تعیین وقت سفارت آلمان

مطهره

۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ۱۰:۳۸:۰۹

3

174

تعیین وقت سفارت آلمان

آیا می‌دانید تعیین وقت سفارت آلمان، چگونه انجام می‌شود؟ مدارک موردنیاز برای تعیین وقت سفارت آلمان چیست؟

در چند سال اخیر، آلمان، به‌عنوان یکی از بهترین کشور‌های جهان، برای مهاجرت شناخته شد. این کشور، احتمالاً بالاترین استاندارد زندگی را بر اساس قدرت اقتصادی، سیستم‌های بهداشتی و آموزشی و سطح کلی ثبات دارد. در کشور آلمان، شرایط تحصیلی ارزان و در حتی در مواردی رایگان، وجود دارد. همچنین، با دریافت پاسپورت آلمانی می‌توانید، سفر بدون ویزا به ۱۷۷ کشور در جهان را تجربه کنید.

یکی از مراحل اصلی اخذ ویزای مهاجرتی یا توریستی، مراجعه به سفارت کشور موردنظر و هماهنگی برای مصاحبه و یا ارائه مدارک است. برای مهاجرت به آلمان، اولین کاری که باید انجام دهید، تعیین وقت سفارت آلمان است. پس از اخذ وقت سفارت آلمان، می‌توانید پروسه مهاجرتی خود به این کشور را آغاز کنید.

در این مقاله از وب‌سایت اپلای جرمنی، چگونگی تعیین وقت سفارت آلمان را به طور کامل، بررسی می‌کنیم. مؤسسه مهاجرتی اپلای جرمنی، با چندین سال سابقه درخشان در زمینه اپلای به کشور آلمان، در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی به این کشور، در کنار شماست. اگر شما هم از متقاضیان مهاجرت به کشور آلمان هستید، می‌توانید با عضویت در وب‌سایت اپلای جرمنی از صفر تا صد مراحل اپلای به آلمان، مطلع شوید.

چگونگی تعیین وقت سفارت آلمان

اولین مرحله، برای تعیین وقت سفارت آلمان، تعیین نوع ویزا برای مهاجرت به این کشور است. ویزای آلمان، انواع مختلفی دارد که شامل: ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری، ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای الحاق خانواده، ویزای پناهندگی و… است.

درخواست شما برای تعیین وقت سفارت آلمان، پس از انتخاب نوع ویزا آغاز می‌شود. در سال‌های گذشته، تعداد متقاضیان ویزای آلمان، به طرز چشمگیری، افزایش‌یافته است؛ بنابراین، درخواست‌های گرفتن وقت، برای سفارت آلمان تنها به‌صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت نمایندگی رسمی سفارت آلمان در تهران، انجام می‌شود.

اکنون، سفارت آلمان در ایران، فعالیت نمی‌کند و ویزامتریک، تنها نماینده رسمی و مجاز این سفارت است و به مسائل مربوط به تعیین وقت سفارت آلمان و یا ویزای شینگن، رسیدگی می‌کند. توجه داشته باشید که وقت سفارت آلمان، برای ارسال مدارک و جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک است و این وقت ملاقات، جز در موارد خاص، برای مصاحبه نیست.

اگر قصد گرفتن وقت سفارت آلمان را دارید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ویزامتریک و ارائه اطلاعات، ثبت‌نام اولیه را انجام داده و نسبت به ایجاد حساب کاربری، اقدام کنید. همچنین می‌توانید، روز و ساعت وقت سفارت خود را تعیین کنید.

سپس، ایمیلی از طرف ویزامتریک دریافت می‌کنید که باید نسبت به تایید آن، اقدام کنید. در این مرحله، باید دقت کافی را در واردکردن اطلاعات موردنیاز داشته باشید؛ چرا که در صورت اشتباه واردکردن اطلاعات، مجدداً باید برای سفارت آلمان وقت بگیرید.

چگونگی تعیین وقت سفارت آلمان

زمان تعیین وقت سفارت آلمان چقدر است؟

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، اولین قدم برای تعیین وقت سفارت آلمان، اخذ ویزا برای این کشور است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارند، باید در گرفتن وقت سفارت آلمان، خیلی صبور باشند. امروزه وقت سفارت آلمان برای اخذ ویزای دانشجویی، حدود ۳۶ ماه، تخمین زده می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، متقاضیان باید، سی و شش ماه پس از ثبت، درخواست خود را در این مرکز، ارسال کنند.

باید به این نکته توجه کنید که اگر وقت مصاحبه سفارت خود را از دست بدهید، باید حدود یک‌سال، منتظر بمانید تا مجدداً بتوانید، وقت سفارت را رزرو کنید.

در صورت تمایل به مهاجرت کاری به کشور آلمان، باید در نظر داشته باشید که حتماً رأس زمان مقرر، در کشور آلمان حضور داشته باشید. از همین رو، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای تعیین وقت سفارت آلمان، داشته باشید.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر درخواست تعیین وقت سفارت خود را در روزهای تعطیل ثبت کنید، ممکن است این پروسه، کمی زمان‌بر‌تر باشد! پس باید دقت کنید که زمانی که درخواست خود را ثبت می‌کنید، با تعطیلات تداخلی نداشته باشد.

به یاد داشته باشید که تعیین وقت سفارت آلمان، توسط ویزامتریک انجام می‌شود و این کارگزاری، مستقیماً زیر نظر سفارت آلمان، کار می‌کند. پس باید برای تعیین وقت سفارت، مستقیماً به یکی از این مراکز، مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از پروسه مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان نیز، می‌توانید با عضویت رایگان در سایت اپلای جرمنی، از تمامی مراحل اپلای، آگاه شوید.

زمان تعیین وقت سفارت آلمان

چگونه وقت فوری سفارت آلمان را بگیریم؟

نوبت فوری سفارت آلمان یا وقت VIP در سفارت آلمان، به این معنی است که متقاضی، مدارک، اثر انگشت و مصاحبه را در اتاقی مبله در سفارت آلمان ارائه می‌دهد و دیگر در صف‌های طولانی، منتظر نمی‌ماند. همچنین، ممکن است سفارت آلمان در صورت هماهنگی فوری، کمی زودتر به متقاضی، وقت سفارت آلمان را اعطا کند. باید توجه داشته باشید که هزینه وقت فوری سفارت آلمان، سه برابر زمان عادی است؛

اما بعد از اینکه مدارک خود را تکمیل کردید و وقت سفارت شما تایید نهایی شد، مبلغ فوق به شما بازمی‌گردد.

روش‌های متداولی برای گرفتن وقت سفارت آلمان وجود دارد که یکی از آن‌ها مراجعه به سفارت آلمان در تهران است که می‌توانید به‌صورت حضوری از آنجا وقت بگیرید. بااین‌حال، متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که در فرایندهای کاری خود با مشکل مواجه نمی‌شوند، روش پذیرش در سفارت شینگن را می‌دانند و دستورالعمل‌های جلسه در سفارت آلمان را می‌دانند و اعمال می‌کنند. گرفتن وقت سفارت به‌صورت آنلاین، بهترین و ساده‌ترین راه، برای گرفتن وقت سفارت است. شما می‌توانید به‌سادگی در سایت سفارت آلمان، یک حساب کاربری ایجاد کنید، فرم‌های مربوطه را پرکرده و به زبان انگلیسی، تعیین وقت سفارت را رزرو کنید.

برای اطلاعات بیشتر در موردویزای پیوست آلمان به این بخش از سایت اپلای جرمنی سر بزنید.

تعیین وقت سفارت آلمان برای دانشجویان

دانشجویان برای دریافت وقت سفارت آلمان باید از یک دانشگاه در آن کشور پذیرش شوند تا بتوانند نسبت به دریافت وقت سفارت جهت اخذ ویزای دانشجویی آلمان اقدام نمایند. دانشجویان پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه به مدت یک سال فرصت دارند جهت تعیین وقت سفارت اقدام نمایند. دانشجویانی که نتوانند در مدت دوازده ماه فرصت خود برای ثبت‌نام و تعیین وقت سفارت اقدام کنند، باید برای دریافت مجدد نامه پذیرش دانشگاه به مدت یک سال منتظر بمانند. مدت زمان انتظار سفارت آلمان برای ویزای تحصیلی (مقطع کارشناسی) یا ویزای کاری، حداقل دوازده ماه و برای ویزای پیوست به خانواده، چهار الی شش ماه است. مدت انتظار برای وقت سفارت آلمان برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد، دکتری، فرصت‌های مطالعاتی و افرادی که دارای بورسیه تحصیلی هستند، تنها دو الی چهار هفته به طول می‌کشد.
تعیین وقت سفارت آلمان برای اخذ ویزا شامل موارد زیر است:
الف) تعیین وقت سفارت آلمان برای ویزاهای بلند مدت مثل ویزای تحصیلی و ویزای کاری آلمان از طریق سایت سفارت آلمان
ب) تعیین وقت سفارت آلمان برای ویزای شنگن و اقامت‌های کوتاه مدت از طریق سایت کارگزاری ویزامتریک

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به آلمان با مشاوران اپلای جرمنی در  ارتباط باشید.

مدارک موردنیاز برای دریافت وقت سفارت

برای دریافت وقت سفارت آلمان، باید مدارک موردنیاز را به سفارت، ارائه دهید. باید توجه داشته باشید که لیست مدارک شما کامل باشد و تمامی مدارک ارائه شده، صحت داشته باشند؛ چرا که این عوامل، باعث می‌شود، پروسه اخذ ویزا روند سریع‌تری را طی کند.

مدارک موردنیاز برای تعیین وقت سفارت آلمان عبارت‌اند از:

  • تصویر واضح یا اسکن صفحه اول پاسپورت
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • اصل شناسنامه و کارت ملی شخص متقاضی
  • دو قطعه عکس به ابعاد ۳.۵ در ۴.۵
  • ارائه گردش حساب و تمکن مالی
  • اعلام نوع ویزای درخواستی
  • اعلام تاریخ دقیق زمان مهاجرت
  • ارائه شماره‌تلفن همراه در دسترس
  • ارائه ۲ آدرس ایمیل فعال

زمان تقریبی ورود به سفارت آلمان را می‌توانید در سایت سفارت آلمان و پس از ایجاد نام کاربری و تعیین نوع ویزای مورد‌نیاز، انتخاب کنید. مدت‌زمان رسیدن به سفارت آلمان به میزان تقاضا بستگی دارد؛ اما معمولاً ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد تا بتوانید وقت سفارت آلمان را بگیرید. به‌عبارت‌دیگر، از زمان درخواست وقت سفارت آلمان تا زمانی که اثر انگشت شما گرفته شود، حدود ۲ تا ۳ هفته، زمان لازم دارد.

مدارک موردنیاز برای تعیین وقت سفارت آلمان

آیا مدارک موردنیاز برای ارائه به سفارت نیاز به ترجمه دارند؟

مدارکی که برای ارائه به سفارت آلمان آماده می‌کنید، باید برای مقاصد اداری و تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان، ترجمه و احراز هویت شوند. مثلاً مدارکی مانند مدرک تحصیلی، ریزنمرات دانشگاه و… باید در سفارت آلمان، تأیید شود.

مدارک رسمی شما ابتدا باید به‌صورت رسمی در ایران، توسط دارالترجمه مجاز ترجمه شوند. پس از ترجمه رسمی و تأیید وزارت دادگستری و امور خارجه ایران در نهایت، مدارک باید مورد تأیید سفارت آلمان، قرار بگیرد.

سفارت آلمان، ملزم به ارائه مدارک معتبر برای ورود به آلمان است؛ بنابراین، در صورت وجود سوءظن به صحت اسناد، به‌عنوان‌مثال، اگر مدارک به‌وضوح، حاوی اطلاعات نادرست باشد، سفارت آن‌ها را تأیید نمی‌کند.

اگر در خصوص مراحل اپلای به آلمان، اطلاعات کامل‌تری نیاز دارید، می‌توانید با عضویت رایگان در سایت اپلای جرمنی و تماس با کارشناسان ما، تمامی اطلاعات موردنظر خود را دریافت کنید.

 

کلام آخر

کشور آلمان به لحاظ داشتن دانشگاه‌های معتبر، جاذبه‌های گردشگری، نیاز به نیروی کار حرفه‌ای در زمینه‌های فنی، پزشکی و فناوری اطلاعات به مقصد مهاجرتی افراد زیادی تبدیل شده است. حالا که مقصد مهاجرت خود را مشخص کرده‌اید با مراجعه به کارگزاری ویزامتریک برای اخذ ویزای مورد نظر خود در آلمان اقدام کنید. مراحل کار بسیار راحت است، فقط باید اطلاعات کامل و صحیح خود را وارد کرده و منتظر تائید اطلاعات خود باشید.

شرکت اپلای جرمنی در طول مسیر مهاجرتتان همراه شما است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 دیدگاه در تعیین وقت سفارت آلمان