شرایط دریافت ویزای همراه دانشجویی آلمان ۲۰۲۴

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ۱۰:۳۵:۰۸

0

39

ویزای همراه دانشجویی آلمان

آلمان یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجران از سراسر دنیا است. این کشور اقتصادی با ثبات به همراه نرخ بیکاری پایین دارد. در واقع امکانات خاص،‌ این کشور سرسبز را برای افرادی که قصد مهاجرت دارند بسیار مطلوب کرده است. در این راستا از روش‌های مختلفی می‌توان برای مهاجرت به آلمان استفاده کرد که در سایر مقالات به آن‌ها پرداخته شده است. از نمونه روش‌های دریافت ویزای آلمان ویزای تحصیلی یا کاری است که بسیاری افراد از این طریق ویزای ورود به آلمان را دریافت می‌کنند.

با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی همراه ما باشید.

در این میان برخی افراد به دلایل متعدد باید با هم زندگی کنند و در صورتی که یکی از افراد مانند همسر ویزا نداشته باشد مشکلی برای خانواده ایجاد می‌شود. این مشکل با قانون ویزای همراه تقریباً حل شده است و بسیاری افراد اکثراً متاهل که قصد مهاجرت به این کشور را دارند از این نوع ویزا برای ورود همراه به آلمان استفاده  می‌کنند. یکی از این ویزا‌های همراه که در این مقاله بررسی می‌شود ویزای همراه دانشجویی است که برای افرادی که به عنوان دانشجو ویزای آلمان را دریافت می‌کنند برای همراهی صادر می‌شود در این مقاله به بررسی ویزای همراه دانشجویی پرداخته و شرایط و ضوابط آن را عنوان خواهیم کرد.

ویزای همراه دانشجویی آلمان

تا قبل از آوریل ۲۰۲۱ افرادی که قصد دریافت ویزا برای همراهان خود داشتند می‌بایست این درخواست را زمانی که وارد خاک آلمان شدند ارائه می‌کردند. اما با تغییر قانون در این تاریخ تمام افرادی که درخواست ویزای کاری و تحصیلی دارند می‌توانند به طور همزمان برای دریافت و پذیرش ویزای همراه اقدام کنند. به این شکل در تمام زمانی که در این کشور هستید با همراهان خود خواهید بود.

ویزای همراه دانشجویی در آلمان برای اقامت‌های بلند‌مدت صادر می‌شود و مدت اعتبار آن بیش از سه ماه است. این ویزا برای همسر، فرزندان زیر هجده سال، پدر و مادر فرد دانشجو صادر می‌شود.

شرایط دریافت ویزای همراه دانشجویی آلمان

اخذ ویزای همراه شرایطی دارد و محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند. برای اینکه بدانید شرایط دریافت ویزای همراه دانشجویی را دارید با ما همراه باشید.

هر آنچه باید در مورد  تحصیل در آلمان  بدانید را در این بخش از مجله مهاجرتی اپلای جرمنی مطالعه نمایید.

توانایی تامین هزینه‌ها

اگر بخواهید به عنوان یک دانشجوی خارجی خانواده شخصی خود را نیز به همراه داشته باشید نیاز است تا برای آن‌ها نیز ویزای همراه تهیه کنید. از شرایط اصلی این ویزا تأمین مالی برای زندگی این افراد در آلمان است. در واقع باید منابع مالی کافی برای پوشش هزینه‌های خود و خانواده همراه خود را داشته باشید. باید ثابت کنید که برای تامین زندگی خود برای مدت مشخص بدون استفاده از خدمات و کمک‌های عمومی و دولتی آلمان مشکلی ندارید و می‌توانید این هزینه‌ها را به خوبی پوشش دهید. این مسئله یکی از نکته‌های اساسی در دریافت ویزای همراه دانشجویی است.

ویزای همراه آلمان

محل زندگی مناسب

نکته دیگری که برای درخواست ویزای همراه دانشجویی اهمیت دارد کیفیت محل زندگی‌ای است که برای خانواده خود در نظر گرفته‌اید. باید حتماً مکان مناسبی برای اسکان همراه و خانواده خود تهیه کنید.

در رابطه با ویزای همراه دانشجویی برای همسر باید زوج بودن خود را ثابت کنید که این کار از طریق ثبت رسمی رابطه زناشویی امکان‌پذیر می‌شود. معنی این مسئله این است که نمی‌توانید فردی را به عنوان پارتنر غیر رسمی و به عنوان دوست با خود به آلمان ببرید.

شرط سنی فرزندان

طبق قانون آلمان دریافت ویزای همراه برای فرزندان، شرایط سنی خاصی دارد. در واقع فرزندان شما باید زیر شانزده سال و خردسال باشند تا بتوانید از طریق ویزای همراه با خود به کشور آلمان ببرید. اگر فرزند شما بالای شانزده سال سن داشته باشد شرایط ویزای وی کمی سخت‌تر شده و باید زبان آلمانی را دست‌کم بداند.

تسلط بر زبان آلمانی

ویزای همراه زمانی صادر می‌شود که افرادی که قصد آوردنشان به آلمان را دارید به زبان آلمانی تا حدی تسلط داشته باشند. برای صدور ویزای همراه لازم است همسر شما زبان آلمانی را به خوبی بداند.

اگر فرد خردسالی قصد بر مهاجرت داشته باشد می‌تواند از این طریق برای ویزای همراه والدین خود اقدام کند. نکته مهم دیگر در این زمینه این است که در صورتی که برای والدین خود ویزای همراه دریافت می‌کنید فرد دارنده ویزا به همراه خانواده یعنی والدین باید در یک محل سکونت داشته باشند.

و از سویی دیگر اعضای خانواده را تنها در صورتی می‌توانید با خود همراه سازید که اقامت تحصیلی دست‌کم یک ساله برای شما صادر شده باشد.

صفر تا صد هزینه زندگی در آلمان را در این مقاله به شما گفتیم؛ تنها با یک کلیک خرج و مخارج زندگی در آلمان رو حساب کن.

شرایط کار با ویزای همراه دانشجویی آلمان

شرایط کار با ویزای همراه دانشجویی در آلمان به شرح زیر است:

افرادی که دارای ویزای همراه دانشجویی هستند، می‌توانند تا ۱۲۰ روز کاری در آلمان به کار مشغول شوند. این زمان به صورت ۲۴۰ روز نیمه وقت یا ۱۲۰ رو تمام وقت است و این افراد بیش از این میزان حق کار کردن در آلمان را ندارند. برای این کار باید از دفتر محلی اداره کار (Jobcenter) در شهری که اقامت دارید مجوز کار دریافت کنید. کار تمام وقت در واقع تنها برای معدودی از حرفه‌ها فراهم است و در همه رشته‌ها نمی توانید کار تمام وقت داشته باشید. نکته دیگر اینکه فردی که با ویزای همراه وارد آلمان شده برای کار کردن باید حداقل ۱۸ سال را داشته باشد و قادر به تامین هزینه‌های زندگی خود باشد.

برای  اخذ ویزای آلمان  وارد این بخش از سایت اپلای جرمنی شوید.

ویزای همراه آلمان

مدارک لازم برای ویزای همراه دانشجویی آلمان

اگر بخواهید برای همراهان خود هنگام دریافت ویزا اقدام کنید غیر از مدارکی که برای ویزای خود ارائه می‌دهید باید مدارک زیر را نیز به سفارت یا شرکت مربوطه ارائه دهید:

مدارک همسر:

  • گواهی ازدواج ترجمه شده و مورد تایید افسر سفارت آلمان
  • اگر همسر تابعیت آلمانی داشته باشد، باید کپی پاسپورت و شناسنامه همسر آلمانی ارائه شود.
  • اگر همسر فرد غیر آلمانی مقیم آلمان باشد، مدرک اقامت قانونی و پاسپورت آن‌ها باید ارائه شود.
  • مدرک مهارت زبان آلمانی حداقل سطح آ۱ (A1)

اثبات در مورد کودکان :

  • شناسنامه
  • اثبات ملیت کودک
  • اثبات حق مراقبت و حضانت والدین مقیم آلمان

هزینه دریافت ویزای همراه دانشجویی آلمان

به‌طورمعمول، ویزای بلند مدت الحاق خانواده آلمان (دسته D) برای بزرگسالان هشتاد یورو (۸۵ دلار) و برای کودکان زیر هجده سال، چهل یورو (۴۲.۹۲ دلار) هزینه دارد. علاوه بر هزینه ویزا باید تمکن مالی مورد نیاز سفارت آلمان را نیز در نظر بگیرید تا ثابت کنید که برای تامین هزینه‌های زندگی در آلمان، دچار مشکل نخواهید شد. هزینه تمکن مالی به شرح زیر است:

کسب اطلاعات بیشتر: آپوستیل مدرک چیست؟

تمکن مالی مورد نیاز ویزای همراه آلمان برای الحاق به دانشجو، حدود ۱۱,۲۰۸ یورو (۱۲۰۲۵ دلار) در سال یا ۱۰۲۷ یورو (۱,۱۰۱ دلار) به ازای هر ماه در سال است.

برای الحاق به افراد دارای مجوز کار در آلمان، نیازی به اثبات تمکن مالی برای دریافت ویزای همراه نیست.

در پایان

ویزای همراه آلمان برای رفاه و امنیت روانی افرادی که به این کشور از طریق ویزای دانشجویی وارد می‌شوند طراحی شده است. افرادی که ویزای دانشجویی بلند مدت یعنی بیش از یک سال دارند می‌توانند حین درخواست ویزای خود یا بعد از ورود به خاک آلمان برای ویزای همراه خود اقدام کنند. این ویزا برای همسر و فرزندان زیر هجده سال افراد صادر می‌شود و البته دارای شرایط، ضوابط و محدودیت‌هایی است که در مقاله حاضر به آن‌ها پرداخته شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *