شرایط ویزای بازنشستگی آلمان ۲۰۲۴ – مزایا و معایب

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۱۱:۵۸:۵۴

0

38

ویزای بازنشستگی

آلمان کشوری آرام با اقتصادی شکوفا است. این کشور در واقع یکی از بزرگترین اقتصاد‌های جهان را دارد که ثروت خود را از تکنولوژی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا بدست آورده است. مردم این کشور بسیار منظم هستند و کار، تعهد جدی‌ای در این کشور محسوب می‌شود. این کشور تاریخ طولانی دارد و جایگاه آن در فرهنگ فلسفه و هنر والاست. در کل افرادی که در این دوران در این کشور زندگی می‌کنند از شرایط خوبی برای زندگی برخوردا هستند. با این حال به دلیل کیفیت بالای زندگی در این کشور بسیاری از افراد در زمان بازنشستگی اقدام به مهاجرت به این کشور می‌کنند. از این رو دولت آلمان ویزایی تحت عنوان ویزای بلند مدت در قالب اقامت برای مقاصد دراز مدت ایجاد کرده که به برخی افراد بازنشسته در سراسر جهان تعلق می‌گیرد.

در ادامه با  مجله مهاجرتی اپلای جرمنی در این ویزا و شرایط آن آشنا می‌شویم.

مزایای و معایب ویزای بازنشستگی آلمان

ویزای بازنشستگی آلمان مزایای متعددی برای افرادی دارد که از این طریق به این کشور مهاجرت می‌کنند. این ویزا به شکلی است که شما با دریافت آن می‌توانید به صورت دائم و طولانی مدت در کشور آلمان زندگی کنید. همچنین با داشتن این ویزا اجازه سفر به سایر کشورهای منطقه شنگن را نیز خواهید داشت. از مزایای دیگر این ویزا این است که می‌توانید از مزایای بیمه‌های درمانی در این کشور نیز بهره مند شوید. امنیت و ثبات در کشور آلمان بالاست و با زندگی در این کشور آسایش و آرامش اجتماعی را به خوبی لمس می‌کنید.

ویزای بازنشستگی علیرغم ویژگی‌های مثبت برخی معایب را نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود. هزینه‌های زندگی به نسبت بالاست. خصوصاً در شهر‌های بزرگ هزینه‌های زندگی بالاتر از شهر‌های کوچک است. مشکل دیگری که وجود دارد دانستن زبان آلمانی است که فرد در سنین بالا باید وقت گذاشته و زبان آلمانی بیاموزد. دانستن زبان آلمانی از شرایط اصلی این ویزا است. محدودیت دیگر این ویزا عدم مجوز کار تمام وقت است. با ویزای بازنشستگی آلمان می‌توانید نهایتاً کار پاره وقت داشته باشید و امکان صدور مجوز کار تمام وقت وجود ندارد. نکته دیگری که در این ویزا وجود دارد این است که با این ویزا می‌توانید اقامت دائم بگیرید اما تابعیت آلمانی با این ویزا داده نمی‌شود.

کسب اطلاعات بیشتر:  مهاجرت تحصیلی به آلمان  با عضویت در پورتال جامع اپلای جرمنی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

شرایط دریافت ویزای بازنشستگی آلمان

ویزای بازنشستگی آلمان شرایطی دارد که صرفاً افراد خاصی می‌توانند از آن استفاده کنند. این شرایط برای این است تا تنها افراد بازنشسته بتوانند از این سیستم استفاده کنند. از شرایط اصلی این ویزا رسیدن به سن بازنشستگی است. شما باید طبق قانون کشور مبداء شامل بازنشستگی شده باشید یا به سن بازنشستگی رسیده باشید. نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد اثبات تمکن مالی است. باید بتوانید نشان دهید که از نظر مالی قادر به تأمین هزینه‌های خود در آلمان هستید. از شروط دیگر قبول درخواست ویزای بازنشستگی آلمان داشتن بیمه نامه معتبر و قوی است. دولت از شما به عنوان بازنشسته انتظار دارد تا برای بیمه‌های درمانی خود در کشور آلمان اقدامات لازم را انجام داده و با شرکت‌های معتبر بیمه درمانی قرارداد بسته باشید. بیمه برای خودتان و سایر افراد خانواده الزامیست. برای دریافت این ویزا تسلط به سطح پایه زبان آلمانی جزو فاکتور‌های مهم به شمار می‌آید. در نهایت شما باید از طریق سفارت کشور خود مدارک عدم سوء پیشینه خود را رسمی کرده و به مقامات مربوطه در آلمان ارائه کنید.

ویزای آلمان بازنشستگی

مراحل درخواست ویزای بازنشستگی آلمان

برای ارسال درخواست جهت ویزای بازنشستگی آلمان مدارک مختلفی را باید آماده کنید از جمله این مدارک موارد زیر است: پاسپورت، مدارک شناسایی، گواهی تمکن مالی، بیمه درمانی، گواهی زبان آلمانی و عدم سوء پیشینه. در مرحله بعدی باید فرم درخواست ویزا را دریافت کرده و به صورت کامل پر کنید. دقت و کامل بودن این اطلاعات در روند پذیرش شما قطعاً تأثیر گذار است. پس از تکمیل فرم آن را به سفارت یا کنسولگری آلمان یا شرکت پیمانکار مربوطه تحویل دهید. بعد از تحویل مدارک و فرم احتمالاً برای مصاحبه حضوری با کارشناس کنسولگری دعوت می‌شوید. پس از این مصاحبه باید مدتی منتظر بمانید تا نتیجه درخواست ویزای شما اعلام شود. در صورت تأیید درخواست، ویزای آلمان برای شما صادر خواهد شد.

نکاتی در مورد ویزای بازنشستگی آلمان

برای دریافت پاسخ این درخواست بایستی کمی صبور باشید. این ویزای برای صدور حدود چند ماه زمان لازم دارد. معمولاً هرگونه درخواست ویزا جز در شرایط خاص مدت زمان زیادی را می‌طلبد؛ بنابراین در این مسئله صبر را فراموش نکنید. از ویژگی‌های خاصی که این ویزا دارد این است که پس از صدور این ویزا می‌توانید خانواده خود را نیز با ویزای همراه وارد کشور آلمان کنید اما این مورد نیازمند اثبات تمکن مالی است. این ویزا به شکلی است که باید پنج سال از صدور آن طی شود تا بتوانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

اگر به دنبال زندگی در قلب اروپا و مرکز صنعت جهان هستید با ویزای بازنشستگی می‌توانید در سنین بالا نیز برای اقامت در آلمان اقدام کنید.

هزینه‌های زندگی بازنشستگی در آلمان

اگر بخواهید برای ویزای بازنشستگی اقدام کنید ابتدا باید از هزینه‌های زندگی با این شرایط در آلمان خبر داشته باشید. در این روش مهمترین نکته برای کشور آلمان شرایط مالی و سرمایه شخص بازنشسته است. اگر این میزان سرمایه که فرد وارد کشور می‌کند به اندازه‌ای باشد که نیاز‌های فرد را برای اقامت طولانی مدت تامین کند معمولاً در کنار شرط‌های دیگر درخواست فرد پذیرفته می‌شود. برای دولت آلمان مهم است که فرد بازنشسته بین هزار تا ۱۵۰۰ یورو ماهانه درآمد داشته باشد. البته بسته به شرایط زندگی ممکن است این عدد کم و زیاد شود. البته بسیاری افراد تمایل دارند تا با دور شدن از شلوغی در شهرهای کوچک‌تر و خورد و خوراک و مسکن اقتصادی‌تر این هزینه‌ها را به نوعی کنترل کنند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به دلایل مختلفی، قصد  اخذ ویزای آلمان  را دارید با اپلای جرمنی، همراه باشید تا با انواع ویزای آلمان، آشنا شوید.

بازنشستگی آلمان

هزینه دریافت ویزای بازنشستگی آلمان

ویزای بازنشستگی نیز مانند سایر ویزاهای کشورهای خارجی دارای هزینه‌های خاصی است که بهتر است از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

هزینه‌های ویزای بازنشستگی آلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع ویزایی که برای آن درخواست می‌دهید. هزینه ویزای ملی برای اقامت دراز مدت بیشتر از درخواست ویزای شینگن است. در این ویزا به همراه همراهان، افراد زیر هجده سال هزینه کمتری را برای دریافت ویزا پرداخت می‌کنند. نکته دیگری که در هزینه‌ها وجود دارد وجود یا عدم وجود افراد همراه و خانواده در درخواست ویزا است. اگر بیش از یک نفر درخواست دهند به تعداد نفرات هزینه ویزا دریافت می‌شود. روش‌های مختلفی نیز برای درخواست وجود دارد که هزینه‌های متفاوتی دارند. روش اول که ارزان‌تر است روش آنلاین است. روش دیگر به صورت حضوری است که هزینه‌های بیشتر را شامل می‌شود. به طور کلی هزینه‌های ویزای بازنشستگی آلمان به صورت زیر است:

  • هزینه ویزا: ۷۵ تا ۱۵۰ یورو
  • هزینه ترجمه مدارک: سی تا پنجاه یورو برای هر مدرک
  • هزینه معاینه پزشکی: پنجاه تا صد یورو
  • هزینه بیمه درمانی: هشتاد تا ۱۵۰ یورو در ماه

علاوه بر این هزینه‌ها باید هزینه‌های زندگی در آلمان را نیز در نظر بگیرید. هزینه زندگی در آلمان به طور متوسط ​​هزار تا ۱۵۰۰ یورو در ماه است.

در پایان

دولت آلمان برای رفاه حال بازنشستگان در سراسر جهان ویزایی را مخصوص این افراد در صورت داشتن تمکن مالی ایجاد کرده است. افرادی که شرایط خاصی را داشته باشند به تنهایی یا به همراه خانواده می‌توانند برای این ویزا اقدام کرده و به آلمان مهاجرت کنند. در مقاله حاضر معایب و مزایا و شرایط دریافت ویزای بازنشستگی آلمان را معرفی کردیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *