راهنمای گرفتن وقت ویزامتریک در سال ۲۰۲۳

مطهره

۱۴۰۲/۰۵/۱۹ ۱۱:۱۶:۳۴

5

438

وقت ویزامتریک

ویزامتریک، یک شرکت واسطه بین یک شخص و سفارت آلمان است که برخی از امور مربوط به کنسولگری یا سفارت آلمان را بر عهده گرفته است. در واقع ویزامتریک، وظیفه دریافت و بررسی مدارک و ارسال درخواست‌های متقاضی ویزا به سفارت را بر عهده دارد. به بیان دیگر، میتوان گفت که متقاضی، باید برای دریافت ویزا، وقت ویزامتریک رزرو کرده و در زمان مقرر، مراحل درخواست ویزا را از طریق این شرکت، طی کند.

اما ممکن است بپرسید چگونه باید وقت ویزامتریک بگیریم؟ با ما در ادامه این مطلب، همراه باشید تا بصورت گام به گام، گرفتن وقت ویزامتریک را به شما آموزش دهیم.

ویزامتریک چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

با ورود کارگزاری ویزامتریک به عرصه مهاجرت و دریافت ویزا، افرادی که برای درخواست اقامت آلمان و دریافت ویزا به سفارت این کشور در ایران مراجعه می‌کردند، دیگر نیازی به مراجعه حضوری و انجام کلیه امور مربوط به آن را ندارند؛ چرا که می‌توانند از طریق این شرکت، درخواست‌های خود را پیگیری کنند.

یکی از اصلی‌ترین خدماتی که شرکت ویزامتریک ارائه می‌دهد، تعیین وقت سفارت کشور مقصد است. در سال‌های اخیر، گرفتن وقت سفارت آلمان و سایر کشورهای شینگن، از طریق شرکت ویزامتریک و به‌صورت حضوری، انجام می‌شد؛ اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، گرفتن وقت ویزامتریک به‌صورت آنلاین، امکان‌پذیر شد.

با مراجعه به این شرکت، علاوه بر دریافت وقت سفارت، می‌توانید از سایر خدمات آن، مانند: گرفتن عکس بیومتریک، تکمیل فرم درخواست، تحویل پاسپورت با پیک، فکس، کپی و پرینت مدارک نیز، استفاده کنید.

در ادامه، آموزش گرفتن وقت سفارت کشور مقصد از طریق شرکت ویزامتریک را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

خدمات ویزامتریک

چگونه وقت ویزامتریک بگیریم؟

یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد دریافت ویزای آلمان یا کشورهای شینگن را دارند، گرفتن وقت ویزامتریک است. برای گرفتن وقت ویزا متریک، کافی است مراحل زیر را به طور کامل طی کنید:

  • در مرحله اول، برای گرفتن وقت ویزامتریک، باید وارد سایت ویزامتریک شوید (https://www.visametric.com/iran/Germany/fa) و روی روش‌های درخواست روادید، کلیک کنید. سپس، گزینه رزرو قرار ملاقات را انتخاب کرده تا وارد صفحه شماره‌حساب‌های ویزامتریک شوید.

 

مراحل گرفتن وقت ویزامتریک

  • براساس نوع درخواست خود اعم از درخواست ویزای تحصیلی، درخواست ویزای شینگن یا تایید و تصدیق مدارک، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.

 

چگونه وقت ویزامتریک بگیریم

 

  • در این مرحله، باید حدوداً ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا پرداخت شما نهایی شود و سپس به همین صفحه، مراجعه کرده و روی مراحل انتصاب، کلیک کنید. دقت کنید که در اینجا، ۳ گزینه وجود دارد که بر اساس نوع درخواست خود، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

"چگونه

  • در این قسمت، ملیت خود را انتخاب کرده و روی دریافت قرار ملاقات، کلیک کنید.

ویزامتریک

 

  • سپس، وارد صفحه‌ای می‌شوید که حدود ۲۰ دقیقه زمان دارید تا اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. اگر پس از گذشت این زمان، نتوانید، اطلاعات خود را وارد کنید، مجدداً از ابتدا باید این کار را انجام دهید.  در انتها نیز، شماره کارت و روزی را که در آن، واریز وجه را انجام داده‌اید، وارد کرده و روی گزینه “بعدی” کلیک کنید.

 

ویزا متریک

 

  • در این قسمت، باید اطلاعات شخصی، شامل: شماره شبا، نام، نام خانوادگی، سال، ماه و روز تولد، شماره پاسپورت، شماره‌تلفن، اطلاعات تماس اضطراری، آدرس ایمیل و نام صاحب حساب را وارد کنید و سپس، گزینه بعدی را بزنید.

 

مراحل ویزامتریک

 

  • در اینجا، نیاز است حتماً اطلاعاتی را که وارد کرده‌اید را به طور کامل چک کنید و نوع درخواست خود را مشخص کرده، آن را تایید کنید و گزینه “بعدی” را بزنید.

 

چگونه از ویزامتریک وقت بگیریم؟

 

  • چارت زمانی، برای انتخاب وقت ویزامتریک به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید بر اساس زمان آزاد خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و سپس باید ساعت مراجعه به ویزامتریک را از میان زمان‌های اعلام شده، تعیین کرده و گزینه بعدی را بزنید. این نکته را در نظر داشته باشید که در زمانی که تعیین کرده‌اید، حتماً در کارگزاری، حضور داشته باشید.

 

زمانبندی ویزامتریک

 

  • در این مرحله، باید خدمات اضافی که نیاز دارید را وارد کرده و سپس، گزینه بعدی را بزنید.

خدمات اضافی ویزامتریک

 

  • در نهایت، تمامی اطلاعات وارد شده به همراه یک کد به شما نمایش داده می‌شود که در زمان مراجعه به ویزا متریک، باید آن را به همراه داشته باشید.

 

وقت سفارت آلمان

نکته:

در روز مراجعه به ویزامتریک، باید مدارک موردنیاز (مدارک مربوط به ویزای درخواستی) به طور کامل جمع‌آوری شده و به این شرکت، ارائه شود. همچنین در آن روز، انگشت‌نگاری از افراد متقاضی، انجام شده و عکس گرفته می‌شود. سپس، این شرکت مدارک شما را جمع‌آوری کرده و همراه با پاسپورت شما به سفارت آلمان ارسال می‌کند. پاسخ ویزا معمولاً حدود سه تا چهار هفته از طریق ویزامتریک، برای شما ارسال می‌شود.

قوانینی که قبل از ورود به ویزامتریک باید بدانید!

بعد از گرفتن وقت ویزامتریک، برای ورود به این شرکت و ارسال درخواست ویزا، باید حتماً برخی قوانین را رعایت کنید. این قوانین، ممکن است در طول زمان، تغییر کنند؛ اما به‌طورکلی با رعایت موارد زیر، می‌توانید وارد شرکت ویزامتریک شوید.

ارائه مدارک شناسایی معتبر

به‌عنوان اولین مرحله، ممکن است کارمندان کارگزاری ویزامتریک، از شما درخواست کنند، مدارک شناسایی معتبری را ارائه کنید. این مدارک، می‌تواند شامل پاسپورت یا کارت ملی باشد.

همراه نداشتن دوربین و تلفن همراه

همراه‌نداشتن تلفن همراه و دوربین عکاسی در این شرکت، به‌منظور حفظ امنیت، حریم خصوصی و جلوگیری از ضبط تصاویر و اطلاعات شخصی افراد، ضروری است. این اقدام به‌منظور اطمینان از اینکه اطلاعات بیومتریک و محرمانه افرادی که در فرایند ویزامتریک ثبت می‌شود، محافظت شده و به سوءاستفاده نمی‌رسند، انجام می‌شود.

همراه‌نداشتن کیف و چمدان‌های بزرگ

ممکن است برای ورود به کارگزاری ویزامتریک، از متقاضیان درخواست شود که تنها با لوازم شخصی، مانند کیف کوچک یا کیف‌دستی وارد شوند. معمولاً از ورود کیف‌ها و چمدان‌های بزرگ به شرکت ویزامتریک جلوگیری می‌شود تا از ترافیک اضافی و تداخل با سایر افراد جلوگیری شود.

ممنوعیت ورود مواد قابل‌اشتعال، سلاح و حیوانات خانگی

در مراکز ویزامتریک، معمولاً ورود  وسایل قابل‌اشتعال، سلاح و موارد مشابه آن  و همچنین، ورود پاکت‌ها و بسته‌های مهروموم شده و حتی ورود حیوانات خانگی نیز، ممکن است مجاز نباشد. این اقدامات به‌منظور حفظ امنیت فرایند ویزامتریک و جلوگیری از مشکلات احتمالی انجام می‌شود.

پرداخت هزینه

در طی فرایند درخواست ویزا در این شرکت، شما باید هزینه‌های مرتبط با ثبت تصاویر بیومتریک و سایر خدمات انتخابی را پرداخت کنید.

اگر در زمینه گرفتن وقت ویزامتریک، ابهامی دارید، می‌توانید در پورتال اپلای جرمنی عضو شوید و سپس، وارد قسمت داشبورد شوید و از توکن مشاوره رایگان خود، برای ارتباط با کارشناسان اپلای جرمنی، استفاده کنید.

همچنین با مراجعه به قسمت نقشه راه اپلای در منوی سمت راست، می‌توانید از دانشنامه گام‌به‌گام اپلای تحصیلی، مطلع شوید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 دیدگاه در راهنمای گرفتن وقت ویزامتریک در سال ۲۰۲۳