شرایط آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان ۲۰۲۴

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۰۶:۳۸:۵۲

0

27

آوسبیلدونگ آرایشگری

کشور آلمان در اروپای غربی از رونق اقتصادی خوبی بهره می‌برد. شرایط بازار کار در این کشور بسیار مساعد است و نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد. این کشور برای پذیرش نیروی کار زبده و خبره دوره‌هایی طراحی کرده که طی آن به افراد متقاضی در زمینه‌های مختلف آموزش‌هایی داده می‌شود تا شخص بتواند پس از اتمام دوره‌های کار آموزشی به راحتی وارد بازار کار کشور آلمان شود. این دوره‌ها در کشور آلمان آوسبیلدونگ (Ausbildung)  نام دارند. آوسبیلدونگ شامل رشته‌ها و مهارت‌های مختلفی است. موضوع مقاله حاضر آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان است.

دوره آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان یک فرصت برای افراد خارجی است تا به این کشور راه پیدا کرده و در زمینه آرایشگری فعالیت کنند. این دوره به افراد بدون مدرک آموزشی در زمینه آرایشگری امکان می‌دهد تا مهارت‌های لازم را کسب کرده و در بازار کار آلمان فعالیت نمایند.

با ما در مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه باشید.

سیستم آموزش حرفه‌ای در آلمان

آوسبیلدونگ (Ausbildung) سیستم آموزش حرفه‌ای مشاغل در آلمان است که شرکنندگان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند. این سیستم حدود سه سال طول می‌کشد و در واقع ترکیبی از آموزش تئوری و عملی است که برای یک شغل مشخص در نظر گرفته می‌شود. پس از پایان دوره به شرکت کنندگان مدرک قانونی داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانند در بازار کار جذب شوند.

در این دوره‌ها هزینه از طریق شرکت‌ها تأمین می‌شود و دانشجو‌هایی که این دوره را می‌گذرانند حقوق مشخصی را دریافت می‌کنند. خروجی این سیستم افراد توانمند و با تجربه‌ای هستند که با مهارت خود به توازن بازار کار کمک می‌کنند. دولت آلمان با ارائه مشوق‌ها و حمایت‌های مالی این سیستم را رونق بخشیده است. این کار باعث شده تا جوانان بسیاری به حرفه‌های مختلف روی بیاورند. این شرایط برای مهاجران نیز موقعیت مناسبی برای کار و زندگی در آلمان پدید آورده است.

آوسبیلدونگ آلمان آرایشگری

آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان

شرایط مختلفی برای اقدام و پذیرش آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان وجود دارد. این افراد باید بین هفده تا ۲۵ سال سن داشته باشند و خارج از این بازه پذیرش صادر نخواهد شد. همچنین متقاضیانی که قصد دارند برای این روش مهاجراتی اقدام کنند باید حداقل سطح زبان ب۱ (B1) آلمانی را داشته باشند. افرادی که این دو شرط اصلی را دارند می‌توانند برای دوره آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان اقدام کنند.

شرایطی که ذکر شد حداقل نیازمندی برای اقدام به پذیرش است. نکته مهم دیگری که باید در این راستا ذکر شود این است که اگر متقاضی این طرح هستید، باید بتوانید تمکن مالی ماهانه حدود هزار دلار را داشته باشید و به اثبات برسانید. این تمکن مالی بسیار مهم است و نقش مهمی در پذیرش یا عدم پذیرش شما در دوره آوسبیلدونگ آلمان دارد.

کسب اطلاعات بیشتر:  تحصیل در آلمان  با اپلای جرمنی در ارتباط باشید.

شرایط مهاجرت آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان

۱. داشتن مدرک تحصیلی معتبر: مهاجرین باید دارای مدرک تحصیلی حداقل دیپلم باشند.

۲. زبان آلمانی: مهاجرین باید توانایی بالایی در زبان آلمانی داشته باشند تا بتوانند به درس‌ها و آزمون‌ها در زمینه آرایشگری در آلمان پیگیری کنند.

۳. مهارت‌های فنی: افراد باید در زمینه آرایشگری مهارت‌های لازم را داشته باشند و توانایی اجرای عملیات مربوط به این حرفه را به خوبی اثبات کنند.

۴. معرفی به بازار کار: پس از اتمام دوره، مهاجرین باید قادر به یافتن شغل در زمینه آرایشگری در آلمان باشند تا بتوانند اقامت و کار مداوم را دریافت کنند.

هزینه دوره آوسبیلدونگ آرایشگری

نکته جالب این است که آموزش آرایشگری در دوره آوسبیلدونگ آلمان رایگان است و شما در واقع هیچ شهریه‌ای نمی‌پردازید. ضمن اینکه حین کار حقوق دریافت خواهید کرد. در سال اول متوسطه ۶۰۰ یورو در سال دوم تقریباً ۷۰۰ یورو و در سال سوم تقریباً ماهیانه ۸۰۰ یورو درآمد خواهید داشت. جالب است بدانید که کارآموزان حین دوره از بیمه‌های مختلف اجتماعی و درمانی برخوردار می‌شوند. بیمه درمانی، بیمه بیکاری و بیمه بازنشستگی جزو این بیمه‌ها هستند که در آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان به آن‌ها دسترسی خواهد داشت. هزینه‌های زندگی در آلمان بسیار پایین تر از کشور‌های همتاست بنابراین کارآموزان می‌توانند با همین حقوق دریافتی و کار پاره وقت هزینه‌های زندگی خود را به راحتی تأمین کنند. علاوه بر این در این دوره ممکن است منابع مالی دیگری نیز دریافت کنید که از میان آن‌ها موارد زیر بسیار اهمیت دارد:

۱. حقوق دریافتی از محل کارآموزی

۲. کمک هزینه‌های دولتی

۳. کمک هزینه‌ از سوی خانواده یا دوستان

۴. وام‌های دانشجویی

برای  اخذ ویزای آلمان  وارد این بخش از سایت اپلای جرمنی شوید.

حقوق آرایشگران در آلمان

با توجه به قوانین کاری در آلمان، حقوق آرایشگران نیز تحت حفاظت است. در این کشور، حقوق و مزایای آرایشگران بر اساس قراردادهای کاری و مصوبات قانونی تنظیم می‌شود. مهاجرانی که از طریق آوسبیلدونگ آرایشگری به آلمان مهاجرت کرده‌اند نیز حقوق و مزایای مشابه با آرایشگران محلی دارند.

حقوق و مزایا

  • حقوق پایه: آرایشگران در آلمان حقوق پایه‌ای بر اساس قرارداد کاری و توافقات صورت گرفته در آن دارند.
  • مزایا و تعطیلات: آرایشگران معمولاً از مزایا و تعطیلات مرسوم در کشور بهره‌مند هستند.

قوانین و مقررات

  • قانون کار: حقوق و تعهدات آرایشگران در آلمان تحت قانون کار کشور قرار دارد.
  • توافقنامه کاری: هر آرایشگر باید توافقنامه کاری مناسبی با کارفرما داشته باشد که شامل حقوق، شرایط کاری و مزایا باشد.

آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان

چشم‌انداز شغل آرایشگری در آلمان

اوضاع کار و مشاغل در آلمان به نسبت سایر نقاط جهان در سطح بالایی قرار دارد همین امر باعث شده تا افراد بسیار زیادی از سراسر جهان خواهان مهاجرت به این کشور باشند. واقعیت این است که با کار در این کشور حقوق مناسبی دریافت می‌کنید، فضای کاری عادلانه‌ای را تجربه می‌کنید و از اقتصاد پر رونق این کشور لذت می‌برید. همه این موارد دلیلی برای مهاجرت افراد به آلمان هستند.

همه چیز در مورد:  آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان

شغل آرایشگری هم به همین شکل از رونق خوبی برخوردار است. افرادی که در دوره آوسبیلدونگ آلمان برای رشته آرایشگری شرکت می‌کنند پس از پایان دوران کارآموزی می‌تواند به راحتی و سریعاً وارد بازار کار شوند. چشم انداز شغلی یک آرایشگر در آلمان به صورت زیر است:

  • اصلی‌ترین مکان برای کار کردن آرایشگاه‌های معمولی هستند که بلافاصله پس از اتمام دوره می‌توانید در آنجا مشغول به کار شوید.
  • آرایشگران در بخش‌های آرایشی در هتل‌ها، پروژه‌های سینمایی و تئاتر نیز مورد تقاضا هستند.
  • به‌صورت حضوری و با مراجعه به منازل مشتریان خود، خدمات آرایشگری را ارائه دهید.

در پایان

دوره‌های مهارت آموزی حرفه ای در آلمان با نام اوسبیلدونگ برای تربیت و آماده سازی افراد برای ورود به بازار کار طراحی شده اند. حضور در این دوره‌ها هزینه ای ندارد اما برای زندگی باید هزینه‌های خود را بپردازید. همچنین در این دوره‌ها با توجه به سابقه و تعداد سالی که از دوره می‌گذرد حقوقی پرداخت خواهد شد که می‌تواند بخشی از نیاز‌های فرد را تأمین کند. اوسبیلدونگ آرایشگری یکی از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت است که در این مقاله درباره شرایط آن صحبت شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *