بالایی برخوردارند و همچنین، فرصت‌های مالی بیشماری را در اختیار دانشجویان از سراسر جهان، قرار می‌دهد. این بورسیه‌ها به بیش از ۱۰۰۰۰۰ دانشجو و محقق آلمانی و بین‌المللی کمک می‌کند با دریافت بودجه کامل در آلمان، تحصیل کنند.

 بورسیه اراسموس در آلمان

بورسیه اراسموس آلمان، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده بورسیه تحصیلی در اتحادیه اروپا است و توسط کمیسیون اروپا تأمین مالی می‌شود. با بورسیه اراسموس، متوسط ​​حمایت ماهانه ارائه شده به یک دانشجو، می‌تواند تا ۳۵۰ یورو باشد. بورسیه تحصیلی اراسموس آلمان به دانشجویان خارجی، برای تحصیل در کشورهای اتحادیه اروپا کمک مالی می‌کند.

بورسیه‌های غیردولتی آلمان

بورسیه‌های غیردولتی آلمان به این معنی است که چنین بورسیه‌هایی، توسط دولت تأمین نمی‌شود؛ بلکه بودجه آن‌ها توسط سایر نهادها تأمین می‎‌شود. برخی از این بورسیه‌ها عبارت‌اند از:

بورسیه هاینریش بول

بنیاد هاینریش بول به دانشجویان بین‌المللی در تمام سطوح تحصیلی، بورسیه می‌دهد. این بنیاد در درجه اول به دانش‌آموزانی که قصد دارند در رشته‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات) و به‌ویژه برنامه‌های متمرکز بر علوم محیطی تحصیل کنند، بورسیه‌های تحصیلی اعطا می‌کند.

بورسیه بنیاد بایر

دریافت بورسیه بنیاد بایر نیز، یکی دیگر از راه های مهاجرت به آلمان است. بنیاد بایر به دانشجویانی که قصد انجام پروژه‌های تحقیقاتی مختلف را دارند، بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند. این بورسیه به دانشجویان آلمانی و بین‌المللی تعلق می‌گیرد. تنها شرط لازم، برای دانشجویان این است که آن‌ها باید نتایج تحصیلی عالی را ارائه کرده و پروژه تحقیقاتی آن‌ها باید بر یک موضوع و رویکرد نوآورانه، تمرکز کند.

بورسیه تحصیلی (KAS)

این بورسیه، می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در آلمان را دارند، درخواست شود. متقاضی، باید زیر ۳۰ سال سن داشته باشد و در کشور خود، تحصیلات عالی را گذرانده باشد. متقاضیان همچنین، باید نمرات آکادمیک استثنایی داشته باشند و فعالانه در کارهای داوطلبانه که به نفع جامعه کشورشان است، مشارکت داشته باشند.

بورسیه بنیاد فردریش ایبرت

این سازمان به دانشجویان آلمانی و بین‌المللی علاقه‌مند به مسائل اجتماعی و سیاسی، بورسیه می‌دهد. متقاضیان، برای دریافت این بورسیه، باید عملکرد تحصیلی بالاتر از حد متوسط ​​داشته باشند و مسئولیت مدنی خود را نشان دهند. دانشجویان، می‌توانند از طریق این بورسیه تحصیلی تا ۱۰۰۰ یورو در ماه دریافت کنند که هزینه‌های ثبت‌نام، بیمه درمانی و کتاب‌های موردنیاز ماهانه و سایر مواد آموزشی را پوشش می‌دهد.

بورسیه آلمان

چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم؟

اگر قصد دارید، بورسیه تحصیلی آلمان را دریافت کنید، در ابتدا شما باید به دنبال بورسیه‌هایی باشید که رشته تحصیلی شما را ساپورت کنند تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. برای دریافت بورسیه تحصیلی، باید معیارهای مختلف واجد شرایط بودن را داشته باشید. ممکن است برخی افراد، برای دریافت بورسیه تحصیلی، نیاز به ورود به دانشگاه داشته باشند؛ درحالی‌که برخی دیگر، ممکن است نیاز به امضای نامه‌هایی از مؤسسات آلمانی و داخلی، مانند منشور آموزش عالی اراسموس داشته باشند.

برخی از ارائه‌دهندگان بورسیه تحصیلی، ممکن است از شما بخواهند که معیارهای سنی را داشته باشید یا در یک دوره معتبر و واجد شرایط در یک دانشگاه آلمان، ثبت‌نام کنید. همچنین، باید با ارائه صورت‌حساب بانکی، صورت‌های مالی و درآمد والدین، وضعیت مالی و شرایط خود را ثابت کنید. همچنین، ممکن است برخی افراد، برای دریافت بورسیه به ارائه نمرات در آزمون‌های استاندارد مانند: تافل، آیلتس، GMAT، GRE و غیره، نیاز داشته باشند.

البته، نکته‌ای که باید بدانید، این است که پیش از درخواست بورسیه تحصیلی آلمان، باید تمام معیارهای دریافت آن را به‌دقت، بررسی کنید.

نکاتی که باید قبل از درخواست بورسیه تحصیلی بدانید

پیش از درخواست فاند تحصیلی کشور آلمان، باید نکاتی را در نظر داشته باشید که شانس خود را برای دریافت آن، افزایش دهید. در ادامه، به برخی از این نکات، اشاره می‌کنیم.

  • همیشه برنامه‌های خود را زودتر آماده کنید و آن‌ها را قبل از پایان مهلت ارسال کنید.
  • لطفاً دستورالعمل‌های واجد شرایط بودن را به‌دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای همه موارد بالا واجد شرایط هستید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مؤسسه بورسیه خود در ارتباط باشید
  • برای چندین بورسیه درخواست دهید و خود را به یک گزینه، محدود نکنید. این کار به طور طبیعی، شانس شما را برای گرفتن بورسیه تحصیلی در آلمان، افزایش می‌دهد.

چگونه بورسیه تحصیلی بگیریم

پورتال اپلای جرمنی، جامع‌ترین پورتال اخذ پذیرش تحصیلی است که به دانشجویان ایرانی، این امکان را می‌دهد که بدون مراجعه به وکیل، پروسه مهاجرت تحصیلی خود را شروع کنند. اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید، کافی است در پورتال ما ثبت‌نام کنید و با مراجعه به قسمت داشبورد، نقشه راه اپلای را مطالعه کنید.

ما در نقشه راه اپلای، صفر تا صد مسیر مهاجرت تحصیلی را به طور کامل، در اختیار کاربران قرار داده‌ایم. همچنین، اگر دراین‌خصوص، سؤال دیگری داشتید، می‌توانید از توکن مشاوره رایگان خود استفاده کنید و با کارشناسان اپلای جرمنی در ارتباط باشید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه در شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان چیست؟