هزینه ویزای تحصیلی آلمان

مطهره

۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۰۸:۳۵:۲۸

0

171

هزینه ویزای تحصیلی آلمان

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، قطعاً یکی از انتخاب‌های شما تحصیل رایگان در کشور آلمان است؛ اما آیا این موضوع حقیقت دارد که تحصیل دانشجویان خارجی در کشور آلمان، رایگان است؟ هزینه ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟ در این مطلب از اپلای جرمنی همراه ما باشید تا به بررسی هزینه‌ ویزای تحصیلی در کشور آلمان، بپردازیم.

تحصیل در آلمان در مقایسه با سایر کشورها قطعاً ارزان‌تر است. معافیت از هزینه تحصیل در آلمان، باعث افزایش تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در این کشور شده است؛ البته، هزینه ویزای تحصیلی آلمان، برای دانشجویان بین‌المللی به نوع دانشگاه و رشته انتخابی آن‌ها نیز، بستگی دارد.

در حقیقت، شما مجبور به پرداخت شهریه در دانشگاه‌های دولتی آلمان نیستید؛ اما بااین‌حال، در برخی موارد، ممکن است تنها هزینه محدودی را برای ثبت‌نام در دانشگاه، پرداخت کنید.

اکثر دانشجویان بین‌المللی، قبل از ورود به آلمان، باید ویزای تحصیلی آلمان را از سفارت این کشور، دریافت کنند که عده‌ زیادی، از هزینه ویزای تحصیلی آلمان، اطلاع ندارند. با مطالعه این مقاله، می‌توانید اطلاعات دقیقی از پروسه دریافت ویزای تحصیلی آلمان به دست آورید. همچنین، با عضویت رایگان در وب‌سایت اپلای جرمنی، می‌توانید از مراحل قدم‌به‌قدم نقشه راه اپلای، مطلع شوید.

ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

مهاجرت به کشورهای اروپایی به‌خصوص آلمان، همواره متقاضیان بی‌شماری دارد. اکثر مردم دنیا بدون توجه به سن و سطح تحصیلات، سعی در مهاجرت و یافتن مکانی برای زندگی در کشوری بهتر و توسعه‌یافته دارند. بر اساس گزارش بلومبرگ آمریکا در سال ۲۰۲۰، آلمان پس از آمریکا، دومین مقصد مهاجرتی جهان است و اخذ ویزای تحصیلی، بهترین راه برای اخذ اقامت دائم آلمان است.

ویزای دانشجویی آلمان، نوعی ویزا است که اگر برای یک برنامه تحصیلی در یک دانشگاه آلمان درخواست داده باشید و نامه پذیرش از آن دانشگاه دریافت کنید، می‌توانید آن را اخذ کنید. این پذیرش، می‌تواند توسط انواع مؤسسات آموزش عالی در آلمان مانند: دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های علمی کاربردی، آکادمی‌های هنر، موسیقی و فیلم، ارائه شود.

دریافت ویزای دانشجویی آلمان، نسبت به سایر انواع ویزا، بسیار آسان‌تر است. این ویزا، برای مقاطع تحصیلی مختلف، صادر می‌شود که این مقاطع، شامل: دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

جالب است بدانید با مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌توانید در حین تحصیل، مشغول به کار شوید و بسته به مقطع تحصیلی، این زمان کم یا زیاد می‌شود.

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، ابتدا باید از سفارت آن کشور، وقت بگیرید. البته توصیه پورتال اپلای جرمنی به شما این است که پیش از تعیین وقت سفارت، شروع به یادگیری زبان آلمانی کنید؛ چرا که زندگی در کشور آلمان، بدون تسلط به زبان آلمانی، کمی دشوار است.

سپس، باید به هزینه آن فکر کنید. اینکه هزینه سفر به آلمان، تحصیل، زندگی و… در این کشور چقدر است؟ و برای هزینه ویزای تحصیلی، چقدر باید پرداخت کرد؟

چگونه ویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

اخذ ویزای  آلمان برای ملیت‌های مختلف، شرایط متفاوتی دارد.  اگر دانشجوی ایرانی هستید، برای تحصیل در آلمان به ویزای تایپ D نیاز دارید. این ویزا فقط برای دانشجویانی مانند شما که مایل به شروع تحصیل در آلمان هستند در دسترس است. با این ویزا می‌توانید به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی در آلمان زندگی کنید و در دانشگاه‌های این کشور، ادامه تحصیل دهید.

این نوع ویزا به‌عنوان ویزای اقامت طولانی‌مدت در آلمان نیز، شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید بیش از ۹۰ روز در آلمان بمانید، باید قبل از سفر برای ویزای تایپ D اقدام کنید. این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد تا به‌عنوان یک اقامت دائم بالقوه وارد آلمان شوید. اما باید توجه داشته باشید که  ظرف مدت ۳ ماه، پس از ورود به آلمان، ویزای خود را به اجازه اقامت، تغییر دهید.

توصیه می‌کنیم هیچگاه روند اخذ ویزای تحصیلی و مراحل لازم، برای پرداخت هزینه ویزای تحصیلی را به روزهای آخر، موکول نکنید؛ زیرا در صورت اقدام به‌موقع برای اخذ ویزای دانشجویی، زمان کافی برای تکمیل و اصلاح مدارک ناقص یا نادرست خواهید داشت تا فرصت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را از دست ندهید.

شما بلافاصله پس از پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه مورد‌نظر خود، می‌توانید درخواست ویزای تایپ D آلمان و اجازه اقامت را شروع کنید. برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان، باید حداقل ۳ ماه قبل از شروع تحصیل در دانشگاه، اقدامات لازم را انجام دهید.

چگونه ویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

انواع ویزای دانشجویی آلمان

برای اخذ ویزای تحصیلی در آلمان، ارائه نامه پذیرش از یکی از معتبرترین دانشگاه‌های این کشور به سفارت آلمان، الزامی است. باید توجه داشته باشید که تأیید یا رد ویزا به اعتبار مدارکی که ارائه می‌کنید، بستگی دارد؛ بنابراین تمامی مدارک باید در دو نسخه به سفارت آلمان، ارسال شود.

ویزای دانشجویی، انواع مختلفی دارد؛ اما به‌طورکلی، سه نوع ویزای تحصیلی در آلمان وجود دارد:

ویزای دانشجویی آلمان

اگر در یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان پذیرفته شده باشید و قصد ادامه تحصیل داشته باشید، این ویزای دانشجویی را دریافت کنید.

ویزای دانشجویی آلمان برای حضور در دانشگاه

این ویزا در صورتی صادر می‌شود که شما تحصیلات دانشگاهی قبلی نداشته باشید و برای دریافت پذیرش از دانشگاه، به شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه، نیاز داشته باشید. این ویزا به شما اجازه تحصیل نمی‌دهد و تنها برای تکمیل مراحل اولیه پذیرش در دانشگاه‌های آلمان، کاربرد دارد.

ویزای دوره‌های زبان

همان‌طور که از نامش پیداست، این ویزا برای شرکت در دوره‌های زبان در آلمان صادر می‌شود و برای افرادی که دوره زبان آلمانی را در کشور خودشان تکمیل نکرده‌اند، کاربردی است.

شما می‌توانید باتوجه‌به نوع ویزای دانشجویی موردنظر خود، هزینه ویزای تحصیلی آلمان را پرداخت کنید.

انواع ویزای تحصیلی آلمان

هزینه ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های متقاضیان تحصیل در آلمان، اطلاع از هزینه ویزای تحصیلی آلمان است. هزینه اخذ ویزای دانشجویی آلمان، حدود ۷۵ یورو است. همچنین، اگر می‌خواهید بیش از ۹۰ روز به‌عنوان دانشجو در خاک آلمان بمانید، باید مجوز اقامت داشته باشید؛ بنابراین، برای درخواست اجازه اقامت، باید ۱۱۰ یورو کسر شود.

شما باید به افسر صادرکننده ویزا ثابت کنید که می‌توانید، هزینه‌های مالی خود را به مدت یک سال در آلمان، تأمین کنید. در سال جاری، مقدار دارایی مالی شما باید ۹۳۴ یورو در ماه در یک حساب مسدود شده یا تقریباً ۱۱۲۰۸ یورو در سال باشد. در نتیجه، می‌توانید به مدت دو سال در این کشور زندگی کنید. همچنین، درصورتی‌که مدت تحصیل بیش از دو سال باشد، مجوز اقامت، قابل‌تمدید است.

یکی دیگر از مواردی که ممکن است در هزینه ویزای تحصیلی آلمان لحاظ شود، هزینه درخواست ویزا است. درصورتی‌که لیست مدارک شما طبق چک‌لیست سفارت آلمان باشد، مهلت ارسال آن تا ۲۵ روز است. برخی از متقاضیان نیز، ممکن است بسته به دوره و نوع دانشگاهی که می‌خواهند در آن شرکت کنند، نیاز به ارائه چندین مدرک داشته باشند؛ بنابراین، پردازش این مدارک، ممکن است تا ۱۲ هفته طول بکشد.

هزینه ویزای تحصیلی آلمان

در این مطلب از اپلای جرمنی، اطلاعات دقیقی از میزان هزینه ویزای تحصیلی آلمان را در اختیار شما عزیزان، قرار دادیم. شما می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به آلمان، به وب‌سایت رسمی مؤسسه اپلای جرمنی مراجعه کرده و با عضویت در سایت، از تمامی مراحل اپلای تحصیلی، مطلع شوید. همچنین، می‌توانید با رزرو وقت مشاوره تلفنی رایگان از طریق وب‌سایت، سؤالات خود را با متخصصان مجرب مؤسسه اپلای جرمنی، در میان بگذارید.

شما می‌توانید در پایان این مقاله نیز، با درج سوالات خود در زمینه هزینه ویزای تحصیلی آلمان، پاسخ آن را توسط کارشناسان ما دریافت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *