مدرک زبان آلمانی برای ویزای تحصیلی

مطهره

۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۰۸:۳۷:۰۳

0

539

کشور آلمان، به‌عنوان یکی از مقاصد جذاب، برای دانشجویان و متخصصان جوان و بااستعداد از سراسر جهان، شناخته می‌شود. بهره‌مندی از مدرک زبان آلمانی برای ویزای تحصیلی، می‌تواند شانس پذیرش شما را در دانشگاه‌های آلمان، افزایش دهد.

دانستن زبان آلمانی، نه‌تنها ادغام شما در جامعه آلمان را تسهیل می‌کند، بلکه چشم‌انداز شغلی شما را نیز، بهبود می‌بخشد. همچنین، فراموش نکنید که اکثر برنامه‌های دانشگاه از جمله بهترین آن‌ها به زبان آلمانی تدریس می‌شوند و بدون داشتن مهارت زبان آلمانی، قابل‌استفاده نیستند. این مقاله از اپلای جرمنی به شما کمک می‌کند تا اهمیت مدرک زبان آلمانی برای ویزای تحصیلی را بیشتر درک کنید.

شما می‌توانید با عضویت رایگان در پورتال اپلای جرمنی از تمامی مراحل نقشه راه اپلای، مطلع شوید تا بتوانید پروسه اپلای تحصیلی خود را کوتاه‌تر کنید.

مدرک زبان آلمانی برای ویزای تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به آلمان تنها در صورت ارائه مدرک زبان آلمانی برای ویزای تحصیلی، رایگان است. زبان آلمانی به ۶ سطح A1، A2، B1، B2، C1 و C2  تقسیم می‌شود.

سطوح A1 و A2: در این سطح، زبان‌آموزان، مکالمات و تعاملات روزمره با افراد را در سطح پایه، مطالعه می‌کنند. این سطح، بسیار آسان است و فرصت مناسبی، برای یادگیری مکالمه آلمانی است. علاوه بر این، این سطح، پیش‌نیاز تحصیل زبان عالی در دانشگاه است.

سطح B1 و B2: سطح B1 نشان می‌دهد که افراد، اطلاعات لازم، برای برقراری ارتباط را دارند و مشکلی برای سفر به کشورهای آلمانی‌زبان ندارند. اما سطح B2 که کمی سخت‌تر از سطح قبلی است، سطحی است که با آن، می‌توانید وارد دانشگاه شوید. در واقع، افراد با این سطح تحصیلاتی، می‌توانند در سفارت و دانشگاه حاضر شوند به‌راحتی، ویزای ورود و تحصیل در آلمان را دریافت کنند. لازم به ذکر است که برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، نیاز است متقاضی، حداقل مدرک B1 را به سفارت، ارائه دهد.

سطوح C1 و C2: آزمون این سطوح، برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است. افرادی که در این آزمون قبول می‌شوند، نشان می‌دهند که قادر به درک متون طولانی و پیچیده  آلمانی هستند. علاوه بر این، مهارت‌های ارتباطی این افراد، بسیار بالاست. این دیپلم، آخرین مدرکی است که می‌توان به زبان آلمانی دریافت کرد.

مدرک زبان آلمانی برای ویزای تحصیلی

اهمیت داشتن مدرک زبان آلمانی برای ویزای تحصیلی چیست؟

دانستن زبان آلمانی برای دانشجویان در آلمان، مسئله‌ای ضروری است. تسلط به این زبان در تمام شرایط زندگی شما در آلمان، مانند: فعالیت‌های روزمره، دوست‌یابی، ادغام با فرهنگ آلمانی، ورود به بازار کار و تضمین اقامت دائم، اهمیت دارد.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را دارید، باید مدرکی را دال بر تسلط خود به زبان آلمانی تا حداقل سطح موردنیاز را به سفارت، ثابت کنید. دانشگاه‌های آلمان، انواع خاصی از گواهی‌های مهارت زبان آلمانی را به رسمیت می‌شناسند. سه مورد اصلی این گواهی‌ها عبارت‌اند از:

آزمون زبان آلمانی به‌عنوان زبان خارجی (تست داف)

مدرک زبان آلمانی مؤسسه گوته (GDS)

دیپلم زبان آلمانی (DSD)

اگر مدرک زبان آلمانی ندارید، دانشگاه‌های آلمان، اغلب از شما می‌خواهند که دوره‌ای را برای دریافت آن بگذرانید. این دوره، می‌تواند تا سه ماه یا حتی بیشتر، طول بکشد.

همچنین، اگر قصد دارید در کشور آلمان به‌عنوان دانشجو مشغول به کار شوید، تسلط به زبان آلمانی بسیار مهم است؛ چرا که اکثر آلمانی‌ها به زبان مادری صحبت می‌کنند و برای ارتباط با آن‌ها نمی‌توانید از زبان انگلیسی، استفاده کنید.

انواع مدرک زبان آلمانی برای ویزای تحصیلی

یکی از دغدغه‌‌های افرادی که قصد اخذ ویزای آلمان را دارند، آزمون‌های زبان و گواهی زبان مورد تأیید سفارت و دانشگاه‌های این کشور است. در ادامه این مطلب، به انواع مدارک زبان آلمانی برای ویزای تحصیلی و آزمون‌های مورد تأیید سفارت آلمان، اشاره می‌کنیم.

دیپلم مؤسسه گوته (Goethe Zertifikat)

مؤسسه گوته، دانش زبان آلمانی را در شش سطح و بر اساس استاندارد CEFR، ارزیابی می‌کند. مدرک این مؤسسه، جزو شناخته‌شده‌ترین مدارک زبان آلمانی است که می‌توانید آن را به‌عنوان یک مدرک معتبر به سفارت آلمان، ارائه کنید. سؤالات آزمون‌های این مؤسسه در مونیخ تهیه شده و بر اساس همان استاندارد، در سراسر جهان، مورداستفاده قرار می‌گیرند. گواهی انستیتو گوته را می‌توان، برای درخواست ویزا، اجازه اقامت، شهروندی و همچنین، اخذ ویزای تحصیلی، استفاده کرد.

قبولی در آزمون TELC

آزمون‌های Telč، عموماً بر شاخه‌هایی مانند زبان پرستاری، پزشکی، زبان دانشگاه و محیط کار، تمرکز دارند. برای درخواست ویزای تحصیلی، ارائه مدرکی دال بر قبولی در این آزمون، ضروری است.

ارائه مدرک آزمون آلمانی برای مهاجرین (DTZ)

این آزمون، به طور ویژه برای افرادی طراحی شده که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند. گذراندن موفقیت‌آمیز این آزمون، معادل رسیدن به سطح A2 یا B1 در زبان آلمانی است.

آزمون تست داف

آزمون تست داف، یک آزمون کامل است که در مؤسسه گوته برگزار می‌شود و با قبولی در آن، میزان مهارت متقاضیان اپلای تحصیلی، مشخص می‌شود.

قبولی در آزمون تست DSH

آزمون DSH، برای دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند در دانشگاه‌های آلمانی، ثبت‌نام کنند. این مدرک، برای کسانی که برای اشتغال به مدرک آلمانی نیاز دارند نیز، کافی است. این مدرک، به‌عنوان معتبر‌ترین گواهی زبان آلمانی شناخته می‌شود؛ اما باید بدانید که در حال حاضر، آزمون DSH، در ایران برگزار نمی‌شود. این آزمون، دو قسمت کتبی و شفاهی دارد که کمترین نمره آن ۱ و بالاترین نمره، ۳ است.

مدرک سفارت اتریش OSD

یکی دیگر از مدارک مورد تأیید سفارت، مدرک آزمون OSD از سفارت اتریش است. این آزمون می‌تواند، توانایی شما را در میزان مهارت زبان آلمانی، ارزیابی کند. آزمون OSD توسط سفارت اتریش و در سال، پنج بار برگزار می‌شود.

مدرک زبان GDS

برای ارزیابی زبان آلمانی در سطوح پیشرفته، می‌توانید در این آزمون، شرکت کنید. آزمون GDS می‌تواند، میزان تسلط شما بر زبان آلمانی را مشخص کند و معادل سطح C2 در سطوح زبان آلمانی است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید در این آزمون، حتی تا ۳ هفته قبل نیز، ثبت‌نام کنید.

انواع مدرک زبان آلمانی برای ویزای تحصیلی

سطح زبان آلمانی موردنیاز برای تحصیل در آلمان چیست؟

سطح مدرک زبان آلمانی برای ویزای تحصیلی، رابطه‌ مستقیمی با تخصص انتخابی، نوع دانشگاه یا هوخشوله انتخابی شما دارد. اگر قصد مهاجرت به آلمان و دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع لیسانس را دارید، معمولاً ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B1 به سفارت، الزامی است.

برای مقطع کارشناسی ارشد نیز، ارائه دانش اولیه زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 برای پذیرش، الزامی است. برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های آلمان در مقطع دکتری، معمولاً نیازی به ارائه گواهی زبان آلمانی نیست؛ چرا که اکثر رشته‌ها در این مقطع به زبان انگلیسی، تدریس می‌شوند. اما اگر قصد دارید به زبان آلمانی در این مقطع، تحصیل کنید، لازم است مدرک سطح C1 را به سفارت، ارائه دهید.

باید در نظر داشته باشید که اگر دیپلم ۱۲ساله دارید و قصد دارید، برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، روان‌شناسی یا حسابداری اقدام کنید، از همان ابتدا باید به زبان آلمانی، در سطح C1، تسلط داشته باشید.

لازم به ذکر است که دانش‌آموزان و افراد زیر ۱۸ سال، برای شروع تحصیل در کشور آلمان، نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی ندارند؛ اما ارائه این مدرک، می‌تواند روند پذیرش تحصیلی آن‌ها را تسریع کند.

سطح زبان مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

هزینه آزمون‌های زبان آلمانی برای دریافت ویزای تحصیلی

اگر قصد شرکت در آزمون‌های مدرک زبان آلمانی برای ویزای تحصیلی را دارید، باید بدانید که هزینه این آزمون‌ها بر اساس نوع و سطوح آن‌ها متغیر است؛ اما تمامی این آزمون‌ها در سراسر جهان، با هزینه‌ای یکسان، برگزار می‌شود. عموماً هزینه این آزمون‌ها در سطوح اولیه کمتر بوده و در سطوح پیشرفته، بیشتر است.

تا به امروز، هزینه تقریبی آزمون گوته ۱۰۵ یا ۱۹۵ یورو، آزمون تست داف تا ۱۹۵ یورو، آزمون TELC از ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو، آزمون DSH 40 تا ۱۷۰ یورو و آزمون GDS 100 تا ۲۵۹ یورو است.

در این مقاله از اپلای جرمنی، پاسخ‌های روشنی را برای سؤالات شما در خصوص مدرک زبان آلمانی برای دریافت ویزای تحصیلی، فراهم کردیم. شما می‌توانید با عضویت رایگان در وب‌سایت اپلای جرمنی و مراجعه به قسمت نقشه راه اپلای، از تمامی مراحل اپلای تحصیلی، مطلع شوید. همچنین می‌توانید، با رزرو وقت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *