آلمان یا نروژ | مقایسه در بعدهای مختلف

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۰/۱۶ ۱۱:۱۶:۰۴

0

68

آلمان یا نروژ

انسان‌ها همواره به‌دنبال فرصت‌های بهتر برای زندگی بوده‌اند و مهاجرت یکی از راه‌هایی است که می‌تواند این فرصت‌ها را فراهم کند. دلایل مهاجرت می‌تواند بسیار متنوع باشد و بسته به شرایط فردی و اجتماعی هر فرد متفاوت است؛ به طور مثال مهاجرت می‌تواند فرصت‌هایی برای افراد فراهم کند تا درآمد بالاتری کسب کنند، از امکانات و رفاه بیشتری برخوردار شوند و از فقر و بیکاری فرار کنند. از سویی دیگر مهاجرت می‌تواند فرصت‌هایی برای افراد فراهم کند تا در مشاغل و رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود کار یا تحصیل کنند. همچنین مهاجرت می تواند فرصتی برای افراد فراهم کند تا با فرهنگ‌های جدید آشنا شوند و… .

مهاجرت تصمیم بسیار بزرگی است و این پدیده می‌تواند تأثیرات مثبت و منفی بسیاری بر زندگی افراد داشته باشد. در همین راستا نیاز است تا کسانی که قصد مهاجرت دارند پیش از هر اقدامی، به مقایسه کشورهای گوناگون برای مهاجرت بپردازند. قبل از مهاجرت، مهم است که اطلاعاتی در مورد شرایط زندگی در کشورهای مختلف داشته باشید. این اطلاعات شامل مواردی مانند وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و زیست محیطی کشورها است.

بدین ترتیب پیشنهاد می‌کنیم تا اولویت خود را مقایسه کشورهای برتر و محبوب قرار دهید؛ در میان گزینه‌های مختلف برای زندگی و اقامت در اروپا، آلمان و نروژ جزو برجسته ترین انتخاب‌ها هستند. آلمان یا نروژ به‌دلیل داشتن شرایط ایده‌آل برای سکونت، توسط مهاجرین بسیار زیادی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در این مطلب قصد داریم که به‌بررسی و مقایسه این دو مقصد مهاجرت اروپایی بپردازیم. در این شرایط مهاجرینی که قصد اقامت در این کشورها را دارند، می‌توانند با آگاهی بیشتر به نهایی کردن مهاجرت خود اقدام کنند. با عضویت رایگان در سایت اپلای جرمنی هر آنچه که لازم است در پروسه مهاجرت به آلمان بدانید، را مطالعه نمایید.

مقایسه قدرت پاسپورت کشور آلمان و نروژ

اولین مسئله‌ای که نیاز است تا در مقایسه آلمان با نروژ مورد بررسی افراد قرار گیرد، مقایسه قدرت پاسپورت دو کشور است. تمامی مهاجرین تلاش می‌کنند تا پس از سکونت در بازه زمانی مشخص شده، نسبت به اخذ پاسپورت آن کشور اقدام کنند. بنابراین نیاز است تا هر فرد نیز ابتدا قدرت پاسپورت دو کشور را مورد بررسی قرار دهد. لازم به ذکر است که قدرت پاسپورت هر کشور بر مبنای تعداد کشوری که بدون نیاز به ویزا می‌توان به آن‌ها سفر کرد، تعیین می‌شود. بنابراین قبل از هر چیزی به مقایسه پاسپورت کشور آلمان و کشور نروژ بپردازید.

بر‌اساس رنکینگ‌های جهانی به‌دست آمده، پاسپورت کشور آلمان به‌عنوان یکی از پر قدرت‌ترین پاسپورت‌ها در عرصه جهانی شناخته می‌شود. افرادی که از پاسپورت این کشور بهره‌مند هستند، مجوز سفر به ۱۹۰ کشور مختلف را به‌صورت بدون ویزا دارند. این مسئله در حالی بوده که ساکنین کشور نروژ می‌توانند ۱۸۶ کشور، بدون ویزا سفر کنند. توجه داشته باشید که قدرت پاسپورت کشور نروژ در رتبه ۸ قرار دارد. بنابراین کشور آلمان از جهت قدرت پاسپورت، به‌عنوان گزینه ایده‌آل‌تری شناخته می‌شود.

مهاجرت به آلمان یا نروژ

مقایسه آلمان با نروژ از جنبه هزینه زندگی

یکی دیگر از اصلی‌ترین مسائلی که نیاز است تا در مقایسه آلمان با نروژ مورد بررسی قرار بگیرد، هزینه‌های مربوط به زندگی است. نیاز است که بدانید، نروژ به‌عنوان یکی از گران‌ترین کشور‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شود. البته میزان حقوق ارائه‌شده به ساکنین این کشور نیز نسبتا زیاد است. بر اساس تخمین‌های انجام شده، هر فردی که قصد زندگی در نروژ را داشته باشد، باید هزینه ۱۱۵۰ یورو در ماه را برای خود در نظر بگیرد. این مسئله در حالی بوده که هزینه زندگی برای یک نفر در کشور آلمان، نزدیک به ۸۵۰ یورو در ماه است. توجه داشته باشید که بر اساس آمارهای منتشر شده، افرادی که قصد زندگی در نروژ را دارند، بدون احتساب هزینه اجاره، باید ۴۵ درصد بیشتر به پرداخت هزینه‌های زندگی بپردازند. البته میزان درآمد و حقوق ساکنین نروژ بسیار مناسب است.

با انواع ویزای آلمان در اپلای جرمنی آشنا شده و هر آنچه باید در مورد مهاجرت تحصیلی به آلمان بدانید را در این بخش مطالعه نمایید.

نرخ بیکاری و مقایسه شرایط شغلی دو کشور

قطعا افرادی که به‌دنبال اقامت در آلمان یا نروژ هستند، باید به نرخ بیکاری دو کشور توجه زیادی کنند. به‌طور‌کلی نرخ بیکاری در کشور نروژ نزدیک به ۳.۳ درصد است. نرخ بیکاری کشور نروژ فوق‌العاده بوده و همین مسئله موجب شده تا افرادی که قصد مهاجرت کاری را دارند، این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنند. توجه داشته باشید که این آمار روز‌به‌روز در حال بهتر شدن نیز هست. نرخ بیکاری در کشور آلمان ۵ درصد است. آلمان نیز از این نظر شرایط مطلوبی را بهره‌مند است. با‌ این ‌وجود کشور نروژ از این جنبه دارای برتری است.

مقایسه آلمان با نروژ از دیدگاه میزان حقوق

همان‌طور که می‌دانید، افرادی که مهاجرت می‌کنند، برای ادامه زندگی در کشور مقصد نیازمند حقوق و دستمزد متناسب با هزینه‌های زندگی در آن‌جا هستند. بدین ترتیب ضروری است که این دسته از افراد باید به مقایسه آلمان با نروژ از جنبه میزان درآمد و حقوق بپردازند. توجه داشته باشید که موضوع میزان حقوق و دستمزد با میزان قدرت خرید در هر کشور کاملا فرق می‌کند. شما باید میزان حقوق و دستمزد در هر کشور را در مقایسه با میزان هزینه‌های زندگی در آن کشور بررسی کنید. توجه داشته باشید که براساس آمار‌های اعلام شده، حداقل درآمد در کشور نروژ پس از کسر مالیات به‌صورت متوسط نزدیک به ۳۱۸۰ یورو در ماه است. این موضوع در حالی بوده که میزان درآمد در کشور آلمان پس از کسر نمودن مالیات، ۲۷۷۰ یورو در ماه است.

با سایت اپلای جرمنی همراه شده و هر آنچه باید در مورد سفارت آلمان بدانید را در این بخش مطالعه نمایید.

شرایط اقتصادی کشور نروژ و کشور آلمان برای زندگی چگونه است؟

یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که نیاز است تا مهاجرین از آن آگاه باشند، این مسئله است که اقتصاد هر کشور، میزان مطلوبیت زندگی در آن کشور را تعیین خواهد کرد. در مقایسه آلمان با نروژ از دیدگاه اقتصادی، باید بدانید که کشور آلمان بسیار ایده‌آل‌تر از کشور نروژ است. آلمان توانسته است در دهه‌های اخیر رتبه سوم صادرات در سراسر جهان را به‌دست آورد. همچنین این کشور رتبه چهارم اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است. همین مسئله موجب شده تا آلمان به‌عنوان یکی از غول‌های بزرگ اقتصادی در سراسر جهان شناخته شود. شرایط در کشور نروژ بدین شکل نیست اما این کشور نیز از نظر اقتصادی دارای جایگاه مطلوب و مناسبی است. کشور نروژ دارای رتبه ۳۶ اقتصاد جهان و رتبه ۳۸ صادرات در سراسر جهان را در اختیار دارد. با وجود موارد فوق می‌توان دریافت که از نظر اقتصادی آلمان مطلوبیت بیشتری را دارا است.

نروژ یا آلمان

جمع بندی

در این مطلب به این پرداختیم که مهاجرت یک فرآیند پیچیده است و نیاز به برنامه ریزی دارد. تحقیق و بررسی در مورد مهاجرت به ما کمک می‌کند تا چالش‌های احتمالی را پیش‌بینی کنیم و درمورد مقصد خود مطمئن باشیم. بنابراین پیش از هر اقدامی نیاز است گزینه‌های مختلف را باهم مقایسه کنیم و نهایتاً به بهترین انتخاب برسیم.

در ادامه این مطلب به بررسی و مقایسه آلمان و نروژ از منظرهای مختلف پرداختیم. همان‌طور که گفتیم قطعا برای این که بتوانید به مقایسه آلمان با نروژ به‌صورت دقیق‌تر بپردازید، نیاز است تا شاخص‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که با شاخص‌های ذکر شده می‌توان دریافت که کدام یک از این دو کشور، برای زندگی مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم برای این که بتوانید با توجه به شرایط خود به تعیین کشور موردنظر برای مهاجرت بپردازید، از موسسه‌های مهاجرتی اپلای جرمنی در این زمینه مشاوره بگیرید. قطعا با این شرایط سطح کیفی مهاجرت شما افزایش خواهد یافت.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *