شرایط تحصیل رشته داروسازی آلمان ۲۰۲۴

پریا جهان مهر

۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۰۲:۰۱:۱۳

0

26

رشته داروسازی آلمان

تحصیل رشته داروسازی در آلمان به دلیل کیفیت بالای آموزش، فرصت‌های شغلی مناسب و درآمد بالا، مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. علاوه بر این در کشور آلمان آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای وجود دارند که استفاده از آن‌ها،‌ جذابیت فوق العاده‌ای را برای تحصیل در رشته‌ داروسازی ایجاد کرده است. وجود کادر آموزشی با سواد، فرهیخته و مجرب در این رشته به همراه امکانات فوق العاده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها این کشور را به مقصدی جذاب برای افرادی که قصد تحصیل در رشته داروسازی را دارند تبدیل کرده است.

با مجله مهاجرتی اپلای جرمنی در مقاله تحصیل رشته داروسازی در آلمان همراه ما باشید.

آلمان حدود نود میلیون نفر جمعیت دارد و در واقع پرجمعیت‌ترین، صنعتی‌ترین و ثروتمندترین کشور اتحادیه اروپا به شمار می‌آید. بیش از دوازده درصد دانشجویان این کشور را مهاجران و دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهند. ‌هامبورگ، برلین، فرانکفورت و مونیخ مهمترین شهرهای کشور آلمان هستند. بیشترین تعداد دانشگاه و بزرگترین بازار کار این کشور در این شهر‌ها قرار دارند. طول دوره آموزشی داروسازی بین پنج تا هفت سال است و دروس مختلف داروسازی به روز در این دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند.

در مرحله اول آموزش داروسازی ابتدا دانشجو‌ها با اصول زیست شناسی، فیزیک و شیمی آشنا می‌شوند. در ادامه اصول داروسازی و کاربرد آن در پزشکی به دانشجویان ارائه می‌شود. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی تقریباً هزینه پایینی دارد و در واقع رایگان است. به علاوه دانشجویان بین المللی می‌توانند در طول سال ۱۲۰ روز کاری کامل را کار کرده و از درآمد آن بهره‌مند شوند.

‌مزایای تحصیل رشته داروسازی آلمان

انتخاب آلمان به عنوان مقصد برای تحصیل در رشته داروسازی تصمیم مناسبی است و برای این موضوع دلایل متعددی وجود دارد. اعتبار مدرک تحصیلی و فرصت‌های شغلی بیشماری که پس از فارغ التحصیلی به سراغ فرد می‌آید مهمترین دلایل مناسب بودن تحصیل در این رشته تحصیلی در آلمان است.

آزمایشگاه‌های مجهز به همراه امکانات آموزشی پیشرفته به همراه حمایتی که از دانشجویان مستعد می‌شود و بورسیه‌های مختلف تحصیلی و وجود شرایط تحقیق و پژوهش در رشته داروسازی از دلایل دیگری است که آلمان را به مقصدی مطلوب برای تحصیل داروسازی تبدیل کرده است.

داروسازی آلمان

افرادی که در رشته داروسازی فارغ التحصیل شده‌اند می‌توانند برای ادامه تحصیل در رشته‌های بیوتکنولوژی یا بیوشیمی بالینی ادامه تحصیل دهند.

تحصیل در رشته داروسازی در آلمان طرفداران بسیاری دارد. دانشجویان بین المللی پس از دریافت پذیرش از دانشگاه‌های داروسازی در آلمان از مزایای متعددی بهره‌مند می‌شوند که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • امکان تحصیل رایگان داروسازی در آلمان
  • ارائه رشته داروسازی به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی
  • اعتبار بالای دانشگاه‌های داروسازی آلمان در سراسر جهان
  • نیاز تمامی شهرها و کشورها به متخصص داروسازی
  • حضور شرکت‌های بزرگ داروسازی در آلمان مانند بایر آگ (Bayer AG)‌ و بوهرینگر اینگلهایم (Boehringer Ingelheim)

هزینه تحصیل رشته داروسازی آلمان

دانشگاه‌های دولتی آلمان که اعتبار بالایی دارند معمولاً مبلغ خاصی را برای شهریه دریافت نمی‌کنند و صرفاً هزینه‌های اداری این کار را دریافت می‌کنند. بنابراین برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان نیازی به پرداخت هزینه خاصی نیست و در حد سالانه چند صد یورو برای این کار باید پرداخت شود. اما هزینه‌های زندگی بر عهده خود دانشجو است و در صورتی که شخص بورس نباشد باید هزینه‌های مسکن و خوراک و پوشاک را خود بپردازد. این هزینه‌ها می‌تواند متغیر باشد و با توجه به محلی که برای زندگی در نظر می‌گیرید متفاوت است. اجاره کردن یک آپارتمان دربست در شهر‌های آلمان هزینه بالایی دارد اما می‌توانید با به اشتراک‌گذاری محل زندگی با افراد دیگر یا استفاده از پانسیون‌های عمومی این هزینه‌ها را کاهش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  اخذ ویزای آلمان  وارد این بخش از سایت اپلای جرمنی شوید.

تحصیل داروسازی بدون آزمون در آلمان

پذیرش بدون آزمون در رشته داروسازی در آلمان امکان‌پذیر است اما مراحل آن بسته به مواردی مانند تحصیلات پیشین، مهارت‌ها و تجربیات متقاضی متفاوت است:

۱. ارتقاء مهارت‌ها: متقاضیان باید زبان آلمانی را به طور قابل قبول مسلط باشند و مهارت‌های ارتباطی و تخصصی در زمینه داروسازی داشته باشند.

۲. ارزیابی تحصیلات: داروسازانی که مدرک داروسازی و تجربه کاری دارند، ممکن است به عنوان پزشکان متخصص در آلمان شناخته شوند و نیاز به آزمون ورودی نداشته باشند.

۳. تحصیلات پیشین: تحصیلات داروسازی در آلمان می‌تواند به دانشجویان بین‌المللی با مدرک قبلی مرتبط در زمینه داروسازی ارائه شود، اما نیاز به ارزیابی و تطابق با سیستم آموزشی آلمان است.

۴. مدارک و اقامت: برای مهاجرت به آلمان و شروع تحصیل در دانشگاه‌های آن، باید مدارک تحصیلی و اقامت معتبر داشته باشید.

رشته داروسازی

در پایان

همانطور که در مقاله حاضر بیان کردیم، داروسازی بخش مهمی از سیستم درمانی در آلمان را تشکیل می‌دهد و کاربرد‌های وسیعی دارد. آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های روزآمد کشور آلمان این امکان را به متقاضیان می‌دهد تا بتوانند در یک کشور مدرن و به روز تحصیلات مناسبی داشته باشند و در نهایت با فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های معتبر آلمان موقعیت مناسبی برای اشتغال در این کشور یا کشورهای پیشرفته دیگر داشته باشند. دوره‌های دولتی داروسازی در آلمان تقریباً رایگان است و از این رو جذابیت بالایی برای دانشجویان مختلف از سراسر دنیا دارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *