آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل در آلمان ۲۰۲۴

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۱۲:۴۵:۵۳

0

29

آوسبیلدونگ اتاق عمل آلمان

آوسبیلدونگ دستیار اتاق عمل در آلمان یک دوره آموزشی سه ساله است که به شما مهارت‌های لازم برای کمک به جراحان در اتاق عمل را می‌آموزد. این دوره شامل آموزش های تئوری و عملی در زمینه های مختلف از جمله آناتومی، فیزیولوژی، تکنیک‌های جراحی و مراقبت از بیمار است. پس از اتمام دوره، شما می‌توانید در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز جراحی سرپایی آلمان مشغول به کار شوید.

آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل در آلمان یکی از روش‌های تحصیل و در ادامه کاریابی آسان در کشور آلمان به شمار می‌آید. دوره‌های کارآموزی در آلمان به قدری پیشرو و گسترده هستند که تا حد زیادی مشکل یادگیری مهارت و تحصیل را حل می‌کنند. دوره‌های آوسبیلدونگ به این صورت طراحی می‌شوند که شما ابتدا دوره‌های تئوری مهارت مورد نظر را پشت سر بگذارید و سپس وارد کارگاه‌های آموزشی و کارآموزی ‌شوید و در واقع به کار می‌پردازید. از این رهگذر درآمدی نیز عاید شما خواهد شد که می‌تواند بسیار به شما در تأمین مخارج زندگی در آلمان کمک کند.

با ما در مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه باشید.

طول دوره آوسبیلدونگ

طول دوره آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل در آلمان به صورت نرمال سه سال در نظر گرفته شده است. اما در صورت داشتن نمرات عالی و پشتکار مناسب می‌توانید این دوره را شش ماه زودتر به پایان برسانید.

حقوق و درآمد تکنسین اتاق عمل

رشته تکنسین اتاق عمل به صورت عملی ارائه می‌شود و افرادی که در این دوره شروع به کار می‌کنند از ماه اول حقوق دریافت می‌کنند. و می‌توانند بخشی از هزینه‌های خود را از این پول تأمین کنند. هر سال که از تحصیل و کارآموزی فرد بگذرد میزان دریافتی وی بیشتر می‌شود. زمینه شغلی، میزان مهارت، مرکز و شهر محل تحصیل نیز بر میزان حقوق دریافتی فرد اثر می‌گذارند:

  • سال اول: ۶۰۰-۸۰۰ یورو در ماه
  • سال دوم : ۷۰۰-۸۵۰ یورو در ماه
  • سال سوم: ۸۰۰-۹۵۰ یورو در ماه
  • بعد از اتمام دوره: ۲۲۰۰-۲۴۰۰ یورو در ماه

زمانی که به عنوان دستیار اتاق عمل فعالیت می‌کنید، با افزایش تجربه میزان درآمد شما نیز افزایش یافته و به ماهانه ۲۵۰۰-۲۸۰۰ یورو خواهد رسید.

با عضویت در پورتال جامع اپلای جرمنی، برای اخذ ویزای آلمان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آوسبیلدونگ اتاق عمل

سطح زبان مورد نیاز برای دوره آوسبیلدونگ

تکنسین اتاق عمل مستقیم با بیمار سروکار دارد بنابراین برای ایجاد ارتباط درست و مؤثر با وی باید حتماً زبان آلمانی را در حد خوبی بداند معمولاً این میزان ب۲ (B2) است. در غیر این صورت بهتر است فرد قبل از اقدام برای دوره کارآموزی زبان آلمانی را تقویت کند.

سطح تحصیلات مورد نیاز برای دوره آوسبیلدونگ

یکی از مزایای استفاده از دوره‌های آوسبیلدونگ این است که نیازی به مدرک آکادمیک ندارد و تنها با دیپلم متوسطه می‌توانید برای این کارآموزی اقدام کنید. برای دوره آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل معمولاً مدرک دیپلم جزو ضرورت‌ها است.

شرایط سنی دوره آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل

برای دوره آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل در آلمان شرایط و محدودیت سنی‌ای در نظر گرفته نشده ولی افراد بین هجده تا ۲۵ سال معمولاً شانس بیشتری برای پذیرش دارند. در واقع بهتر است برای این دوره زیر ۳۵ سالگی اقدام کنید.

با عضویت در پورتال جامع اپلای جرمنی، برای مهاجرت تحصیلی به آلمان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شرایط مهاجرت تکنسین اتاق عمل به آلمان

تکنسین اتاق عمل در آلمان به خوبی جذب بازار کار می‌شود اما اگر بخواهید برای مهاجرت از آن استفاده کنید باید نکات زیر را در نظر داشته و شرایط آن را داشته باشید.

  • مدرک تحصیلی: اول اینکه مدرک کارشناسی داشته باشید و به زبان‌های آلمانی مسلط باشید. سابقه کار نیز در پذیرش شما مؤثر خواهد بود. کسی که برای تکنسین اتاق عمل در آلمان دنبال کار است باید حداقل لیسانس این رشته مهارتی را داشته باشد. پس داشتن مدرک تحصیلی لیسانس تکنسین اتاق عمل برای مهاجرت به آلمان ضروری است.
  • مدرک زبان: تکنسین اتاق عمل با بیماران سروکار دارد و در مواقعی باید ارتباط قوی و درستی با بیمار برقرار کند. در واقع نیاز تکنسین اتاق عمل به توان برقراری ارتباط از طریق زبان آلمانی بسیار بالا است. او باید ساعت‌ها با جراحان در اتاق عمل یا پیش و پس از عمل مکالمه داشته باشد و اطلاعاتی را رد و بدل کند. از این رو متقاضی شغل به عنوان تکنسین اتاق عمل باید سطح زبان آلمانی خوبی داشته باشد.
  • سابقه کار: تکنسین‌های اتاق عملی که سابقه کار بالایی دارند، شانس بیشتری در پذیرش خواهند داشت. از این رو، فرد متقاضی باید حداقل دو سال سابقه کار در زمینه مرتبط را داشته باشد.
  • شرایط سنی: برای کادر درمان محدودیت سنی وجود ندارد. آن‌ها می‌توانند در هر گروه سنی برای مهاجرت اقدام کنند. در رابطه با تکنسین اتاق عمل نیز به همین شکل است و محدودیت سنی وجود ندارد.

اقامت با آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل

برای گذراندن دوره آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل در آلمان باید در این کشور حضور داشته باشید. برای شرکت در این دوره‌ها ابتدا باید برای گرفتن ویزای مربوط به آموزش حرفه‌ای اقدام کنید. با این ویزا به صورت قانونی وارد خاک آلمان می‌شوید و دوره آموزشی خود را می‌گذرانید. برای دریافت این ویزا باید قرارداد آموزشی با کارفرمای معتبر را به همراه تأییدیه زبان آلمانی حداقل سطح ب۱ (‌‌B1) و اثبات تأمین مالی برای گذراندن دوره آموزشی را برای سفارت آلمان بفرستید.

پس از ورود به آلمان باید ظرف سه ماه به اداره مهاجرت در آلمان مراجعه کرده و برای گرفتن اجازه اقامت اقدام کنید. اجازه اقامت از این طریق برای یک تا دو سال صادر شده و تا قبل از انتهای دوره قابل تمدید است. در طول این دوره می‌توانید ده ساعت در هفته در جای دیگر کار کنید و درآمد داشته باشید. در انتهای دوره آموزش می‌توانید به عنوان کارجو یا نیروی متخصص درخواست ویزای آلمان بدهید.

با عضویت در پورتال جامع اپلای جرمنی، برای اطلاعات بیشتر در مورد گلدن ویزای آلمان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بازار کار تکنسین اتاق عمل در آلمان

جامعه آلمانی رو به پیر شدن می‌رود و نرخ زاد و ولد در این کشور کاهش یافته است. از این رو نیاز این کشور به جایگزین کردن نیروی کار با نیرو‌های خارجی است. به دلیل افزایش سن جامعه نیاز به مراقبت‌های پزشکی افزایش می‌یابد. از این رو موقعیت شغلی برای مشاغل درمانی در جایگاه خوبی قرار دارد. کشور آلمان برای مهاجرت افراد شاغل در بخش‌های درمانی بهداشتی شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفته که از مزایای آن می‌توان بسیار گفت. افراد و متخصصانی که در زیر مجموعه‌های پیراپزشکی تحصیل کرده‌اند با شرایط بسیار راحت‌تری می‌توانند به آلمان مهاجرت کنند. در بسیاری از مواقع قبل از حضور فرد در خاک آلمان قراردادی بسته می‌شود و گاهی مسکن و محل زندگی فرد نیز از قبل ورود به خاک آلمان مشخص می‌شود.

دوره تکنسین اتاق عمل آلمان

مدارک لازم برای دوره آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل

برای درخواست دوره آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل نیاز است تا مدارک خاصی را برای سازمان مورد نظر ارسال کنید. این مدارک نشان‌دهنده توانایی و شرایط لازم شما برای شرکت در این دوره است. مدارک لازم برای آوسبیلدونگ اتاق عمل شامل موارد زیر است.

  • مدرک تحصیلی
  • تسلط به زبان آلمانی تا سطح ب۲ (B2)
  • گذرنامه و ویزا
  • رزومه (CV)
  • نامه معرفی
  • اثبات توانایی مالی

با عضویت در پورتال جامع اپلای جرمنی، برای آشنایی با قوانین و مقررات رانندگی در آلمان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مزایای آوسبیلدونگ اتاق عمل در آلمان

آوسبیلدونگ در رشته تکنسین اتاق عمل یک برنامه آموزشی است که از بخش‌های عملی و نظری تشکیل شده است. در این دوره سه هزار ساعت تجربه عملی و ۱۶۰۰ ساعت دوره آموزشی خواهید گذراند. گذراندن این دوره در آلمان فرصت‌های زیادی برای متقاضی ایجاد می‌کند. به دلیل کمبود نیروی انسانی نیاز به تکنسین اتاق عمل به صورت روز افزون با افزایش تقاضا مواجه است. با گذراندن این دوره می‌توانید در بیمارستان‌ها، مراکز جراحی سرپایی و مراکز مراقبت‌های پزشکی مشغول به کار شوید.

در پایان

آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل در آلمان به دلیل رشد پایین جمعیت آلمان و پیر شدن تدریجی جمعیت این کشور به شدت مورد نیاز و تقاضاست. دوره آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل دوره‌ای متشکل از دروس نظری و کارگاه‌های عملی است. این رشته تحصیلی را می‌توانید با شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان یاد گرفته و بعد از آن برای اقامت و کار در آلمان اقدام کنید. از طریق این دوره آموزشی می‌توانید ویزای آلمان را برای مدت سه سال دریافت کنید. در مقاله حاضر به شرایط و مدارک لازم برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل اشاره شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *