تحصیل رشته دندانپزشکی در آلمان ۲۰۲۴ – شرایط + هزینه

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ۰۳:۰۰:۴۳

0

26

رشته دندانپزشکی آلمان

اگر قصد ادامه تحصیل در زمینه دندانپزشکی در آلمان را دارید باید گفت مؤسسات و دانشگاه‌های مطرحی در این کشور رشته تحصیلی داندانپزشکی را به متقاضیان ارائه می‌دهند. این دانشگاه‌ها بسیار معتبر هستند و با داشتن مدرک از این مراکز آینده شغلی خوبی در انتظار شما خواهد بود. در ادامه مقاله حاضر اطلاعات مناسبی را درباره تحصیل دندانپزشکی در آلمان ارائه می‌کنیم.

برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان موقعیت‌های بسیاری با وجود برترین دانشگاه‌ها برای دانشجویان فراهم است. برای اینکه فعالیت خود را به عنوان یک دندانپزشک آغاز کنید شما می‌بایست یک دوره عادی ده ترمه از دروس مربوط به دندانپزشکی را بگذرانید. به صورت کلی دوره دندانپزشکی در آلمان معمولاً ۵ سال و ۶ ماه به طول می‌انجامد.

با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه ما باشید.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در آلمان

دندانپزشکی در آلمان در ده ترم و در چند فاز در قالب‌های مختلف آموزش داده می‌شود:

۱. فاز پیش بالینی: این فاز به مدت پنج ترم است و شما اصول و پایه‌های علوم طبیعی، پزشکی و لوازم دندانپزشکی را آموزش می‌بینید. پس از این دوره اولین آزمون دندانپزشکی انجام می‌شود.

۲. فاز بالینی: این فاز که فاز اصلی تحصیلات شماست و پنج ترم است و از مباحث اصلی دندانپزشکی تشکیل می‌شود که به صورت سخنرانی، دروس عملی، کارآموزی و سمینار گذرانده می‌شود.

آزمون ایالتی: آخرین مرحله برای دریافت مدرک دندانپزشکی در آلمان گذراندن آزمون نهایی ایالتی آلمان است. پس از گذراندن این آزمون می‌توانید نسبت به دریافت مدرک و مجوز اقدام کنید و به عنوان یک دندانپزشک معتبر مشغول به کار شوید.

بعد از این مراحل می‌توانید تحصیلات خود را ادامه دهید و در یکی از حوزه‌های دندانپزشکی نظیر جراحی، ارتودنسی و یا سلامت عمومی تخصص خود را بگیرید. این فرآیند سه تا پنج سال ادامه خواهد داشت و باید امتحان تخصص مربوطه را نیز بگذرانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به آلمان،  از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی دیدن نمایید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان

برای تحصیل در رشته‌های دندانپزشکی در آلمان باید حداقل زبان را در حد ب۲ (B2) بدانید. مسئله دیگر برآمدن از عهده آزمون ورودی دندانپزشکی است که در این کشور برگزار می‌شود. با در دست داشتن مدرک دیپلم دوره متوسطه و پذیرش در این آزمون می‌توانید برای پذیرش اقدام کنید.

جالب است بدانید امکان تحصیل در رشته‌های دندانپزشکی به زبان انگلیسی هم در دانشگاه‌های آلمان مهیا است. برای این کار باید زبان انگلیسی را خوب بدانید و مدرک معتبر با امتیاز بالایی داشته باشید. برای نمونه می‌توانید برای کارشناسی ارشد ایمپلنت در دانشگاه گوته فرانکفورت اقدام کنید برای این کار به زبان انگلیسی باید ایلتس با نمره‌ی شش یا تافل نمره‌ی هفتاد داشته باشید.

از شرایط دیگری که باید برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دندانپزشکی آلمان داشته باشید شرایط سنی است. البته بازه سنی پذیرش برای دانشگاه‌های مختلف متفاوت است اما به طور کلی افرادی که قصد تحصیل در دندانپزشکی دانشگاه‌های آلمان را دارند باید بین هجده الی ۳۱ سال سن داشته باشند.

داندانپزشکی آلمان

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان

شهریه دانشگاه‌های آلمان در رشته دندانپزشکی به نسبت سایر کشورهای توسعه یافته بسیار پایین است. اگر در دانشگاه‌های دولتی آلمان به جز ایالت بادن-وورتمبرگ در رشته پزشکی یا دندانپزشکی تحصیل کنید تنها کافیست هزینه‌های پذیرش و ثبت نام را پرداخت کنید که این هزینه‌ها بیش از ۲۵۰ یورو در هر ترم نخواهد بود. اما برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ایالت بادن-وورتمبرگ باید ۳۰۰۰ یورو در سال به عنوان شهریه پرداخت شود. شهریه دانشگاه‌های خصوصی به مراتب بیشتر از این مقادیر است.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان مزایای متعددی دارد. جدا از زندگی در یک کشور مدرن و پیشرفته، امکانات بسیار عالی دانشگاه و به روزترین شیوه‌ها و تجهیزات جذابیت تحصیل در این رشته را در این کشور افزایش داده است. از طرف دیگر دانشگاه‌های آلمان اعتبار بالایی دارند و پزشکی و دندانپزشکی این کشور در سطح جهانی مطرح است. از مزایای دیگر تحصیل در آلمان رایگان بودن دانشگاه‌های دولتی است. از طرفی بازار کار فارغ التحصیلان این رشته بسیار عالی است. شما می‌توانید با دریافت مجوز از مراکز قانونی در این کشور مشغول به کار شوید. همچنین امکان پیوستن به تیم‌های پژوهشی در رشته دندانپزشکی پس از فارغ‌التحصیلی نیز در این کشور وجود دارد.

بورسیه تحصیل دندان پزشکی

بنیاد‌ها و سازمان‌های خیریه مختلفی وجود دارند که در قالب بورس‌های دانشجویی به دانشجویان دندانپزشکی در آلمان کمک می‌کنند. این بورسیه‌ها معمولاً به دانشجویانی داده می‌شود که عملکرد خوبی داشته باشند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون تحمل استرس تأمین مالی بتوانند به راحتی و با تمرکز کامل تحصیل خود را در دانشگاه‌ها به اتمام برسانند. شرکت‌ها وسازمان‌های متعددی وجود دارد که بورسیه‌هایی برای دانشجویان دندانپزشکی در نظر می‌گیرند. این بورسیه‌ها برای هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی و هزینه‌های تحقیق و پژوهش ارائه می‌شود.

استفاده از بورسیه‌ به دانشجویان کمک می‌کند تا تمرکز خود را بر روی تحصیل و پیشرفت در زمینه دندانپزشکی بیشتر کنند و بدون نگرانی از هزینه‌های مالی، به تحقق رویاهای حرفه‌ای خود برسند.

رشته دندانپزشکی آلمان

تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون در آلمان

بسیاری از دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی در آلمان برای جذب دانشجو از آزمون‌های معتبری استفاده می‌کنند که برای این رشته‌ها و با توجه به سیستم دانشگاه‌ها طراحی و برگزار می‌شوند. با این حال امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون آزمون هم وجود دارد. در این میان برخی از دانشگاه‌ها در آلمان وجود دارد که تنها به سوابق تحصیلی دانشجویان دقت می‌کنند و برای ورود به این دانشگاه‌ها نیازی به شرکت در آزمون‌های ورودی نیست.

در خصوص دانشجویان بین‌المللی هر دانشگاه معمولاً الزامات و شرایط خاص خود را اعمال می‌کند. برخی از این دانشگاه آزمون‌های عمومی‌تری را الزامی می‌دانند اما در برخی دیگر از مؤسسات و دانشگاه‌های در آلمان تنها با ارائه مدرک متوسطه می‌توانید در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی پذیرش شده و تحصیل کنید.

برای اطلاعات دقیق‌تر متقاضیان باید به سایت رسمی دانشگاه مورد نظر مراجعه و شرایط پذیرش برنامه‌های دندانپزشکی و زمان درخواست را چک کنند.

 اخذ ویزای آلمان وارد این بخش از سایت اپلای جرمنی شوید.

در پایان

پزشکی و دندانپزشکی جزو پردرآمدترین شغل‌ها در سراسر جهان به حساب می‌آیند. با داشتن مدرک دندانپزشکی فرصت‌های شغلی بی شماری برای فرد دارنده مدرک ایجاد می‌شود. دانشگاه‌های دندانپزشکی آلمان به دلیل اعتبار بالا در سراسر جهان معروف هستند و جایگاه فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی در این کشور مناسب است. در مقاله حاضر به رشته دندانپزشکی در آلمان پرداختیم و درباره‌ی هزینه‌ها و مزایای تحصیل این رشته در آلمان صحبت کردیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *