شرایط تحصیل رشته گرافیک در آلمان ۲۰۲۴

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ۰۶:۳۱:۱۴

0

44

تحصیل در رشته گرافیک در آلمان برای علاقمندان طراحی و هنر دیجیتال فرصت بسیار مناسبی است. در کشور آلمان سابقه طولانی مدتی از طراحی و هنر وجود دارد. از همین رو دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی سطح بالایی در این زمینه در آلمان وجود دارد. با گذراندن دوره گرافیک در آلمان با مفاهیم پایه و مهارت‌های عملی طراحی گرافیک، تئوری رنگ، استفاده از نرم‌افزار‌های حرفه‌ای و در نهایت با تکنیک‌های نمایشی آشنا می‌شوید. برای تحصیل در رشته گرافیک در دانشگاه‌های دولتی آلمان نیازی به پرداخت هزینه ندارید اما اگر در دانشگاه‌های خصوصی پذیرش بگیرید شهریه‌ای به نسبت سنگینی باید پرداخت کنید. برای تحصیل گرافیک در آلمان باید زبان آلمانی بلد باشید. در دوره‌های کارشناسی ارشد که تدریس به زبان انگلیسی انجام می‌شود باید مدرک زبان انگلیسی کسب کنید. بازار کار این رشته در آلمان بسیار خوب است. و افرادی که از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل شده باشند به راحتی جذب بازار کار می‌شوند.

با ما در مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه باشید.

شرایط تحصیل در رشته گرافیک

شرایط تحصیل در رشته گرافیک با توجه به دانشگاه و برنامه آموزشی دانشگاه مورد نظر متفاوت است. به طور کلی برای پذیرش در رشته گرافیک در آلمان باید شرایط زیر را داشته باشید.

مدرک تحصیلی

برای تحصیل در رشته گرافیک در آلمان دوره لیسانس به مدرک دیپلم نیاز دارید. در صورتی که دیپلم ندارید می‌توانید با استفاده از دوره‌های پیش‌دانشگاهی یا دریافت مدارک دیگر برای ورود به دانشگاه اجازه کسب کنید.

مدرک زبان

زبان تدریس در دانشگاه‌های دولتی آلمان زبان آلمانی است. برای همین اگر بخواهید دوره‌های گرافیک را در دانشگاه‌های دولتی بگذرانید باید زبان آلمانی را در حد خوبی بدانید. شرکت در آزمون زبان آلمانی مانند آزمون داف (TestDaF) یا دی اس اچ (DSH) و حداقل داشتن سطح زبان ب۲ (B2) یا سی۱ (C1) از اهمیت بالایی برخوردار است.

پورتفولیو و نمونه کار

برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش نیاز به ارائه پورتفولیو از سمت شما دارند می‌توانید پروژه‌های قبلی خود را به عنوان نمونه کار ارسال کنید این کار می‌تواند استعداد و تجربه شما را در زمینه طراحی و گرافیک نشان دهد که خود عاملی برای ترغیب دانشگاه به پذیرش شما خواهد بود.

رشته گرافیک

مصاحبه

برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو در زمینه گرافیک دانشجو را ملزم به برگزاری مصاحبه با اساتید و مسئولان دوره تحصیلی می‌کند. در این مصاحبه مهارت‌ها و انگیزه و هدف شما در رشته گرافیک ارزیابی می‌شود.

بهترین دانشگاه‌های آلمان برای رشته گرافیک

آلمان کشوری ایده‌آل برای ادامه تحصیل در رشته گرافیک است. در بسیاری از دانشگاه‌های آلمان برنامه‌های آکادمیک با دوره‌های عملی ترکیب شده و این امکان را به دانشجویان می‌دهند تا با شرکت در دوره‌های مهارتی و تئوری درک درست و عمیقی از تئوری و تجربه عملی داشته باشند.

با تحصیل در آلمان می‌توانید در محیطی زیبا و متنوع از لحاظ فرهنگی تحصیل و زندگی کنید. در ادامه مهمترین و برترین دانشگاه‌های آلمان در زمینه رشته گرافیک را معرفی می‌کنیم.

قصد اخذ ویزای آلمان را دارید با اپلای جرمنی همراه ما باشید.

لیست دانشگاه‌های رشته گرافیک در آلمان

  • دانشگاه هنر برمن
  • دانشگاه هنر برلین
  • دانشگاه هنر و علوم اجتماعی آلانوس
  • آکادمی هنرهای زیبای لایپزیگ
  • دانشگاه هنرهای زیبای مونستر
  • دانشگاه هنر برانشوایگ
  • دانشگاه باوهاوس وایمار
  • آکادمی ایالتی هنرهای زیبای اشتوتگارت
  • دانشگاه هنر فولک‌ وانگ شهر اسن

هزینه تحصیل در رشته گرافیک

اگر بخواهید در آلمان رشته گرافیک را بخوانید باید بدانید که چند مدل هزینه در این زمینه وجود دارد که باید پرداخت کنید. در وهله اول باید شهریه دانشگاه را در نظر بگیرید که طبعاً با انتخاب دانشگاه دولتی هزینه‌ای برای تحصیل پرداخت نخواهید کرد. از طرف دیگر اگر از دانشگاه‌های خصوصی پذیرش بگیرید باید شهریه‌های آن را پرداخت کنید چون تحصیل در دانشگاه خصوصی مستلزم پرداخت هزینه است. از هزینه‌های دیگر می‌توان به هزینه‌های ویزا حمل و نقل خوراک و پوشاک و مسکن اشاره کرد که این هزینه‌ها برای یک زندگی معمولی بین ۹۰۰ تا هزار دلار ماهانه متغیر است. اگر بورسیه تحصیلی و کمک هزینه نداشته باشید باید این هزینه‌ها را شخصا پرداخت کنید.

گرافیک آلمان

بازار کار رشته گرافیک در آلمان

بازار کار این رشته در آلمان پویا و فراگیر است. آلمان یکی از قدرتمندترین کشورها از نظر صنعتی و اقتصادی است و برخلاف کشور‌های دیگر حتی در دوران رکود‌های اقتصادی نیز رونق خود را حفظ کرده است. از این رو نیاز به طراحان گرافیک و هنرمندان بصری در این کشور و بازار کار آن بسیار بالاست. صنایع تبلیغات و بازاریابی، طراحی محصولات و بسته‌بندی، صنعت بازی‌های رایانه‌ای و رسانه‌ها و نشریات، بخش‌هایی هستند که نیاز به خدمات طراحان گرافیک را دارند. شرکت‌های مختلفی در این زمینه‌ها در آلمان فعال هستند و فرصت‌های شغلی بی نظیری را برای فارغ التحصیلان رشته گرافیک ایجاد کرده است.

اطلاعات بیشتر: مهاجرت تحصیلی به آلمان با اپلای جرمنی همراه ما باشید و با عضویت رایگان در پورتال جامع اپلای جرمنی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

آوسبیلدونگ رشته گرافیک

آوسبیلدونگ نام دیگر دوره‌های آموزش حرفه‌ای در آلمان است که به صورت تئوری و مهارت‌های عملی دانشجویان و متقاضیان را آموزش می‌دهد. در زمینه گرافیک نیز در کشور آلمان دوره‌های آوسبیلدونگ وجود دارد که مهارت‌های تئوری و عملی را در زمینه طراحی گرافیک و صنایع مرتبط ارائه می‌دهد. با گذراندن دوره آوسبیلدونگ در آلمان می‌توانید به عنوان تکنسین گرافیک در شرکت‌های مختلف مشغول به کار شوید. این دوره‌ها معمولا سه تا چهار سال طول می‌کشند و نکته مهم این است که با پذیرش در دوره‌های آوسبیلدونگ می‌توانید ویزای اقامت آلمان را دریافت کنید. این برنامه‌ها معمولا در آلمان توسط مدارس و مراکز آموزش حرفه‌ای ارائه می‌شوند.

سخن آخر

رشته گرافیک از رشته‌های پرطرفدار بین افرادی است که می‌خواهند در زمینه‌های هنری فعالیت کنند. در این رشته‌ها مهارت‌های علمی و عملی برای طراحی و ساخت تصاویر دیجیتال آموزش داده می‌شود. می‌توانید برای ادامه تحصیل در رشته گرافیک به آلمان مهاجرت کنید تا از امکانات این کشور و دانشگاه‌های آن برای آموزش و کار استفاده کنید. در مقاله حاضر رشته گرافیک در آلمان را معرفی کردیم و شرایط پذیرش، هزینه‌ها و بازار کاری آن را مورد بررسی قرار دادیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *