تحصیل کارشناسی در آلمان

مطهره

۱۴۰۱/۱۲/۱۸ ۰۸:۱۸:۰۳

0

262

تحصیل کارشناسی در آلمان

آلمان، یک مقصد محبوب، برای دانشجویان از سراسر جهان است که به دنبال دریافت مدرک کارشناسی هستند. تحصیل کارشناسی در آلمان به دلایل زیادی از جمله: برتری در آموزش، موقعیت این کشور به‌عنوان کشوری با تکنولوژی بسیار پیشرفته، دانشگاه‌های متعدد با رنکینگ بالا، طرفداران بسیاری دارد.

همچنین، دانشجویان می‌توانند از بین رشته‌های مختلف دانشگاهی در آلمان، گزینه‌های مختلفی را انتخاب کنند. برخی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در مقطع کارشناسی در کشور آلمان هم شامل: روابط بین‌الملل، بازرگانی، مهندسی، اقتصاد و مهمان‌داری است. همچنین، در این مقطع، دوره‌‌های پاره‌وقت و آنلاین هم وجود دارند که توسط برخی دانشگاه‌ها برای دانشجویان، ارائه می‌شوند.

جزئیات برنامه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها برای تحصیل کارشناسی در آلمان، متفاوت است؛ اما برای تکمیل یک برنامه کارشناسی در این کشور، معمولاً حداقل سه سال تحصیل تمام‌وقت، لازم است.

در این مقاله از پورتال مهاجرتی اپلای جرمنی به بررسی تحصیل کارشناسی در آلمان و مزایای آن می‌پردازیم. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید، می‌توانید با عضویت رایگان در وب‌سایت اپلای جرمنی و با مراجعه به نقشه راه اپلای، اطلاعات کاملی را درباره تمامی مراحل اپلای تحصیلی کسب کنید.

تحصیل کارشناسی در آلمان؛ چرا و چگونه؟

دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحصیلی زیادی در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که موضوعات متنوعی را پوشش می‌دهند. ۳۵ درصد از کل دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه‌های آلمان ثبت‌نام کرده‌اند، در جستجوی تحصیل کارشناسی در آلمان هستند. البته، درک این موضوع که چرا برنامه‌های لیسانس آلمان از چنین محبوبیت بی‌نظیری برخوردار هستند، چندان هم دشوار نیست.

برای درخواست یک برنامه دانشگاهی در آلمان، ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام برنامه تحصیلی برای شما مناسب است و در کدام دانشگاه، می‌خواهید تحصیل کنید. دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحصیلی زیادی در آلمان، برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که طیف وسیعی از رشته‌ها را پوشش می‌دهند.

مقطع کارشناسی، یکی از مقاطع تحصیلی در آلمان است که عموماً به‌صورت رایگان در اختیار دانشجویان ورودی قرار می‌گیرد؛ بنابراین، کشور آلمان، می‌تواند مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی باشد.

شرایط تحصیل کارشناسی در آلمان

مزایای تحصیل کارشناسی در آلمان چیست؟

آلمان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد در اروپا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی است و یک محیط آموزشی عالی را برای دانشجویان واجد شرایط در قلب اروپا ارائه می‌دهد. دانشگاه‌های آلمان و سایر مؤسسات آموزش عالی، تقریباً از تمام کشورهای جهان، دانشجو می‌پذیرند و هرسال، بیش از ۳۵۰۰۰۰ دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، مهندسی و مدیریت بازرگانی به آلمان سفر می‌کنند.

تحصیل کارشناسی در آلمان، مزایای بسیاری دارد که در ادامه، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

زیرساخت آموزشی باکیفیت

آلمان، یکی از بهترین مقاصد آموزش عالی برای دانشجویان بین‌المللی است. این کشور، بیش از ۴۰۰ دانشگاه دارد که آموزش باکیفیت را به دانشجویان از سراسر جهان، ارائه می‌دهند. مدارک تحصیلی کارشناسی اخذ شده از آلمان در سطح جهانی شناخته شده و در سراسر جهان از ارزش بالایی برخوردار است.

طیف گسترده برنامه‌های تحصیلی

در دانشگاه‌های دولتی آلمان، می‌توانید هر رشته‌ای را از مهندسی هوانوردی گرفته تا جانورشناسی، بدون پرداخت شهریه، مطالعه کنید. تعداد زیادی رشته، برای تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان وجود دارد که رشته‌های مهندسی و پزشکی، مورد تقاضاترین برنامه‌های تحصیلی در آلمان هستند.

تحصیل رایگان

فارغ از اینکه دانشجوی داخلی یا بین‌المللی هستید، تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان، برای همه رایگان است. مبلغی که دانشجویان در یک دانشگاه دولتی می‌پردازند، تقریباً ۲۰۰ الی ۳۰۰ یورو در هر ترم است. اما  هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی نیز، بسیار مناسب است و بین ۵۰۰۰ الی ۶۰۰۰ یورو در هر ترم است.

تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی

مدرک لیسانس را می‌توان در یک برنامه درسی آلمانی یا در یک برنامه تدریس شده به زبان انگلیسی یا در یک برنامه دوزبانه، مطالعه کرد. اکثر مدارک لیسانس در دانشگاه‌های دولتی به زبان آلمانی ارائه می‌شود و شما می‌توانید در کنار دانشجویان آلمانی و سایر دانشجویان بین‌المللی، تحصیل کنید. عموماً رشته‌هایی مانند: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و روان‌شناسی، به زبان آلمانی، تدریس می‌شوند.

همچنین، اگر می‌خواهید مدرک خود را به زبان انگلیسی اخذ کنید، چندین برنامه آموزش زبان انگلیسی نیز، در دانشگاه‌های این کشور، وجود دارد. تعداد برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی در آلمان به دلیل تقاضای دانشجویان بین‌المللی به طور مداوم در حال افزایش است. همچنین، می‌توانید دوره پایه خود را به زبان آلمانی و سپس مدرک لیسانس زبان انگلیسی خود را در یکی از دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی در آلمان، تکمیل کنید.

مزایای تحصیل کارشناسی در آلمان

برای تحصیل کارشناسی در آلمان چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

اگر قصد تحصیل کارشناسی در آلمان را دارید پیشنهاد می‌کنیم، هنگام انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی، محتوای دوره و دانشگاه و مکان آن را در نظر بگیرید. اگر دانشگاه شما در یک شهر بزرگ واقع شده است، این بر هزینه کلی زندگی در آلمان به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، تأثیر می‌گذارد. از سوی دیگر، اگر دانشجوی جاه‌طلب و باصلاحیت بالایی هستید، ممکن است ترجیح دهید فهرست دانشگاه‌ها را تنها به معتبرترین دانشگاه‌ها محدود کنید.

همچنین، درک شما از محتوای دوره، هرگونه شک و تردیدی را که ممکن است در مورد آنچه می‌خواهید یاد بگیرید، برطرف کرده و به شما کمک می‌کند، تصمیم بگیرید کدام دوره با نیازهای شما مطابقت دارد؛ چرا که برخی دروس، ممکن است در زمینه شغلی شما ارائه شود؛ اما برنامه درسی شما ممکن است برای اهداف تحصیلی‌تان مناسب نباشد.

بهترین دانشگاه‌های آلمان برای مقطع کارشناسی

دانشگاه‌های بسیاری در آلمان، انواع مختلفی از برنامه‌ها را برای مقطع لیسانس، ارائه می‌دهند و شما می‌توانید، برای هر دانشگاهی که متناسب با نیاز شما باشد، درخواست اخذ پذیرش دهید.

دانشگاه‌های زیادی در آلمان، برای گرفتن مدرک لیسانس وجود دارد و همه آن‌ها تحصیلات باکیفیت عالی را ارائه می‌دهند؛ بنابراین، برای یافتن بهترین دانشگاه‌های آلمان، مشکل زیادی نخواهید داشت.

برخی از بهترین دانشگاه‌های آلمان برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی، به شرح زیر است:

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ، یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپا است که تدریس عالی در آن، توسط بهترین اساتید جهان، انجام می‌شود. این دانشگاه همچنین، روابط نزدیکی با جوامع و مؤسسات در سراسر جهان دارد. دانشگاه فنی مونیخ، یکی از اولین دانشگاه‌های آلمان است و به طور مرتب در بین بهترین دانشگاه‌های اروپا و رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، قرار می‌گیرد.

دانشگاه هایدلبرگ

این دانشگاه نیز، یکی از مشهورترین دانشگاه‌های آلمان است. این دانشگاه، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات تحقیقاتی اروپا و جهان، شناخته می‌شود. دانشگاه هایدلبرگ در آلمان به دانشجویان بین‌المللی خود، طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را ارائه می‌دهد. در این دانشگاه، دانشجویان بسته به انتخاب خود، می‌توانند در هریک از آن‌ها تحصیل کارشناسی در آلمان را تجربه کنند.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

این دانشگاه، یک دانشگاه باسابقه طولانی در مرکز مونیخ است. از بدو تأسیس این دانشگاه، دانشجویان بسیاری از سراسر جهان در این مرکز به مطالعات و فعالیت‌های علمی پرداخته و به چهره‌های شاخص در علوم مختلف جهان، تبدیل شده‌اند.

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت در برلین که بیش از ۲۰۰ سال پیش در سال ۱۸۱۰ تأسیس شد، یکی از معتبرترین دانشگاه‌ها نه‌تنها در آلمان، بلکه در اروپا است. این دانشگاه، در ارائه رشته‌های هنر و علوم‌انسانی، شهرت جهانی دارد. دانشگاه هومبولت که در ابتدا با نام دانشگاه برلین شناخته می‌شد، نام فعلی خود را در سال ۱۹۴۹ دریافت کرد.

در حقیقت، تحصیل کارشناسی در آلمان، می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند؛ چرا که علاوه بر درک عمیق از رشته تحصیلی خود، می‌توانند به کار پاره‌وقت دانشجویی نیز، مشغول شوند.

بهترین دانشگاه های آلمان برای مقطع کارشناسی

برای اطلاع از روند کامل اپلای تحصیلی، می‌توانید در پورتال اپلای جرمنی، عضو شوید و با مراجعه به قسمت نقشه راه اپلای، از مراحل قدم به قدم اپلای تحصیلی به آلمان، مطلع شوید. همچنین، می‌توانید با استفاده از توکن مشاوره رایگان، با کارشناسان مهاجرت تحصیلی به آلمان در ارتباط باشید.

پیوست‌هـــا

آلبوم بی کلام

2 مگابایت / 14 اردیبهشت 1402

آلبوم بی کلام

52کیلوبایت /14 اردیبهشت 1402



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *